PROJE OKULLARINA ÖĞRETMEN ATAMASINDA OBJEKTİF KRİTERLERE BAKILMASI GEREKTİĞİNE DAİR MAHKEME KARARLARI

Sendikamız üyelerinin, proje okullarına öğretmen atama işlemleri kapsamında tercih ettiği proje okullarına kariyer ve liyakat ilkeleri, hizmet yılı ve puan üstünlüğü gibi objektif kriterler gözetilerek atanması gerekirken atanmamalarına ilişkin işlemlerin iptali istemiyle açılan davalarda, mahkemelerce, proje okullarına atama işlemlerinde de hizmet puanı üstünlüğü gibi objektif kriterlerin gözetilmesi gerektiği gerekçesiyle işlemlerin iptaline karar verilmiştir.

Muğla 4. İdare Mahkemesinin 2024/1265 E., 2024/1088 K. Sayılı kararında; “..Bu durumda; özel program ve proje uygulayan eğitim kurumlarına öğretmen ataması konusunda Bakanın takdir yetkisinin kariyer ve liyakat ilkeleri çerçevesinde, kamu hizmetinin verimliliği, etkinliği ve kamu yararı ile kişi yararı arasında bir denge kurulmak suretiyle objektif şekilde kullanılması gerektiği, olayda özel proje okulu olan … Lisesine atamalar yapılırken esas alınan somut ve objektif kriterlerin neler olduğu davalı idarece ortaya konulamadığı gibi, söz konusu atamalar yapılırken Milli Eğitim Bakanlığının öğretmenlerin atamalarında ilke olarak aldığı esas kriter olan hizmet puanı üstünlüğünün belirtilen atamalar yapılırken dikkate alınmadığının belirtildiği görülmekte olup, söz konusu atamalar yapılırken Milli Eğitim Bakanlığının öğretmenlerin atamalarında ilke olarak aldığı hizmet puanı üstünlüğünün esas kriter olarak dikkate alınması gerektiği halde, hizmet puanı üstünlüğü, kariyer ve liyakat ilkeleri çerçevesinde belirlenecek objektif kriterlere göre değerlendirme yapılmadan, kamu yararı ve hizmet gerekleri gözetilmeden atama işlemlerinin gerçekleştirildiği anlaşıldığından, …. Lisesinde açılan iki adet norm kadroya atanmak üzere tercihte bulunan davacının atanmamasına ilişkin olarak tesis edilen dava konusu işlemde hukuka ve mevzuata uyarlık bulunmadığı sonucuna varılmıştır. “denilmiştir.

Ankara 13. İdare Mahkemesinin 2024/970 E., 2024/2176 K. Sayılı kararında da; “..Bu durumda; özel program ve proje uygulayan eğitim kurumlarına öğretmen ataması konusunda Bakanın takdir yetkisinin kariyer ve liyakat ilkeleri çerçevesinde, kamu hizmetinin verimliliği, etkinliği ve kamu yararı ile kişi yararı arasında bir denge kurulmak suretiyle objektif şekilde kullanılması gerektiği, olayda özel proje okulu olan … Lisesinde açılan iki adet norm kadroya atamalar yapılırken esas alınan somut ve objektif kriterlerin neler olduğu davalı idarece ortaya konulamadığı gibi, öğretmen atamalarında esas kriter olan hizmet puanı üstünlüğünün belirtilen atamalar yapılırken dikkate alınmadığının belirtildiği görülmekte olup, söz konusu atamalar yapılırken Milli Eğitim Bakanlığının öğretmenlerin atamalarında ilke olarak aldığı hizmet puanı üstünlüğünün esas kriter olarak dikkate alınması gerektiği halde, hizmet puanı üstünlüğü, kariyer ve liyakat ilkeleri çerçevesinde belirlenecek objektif kriterlere göre değerlendirme yapılmadan, kamu yararı ve hizmet gerekleri gözetilmeden atama işlemlerinin gerçekleştirildiği anlaşıldığından, …. Lisesinde açılan iki adet norm kadroya atanmak üzere tercihte bulunan ve anılan okulda görevlendirme yoluyla çalışan öğretmenler arasından hizmet puanı en yüksek olan davacının atanmamasına ilişkin olarak tesis edilen dava konusu işlemde hukuka ve mevzuata uyarlık bulunmadığı sonucuna varılmıştır. “denilmiştir.

Ankara 13. İdare Mahkemesi kararı İçin Tıklayınız

Muğla 4. İdare Mahkemesi kararı İçin Tıklayınız

Son Haberler

MÜLAKAT MAĞDURU ÖĞRETMENLERE DESTEK VERDİK

Türk Eğitim Sen, mülakat mağduru öğretmenlerin 12.01.2025 tarihinde Ankara Ulus Meydanı’nda yaptığı basın açıklamasına destek verdi.

DOĞUMUNUN 120. YILINDA HÜSEYİN NİHAL ATSIZ’I ANIYORUZ

Türk fikir dünyasına, edebiyatına ve tarihine derin izler bırakan Hüseyin Nihal Atsız’ın hatırasını yaşatmak ve onu minnetle anmak amacıyla “Doğumunun 120. Vefatının 50. Yılında Hüseyin Nihal ATSIZ’a Vefa” temasıyla “Millî Ruh, Milli Kimlik ve Kahramanlık” Şiir Yarışması düzenliyoruz.

ÖMK YÖNETMELİĞİNDEKİ EKSİK DÜZENLEMELERİ YARGIYA TAŞIDIK

Türk Eğitim Sen olarak Danıştay 12. Dairesinin 2025/261 Esas sayılı dosyası ile açtığımız davada,...

ÜLKE GENELİNDE, “EK ZAMSIZ REFAH OLMAZ, BU ZAMLA KARIN DOYMAZ” DİYEREK MAAŞ ZAMLARINA TEPKİMİZİ GÖSTERDİK

Ankara’da Hazine ve Maliye Bakanlığı önünde, Türkiye genelinde ise tüm illerimizde eşzamanlı olarak düzenlediğimiz basın açıklamalarıyla kamu görevleri için Ek zam ve refah payı talebimizi bir kez daha dile getirdik.