24 Kas�m 2016 PER�EMBE

Resm� Gazete

Say� : 29898

KANUN

OLA�AN�ST� HAL KAPSAMINDA ALINMASI GEREKEN TEDB�RLER �LE BAZI KURUM VE

KURULU�LARA DA�R D�ZENLEME YAPILMASI HAKKINDA KANUN H�KM�NDE

KARARNAMEN�N DE���T�R�LEREK KABUL ED�LMES�NE DA�R KANUN

Kanun No. 6755�������������������������������������������������������������������������������������������������������� Kabul Tarihi: 08/11/2016

B�R�NC� B�L�M

Ama� ve Kapsam

Ama� ve kapsam

MADDE 1- (1) Bu Kanun ile 20/7/2016 tarihli ve 2016/9064 say�l� Bakanlar Kurulu Karar�yla �lke genelinde ilan edilen ola�an�st� hal kapsam�nda, darbe te�ebb�s� ve ter�rle m�cadele �er�evesinde al�nmas� gereken tedbirlere ili�kin usul ve esaslar�n belirlenmesi ve baz� kurum ve kurulu�lara dair d�zenleme yap�lmas� ama�lanmaktad�r.

�K�NC� B�L�M

Ola�an�st� Hal Kapsam�nda Al�nan Tedbirler

Al�nan tedbirler

MADDE 2- (1) Milli g�venli�e tehdit olu�turdu�u tespit edilen Fethullah�� Ter�r �rg�t�ne (FET�/PDY) aidiyeti, iltisak� veya irtibat� olan;

a) Ekli (1) say�l� listede yer alan asker ki�iler T�rk Silahl� Kuvvetlerinden ��kar�lm��t�r. Haklar�nda ayr�ca �zel kanun h�k�mlerine g�re i�lem tesis edilir.

b) Ekli (2) say�l� listede yer alan �zel radyo ve televizyon kurulu�lar� kapat�lm��t�r.

c) Ekli (3) say�l� listede yer alan gazete ve dergiler ile yay�nevi ve da��t�m kanallar� kapat�lm��t�r.

(2) Birinci f�kran�n (a) bendi gere�ince T�rk Silahl� Kuvvetlerinden ��kar�lan asker ki�ilerin, mahk�miyet karar� aranmaks�z�n, askeri r�tbe ve memuriyetleri al�n�r ve bu ki�iler yeniden T�rk Silahl� Kuvvetlerine kabul edilmezler; bir daha kamu hizmetinde istihdam edilemez, do�rudan veya dolayl� olarak g�revlendirilemezler; bunlar�n uhdelerinde bulunan her t�rl� m�tevelli heyet, kurul, komisyon, y�netim kurulu, denetim kurulu, tasfiye kurulu �yeli�i ve sair g�revleri de sona ermi� say�l�r. Bunlar�n silah ruhsatlar�, gemi adaml���na ili�kin belgeleri ve pilot lisanslar� iptal edilir ve bu ki�iler oturduklar� kamu konutlar�ndan veya vak�f lojmanlar�ndan on be� g�n i�inde tahliye edilir. Bu ki�iler �zel g�venlik �irketlerinin kurucusu, orta�� ve �al��an� olamazlar. Bu ki�iler hakk�nda Milli Savunma Bakanl���nca ilgili pasaport birimine derhal bildirimde bulunulur. Bu bildirim �zerine ilgili pasaport birimlerince pasaportlar iptal edilir.

(3) Kapat�lan gazete ve dergiler, yay�nevi ve da��t�m kanallar� ile �zel radyo ve televizyon kurulu�lar�na ait olan ta��n�rlar ve her t�rl� mal varl���, alacak ve haklar, belge ve evrak Hazineye bedelsiz olarak devredilmi� say�l�r, bunlara ait ta��nmazlar tapuda resen Hazine ad�na her t�rl� k�s�tlama ve ta��nmaz y�k�nden ari olarak tescil edilir. Bunlar�n her t�rl� bor�lar�ndan dolay� hi�bir �ekilde Hazineden bir hak ve talepte bulunulamaz. Devre ili�kin i�lemler ilgili t�m kurumlardan gerekli yard�m� almak suretiyle Maliye Bakanl��� taraf�ndan yerine getirilir.

