Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı Talip Geylan, Milli Eğitim Bakanlığı’nın 8 Eylül tarihinde düzenlediği 2023’e Doğru Türk Eğitim Sistemi Bulma Konferansı’na katılmış, bu konferansta Türk Eğitim-Sen’in hazırladığı çalışma raporunu ve önerilerini sunmuştu.
Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk’un öncülük ettiği konferansa sivil toplum kuruluşları, sendikalar, eğitimin diğer paydaşları, iş adamları ve medya kuruluşları davet edilmişti.
Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı Talip Geylan, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, “Eğitimin ve eğitim çalışanlarının beklenti ve taleplerinin tercümanı olmaya devam ediyoruz. Bu demokratik ve paylaşımcı tutumundan ötürü MEB’e teşekkür ediyoruz.
Türk Eğitim-Sen’in yaptığı bilimsel ve akademik çalışmalarla; Türk milletinin geleceğine, Türkiye Cumhuriyeti’nin bekası ve kalkınması noktasında önem arz eden hususlara, teşhis ve tedaviyi barındıran çözüm önerileri getirdiğini kaydeden Geylan, “İnanıyorum ki, alanın akademisyenleri ve eğitimcilerinin görüşlerinden yola çıkarak hazırlanan bu çalışma, eğitimimizin planlayıcıları ve yöneticilerine ışık tutacak; bundan sonraki dönemlerde eğitim sistemimizden en üst düzeyde verim alınabilmesine katkıda bulunacaktır. İçeriği ve hedefleri bakımından milli, yöntemi ve araçları açısından bilimsel ve çağdaş bir eğitim sistemiyle 21. yüzyılın büyük Türkiye'sini inşa edeceğimize yürekten inanıyorum. 2023’e Doğru Türk Eğitim Sistemi Bulma Konferansı ve Çalıştayı’na bizleri davet ederek, eğitim sistemimizin sorunlarını çözüme kavuşturma ikliminde; sivil toplumun gücü ile ortak aklın işletilmesinin önemine inanan değerli düzenleme kuruluna ve milli eğitim bakanlığının saygıdeğer temsilcilerine memnuniyetimizi belirtmek isterim” diye konuştu.
Türk Eğitim-Sen’in hazırladığı 48 sayfalık raporunda 11 başlık yer almaktadır. Bu başlıklar şöyledir:
Nasıl bir müfredata ihtiyacımız var? Bu müfredatlarda öğrencilere hangi beceriler kazandırılmalıdır? Nasıl bir öğretmen istiyoruz? Kaliteli bir eğitim için nasıl bir okul ortamı oluşturmalıyız? Ülkemizde bölgeler arası eğitim farklarını gidermek için ne tür önlemler alınmalıdır? Öğrenci seçme ve yerleştirme sınavları nasıl olmalıdır? Eğitim sisteminde izleme, değerlendirme, ölçe, denetim, öz denetim mekanizmaları nasıl olmalıdır? Eğitimimizde kültür, sanat, spor etkinliklerine nasıl yer vermeliyiz? Eğitimi bir bütün olarak ele aldığımızda eğitim alanında emek veren tüm eğitim çalışanlarının beklenti ve talepleri nelerdir? Türk eğitim sisteminin itibarını ve özenirliliğini artırmak için yapılması gerekenler nelerdir? Eğitim fakülteleri ve öğretmenlik alanına kaynaklık eden fakültelerin geleceği ve itibarı için ne gibi tedbirler alınmalıdır? Milli bir Türk çocuğu karakteri oluşturulmasına gerek var mı? Bu karakter hangi hasletleri ile öne çıkarılmalıdır?
Genel Başkan Geylan, “Umuyoruz ki; Milli Eğitim Bakanlığı bundan sonraki süreçte eğitimin paydaşlarının eleştirilerine, önerilerine kulak verir ve eğitim alanındaki her icraat istişare yöntemi ile hayata geçirilir” dedi.
Kamuoyuna saygıyla duyurulur.
2023’E DOĞRU TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ BULMA KONFERANSINDA SUNDUĞUMUZ RAPOR İÇİN TIKLAYINIZ.