Teknoloji Ve Tasarım Öğretmeni Norm Kadrosu Nasıl Belirlenir?

Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okul ve kurumların Teknoloji Ve Tasarım Öğretmeni Norm Kadrolarının belirlenmesinde; Talim Ve Terbiye Kurulunun 29.09.2006 Tarih 020154 Sayılı yazısındaki açıklamalar dikkate alınmaktadır.

 

Bu açıklamalara göre;

 

Teknoloji Ve Tasarım Öğretmeni Norm Kadrosu Nasıl Belirlenir?

Talim Ve Terbiye Kurulunun 29.09.2006 Tarih 020154 Sayılı yazısında; "Bu konuda okul idareleri ve öğretmenlerin dikkatinin çekilmesi, dersin uygulanmasında 2583 sayılı Tebliğler Dergisi'nde yayımlanan Kurul Kararı ile kabul edilen Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı'nda yer alan "Uygulama Esasları" başlığında verilen açıklamalara göre gerekli tedbirlerin alınması hususunda bilgilerinizi ve gereğini rica ederim" açıklamaları bulunmaktadır.

 

Talim Ve Terbiye Kurulunun 29.09.2006 Tarih 020154 Sayılı yazısı ve ekleri için tıklayınız.

 

Nisan 2006 tarihli ve 2583 sayılı Milli Eğitim Bakanlığı Tebliğler Dergisinde yayımlanan Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 21.03.2006 tarih ve 24 sayılı İlköğretim Teknoloji ve Tasarım (6, 7 ve 8. Sınıf) Dersi Öğretim Programındaki Teknoloji ve Tasarım Dersi Uygulama Esasları 25. sayfasında; "Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı'nın uygulaması aşağıdaki esaslara göre düzenlenir:

 

Talim ve Terbiye Kurulunun 14.07.2005 tarih ve 192 sayılı Kararı gereği 6,7 ve 8. sınıflarda yer alan Teknoloji ve Tasarım dersini, İş Eğitimi branşına atanmış öğretmenler yürütür.

 

Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı'nın hedeflenen amaçlara ulaşması için dersteki öğrenci sayısı 25'i geçmemelidir. Öğrenci sayısı 25'ten fazla olan sınıflar 20'yi geçmeyen gruplara ayrılır. Gruplardaki öğrenci sayısı eşit olur.

 

Her gruptan bir öğretmen sorumlu olur ve yılsonuna kadar aynı grupla programı yürüterek öğretimi gerçekleştirir. Gruplardaki kız ve erkek öğrenci sayısı dağılımının eşit olmasına dikkat edilir. Gruplardaki öğrencilerin sayısal dağılımı birbirine eşit veya denk olur.

 

Her okul programda belirlenen en az bir mekanı, "Teknoloji ve Tasarım İşliği" olarak düzenler. İş eğitimi alanlarına yönelik bir veya birden fazla işliği olan okullar, var olan bu mekanları, Teknoloji ve Tasarım işliği olarak kabul edip kullanmaya devam eder. İşliği olmayan okullar, kendi olanakları çerçevesinde ve ideal duruma yakın en az bir mekanı, Teknoloji ve Tasarım işliği olarak düzenler. İşlik içerisinde yer alan araç ve donanımlar, okul yönetimi tarafından ilgili kurumlardan istek yapılarak veya yerel olanaklar kullanılarak karşılanır.

 

Haftalık ders dağıtım çizelgesinde Teknoloji ve Tasarım dersi, bölünmeden iki ders saati olarak yer alır." açıklamaları bulunmaktadır.

 

Nisan 2006 tarihli ve 2583 sayılı Milli Eğitim Bakanlığı Tebliğler Dergisinde yayımlanan Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 21.03.2006 tarih ve 24 sayılı İlköğretim Teknoloji ve Tasarım (6, 7 ve 8. Sınıf) Dersi Öğretim Programı için tıklayınız.

 

Ayrıca; Milli Eğitim Bakanlığı İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğünün 19.07.2013 tarih ve 1808542 sayılı yazılarındaki; “Teknoloji ve Tasarım dersi öğretim programına ilişken uygulama esaslarında “Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı'nın hedeflenen amaçlara ulaşması için dersteki öğrenci sayısı 25'i geçmemelidir. Öğrenci sayısı 25'ten fazla olan sınıflar 20'yi geçmeyen gruplara ayrılır. Gruplardaki öğrenci sayısı eşit olur. Her gruptan bir öğretmen sorumlu olur ve yılsonuna kadar aynı grupla programı yürüterek öğretimi gerçekleştirir.” ifadesi yer almaktadır. Buna göre norm hesaplaması yapılması gerekmektedir.” açıklaması da bulunmaktadır.

