OLA�AN�ST�
HAL KAPSAMINDA ALINMASI GEREKEN TEDB�RLER �LE BAZI KURUM VE
KURULU�LARA
DA�R D�ZENLEME YAPILMASI HAKKINDA KANUN H�KM�NDE
KARARNAMEN�N
DE���T�R�LEREK KABUL ED�LMES�NE DA�R KANUN
Kanun
No. 6755�������������������������������������������������������������������������������������������������������� Kabul
Tarihi: 08/11/2016
B�R�NC� B�L�M
Ama� ve Kapsam
Ama� ve kapsam
MADDE 1-
(1) Bu Kanun ile 20/7/2016 tarihli ve 2016/9064 say�l� Bakanlar Kurulu
Karar�yla �lke genelinde ilan edilen ola�an�st� hal kapsam�nda, darbe
te�ebb�s� ve ter�rle m�cadele �er�evesinde al�nmas� gereken tedbirlere
ili�kin usul ve esaslar�n belirlenmesi ve baz� kurum ve kurulu�lara dair
d�zenleme yap�lmas� ama�lanmaktad�r.
�K�NC� B�L�M
Ola�an�st� Hal Kapsam�nda Al�nan Tedbirler
Al�nan tedbirler
MADDE 2-
(1) Milli g�venli�e tehdit olu�turdu�u tespit edilen Fethullah�� Ter�r
�rg�t�ne (FET�/PDY) aidiyeti, iltisak� veya irtibat� olan;
a) Ekli (1) say�l� listede yer alan asker ki�iler
T�rk Silahl� Kuvvetlerinden ��kar�lm��t�r. Haklar�nda ayr�ca �zel kanun
h�k�mlerine g�re i�lem tesis edilir.
b) Ekli (2) say�l� listede yer alan �zel radyo ve
televizyon kurulu�lar� kapat�lm��t�r.
c) Ekli (3) say�l� listede yer alan gazete ve
dergiler ile yay�nevi ve da��t�m kanallar� kapat�lm��t�r.
(2) Birinci f�kran�n (a) bendi gere�ince T�rk
Silahl� Kuvvetlerinden ��kar�lan asker ki�ilerin, mahk�miyet karar�
aranmaks�z�n, askeri r�tbe ve memuriyetleri al�n�r ve bu ki�iler yeniden
T�rk Silahl� Kuvvetlerine kabul edilmezler; bir daha kamu hizmetinde
istihdam edilemez, do�rudan veya dolayl� olarak g�revlendirilemezler;
bunlar�n uhdelerinde bulunan her t�rl� m�tevelli heyet, kurul, komisyon,
y�netim kurulu, denetim kurulu, tasfiye kurulu �yeli�i ve sair g�revleri de
sona ermi� say�l�r. Bunlar�n silah ruhsatlar�, gemi adaml���na ili�kin
belgeleri ve pilot lisanslar� iptal edilir ve bu ki�iler oturduklar� kamu
konutlar�ndan veya vak�f lojmanlar�ndan on be� g�n i�inde tahliye edilir.
Bu ki�iler �zel g�venlik �irketlerinin kurucusu, orta�� ve �al��an�
olamazlar. Bu ki�iler hakk�nda Milli Savunma Bakanl���nca ilgili pasaport
birimine derhal bildirimde bulunulur. Bu bildirim �zerine ilgili pasaport
birimlerince pasaportlar iptal edilir.
(3) Kapat�lan gazete ve dergiler, yay�nevi ve
da��t�m kanallar� ile �zel radyo ve televizyon kurulu�lar�na ait olan
ta��n�rlar ve her t�rl� mal varl���, alacak ve haklar, belge ve evrak Hazineye
bedelsiz olarak devredilmi� say�l�r, bunlara ait ta��nmazlar tapuda resen
Hazine ad�na her t�rl� k�s�tlama ve ta��nmaz y�k�nden ari olarak tescil
edilir. Bunlar�n her t�rl� bor�lar�ndan dolay� hi�bir �ekilde Hazineden bir
hak ve talepte bulunulamaz. Devre ili�kin i�lemler ilgili t�m kurumlardan
gerekli yard�m� almak suretiyle Maliye Bakanl��� taraf�ndan yerine
getirilir.
(4) Milli g�venli�e tehdit olu�turdu�u tespit
edilen yap�, olu�um veya gruplara ya da ter�r �rg�tlerine aidiyeti veya
iltisak� ya da bunlarla irtibat� olan ve ekli (2) ve (3) say�l� listelerde
yer almayan �zel radyo ve televizyon kurulu�lar� ile gazete ve dergiler,
yay�nevi ve da��t�m kanallar�, ilgili bakan taraf�ndan olu�turulacak
komisyonun teklifi �zerine ilgili bakan onay� ile kapat�l�r. Bu f�kra
kapsam�nda kapat�lan kurum ve kurulu�lar hakk�nda da ���nc� f�kra h�k�mleri
uygulan�r.
Soru�turma ve kovu�turma i�lemleri
MADDE 3-
(1) 26/9/2004 tarihli ve 5237 say�l� T�rk Ceza Kanununun �kinci Kitap
D�rd�nc� K�s�m D�rd�nc�, Be�inci, Alt�nc� ve Yedinci B�l�m�nde tan�mlanan
su�lar, 12/4/1991 tarihli ve 3713 say�l� Ter�rle M�cadele Kanunu kapsam�na
giren su�lar ve toplu i�lenen su�lar bak�m�ndan, ola�an�st� halin devam�
s�resince;
a) Gecikmesinde sak�nca bulunan hallerde Cumhuriyet
savc�s� taraf�ndan da yakalama emri d�zenlenebilir. H�kim veya Cumhuriyet
savc�s� taraf�ndan verilen yakalama emri �zerine yakalanan ��pheli hakk�nda
verilen g�zalt� s�resi otuz g�n� ge�emez.
b) Hakk�nda y�r�t�len soru�turman�n sonu�suz
kalmas�n� sa�lamak amac�yla yurti�inde saklanan veya yabanc� �lkede bulunan
ve bu nedenle Cumhuriyet savc�l��� taraf�ndan kendisine ula��lamayan
��pheliye de ka�ak denir. Bu ki�iler hakk�nda 4/12/2004 tarihli ve 5271
say�l� Ceza Muhakemesi Kanununun 247 nci ve 248 inci maddelerinin ikinci
f�kralar� uygulanmaz.
c) Tutukluluk karar�na itiraz edilen sulh ceza
h�kimli�i veya mahkeme, itiraz� yerinde g�r�rse karar�n� d�zeltir; yerinde
g�rmezse en �ok on g�n i�inde, itiraz� incelemeye yetkili olan mercie
g�nderir.
�) Tahliye talepleri en ge� otuzar g�nl�k s�relerle
tutuklulu�un incelenmesi ile birlikte dosya �zerinden karara ba�lan�r.
d) Gecikmesinde sak�nca bulunan hallerde konutta,
i�yerinde ve kamuya a��k olmayan kapal� alanlarda Cumhuriyet savc�s�n�n
yaz�l� emriyle arama yap�labilir.
e) Cumhuriyet savc�s� haz�r olmaks�z�n konut,
i�yeri veya di�er kapal� yerlerde arama yapabilmek i�in o yer ihtiyar
heyetinden veya kom�ulardan bir ki�i bulundurulur.
f) Asker� mahallerde h�kim karar�yla veya
gecikmesinde sak�nca bulunan hallerde Cumhuriyet savc�s�n�n yaz�l� emriyle,
Cumhuriyet savc�s�n�n kat�l�m� olmaks�z�n, adli kolluk g�revlileri
taraf�ndan arama ve elkoyma yap�labilir.
g) Hakk�nda arama i�lemi uygulanan kimsenin belge
veya k���tlar� adli kolluk g�revlileri taraf�ndan da incelenebilir.