(4) Milli g�venli�e tehdit olu�turdu�u tespit edilen yap�, olu�um veya gruplara ya da ter�r �rg�tlerine aidiyeti veya iltisak� ya da bunlarla irtibat� olan ve ekli (2) ve (3) say�l� listelerde yer almayan �zel radyo ve televizyon kurulu�lar� ile gazete ve dergiler, yay�nevi ve da��t�m kanallar�, ilgili bakan taraf�ndan olu�turulacak komisyonun teklifi �zerine ilgili bakan onay� ile kapat�l�r. Bu f�kra kapsam�nda kapat�lan kurum ve kurulu�lar hakk�nda da ���nc� f�kra h�k�mleri uygulan�r.

Soru�turma ve kovu�turma i�lemleri

MADDE 3- (1) 26/9/2004 tarihli ve 5237 say�l� T�rk Ceza Kanununun �kinci Kitap D�rd�nc� K�s�m D�rd�nc�, Be�inci, Alt�nc� ve Yedinci B�l�m�nde tan�mlanan su�lar, 12/4/1991 tarihli ve 3713 say�l� Ter�rle M�cadele Kanunu kapsam�na giren su�lar ve toplu i�lenen su�lar bak�m�ndan, ola�an�st� halin devam� s�resince;

a) Gecikmesinde sak�nca bulunan hallerde Cumhuriyet savc�s� taraf�ndan da yakalama emri d�zenlenebilir. H�kim veya Cumhuriyet savc�s� taraf�ndan verilen yakalama emri �zerine yakalanan ��pheli hakk�nda verilen g�zalt� s�resi otuz g�n� ge�emez.

b) Hakk�nda y�r�t�len soru�turman�n sonu�suz kalmas�n� sa�lamak amac�yla yurti�inde saklanan veya yabanc� �lkede bulunan ve bu nedenle Cumhuriyet savc�l��� taraf�ndan kendisine ula��lamayan ��pheliye de ka�ak denir. Bu ki�iler hakk�nda 4/12/2004 tarihli ve 5271 say�l� Ceza Muhakemesi Kanununun 247 nci ve 248 inci maddelerinin ikinci f�kralar� uygulanmaz.

c) Tutukluluk karar�na itiraz edilen sulh ceza h�kimli�i veya mahkeme, itiraz� yerinde g�r�rse karar�n� d�zeltir; yerinde g�rmezse en �ok on g�n i�inde, itiraz� incelemeye yetkili olan mercie g�nderir.

�) Tahliye talepleri en ge� otuzar g�nl�k s�relerle tutuklulu�un incelenmesi ile birlikte dosya �zerinden karara ba�lan�r.

d) Gecikmesinde sak�nca bulunan hallerde konutta, i�yerinde ve kamuya a��k olmayan kapal� alanlarda Cumhuriyet savc�s�n�n yaz�l� emriyle arama yap�labilir.

e) Cumhuriyet savc�s� haz�r olmaks�z�n konut, i�yeri veya di�er kapal� yerlerde arama yapabilmek i�in o yer ihtiyar heyetinden veya kom�ulardan bir ki�i bulundurulur.

f) Asker� mahallerde h�kim karar�yla veya gecikmesinde sak�nca bulunan hallerde Cumhuriyet savc�s�n�n yaz�l� emriyle, Cumhuriyet savc�s�n�n kat�l�m� olmaks�z�n, adli kolluk g�revlileri taraf�ndan arama ve elkoyma yap�labilir.

g) Hakk�nda arama i�lemi uygulanan kimsenin belge veya k���tlar� adli kolluk g�revlileri taraf�ndan da incelenebilir.

�) ��pheli veya san�k ile 5271 say�l� Kanunun 45 inci ve 46 nc� maddelerine g�re tan�kl�ktan �ekinebilecek kimseler aras�ndaki mektup ve belgelere, bu kimselerin nezdinde bulunsa bile elkonulabilir.

h) H�kim karar� olmaks�z�n yap�lan elkoyma i�lemi, be� g�n i�inde g�revli h�kimin onay�na sunulur. H�kim, karar�n� elkoymadan itibaren on g�n i�inde a��klar; aksi halde elkoyma kendili�inden kalkar.

