TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ’DE ÖĞRETMENLERE GİRİŞ KAPISINDA NÖBET GÖREVİ VERİLEMEZ DEDİ.

Milli Eğitim Bakanlığı’na yazdığımız yazıda; “Milli Eğitim Bakanlığı’nın 19.07.2005 Tarih ve 703 Sayılı  2005/62 Nolu Genelgesinin "Bina giriş ve çıkışlarında güvenlik önlem ve tedbirleri ile personel emniyeti" konulu İlgi (c) genelgesinin  "Kontrol Hizmetleri" başlıklı (c) bölümü 1. fıkrasında;  "1-Hizmet binalarına ziyaret veya iş takibi için gelenlerin giriş ve çıkışları mutlaka güvenlik ve müracaat memuru yolu ile sağlanacak. Müracaat memurları dışarıdan gelenlerin üzerlerini ve eşyalarını arayabilecek." hükümleri bulunmaktadır. Bu hükümlere göre okul giriş ve çıkış kapılarında güvenlik ve müracaat memuru bulunması gerekmektedir. Açıklamalarına yer vererek öğretmenlere okul giriş kapılarında nöbet görevi verilmemesi konusunda valiliklerin uyarılmasını istemiştik.

Yazımıza MEB Ortaöğretim Genel Müdürlüğü tarafından verilen cevapta, öğretmenlere okul giriş-çıkış kapılarında nöbet görevi verilemeyeceğini, nöbete ilişkin hususların öğretmenler kurulunda karara bağlanmasını gerektiğini ifade edilmişti. Ortaöğretim Genel Müdürlüğü’nün bu cevabını geçtiğimiz günlerde kamuoyuna duyurmuştuk.

Aynı yazımıza MEB Temel Eğitim Genel Müdürlüğü tarafından da cevap verilmiş olup cevaben gönderilen yazıda “Okullarımızda müdür yardımcısı ve öğretmenlerimiz ilgi (a) Yönetmeliği’nin 44 üncü maddesine göre nöbet görevini yerine getirmektedir. Bu kapsamda nöbetçi öğretmelerin görevi ilk dersten 30 dakika önce başlamakta ve son dersten 30 dakika sonra bitmektedir. Bu görev, mesai saatleri içerisinde yerine getirilen eğitim öğretim görevi ile birleşik bir görevdir. Öğretmenler, nöbet görevlerini yerine getirirken sınıfta, teneffüste, kantinde, koridorda, bahçe ve benzeri alanlarda öğrencilerin davranışlarını gözlemler, gerekli durumlarda müdahale eder ve okul yönetimini bilgilendirir. Ancak nöbetçi öğretmenlerin okul giriş-çıkış kapılarında müracaat memuru ya da güvenlik personeli gibi sabit bekleme görevi bulunmamaktadır. Bunun yanında bahçede görevli nöbetçi öğretmenlerin okul bahçesinin diğer alanları gibi okul giriş kapısını da kapsayacak şekilde nöbet görevlerini yerine getirmeleri gerekmektedir.

Ayrıca nöbetlerde uyulacak esaslar ilgi (a) Yönetmeliğin 44 üncü maddesinin 10 uncu fıkrasında açıklandığı üzere öğretmenler kurulunda görüşülerek kararlaştırılmaktadır.” Denilerek okul giriş-çıkış kapılarında öğretmenlere nöbet görevi verilemeyeceği açıkça dile getirilmiştir ve nöbete ilişkin hususların öğretmenler kurulunda karara bağlanması gerektiği belirtilmiştir.

Bu bağlamda, meri mevzuatımız ve her iki genel müdürlüğün ortak görüşü uyarınca nöbete ilişkin esaslar öğretmenler kurulunda belirlenirken, yukarıda yer verdiğimiz açıklamalar uyarınca öğretmenlere okul giriş kapılarında nöbet görevi verilemeyecektir.

 

İlgili yazımız için tıklayınız.

Temel Eğitim Genel Müdürlüğü’nün cevabi yazısı için tıklayınız.

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü’nün cevabi yazısı için tıklayınız.

ÖĞRETMENLER GÜVENLİK GÖREVLİSİ DEĞİLDİR. OKUL GİRİŞ KAPILARINDA ÖĞRETMENLERE NÖBET GÖREVİ VERİLEMEZ

ÖĞRETMENLERE OKUL GİRİŞ KAPILARINDA NÖBET GÖREVİ VERİLMEYECEK.NÖBETE İLİŞKİN ESASLAR ÖĞRETMENLER KURULUNDA BELİRLENECEK.

Son Haberler

TARLADA İZİ OLMAYANIN HASATTA YÜZÜ OLMAZ!

Genel Başkanımız Talip Geylan, Genel Başkan Yardımcımız Selahattin Dolgun ile birlikte  13-14 Aralık 2024 tarihlerinde Ordu ve Trabzon’da ziyarette bulundu.

ARALIK AYI ÜNİVERSİTE E-BÜLTENİ YAYINDA

Aralık ayı üniversite bültenimizi yayımladık! Sendikamızın güncel faaliyetlerini, eğitim dünyasındaki gelişmeleri ve üyelerimize yönelik...

ÖMK KILAVUZU YAYINLANSIN, ÖĞRETMENLERİMİZ DAHA FAZLA MAĞDUR EDİLMESİN!

Türk Eğitim Sen Genel Başkanı Talip Geylan, Bengü Türk Tv’de “Söz Hakkı” programına katılarak, eğitim gündemine dair önemli açıklamalar yaptı.

5. ULUSLARARASI TÜRK DÜNYASI EĞİTİM BİLİMLERİ VE SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ SONUÇ BİLDİRGESİ

Türk Eğitim-Sen ve Uluslararası Avrasya Eğitim Sendikaları Birliği işbirliğinde “Ziya Gökalp’in Vefatının 100. Yılı Anısına” 21-24 Kasım 2024 tarihinde Antalya/Türkiye’de düzenlenen 5. Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, yüz yüze çevrimiçi oturumlar şeklinde başarı ile gerçekleştirilmiştir.