�) ��pheli veya san�k ile 5271 say�l� Kanunun 45
inci ve 46 nc� maddelerine g�re tan�kl�ktan �ekinebilecek kimseler
aras�ndaki mektup ve belgelere, bu kimselerin nezdinde bulunsa bile
elkonulabilir.
h) H�kim karar� olmaks�z�n yap�lan elkoyma i�lemi,
be� g�n i�inde g�revli h�kimin onay�na sunulur. H�kim, karar�n� elkoymadan
itibaren on g�n i�inde a��klar; aksi halde elkoyma kendili�inden kalkar.
�) 5271 say�l� Kanunun 128 inci maddesi uyar�nca
yap�lacak elkoymaya, maddenin birinci f�kras�nda belirtilen rapor al�nmadan,
sulh ceza h�kimli�ince karar verilebilir. Gecikmesinde sak�nca bulunan
hallerde Cumhuriyet savc�s� da elkoymaya karar verebilir. H�kim karar�
olmaks�z�n yap�lan elkoyma i�lemi, be� g�n i�inde g�revli h�kimin onay�na
sunulur. H�kim, karar�n� elkoymadan itibaren on g�n i�inde a��klar; aksi
halde elkoyma kendili�inden kalkar.
i) Avukat b�rolar�nda h�kim karar�yla veya
gecikmesinde sak�nca bulunan hallerde Cumhuriyet savc�s�n�n yaz�l� emriyle,
Cumhuriyet savc�s�n�n kat�l�m� olmaks�z�n, adli kolluk g�revlileri
taraf�ndan arama ve elkoyma yap�labilir. Arama ve elkoyma i�lemi s�ras�nda
baro ba�kan� veya onu temsil eden bir avukat haz�r bulundurulur; ancak,
5271 say�l� Kanunun 130 uncu maddesinin ikinci ve ���nc� f�kralar�
uygulanmaz.
j) 5271 say�l� Kanunun 134 �nc� maddesi uyar�nca
bilgisayarlarda, bilgisayar programlar�nda ve k�t�klerinde yap�lacak arama,
kopyalama ve elkoyma i�lemlerine, gecikmesinde sak�nca bulunan hallerde
Cumhuriyet savc�s� taraf�ndan da karar verilebilir. Bu karar, be� g�n
i�inde g�revli h�kimin onay�na sunulur. H�kim, karar�n� elkoymadan itibaren
on g�n i�inde a��klar; aksi halde elkoyma kendili�inden kalkar. Kopyalama
ve yedekleme i�leminin uzun s�recek olmas� halinde bu ara� ve gere�lere
elkonulabilir. ��lemlerin tamamlanmas� �zerine elkonulan cihazlar gecikme
olmaks�z�n iade edilir.
k) 5271 say�l� Kanunun 135 inci, 139 uncu ve 140
�nc� maddeleri uyar�nca yap�lacak olan ileti�imin tespiti, dinlenmesi ve
kayda al�nmas�, gizli soru�turmac� g�revlendirilmesi ve teknik ara�larla
izleme tedbirlerine h�kim veya gecikmesinde sak�nca bulunan hallerde
Cumhuriyet savc�s� taraf�ndan karar verilebilir. Cumhuriyet savc�s�,
karar�n� be� g�n i�inde g�revli h�kimin onay�na sunar. H�kim, karar�n� be�
g�n i�inde a��klar; aksi halde tedbirler kendili�inden kalkar.
l) M�dafiin dosya i�eri�ini inceleme veya
belgelerden �rnek alma yetkisi, soru�turman�n amac�n� tehlikeye
d���rebilecek ise Cumhuriyet savc�s�n�n karar�yla k�s�tlanabilir.
m) G�zalt�ndaki ��phelinin m�dafii ile g�r��me
hakk� Cumhuriyet savc�s�n�n karar�yla be� g�n s�reyle k�s�tlanabilir. Bu
zaman zarf�nda ifade al�namaz.
n) Y�r�t�len soru�turmalarda Cumhuriyet savc�s� bir
soru�turma i�lemine gerek g�rmesi halinde soru�turman�n yap�ld��� yer sulh
ceza h�kiminden de karar alabilir.
o) Cumhuriyet ba�savc�l�klar�, soru�turman�n
gerekli k�lmas� halinde yarg� �evresi i�indeki m�lki idare amirliklerinden
bina, ara�, gere� ve personel talebinde bulunabilir.
�) Bu maddede say�lan su�larla ilgili olarak,
al�nan bilgilerin do�rulu�unun ara�t�r�lmas� bak�m�ndan zorunlu g�r�len
hallerde, tutuklu veya h�k�ml�ler yetkili Cumhuriyet savc�s�n�n talebi ve
sulh ceza h�kimli�inin karar� ile ge�ici s�relerle ceza infaz kurumundan
al�nabilirler.
De�i�tirilen ve y�r�rl�kten kald�r�lan h�k�mler
MADDE 4-
(1) 25/10/1963 tarihli ve 353 say�l� Askeri Mahkemeler Kurulu�u ve
Yarg�lama Usul� Kanununun 1 inci maddesinin birinci f�kras� a�a��daki
�ekilde de�i�tirilmi� ve ayn� maddenin ikinci f�kras� y�r�rl�kten kald�r�lm��t�r.
�T�rk Milleti ad�na yarg� yetkisini kullanacak
askeri mahkemeler, askeri birliklerin te�kilat yap�lar� ve bulunduklar�
yerlerin co�rafi durumu ile mahkemelerin i� yo�unlu�u g�z �n�nde tutulmak
suretiyle, Kuvvet Komutanl�klar�n�n g�r��� al�narak Milli Savunma
Bakanl���nca kurulur ve ayn� yolla kald�r�l�r.�
(2) 26/10/1963 tarihli ve 357 say�l� Askeri
Hakimler Kanununun 40 �nc� maddesine ikinci f�kras�ndan sonra gelmek �zere
a�a��daki f�kra eklenmi�tir.
�Adli m��avirlik, disiplin subayl���, hukuk
m��avirli�i, hukuk i�leri �ube m�d�rl���, y�ksek yarg� organlar�ndaki
raport�r ve askeri savc� kadrolar� ile askeri yarg� ile ilgili di�er
kadrolarda g�revli askeri hakimlere de birinci f�kra kapsam�nda ge�ici
yetki verilebilir.�
(3) 27/7/1967 tarihli ve 926 say�l� T�rk Silahl�
Kuvvetleri Personel Kanununun 54 �nc� maddesinin ���nc� f�kras�na a�a��daki
c�mle eklenmi�, ayn� Kanunun ge�ici 39 uncu maddesi y�r�rl�kten kald�r�lm��
ve ayn� Kanuna a�a��daki ge�ici madde eklenmi�tir.
�Ancak, Y�ksek
Asker� ��ra Ba�kan� taraf�ndan bir �st r�tbede hizmetine ihtiya� duyulanlar
da r�tbe bekleme s�resine bak�lmaks�z�n ve 47 nci maddenin birinci
f�kras�ndaki sicil �art� aranmaks�z�n Y�ksek Asker� ��ra de�erlendirmesine
al�n�rlar.�
�GE��C� MADDE 41- 2016 y�l� Temmuz ay�nda yap�lacak
Y�ksek Asker� ��rada al�nacak kararlar ile bu Kanun uyar�nca yap�lacak olan
terfi, atama, nas�p, kadrolar�n kullan�lmas�, emekliye sevk ve ili�ik kesme
i�lemleri 29 Temmuz 2016 tarihi itibar�yla uygulan�r.�
(4) 17/7/1972 tarihli ve 1612 say�l� Y�ksek Asker�
��ran�n Kurulu� ve G�revleri Hakk�nda Kanunun 4 �nc� maddesi a�a��daki
�ekilde de�i�tirilmi� ve ayn� Kanuna a�a��daki ge�ici madde eklenmi�tir.
