GENEL BAŞKAN: MEB 3 BİLİNMEYENLİ DENKLEMLE KARŞI KARŞIYA

Türkiye Kamu-Sen ve Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı İsmail Koncuk, TEOG tartışmaları ile ilgili önemli açıklamalar yaptı. Hesapsız ve adil olmayan bir yöntemin öncelikle garip gurebanın önünü keseceğine dikkat çeken Koncuk, merkezi bir sınavı kökten kaldırmanın çok zor göründüğünü söyledi.

TEOG'u kökten kaldırmanın iktidarın kendi lise sistemini sil baştan değiştirme sonucunu da doğurabileceğini de bildiren Koncuk, “Genel liselere dönüş çözüm olabilir mi? Genel liseleri yeniden oluşturmak dahi, Fen liseleri, sosyal bilimler liseleri, geride kalacak diğer akademik liseler için sınavı kaldıramaz” dedi.

Koncuk şunları kaydetti: “ Aşağıdaki cümleler MEB Müsteşarı Sayın Yusuf Tekin'e ait.

Liselere geçişte bir ölçme ve değerlendirmenin mutlaka olması gerektiğini belirten Tekin, ‘Bu geçişle ilgili kamuoyunu rahatlatacak, objektiviteyi ve adalet inancını sarsmayacak bir değerlendirme mekanizması mutlaka olmalı.’ ifadesini kullandı.

TEOG konusunda söylenen bu cümleleri iyi irdelemek lazım. Bu açıklamaya göre sınav şart. Bilen ya da bilmeyen herkes TEOG'la ilgili ahkâm kesiyor. Hesapsız, adil olmayan bir yöntem öncelikle garip gurebanın önünü kesmek olacaktır.

Sayın Cumhurbaşkanının TEOG'la ilgili açıklamasına MEB çok hazırlıksız yakalanmış görünüyor.

İşleri çok zor, söz ağızdan çıktı. Bakalım ne olacak? Sayın Cumhurbaşkanı'nın sözünün üstüne söz söylemek ne bakanların ne de bürokratların haddine. MEB üç bilinmeyenli bir denklemle karşı karşıya.

TEOG'u yani merkezi bir sınavı kökten kaldırmak çok zor görünüyor. Keyfe keder bir uygulama iktidarı da zora sokan sonuçlar doğurabilir.

TEOG'u kökten kaldırmak iktidarın kendi lise sistemini sil baştan değiştirme sonucunu da doğurabilir.

Genel liselere dönüş çözüm olabilir mi? Genel liseleri yeniden oluşturmak dahi, Fen liseleri, sosyal bilimler liseleri, geride kalacak diğer akademik liseler için sınavı kaldıramaz. Sınav tamamen kalkmadığında Sayın Cumhurbaşkanı'nın TEOG tartışmasını başlatması sonuçsuz kalmış olacaktır.

Sayın Yılmaz'ın uykuları kaçacak gibi. Hatırlayınız MEB TEOG'u savunurken, bunun ekstra bir yük, bir sınav olmadığını sadece her dönem bir yazılıyı ortak yapacaklarını söylemişti.

MEB TEOG'la orta öğretim başarısı ile liseye geçişi sağlayacağını ve öğrencilerin kendi derslerine daha çok çalışacağını iddia etmişti.

Bizler TEOG'un sınav olduğunu, sınavın kaldırılmadığı, arttığını, ortaöğretim notlarının dikkate alınmasının ise olumlu olduğunu belirtmiştik. Niyetim asla eleştirmek değil, hata yapılmasın derdindeyiz. Umarım bu tartışmalardan güzel sonuçlar doğsun. Eğitimde inat olmaz.”

Son Haberler

HAZİRAN AYI ÜNİVERSİTE E-BÜLTENİ YAYINDA

Haziran ayı üniversite bültenimizi yayınladık! Sendikamızın güncel faaliyetlerini, eğitim dünyasındaki gelişmeleri ve üyelerimize yönelik...

HANGİ DÜZEYDE OLURSA OLSUN HER BİR KAMU YÖNETİCİSİNİN ADALETLE, LİYAKATLE VE SADECE DEVLETE SADAKATLE GÖREVLERİNİ İFA ETMELİDİR

Genel Başkanımız Talip Geylan, Ağrı’da vefat eden Irmak Ayşe Koparan öğretmene Allah’tan rahmet, ailesine,...

TÜRK EĞİTİM-SEN ÜYESİ ÖĞRETMENİN AİLE BİRLİĞİNİ KORUYAN EMSAL MAHKEME KARARI

Konya 3. İdare Mahkemesi'nin E:2026/162, K:2026/766 sayılı kararıyla, Türk Eğitim-Sen üyesi öğretmenin norm kadro...

ENFLASYON, EK ZAM VE REFAH PAYI İLE TELAFİ EDİLMELİDİR

Türkiye Kamu-Sen Genel Başkanı Önder Kahveci Mayıs Ayı Enflasyon rakamlarını değerlendirdi. Kahveci açıklamasında; “TÜİK tarafından açıklanan...