Mesleki Yeterlilik Yazılı Sınavı’nda 85 Alan Adaya Mülakatta 64 Puan Vererek Elemek, Hangi Akla ve Vicdana Sığar?

Mülakatın ehliyeti öldürdüğünü, kul hakkını gasp ettiğini, adalete olan inancı yerle yeksan ettiğini söylemekten dilimizde tüy bitti. Ancak ne hikmetse kamu idaresi tüm eleştirilerimizi göz ardı edip, yandaşlara kucak açmak uğruna mülakatı etkili kılmaya devam ediyor.

Sayın Cumhurbaşkanımızın ‘Görevin gerektirdikleri zorunlulukların dışında kamuya alımlarda mülakatı kaldırıyoruz’ sözünü adeta çiğneyerek, yazılı sınav başarısını rencide ederek, keyfi değerlendirmelerle hak edenleri elemeyi alışkanlık haline getirenlerin kamu hayatını nasıl çıkmaza soktuğunu üzülerek görmekteyiz.

Denetimi çok zor olan ve uygulamada birçok haksızlığı beraberinde getiren, objektiflikten en uzak sınav şekli olan mülakatın, yazılı sınava girerek mesleki yeterliliğini kanıtlamış olan kişilerin elenmesine yol açmasını sendika olarak asla ve kat’a kabul etmiyoruz!

Yazılı sınav sonucunun tamamen devre dışı bırakılarak, sözlü sınav komisyonunun takdir ettiği puanlar üzerinden görevlendirmelerin yapılmasını, kişiye özel uygulamalara ve çok büyük haksızlıklara yol açtığı gerçeğini göz önünde bulundurarak, mülakatın tamamen kaldırılması için ciddi bir mücadele yürüyoruz.

Nitekim sözlü sınavlarda yapılan keyfi değerlendirmelere karşı açılan kimi davalarda mahkemeler tarafından da iptal kararları verilmektedir. Hukukun üstünlüğüne inanan ve “Haksızlık karşısında susan dilsiz şeytandır” düsturunu merkezine alan Türk Eğitim-Sen’in, mülakat konusundaki hukuki mücadelesi sürmekte, mağdur olanlara da her türlü hukuki desteği vermektedir.

Son olarak, Eğitim Fakültesinde Doktor Öğretim Üyesi kadrosunda görev yapmakta olan üyemiz, mesleki yeterlilik sınavında 85 gibi yüksek bir puan almasına rağmen Bakanlıklararası Ortak Kültür Komisyonu tarafından gerçekleştirilen Yurt Dışında Görevlendirilecek Okutman ve Öğretmenlerin Temsil Yeteneği Mülakat Sınavı sonucunda haksız şekilde 64 puan verilerek mağdur edilmiştir. Bu işleme karşı açılan davada ise Kastamonu İdare Mahkemesinin 2023/1401 E. Sayılı ve 30.11.2023 tarihli kararı ile işlemin yürütmesi durdurulmuştur.

Kastamonu İdare Mahkemesinin 2023/1401 E. Sayılı ve 30.11.2023 tarihli yürütmeyi durdurma kararının gerekçesinde; “Bu durumda, temsil yeteneği sınavında davacıya yöneltilen üç sorunun da cevabının net olup yoruma açık olmaması karşısında, davacıya yöneltilen sorulara davacı tarafından verilen cevaba ilişkin olarak komisyon üyeleri tarafından ya tam puan (Türkçe için (30) diğer kategoriler için (25) puan) ya da sıfır puan (0) verilerek değerlendirme yapılması gerekirken, (25) ve (10) aralığında farklı puanlar verilerek değerlendirme yapılmasının sözlü sınavın objektif olarak yapılmadığını ortaya koyduğu sonucuna ulaşıldığından dava konusu işlemde hukuka uyarlık bulunmadığı sonucuna varılmıştır.

Öte yandan, davaya konu işlemin uygulanması halinde, davacının çalışma hakkı, ekonomik ve manevi varlığını geliştirme hakkı kapsamında telafisi güç zararlara uğrayabileceğinin de kabulü gerekmektedir denilmiştir.

İlgili YD Kararı İçin Tıklayınız

Son Haberler

TARLADA İZİ OLMAYANIN HASATTA YÜZÜ OLMAZ!

Genel Başkanımız Talip Geylan, Genel Başkan Yardımcımız Selahattin Dolgun ile birlikte  13-14 Aralık 2024 tarihlerinde Ordu ve Trabzon’da ziyarette bulundu.

ARALIK AYI ÜNİVERSİTE E-BÜLTENİ YAYINDA

Aralık ayı üniversite bültenimizi yayımladık! Sendikamızın güncel faaliyetlerini, eğitim dünyasındaki gelişmeleri ve üyelerimize yönelik...

ÖMK KILAVUZU YAYINLANSIN, ÖĞRETMENLERİMİZ DAHA FAZLA MAĞDUR EDİLMESİN!

Türk Eğitim Sen Genel Başkanı Talip Geylan, Bengü Türk Tv’de “Söz Hakkı” programına katılarak, eğitim gündemine dair önemli açıklamalar yaptı.

5. ULUSLARARASI TÜRK DÜNYASI EĞİTİM BİLİMLERİ VE SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ SONUÇ BİLDİRGESİ

Türk Eğitim-Sen ve Uluslararası Avrasya Eğitim Sendikaları Birliği işbirliğinde “Ziya Gökalp’in Vefatının 100. Yılı Anısına” 21-24 Kasım 2024 tarihinde Antalya/Türkiye’de düzenlenen 5. Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, yüz yüze çevrimiçi oturumlar şeklinde başarı ile gerçekleştirilmiştir.