�MADDE 4- Y�ksek Asker� ��ra, Ba�kan�n �a�r�s� ile
y�lda en az bir kez toplan�r.�
�GE��C� MADDE 2- 2016 y�l� A�ustos ay�nda yap�lacak
Y�ksek Asker� ��ra toplant�s�, ayn� y�l�n Temmuz ay� i�inde yap�l�r.�
(5) 12/4/1991 tarihli ve 3713 say�l� Ter�rle
M�cadele Kanununun;
a) Ek 1 inci maddesinin alt�nc� f�kras� a�a��daki
�ekilde de�i�tirilmi�tir.
�Hak sahiplerinden ilk��retim, ortaokul, ilkokul
mezunu olanlar�n hizmetli unvanl� kadro ve pozisyonlara; orta��retim ve
y�ksek��retim mezunu olanlar�n, atama teklifinin yap�ld��� tarihte ��renim
durumlar� itibar�yla ihraz ettikleri unvan�n 190 say�l� Kanun H�km�nde
Kararnamenin eki cetvellerde yer almas� ko�uluyla ihraz etmi� bulunduklar�
unvanlara, bunlar�n d���nda kalan orta��retim ve y�ksek��retim mezunlar�n�n
ise memur unvanl� kadro ve pozisyonlara atama teklifleri Devlet Personel
Ba�kanl���nca yap�l�r. ���i kadrolar�na yap�lacak atama teklifleri s�rekli
i��i unvanl� kadroya yap�l�r.�
b) Ek 1 inci maddesinin yedinci f�kras� y�r�rl�kten
kald�r�lm��t�r.
c) Ek 1 inci maddesinin sekizinci f�kras�n�n
birinci c�mlesinde yer alan �her y�l�n mart ve eyl�l aylar�n�n son g�n�ne
kadar� ibaresi ve ikinci c�mlesinde yer alan �k�rk be� g�n i�inde� ibaresi
y�r�rl�kten kald�r�lm��, ayn� f�kraya ikinci c�mlesinden sonra gelmek �zere
a�a��daki c�mleler eklenmi�tir.
�Kamu kurum ve
kurulu�lar� bu madde kapsam�ndaki taleplerini her y�l�n ocak ve temmuz
aylar�n�n son g�n�ne kadar DPB e-uygulama �zerinden iletirler. Devlet
Personel Ba�kanl���nca atama teklifleri, bu talepler esas al�narak ger�ekle�tirilir.
S�z konusu taleplerin yeterli olmamas� halinde Ba�kanl�k�a resen atama
teklifi yap�l�r.�
�) Ge�ici 14 �nc� maddesinden sonra gelmek �zere
a�a��daki ge�ici madde eklenmi�tir.
�GE��C� MADDE 15- Bu maddenin y�r�rl�k tarihinden
�nce, ek 1 inci madde kapsam�nda g�reve ba�layan personelden, Devlet
Personel Ba�kanl��� taraf�ndan atama teklifinin yap�ld��� tarihte ��renim
durumlar� itibar�yla ihraz ettikleri unvanlar� 190 say�l� Kanun H�km�nde
Kararnamenin eki cetvellerde yer alanlar, bu unvanlara ili�kin kadro veya
pozisyonlara kamu kurum ve kurulu�lar�nca s�nava tabi olmaks�z�n atan�rlar.
�hraz etmi� bulunduklar� kadrolar�n atand�klar� kamu kurumlar�nda olmamas�
halinde ilgililer asli memurlu�a atand�ktan sonra bir defaya mahsus olmak
�zere di�er kanunlarda yer alan herhangi bir kontenjan s�n�rlamas�na tabi
olmaks�z�n kamu kurum ve kurulu�lar�na naklen atanabilir.�
(6) 25/8/2011 tarihli ve 652 say�l� Mill� E�itim
Bakanl���n�n Te�kilat ve G�revleri Hakk�nda Kanun H�km�nde Kararnameye
a�a��daki ek madde eklenmi�tir.
�EK MADDE 4- (1) �ncelikle kalk�nmada birinci
derecede �ncelikli y�relerde olmak �zere Bakanl���n bo� ��retmen norm
kadrosu bulunan �rg�n ve yayg�n e�itim kurumlar�nda 657 say�l� Devlet
Memurlar� Kanununun 4 �nc� maddesinin (B) f�kras� kapsam�nda s�zle�meli
��retmen istihdam edilebilir.
(2) S�zle�meli ��retmenler, 657 say�l� Devlet
Memurlar� Kanununun 48 inci maddesinde �ng�r�len genel �artlar ile ��retmen
kadrosuna atanabilmek i�in aranan �zel �artlar� ta��yanlardan Kamu Personel
Se�me S�nav� puan s�ras�na konulmak kayd�yla al�m yap�lacak her bir
pozisyonun �� kat�na kadar aday aras�ndan Bakanl�k taraf�ndan yap�lacak
s�zl� s�nav ba�ar� s�ras�na g�re atan�r. S�zle�meli ��retmenli�e yap�lan
atama, s�zle�menin imzalanmas�yla ge�erlilik kazan�r. S�zle�me,
imzalanmadan herhangi bir hak do�urmaz.
(3) Bu madde uyar�nca atanan s�zle�meli ��retmenler
d�rt y�l s�reyle ba�ka bir yere atanamaz. Aile birli�i mazeretine ba�l� yer
de�i�tirmelerde bu madde uyar�nca istihdam edilen ��retmenin e�i bu
��retmene tabidir. S�zle�meli ��retmenler, aday ��retmenler i�in �ng�r�len
adayl�k s�recine tabi tutulur. S�zle�meli ��retmenlerden s�zle�me gere�i
d�rt y�ll�k �al��ma s�resini tamamlayanlar talepleri halinde bulunduklar�
yerde ��retmen kadrolar�na atan�r. ��retmen kadrolar�na atananlar, ayn�
yerde en az iki y�l daha g�rev yapar, bunlar hakk�nda adayl�k h�k�mleri uygulanmaz.
(4) Bu madde h�k�mlerine g�re ��retmen kadrolar�na
atananlar�n, 657 say�l� Devlet Memurlar� Kanununun 4 �nc� maddesinin (B)
f�kras� uyar�nca s�zle�meli ��retmen pozisyonlar�nda ge�irdikleri hizmet
s�releri, ��renim durumlar�na g�re y�kselebilecekleri dereceleri a�mamak
kayd�yla kazan�lm�� hak ayl�k derece ve kademelerinin tespitinde
de�erlendirilir. Bunlar, atand�klar� kadronun mali ve sosyal haklar�na
g�reve ba�lad��� tarihi takip eden ayba��ndan itibaren hak kazan�r ve
�nceki pozisyonlar�nda ald�klar� mali ve sosyal haklar hakk�nda herhangi
bir mahsupla�ma yap�lmaz.
(5) Bu madde kapsam�nda ��retmen kadrolar�na
atananlara i� sonu tazminat� �denmez. Bu personelin �nceden i� sonu
tazminat� �denmi� s�releri hari�, i� sonu tazminat�na esas olan toplam
hizmet s�releri, 8/6/1949 tarihli ve 5434 say�l� T�rkiye Cumhuriyeti Emekli
Sand��� Kanunu uyar�nca �denecek emekli ikramiyesine esas toplam hizmet s�resinin
hesab�nda dikkate al�n�r.
