Bilindiği üzere, mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında öğrencilerin 300 saatlik staj zorunluluğu bulunmaktadır. Staj çalışmalarının işletmelerde yapılması esas olmakla birlikte, işletme yetersizliği gibi hallerde ilgili alan öğretmenlerinin gözetim ve denetiminde kurumlarda da yapılabilmektedir. Bünyesinde hem ATL, hem de METEM öğrencisi bulunan kurumlarda zorunlu staj süresi 600 saate kadar çıkabilmektedir. Ek Derslere İlişkin Karar uyarınca, Büyükşehir belediyesi sınırları dışındaki küçük bir ilçede yer alan bir kurumda görev yapan ve stajlarını kendi okullarında yapan öğrencilerin eğitiminde görevlendirilen yönetici ve öğretmenler, yarıyıl tatili ve yaz tatillerinde haftada en fazla 16 saat ek ders ücreti alabilmektedirler. Öğretmen sayısının yetersiz olduğu kurumlarda, yaz tatillerinde haftada 16 saat yapılan staj çalışması yeterli gelmediği için öğretmenlerimiz yıl içinde hafta sonları da staj çalışmalarına katılmak zorunda kaldıkları için dinlenememekte ve mağdur olmaktadır.
Türk Eğitim-Sen olarak Bakanlığa gönderdiğimiz yazıda, bu mağduriyetin giderilmesi için gerekli yasal değişikliklerin yapılmasını talep ettik.
İlgili yazımız için tıklayınız (, )