 

Milli Eğitim Bakanlığı İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğünün 19.07.2013 tarih ve 1808542 sayılı yazıları için tıklayınız.

 

Bu nedenle Teknoloji ve Tasarım Dersi gruplara ayrılmalı ve norm kadrolar bu gruplar göz önüne alınarak belirlenmelidir.

 

Teknoloji ve Tasarım dersi norm kadro hesabı Talim ve Terbiye Kurulu kararına göre uygulama esaslarında belirtildiği gibi öğrenciler guruplara bölündükten sonra her gurup ders saati sayısı ile çarpılarak toplam ders yükü hesabı yapıldıktan sonra bu hesaba göre norm belirlenmesi gerekirken bazı okullarımızda sadece şube sayısı ders saati sayısı ile çarpılarak toplam ders yükü hesaplanmaktadır.

 

Örnek 1- Bir Ortaokulda Teknoloji ve Tasarım dersinin olduğu 14 sınıf ve bu sınıflarda öğrenci mevcudunun da 25'den fazla olduğunu düşünürsek 14 sınıfın (14 şube = 28 grup X 2 saat = 56 saat) gruplara ayrılması sonucunda 56 saatlik ders yükü ortaya çıkmaktadır. Ancak geçen yıllarda olduğu gibi çoğu okul idaresi norm hesabında ders yükünü 28 saat olarak belirtecek ve bu durum okulun teknoloji ve tasarım norm hesaplamasını da etkileyerek 1 norm eksik hesaplanmasına neden olacaktır.

 

Örnek 2- A okulunda ikinci kademede 14 şube bulunmaktadır. Ve her sınıfta ortalama 37 öğrenci bulunmaktadır. Uygulama esaslarına göre her sınıf 2 guruba ayrılması gerekmektedir ve bunun sonucunda 28 gurup oluşmaktadır. Ve 28 gurup X haftada 2 ders saati olarak okulun toplam teknoloji tasarım ders yükü 56 saat olması gerekirken birçok okulda 14 şube X 2 saat=28 saat olarak gösterilmekte ve eksik norm hesaplamasına sebebiyet vermektedir.

 

Aynı durum Bilgi ve iletişim Teknolojileri dersi norm kadroları içinde uygulanmalıdır.

 

Bilgi ve iletişim Teknolojileri dersi norm kadroları için açıklama; Talim ve Terbiye Kurulunun okul öncesi, ilkokul ve ortaokul haftalık ders dağılımı (2007-2008) "Zorunlu Dersler" bölümü 5. maddesinde; "5. Sınıf Saati dersi ile Bilgi ve İletişim Teknolojileri dersleri sınıf öğrenci sayısı ikiye bölünerek çapraz ders sistemine göre uygulanabilir." şeklinde yer almaktadır.

 

Talim ve Terbiye Kurulunun okul öncesi, ilkokul ve ortaokul haftalık ders dağılımı (2007-2008) için tıklayınız.

 

Bu nedenle Bilişim Teknolojilileri öğretmenlerine yönelik norm kadro uygulamalarında da sınıf öğrenci sayısı ikiye bölünerek ders yükü belirlendikten sonra norm kadrolar belirlenmelidir.

 

Türk Eğitim-Sen Genel Merkezi​

Son Haberler

AKADEMİK ZAM KAÇINILMAZDIR!

Genel Başkanımız Talip Geylan, 2024-2025 akademik yılının açılışı dolayısıyla bir açıklama yaptı.

ÜNİVERSİTE İDARİ PERSONELİNİN NAKİL SORUNU ÇÖZÜLSÜN

Bilindiği gibi 2022-2023 yılları 6. Dönem Toplu Sözleşme ve 2024-2025 yıllarını kapsayan 7. Dönem...

SİNOP ÜNİVERSİTESİ YÖNETİMİNDE İRADE KİMDE?

Genel Başkanımız Talip Geylan, Sinop Üniversitesi’nde aynı sendikanın yöneticileri, temsilcileri ve üyelerinin üniversite yönetiminde yer aldığına dikkat çekerek, “Bu yönetim tablosuyla birlikte, söz konusu sendikanın, çok kısa sürede %100 sayısal artış sağlamasını da ‘sendikal cazibeyle’ açıklamazsınız sanırım” dedi.

MEDENİYET BİR YILDIR İNSANLIK DRAMINA KÖR, SAĞIR, DİLSİZ!

Türkiye Kamu-Sen Genel Başkanı Önder Kahveci, Gazze'de bir yıldır devam eden İsrail zulmünü bir kez daha lanetledi.