(6) Bu madde kapsam�nda s�zle�meli ��retmenlerin
atanaca�� ��retmen kadrolar�, 190 say�l� Kanun H�km�nde Kararnameye ekli
cetvellerde yer alan s�n�f, unvan ve derecelerine uygun olmak �art�yla,
ba�ka bir i�leme gerek kalmaks�z�n atama i�leminin yap�ld��� tarih
itibar�yla ihdas edilerek Mill� E�itim Bakanl���n�n 190 say�l� Kanun H�km�nde
Kararnameye ekli cetvellerinin ilgili b�l�mlerine eklenmi� ve ��retmen
kadrolar�na atananlar�n pozisyonlar� ba�ka bir i�leme gerek kalmaks�z�n
iptal edilmi� say�l�r. �hdas edilen kadrolar ile iptal edilen pozisyonlar;
unvan�, s�n�f�, adedi, derecesi, te�kilat� ve birimi belirtilmek suretiyle
atama tarihinden itibaren iki ay i�inde Maliye Bakanl��� ve Devlet Personel
Ba�kanl���na bildirilir.
(7) S�zle�meli ��retmenli�e atanacaklar�n
ba�vurular�, s�zl� s�nava al�nacaklar�n belirlenmesi, s�zl� s�nav konular�,
s�zl� s�nav�n usul ve esaslar�, atanmalar� ve bu maddenin uygulanmas�na
ili�kin di�er hususlar Mill� E�itim Bakanl���nca y�r�rl��e konulan
y�netmelikle d�zenlenir.�
(7) 31/1/2013 tarihli ve 6413 say�l� T�rk Silahl�
Kuvvetleri Disiplin Kanununun 29 uncu maddesinin ikinci f�kras�n�n son
c�mlesi a�a��daki �ekilde de�i�tirilmi�tir.
��htiya�
duyulmas� halinde bu s�re, bu f�krada yaz�l� makamlarca bir kat�na; ilgili
bakan�n onay� ile de bir y�la kadar art�r�labilir.�
���NC� B�L�M
Jandarma Te�kilat, G�rev ve Yetkileri Kanununda
Yap�lan De�i�iklikler
MADDE 5- 10/3/1983
tarihli ve 2803 say�l� Jandarma Te�kilat, G�rev ve Yetkileri Kanununun 3
�nc� maddesi a�a��daki �ekilde de�i�tirilmi�tir.
�MADDE 3- T�rkiye Cumhuriyeti Jandarmas�,
emniyet ve asayi� ile kamu d�zeninin korunmas�n� sa�layan ve di�er
kanunlar�n verdi�i g�revleri yerine getiren silahl� genel kolluk
kuvvetidir.�
MADDE 6-
2803 say�l� Kanunun 4 �nc� maddesi a�a��daki �ekilde de�i�tirilmi�tir.
�MADDE 4- Jandarma Genel Komutanl���
��i�leri Bakanl���na ba�l�d�r.�
MADDE 7-
2803 say�l� Kanunun 5 inci maddesi ba�l���yla birlikte a�a��daki �ekilde
de�i�tirilmi�tir.
�Kurulu� ve Te�kilat:
MADDE 5- Jandarma Genel Komutanl���n�n kurulu�
ve kadrolar�yla konu� yerleri, ��i�leri Bakanl���nca d�zenlenir. Ancak
seferberlik ve sava�ta Kuvvet Komutanl�klar� emrine girecek birliklerin
kurulu� ve kadrolar�yla konu� yerlerinin d�zenlenmesinde Genelkurmay
Ba�kanl���n�n g�r��� al�n�r.
Jandarma birliklerinin kurulu� ve konu�lar�n�n
d�zenlenmesinde m�lki taksimat esas al�n�r. Ancak ge�ici olarak birden �ok
ili i�ine alan b�lge te�kilat� da kurulabilir. B�lge komutan�, b�lge
te�kilat�n�n konu�lu bulundu�u ilin valisine kar�� sorumlu olarak g�rev
yapar.�
MADDE 8-
2803 say�l� Kanunun 6 nc� maddesi ba�l���yla birlikte a�a��daki �ekilde
de�i�tirilmi�tir.
�Jandarma Genel Komutan�:
MADDE 6- Jandarma Genel Komutan� t�m Jandarma
Te�kilat�n�n komutan�d�r. Jandarma Genel Komutan� general r�tbesini haiz
olanlar aras�ndan atan�r.
Jandarma Genel Komutan�, Te�kilat�n sevk ve
idaresinden, kanun ve nizam h�k�mlerinin icras�n� sa�lamaktan, bunlara dayal�
olarak verilen emir ve kararlar�n uygulanmas�ndan sorumludur.�
MADDE 9-
2803 say�l� Kanunun 7 nci maddesi a�a��daki �ekilde de�i�tirilmi�tir.
�MADDE 7- Jandarman�n, sorumluluk alanlar�nda genel
olarak g�revleri �unlard�r.
a) M�lki g�revleri;
Emniyet ve asayi� ile kamu d�zenini sa�lamak,
korumak ve kollamak, ka�ak��l��� men, takip ve tahkik etmek, su�
i�lenmesini �nlemek i�in gerekli tedbirleri almak ve uygulamak, ceza infaz
kurumlar� ve tutukevlerinin d�� korunmalar�n� yapmak, (b) ve (c)
bentlerinde belirtilen g�revler d���nda kalan ve di�er kanun ve nizam
h�k�mlerinin icras� ile bunlara dayal� emir ve kararlarla Jandarmaya
verilen g�revleri yapmak.
b) Adli g�revleri;
��lenmi� su�larla ilgili olarak kanunlarda
belirtilen i�lemleri yapmak ve bunlara ili�kin adli hizmetleri yerine
getirmek.
c) Askeri g�revleri;
Kanunlarla verilen askeri hizmetleri yerine
getirmek.�
MADDE 10-
2803 say�l� Kanunun 8 inci maddesi a�a��daki �ekilde de�i�tirilmi�tir.
�MADDE 8- Jandarma birlikleri; seferberlik ve sava�
hallerinde, Bakanlar Kurulu karar�yla belirlenecek b�l�mleriyle Kuvvet
Komutanl�klar� emrine girer, kalan b�l�m�yle normal g�revlerine devam eder.
Ayr�ca, Jandarma birlikleri; Genelkurmay
Ba�kanl���n�n talebi �zerine ��i�leri Bakan�n�n, illerde ise garnizon komutan�n�n
talep etmesi halinde valinin onay�yla kendilerine verilen askeri g�revleri
de yaparlar.�
MADDE 11-
2803 say�l� Kanunun 10 uncu maddesinin birinci f�kras�na a�a��daki c�mle
eklenmi�tir.
���i�leri
Bakan�n�n karar�yla bir il veya il�enin tamam� polis ya da jandarma g�rev
ve sorumluluk alan� olarak belirlenebilir.�
MADDE 12-
2803 say�l� Kanunun 12 nci maddesi a�a��daki �ekilde de�i�tirilmi�tir.
�MADDE 12- L�zum g�r�ld��� hallerde ��i�leri Bakan�
taraf�ndan, Emniyet Genel M�d�rl���, Sahil G�venlik Komutanl��� ve Jandarma
Genel Komutanl��� aras�nda her kademedeki personel, ge�ici olarak
g�revlendirilebilir. ��i�leri Bakan� bu yetkisini il valilerine
devredebilir.
Ayr�ca, ��i�leri Bakan�n�n
onay�yla; Emniyet Genel M�d�rl���, Sahil G�venlik Komutanl��� ve Jandarma
Genel Komutanl��� silah, m�himmat, te�hizat, ta��t ve di�er ta��n�rlar� ile
ta��nmazlar�n� birbirlerine ge�ici olarak tahsis edebilirler veya bedelsiz
olarak devredebilirler.
Bu maddenin uygulanmas�na
ili�kin usul ve esaslar ��i�leri Bakanl���nca y�r�rl��e konulan
y�netmelikle belirlenir.�
MADDE 13-
2803 say�l� Kanunun 13 �nc� maddesi a�a��daki �ekilde de�i�tirilmi�tir.
�MADDE 13- Jandarma Hizmetleri S�n�f�
personelinin her t�rl� �zl�k i�lerinde, bu Kanunda h�k�m bulunmayan
hallerde, 14/7/1965 tarihli ve 657 say�l� Devlet Memurlar� Kanunu
uygulan�r. Ancak, nas�p ve terfi, ayl�k ve di�er mali ve sosyal haklar
bak�m�ndan stat� ve r�tbelerine g�re 27/7/1967 tarihli ve 926 say�l� T�rk
Silahl� Kuvvetleri Personel Kanunu, 28/5/1988 tarihli ve 3466 say�l� Uzman
Jandarma Kanunu ile 18/3/1986 tarihli ve 3269 say�l� Uzman Erba� Kanununa
tabi personel hakk�ndaki h�k�mler uygulan�r. Jandarma Hizmetleri S�n�f�
hari� olmak �zere Jandarma Genel Komutanl���n�n di�er hizmet s�n�flar�ndaki
kadrolar�nda bulunan Devlet memurlar�, T�rk Silahl� Kuvvetleri
kadrolar�ndaki emsallerinin yararland��� mali ve sosyal haklardan ayn�
�ekilde yararlan�rlar.
Subayl��a ve astsubayl��a nas�p ve terfi i�lemleri,
��i�leri Bakanl���n�n onay�yla yap�l�r. Ancak, albayl�ktan tu�general
r�tbelerine terfiler ile generallikte bir �st r�tbeye terfiler m��terek
kararname ile yap�l�r. R�tbelerindeki bekleme s�resinin dolmas� ya da
kadrosuzluk nedenleri ile emeklili�e sevk edilme durumunda olan, ancak
hizmetlerine ihtiya� duyulan albaylar 60 ya��na, generaller ise 65 ya��na
kadar ��i�leri Bakan�n�n onay�yla g�revde b�rak�labilirler. Nas�p ve terfi
yetkilerinin kullan�lmas�yla ilgili olan; 926 say�l� Kanun ve di�er
kanunlarla, ��i�leri Bakanl��� d���nda, ba�ka mercilere verilmi� inha,
se�im, g�r�� alma ve benzeri yetkilere dair h�k�mler Jandarma Genel Komutanl���
personeli bak�m�ndan uygulanmaz. Uzman jandarma ve uzman erba�lar�n nas�p
ve terfileri Jandarma Genel Komutanl���nca �zel kanunlar�na g�re yap�l�r.
Jandarma Genel Komutanl��� personeli hakk�nda, T�rk
Silahl� Kuvvetlerinde kar��l��� olan r�tbe ve k�dem �zerinden ayn�
�artlarla, 3/1/1961 tarihli ve 205 say�l� Ordu Yard�mla�ma Kurumu Kanunu
uygulan�r.
���ilerin i�e al�nma, i�yeri de�i�ikli�i, y�kselme,
izin, sicil, �d�l ve hizmet akdinin feshi i�lemleri 22/5/2003 tarihli ve
4857 say�l� �� Kanunu ile varsa ge�erli bulunan toplu i� s�zle�mesi
h�k�mlerine g�re yap�l�r.�
MADDE 14-
2803 say�l� Kanunun 14 �nc� maddesi a�a��daki �ekilde de�i�tirilmi�tir.
�MADDE 14- General, subay, astsubay ve uzman
jandarman�n atanmalar�;
a) Jandarma Genel Komutan�n�n, Jandarma Genel
Komutan� Yard�mc�lar�n�n, generallerin ve il jandarma komutanlar�n�n
atanmalar� m��terek kararnameyle,
b) Di�er subaylar, astsubaylar ve uzman
jandarmalar�n atanmalar� ��i�leri Bakanl���nca,
yap�l�r.
�htisasla�ma gere�i olarak �zel e�itim g�rm��
personel nokta atamas�na tabi tutulabilir. Nokta atamas� yap�lmayan
subay, astsubay ve uzman jandarmalar valilik emrine atan�r ve bunlar�n
istihdam yerleri, il i�i yer de�i�tirmeleri vali taraf�ndan yap�l�r.
Hizmet gerekleri bak�m�ndan uygun g�r�lmesi halinde
il jandarma komutanl�klar�na general r�tbesindeki subaylar da atanabilir.�
MADDE 15-
2803 say�l� Kanunun 15 inci maddesi a�a��daki �ekilde de�i�tirilmi�tir.
�MADDE 15- Jandarma personeli hakk�nda
disiplin ve soru�turma i�lemleri a�a��daki usullere g�re yap�l�r.
a) Disiplin i�leri �zel kanun h�k�mlerine g�re
y�r�t�l�r.
b) Jandarma personelinin m�lki g�revlerinden do�an
su�lar�nda; �zel kanunlar�n h�k�mleri sakl� kalmak �art�yla 2/12/1999
tarihli ve 4483 say�l� Memurlar ve Di�er Kamu G�revlilerinin Yarg�lanmas�
Hakk�nda Kanun h�k�mlerine g�re i�lem yap�l�r.
c) Adli g�revlerinden do�an su�larda; 4/12/2004
tarihli ve 5271 say�l� Ceza Muhakemesi Kanununun 161 inci maddesinin
be�inci f�kras� h�km� uygulan�r.
d) Jandarma personeline askeri g�rev verildi�i
takdirde bu g�revlerden do�an su�larda 25/10/1963 tarihli ve 353 say�l�
Askeri Mahkemeler Kurulu�u ve Yarg�lama Usul� Kanunu h�k�mleri uygulan�r.
Bu su�lar�n muhakemesi, Jandarma personelinin emrine verildi�i askeri
birlik personelini muhakeme etmekle g�revli ve yetkili olan askeri
mahkemede g�r�l�r.
e) Jandarma personelinin ki�isel su�lar�nda genel
h�k�mlere g�re i�lem yap�l�r.�
MADDE 16-
2803 say�l� Kanunun 19 uncu maddesi a�a��daki �ekilde de�i�tirilmi�tir.
�MADDE 19- Jandarma Genel Komutanl��� ikmal
hizmetleriyle faaliyetlerine ait her t�rl� ihtiyac�n� ve silah ve
m�himmat�n� ��i�leri Bakanl���nca belirlenecek standartlara uygun olarak
kendi b�t�esinden kar��lar. Ancak Jandarma Genel Komutanl���, Savunma
Sanayi Destekleme Fonundan T�rk Silahl� Kuvvetlerinin tabi oldu�u usul ve
esaslar dahilinde yararlan�r. Jandarma Genel Komutanl���n�n ihtiya�lar�,
��i�leri Bakanl��� taraf�ndan Milli Savunma Bakanl���na do�rudan teklif
edilir. Bu ihtiya�lar ��i�leri Bakanl���n�n g�venlik �nceliklerine g�re
de�erlendirilir.
Seferberlik ve sava� hallerinde Kuvvet
Komutanl�klar� emrine girecek veya ��i�leri Bakan� ya da valilerce askeri
g�rev verilen jandarma birliklerinin her t�rl� ihtiyac� (sefer stoklar�
dahil) emrine girece�i Kuvvet Komutanl�klar�n�n standartlar�na uygun olarak
Milli Savunma Bakanl���nca sa�lan�r.�
MADDE 17-
2803 say�l� Kanunun 24 �nc� maddesi a�a��daki �ekilde de�i�tirilmi�tir.
�MADDE 24- Bu Kanunla
m�nhas�ran y�netmelik ��kar�lmas� �ng�r�len hususlar�n yan�s�ra jandarman�n te�kilat, g�rev, yetki ve
sorumluluklar�, di�er makamlarla ili�kileri, birlikte �al��ma ve i�birli�i
esaslar� dahil komuta ve kontrol ili�kileri ile Jandarma Hizmetleri S�n�f�
personelinin terfi i�leri, de�erlendirme, �d�llendirme, k�l�k ve k�yafet ve
Kanunun uygulanmas�na ili�kin di�er
hususlar; ��i�leri Bakanl��� taraf�ndan haz�rlanarak Bakanlar Kurulu
karar�yla y�r�rl��e konulan y�netmelikle d�zenlenir.�
MADDE 18-
2803 say�l� Kanunun ek 1 inci maddesinin birinci f�kras�nda yer alan
�askeri g�revleri haricindeki di�er g�revleriyle ilgili� ibaresi
y�r�rl�kten kald�r�lm�� ve ayn� f�kradaki �valiler� ibaresi �m�lki idare
amirleri� �eklinde de�i�tirilmi�tir.
MADDE 19- 2803
say�l� Kanunun ek 2 nci maddesinin birinci f�kras�nda yer alan �asker�
g�revleri haricindeki di�er� ibaresi ile ayn� maddenin ���nc� f�kras�nda
yer alan �Genelkurmay Ba�kanl���n�n g�r��� al�narak� ibaresi y�r�rl�kten
kald�r�lm�� ve ayn� Kanuna a�a��daki ek madde eklenmi�tir.
�Uygulanacak h�k�mler:
EK MADDE 7- Di�er kanunlarda bu Kanuna ayk�r�
h�k�mler bulunmas� halinde bu Kanun h�k�mleri uygulan�r.
Bu Kanunun uygulanmas�yla ilgili teredd�tleri
gidermeye ve bu y�nde d�zenleyici ve y�nlendirici i�lemler yapmaya ��i�leri
Bakanl��� yetkilidir.
Bu Kanunda bu maddeyi ihdas eden Kanun ile yap�lan
d�zenlemeler sebebiyle te�kilat, personel, e�itim ve di�er hususlarla
ilgili olarak yeni ihtiya�lar�n ortaya ��kmas� halinde, buna ili�kin
d�zenleme yapmaya ��i�leri Bakanl���n�n teklifi �zerine Bakanlar Kurulu
yetkilidir.�
MADDE 20- 2803
say�l� Kanunun 16 nc�, 17 nci ve 25 inci maddeleri y�r�rl�kten
kald�r�lm��t�r.
MADDE 21- 2803
say�l� Kanuna a�a��daki ge�ici madde eklenmi�tir.
�GE��C� MADDE 4- a)
Disiplin i�lerine ili�kin �zel kanun ��kar�lana kadar jandarma personelinin
disiplin su� ve cezalar� Emniyet Te�kilat� disiplin mevzuat�na g�re
belirlenir. Di�er hususlarda 657 say�l� Devlet Memurlar� Kanunu h�k�mleri
uygulan�r.
b) Jandarma Hizmetleri S�n�f�ndan bir adet Orgeneral
kadrosu ile d�rt adet Jandarma Genel Komutan Yard�mc�s� kadrosu ihdas
edilmi�tir.�
MADDE 22- 14/7/1965
tarihli ve 657 say�l� Devlet Memurlar� Kanununun 36 nc� maddesine
�VII- EMN�YET H�ZMETLER� SINIFI� ba�l�kl� bendinden sonra gelmek �zere
a�a��daki bent eklenmi� ve sonraki bentler buna g�re tesels�l
ettirilmi�tir.
�VIII- JANDARMA H�ZMETLER� SINIFI
Bu s�n�f Jandarma Genel Komutanl��� kadrolar�nda
bulunan subay, astsubay ve uzman jandarmalar� kapsar.�
D�RD�NC� B�L�M
Sahil G�venlik Komutanl��� Kanununda Yap�lan
De�i�iklikler
MADDE 23- 9/7/1982 tarihli ve 2692 say�l� Sahil G�venlik
Komutanl��� Kanununun 2 nci maddesi a�a��daki �ekilde de�i�tirilmi�tir.
�MADDE 2- Bu Kanunda belirtilen g�rev ve hizmetleri
yapmak �zere silahl� bir genel kolluk kuvveti olan Sahil G�venlik
Komutanl��� kurulmu�tur.
Bu Komutanl�k ��i�leri Bakanl���na ba�l�d�r.
Seferberlik ve sava� hallerinde, Sahil G�venlik
Komutanl���n�n Bakanlar Kurulu karar�yla belirlenecek b�l�mleri Deniz
Kuvvetleri Komutanl��� emrine girer, kalan b�l�m� normal g�revlerine devam
eder.�
MADDE 24-
2692 say�l� Kanunun 3 �nc� maddesinin birinci f�kras� a�a��daki �ekilde
de�i�tirilmi�tir.
�Sahil G�venlik Komutanl���n�n g�rev alanlar�,
�sleri, kadrolar�yla yerle�me yerleri, ��i�leri Bakanl���nca d�zenlenir.
Ancak seferberlik ve sava� hallerinde Deniz Kuvvetleri Komutanl��� emrine
girecek birliklerin kurulu� ve kadrolar�yla konu� yerlerinin
d�zenlenmesinde Genelkurmay Ba�kanl���n�n g�r��� al�n�r.�
MADDE 25-
657 say�l� Kanunun 36 nc� maddesine �VIII- JANDARMA H�ZMETLER� SINIFI�
ba�l�kl� bendinden sonra gelmek �zere a�a��daki bent eklenmi� ve sonraki
bentler buna g�re tesels�l ettirilmi�tir.
�IX- SAH�L G�VENL�K H�ZMETLER� SINIFI
Bu s�n�f Sahil G�venlik Komutanl��� kadrolar�nda
bulunan subay ve astsubaylar� kapsar.�
MADDE 26-
2692 say�l� Kanunun 7 nci maddesi a�a��daki �ekilde de�i�tirilmi�tir.
�MADDE 7- Sahil
G�venlik Komutanl��� personeli; subay, astsubay, uzman erba�, s�zle�meli
erba� ve er, ��renci, erba� ve erler ile Devlet memuru ve i��ileri kapsar.
Sahil G�venlik Hizmetleri S�n�f� personelinin her t�rl� �zl�k i�lerinde, bu
Kanunda h�k�m bulunmayan hallerde, 14/7/1965 tarihli ve 657 say�l� Devlet
Memurlar� Kanunu uygulan�r. Ancak,
nas�p ve terfi, ayl�k ve di�er mali ve sosyal haklar bak�m�ndan stat� ve
r�tbelerine g�re 27/7/1967 tarihli ve 926 say�l� T�rk Silahl� Kuvvetleri
Personel Kanununa tabi personel hakk�ndaki h�k�mler uygulan�r. Uzman
erba�lar 18/3/1986 tarihli ve 3269 say�l� Uzman Erba� Kanununa, s�zle�meli
erba� ve erler 10/3/2011 tarihli ve 6191 say�l� S�zle�meli Erba� ve Er
Kanununa tabidir.
Subayl��a ve astsubayl��a nas�p ve terfi
i�lemleri, ��i�leri Bakanl���n�n onay�yla yap�l�r. Ancak, albayl�ktan
tu�amiral r�tbelerine terfiler ile amirallikte bir �st r�tbeye terfiler
m��terek kararname ile yap�l�r. Sahil
G�venlik Komutan� amiraller aras�ndan atan�r. R�tbelerindeki bekleme
s�resi dolmas� ya da kadrosuzluk nedenleri ile emeklili�e sevk edilme
durumunda olan, ancak hizmetlerine ihtiya� duyulan albaylar 60 ya��na,
amiraller ise 65 ya��na kadar ��i�leri Bakan�n�n onay�yla g�revde
b�rak�labilirler. Nas�p ve terfi yetkilerinin kullan�lmas�yla ilgili olan;
926 say�l� Kanun ve di�er kanunlarla, ��i�leri Bakanl��� d���nda, ba�ka
mercilere verilmi� inha, se�im, g�r�� alma ve benzeri yetkilere dair
h�k�mler Sahil G�venlik Komutanl��� personeli bak�m�ndan uygulanmaz. Uzman
erba�lar�n nas�p ve terfileri Sahil G�venlik Komutanl���nca �zel
kanunlar�na g�re yap�l�r.
Sahil G�venlik Komutanl��� personeli hakk�nda, T�rk
Silahl� Kuvvetlerinde kar��l��� olan r�tbe ve k�dem �zerinden ayn�
�artlarla, 3/1/1961 tarihli ve 205 say�l� Ordu Yard�mla�ma Kurumu Kanunu
uygulan�r.
���ilerin i�e al�nma, i�yeri de�i�ikli�i, y�kselme,
izin, sicil, �d�l ve hizmet akdinin feshi i�lemleri 22/5/2003 tarihli ve
4857 say�l� �� Kanunu ile varsa ge�erli bulunan toplu i� s�zle�mesi
h�k�mlerine g�re yap�l�r.
Sahil G�venlik Komutanl���nda g�revli sivil
memurlar 22/6/1978 tarih ve 2155 say�l� Baz� Kamu Personeline Tay�n Bedeli
Verilmesi Hakk�nda Kanun h�k�mlerinden yararlan�rlar.
657 say�l� Devlet Memurlar� Kanununda belirtilen en
y�ksek Devlet memuru ayl���n�n (ek g�sterge dahil);
a) Botlarda g�revli subay, astsubay ve uzman
erba�lara %52,
b) Di�er kararg�h, birlik ve kurumlarda g�revli
subay, astsubay ve uzman erba�lara %40,
tutar�n� ge�memek �zere ��i�leri Bakanl���nca
belirlenecek usul ve esaslara g�re fazla �al��ma kar��l��� asayi� tazminat�
�denir. Bu tazminattan damga vergisi hari� herhangi bir vergi ve kesinti
yap�lmaz.
Jandarma Genel Komutanl��� ve di�er kurulu�lardaki
emsaline yap�lan nakdi ve ayni �demeler ayn� �artlar alt�nda ve ayn�
h�k�mlere tabi olarak, Sahil G�venlik Komutanl��� personeline de verilir.
L�zum g�r�ld��� hallerde
��i�leri Bakan� taraf�ndan, Emniyet Genel M�d�rl���, Sahil G�venlik
Komutanl��� ve Jandarma Genel Komutanl��� aras�nda her kademedeki personel,
ge�ici olarak g�revlendirilebilir. ��i�leri Bakan� bu yetkisini il
valilerine devredebilir. Bu �ekilde ge�ici g�revlendirilen personel
g�revlendirildi�i te�kilattaki personele sa�lanan ilave mali haklardan
g�revlendirme s�resince yararland�r�l�r.
Ayr�ca, ��i�leri Bakan�n�n
onay�yla; Emniyet Genel M�d�rl���, Sahil G�venlik Komutanl��� ve Jandarma
Genel Komutanl��� silah, m�himmat, te�hizat, ta��t ve di�er ta��n�rlar� ile
ta��nmazlar�n� birbirlerine ge�ici olarak tahsis edebilirler veya bedelsiz
olarak devredebilirler.
Bu maddenin uygulanmas�na
ili�kin usul ve esaslar ��i�leri Bakanl���nca y�r�rl��e konulan
y�netmelikle belirlenir.�
MADDE 27- 2692 say�l�
Kanunun 8 inci maddesi a�a��daki �ekilde de�i�tirilmi�tir.
�MADDE 8- Sahil G�venlik personelinin atanmalar�;
a) Sahil G�venlik Komutan�, Sahil G�venlik komutan
yard�mc�lar�, Sahil G�venlik b�lge komutanlar� ve amirallerin atanmalar� m��terek kararname ile,
b) Amiraller haricinde, Sahil G�venlik Komutanl���
kararg�h�nda g�revli ba�kanlar�n atanmalar� ��i�leri Bakan�nca,
c) Di�er subaylar�n ve astsubaylar�n, Devlet
memurlar�n�n, uzman erba�lar�n ve s�zle�meli erba� ve erlerin atanmalar�
ile da��t�mlar�, ��i�leri Bakanl���nca,
yap�l�r.
Sahil G�venlik Komutanl���nda g�revli Sahil
G�venlik mensubu subay, astsubay, sivil personel, uzman erba�, s�zle�meli
erba� ve erlerin hizmet gerekleri veya sa�l�k yahut di�er nedenlerle g�rev
ve hizmet yerlerinin de�i�tirilmesi, bu maddedeki usul ve esaslara g�re
yap�l�r.�
MADDE
28- 2692 say�l� Kanunun 13 �nc�
maddesine �tatbikatlara� ibaresinden sonra gelmek �zere ���i�leri Bakan�n�n
izni ile� ibaresi eklenmi�tir.
MADDE 29-
2692 say�l� Kanunun 15 inci maddesi a�a��daki �ekilde de�i�tirilmi�tir.
�MADDE 15- Sahil G�venlik Komutanl��� ikmal
hizmetleriyle faaliyetlerine ait her t�rl� ihtiyac�n� ve silah ve
m�himmat�n� ��i�leri Bakanl���nca belirlenecek standartlara uygun olarak
kendi b�t�esinden kar��lar. Ancak Sahil G�venlik Te�kilat�, Savunma
Sanayi Destekleme Fonundan T�rk Silahl� Kuvvetlerinin tabi oldu�u usul ve
esaslar dahilinde yararlan�r. Sahil G�venlik Komutanl���n�n ihtiya�lar�,
��i�leri Bakanl��� taraf�ndan Milli Savunma Bakanl���na do�rudan teklif
edilir. Bu ihtiya�lar ��i�leri Bakanl���n�n g�venlik �nceliklerine g�re
de�erlendirilir.
Sahil G�venlik
Komutanl���n�n silah ara� ve gere�lerinin kendi imkanlar� d���nda kalan
bak�m, onar�m ve tadilat hizmetleri �ncelikle Milli Savunma Bakanl���n�n
bak�m ve onar�m tesisleriyle yap�l�r. Bu hizmet bedelleri Komutanl�k
b�t�esinden kar��lan�r.
B�t�e kanunlar� ve di�er
kanunlarla Milli Savunma Bakanl��� ile Jandarma Genel Komutanl���na tan�nan
g�mr�k, her t�rl� vergi, resim, har� ve ardiye �cretlerine ili�kin muafiyet
ve istisna h�k�mleri Sahil G�venlik Komutanl��� hakk�nda da uygulan�r.
Seferberlik ve sava� hallerinde Kuvvet
Komutanl�klar� emrine girecek sahil g�venlik birliklerinin her t�rl� ihtiyac�
(sefer stoklar� dahil) emrine girece�i Kuvvet Komutanl�klar�n�n
standartlar�na uygun olarak Milli Savunma Bakanl���nca sa�lan�r.�
MADDE 30-
2692 say�l� Kanunun 18 inci maddesi ba�l���yla birlikte a�a��daki �ekilde
de�i�tirilmi�tir.
�De�erlendirme raporu
MADDE 18- Sahil g�venlik b�lge komutanlar� hakk�nda
m�lki g�revleri a��s�ndan konu�lu bulunduklar� yerin valisi taraf�ndan her
y�l sonunda, g�revleri ile ilgili olarak de�erlendirme raporu d�zenlenir.
De�erlendirme raporlar� personelin terfi, �d�llendirme, atama ve yer
de�i�tirmesinde dikkate al�n�r. De�erlendirme raporlar�n�n i�eri�i ve
d�zenlenme esaslar�, ��i�leri Bakanl��� taraf�ndan ��kar�lan y�netmelikle
d�zenlenir.�
MADDE 31-
2692 say�l� Kanunun 21 inci maddesi ba�l���yla birlikte a�a��daki �ekilde
de�i�tirilmi�tir.
�Disiplin ve soru�turma usulleri
MADDE 21- Sahil G�venlik personeli hakk�nda
disiplin ve soru�turma i�lemleri a�a��daki usullere g�re yap�l�r.
a) Disiplin i�leri �zel kanun h�k�mlerine g�re
y�r�t�l�r.
b) Sahil G�venlik personelinin idari g�revlerinden
do�an su�lar�nda; �zel kanunlar�n h�k�mleri sakl� kalmak �art�yla 2/12/1999
tarihli ve 4483 say�l� Memurlar ve Di�er Kamu G�revlilerinin Yarg�lanmas�
Hakk�nda Kanun h�k�mlerine g�re i�lem yap�l�r.
c) Sahil G�venlik personelinin adli g�revlerinden
do�an su�larda; 4/12/2004 tarihli ve 5271 say�l� Ceza Muhakemesi Kanununun
161 inci maddesinin be�inci f�kras� h�km� uygulan�r.
d) Sahil G�venlik personelinin ki�isel su�lar�nda
genel h�k�mlere g�re i�lem yap�l�r.
e) Sahil G�venlik personeline askeri g�rev
verildi�i takdirde bu g�revlerden do�an su�larda 25/10/1963 tarihli ve 353
say�l� Askeri Mahkemeler Kurulu�u ve Yarg�lama Usul� Kanunu h�k�mleri
uygulan�r. Bu su�lar�n muhakemesi, Sahil G�venlik personelinin emrine
verildi�i askeri birlik personelini muhakeme etmekle g�revli ve yetkili
olan askeri mahkemede g�r�l�r.�
MADDE 32-
2692 say�l� Kanunun 23 �nc� maddesi a�a��daki �ekilde de�i�tirilmi�tir.
�MADDE 23- Bu Kanunla m�nhas�ran y�netmelik
��kar�lmas� �ng�r�len hususlar�n yan�s�ra Sahil G�venlik Komutanl���n�n
g�rev, yetki ve sorumluluklar�, di�er makamlarla ili�kileri, birlikte
�al��ma ve i�birli�i esaslar� dahil komuta ve kontrol ili�kileri ile Sahil
G�venlik Hizmetleri S�n�f� personelinin terfi i�leri, disiplin amirleri ve
kurullar�, �d�l, de�erlendirme, k�l�k ve k�yafet ve bu Kanunun
uygulanmas�na ili�kin di�er hususlar, ��i�leri Bakanl��� taraf�ndan
haz�rlanarak Bakanlar Kurulu karar�yla y�r�rl��e konulan y�netmelikle
d�zenlenir.�
MADDE 33-
2692 say�l� Kanunun ek 1 inci maddesinin birinci f�kras�nda yer alan
�asker� g�revleri haricindeki di�er g�revleriyle ilgili� ibaresi
y�r�rl�kten kald�r�lm�� ve ayn� f�krada yer alan �valiler� ibaresi �m�lki
idare amirleri� �eklinde de�i�tirilmi�tir.
MADDE 34-
2692 say�l� Kanuna a�a��daki ek madde eklenmi�tir.
�D�zenleme yetkisi
EK MADDE 3- Bu Kanunun uygulanmas�yla ilgili
teredd�tleri gidermeye ve bu y�nde d�zenleyici ve y�nlendirici i�lemler
yapmaya ��i�leri Bakanl��� yetkilidir.
Bu Kanunda bu maddeyi ihdas eden Kanun ile yap�lan
d�zenlemeler sebebiyle te�kilat, personel, e�itim ve di�er hususlarla
ilgili olarak yeni ihtiya�lar�n ortaya ��kmas� halinde, buna ili�kin
d�zenleme yapmaya ��i�leri Bakanl���n�n teklifi �zerine Bakanlar Kurulu
yetkilidir.�
MADDE 35-
2692 say�l� Kanunun 6 nc�, 9 uncu, 10 uncu, 11 inci, 16 nc�, 20 nci, 21/A,
21/B ve 22 nci maddeleri y�r�rl�kten kald�r�lm��t�r.
MADDE 36-
2692 say�l� Kanuna a�a��daki ge�ici maddeler eklenmi�tir.
�Ge�i� h�k�mleri
GE��C� MADDE 7- a) Disiplin i�lerine ili�kin �zel
kanun ��kar�lana kadar Sahil G�venlik personelinin disiplin su� ve cezalar�
Emniyet Te�kilat� disiplin mevzuat�na g�re belirlenir. Di�er hususlarda 657
say�l� Devlet Memurlar� Kanunu h�k�mleri uygulan�r.
M�lki idare amirleri ile s�ral� amirler Sahil
G�venlik personelinin disiplin amiridir. ��i�leri Bakan�, Sahil G�venlik
Komutanl���n�n her kademesindeki personeline resen disiplin cezas�
verebilir.
���ilerle s�zle�meli ve ge�ici personelin
cezaland�r�lmalar� ise y�r�rl�kte olan s�zle�me h�k�mlerine g�re yap�l�r.
b) Sahil G�venlik Hizmetleri S�n�f�ndan iki adet
tu�amiral/Sahil G�venlik Komutan Yard�mc�s� kadrosu ihdas edilmi�tir.
GE��C� MADDE 8- Sahil G�venlik Komutanl���, personel
temini ve yeti�tirilmesi konular�nda yeterli oluncaya kadar, komutanl�k
kadrolar�nda g�rev yapacak olan amiral, subay, astsubay ihtiyac� ��i�leri
Bakanl���nca Milli Savunma Bakanl���ndan talep edilebilir.�
BE��NC� B�L�M
�e�itli ve Son H�k�mler
Sorumluluk
MADDE 37-
(1) 15/7/2016 tarihinde ger�ekle�tirilen darbe te�ebb�s� ve ter�r eylemleri
ile bunlar�n devam� niteli�indeki eylemlerin bast�r�lmas� kapsam�nda karar
alan, karar veya tedbirleri icra eden, her t�rl� adli ve idari �nlemler
kapsam�nda g�rev alan ki�iler ile ola�an�st� hal s�resince yay�mlanan kanun
h�km�nde kararnameler kapsam�nda karar alan ve g�revleri yerine getiren
ki�ilerin bu karar, g�rev ve fiilleri nedeniyle hukuki, idari, mali ve
cezai sorumlulu�u do�maz.
Y�r�tmenin durdurulmas�
MADDE 38-
(1) Ola�an�st� hal s�resince yay�mlanan kanun h�km�nde kararnameler
kapsam�nda al�nan kararlar ve yap�lan i�lemler nedeniyle a��lan davalarda
y�r�tmenin durdurulmas�na karar verilemez.
Y�r�rl�k
MADDE 39-
(1) Bu Kanunun 37 nci maddesi 15/7/2016 tarihinden ge�erli olmak �zere
yay�m� tarihinde, di�er maddeleri yay�m� tarihinde y�r�rl��e girer.
Y�r�tme
MADDE 40-
(1) Bu Kanun h�k�mlerini Bakanlar Kurulu y�r�t�r.
23/11/2016
Listeler i�in t�klay�n�z.
|