�) 5271 say�l� Kanunun 128 inci maddesi uyar�nca yap�lacak elkoymaya, maddenin birinci f�kras�nda belirtilen rapor al�nmadan, sulh ceza h�kimli�ince karar verilebilir. Gecikmesinde sak�nca bulunan hallerde Cumhuriyet savc�s� da elkoymaya karar verebilir. H�kim karar� olmaks�z�n yap�lan elkoyma i�lemi, be� g�n i�inde g�revli h�kimin onay�na sunulur. H�kim, karar�n� elkoymadan itibaren on g�n i�inde a��klar; aksi halde elkoyma kendili�inden kalkar.

i) Avukat b�rolar�nda h�kim karar�yla veya gecikmesinde sak�nca bulunan hallerde Cumhuriyet savc�s�n�n yaz�l� emriyle, Cumhuriyet savc�s�n�n kat�l�m� olmaks�z�n, adli kolluk g�revlileri taraf�ndan arama ve elkoyma yap�labilir. Arama ve elkoyma i�lemi s�ras�nda baro ba�kan� veya onu temsil eden bir avukat haz�r bulundurulur; ancak, 5271 say�l� Kanunun 130 uncu maddesinin ikinci ve ���nc� f�kralar� uygulanmaz.

j) 5271 say�l� Kanunun 134 �nc� maddesi uyar�nca bilgisayarlarda, bilgisayar programlar�nda ve k�t�klerinde yap�lacak arama, kopyalama ve elkoyma i�lemlerine, gecikmesinde sak�nca bulunan hallerde Cumhuriyet savc�s� taraf�ndan da karar verilebilir. Bu karar, be� g�n i�inde g�revli h�kimin onay�na sunulur. H�kim, karar�n� elkoymadan itibaren on g�n i�inde a��klar; aksi halde elkoyma kendili�inden kalkar. Kopyalama ve yedekleme i�leminin uzun s�recek olmas� halinde bu ara� ve gere�lere elkonulabilir. ��lemlerin tamamlanmas� �zerine elkonulan cihazlar gecikme olmaks�z�n iade edilir.

k) 5271 say�l� Kanunun 135 inci, 139 uncu ve 140 �nc� maddeleri uyar�nca yap�lacak olan ileti�imin tespiti, dinlenmesi ve kayda al�nmas�, gizli soru�turmac� g�revlendirilmesi ve teknik ara�larla izleme tedbirlerine h�kim veya gecikmesinde sak�nca bulunan hallerde Cumhuriyet savc�s� taraf�ndan karar verilebilir. Cumhuriyet savc�s�, karar�n� be� g�n i�inde g�revli h�kimin onay�na sunar. H�kim, karar�n� be� g�n i�inde a��klar; aksi halde tedbirler kendili�inden kalkar.

l) M�dafiin dosya i�eri�ini inceleme veya belgelerden �rnek alma yetkisi, soru�turman�n amac�n� tehlikeye d���rebilecek ise Cumhuriyet savc�s�n�n karar�yla k�s�tlanabilir.

m) G�zalt�ndaki ��phelinin m�dafii ile g�r��me hakk� Cumhuriyet savc�s�n�n karar�yla be� g�n s�reyle k�s�tlanabilir. Bu zaman zarf�nda ifade al�namaz.

n) Y�r�t�len soru�turmalarda Cumhuriyet savc�s� bir soru�turma i�lemine gerek g�rmesi halinde soru�turman�n yap�ld��� yer sulh ceza h�kiminden de karar alabilir.

o) Cumhuriyet ba�savc�l�klar�, soru�turman�n gerekli k�lmas� halinde yarg� �evresi i�indeki m�lki idare amirliklerinden bina, ara�, gere� ve personel talebinde bulunabilir.

�) Bu maddede say�lan su�larla ilgili olarak, al�nan bilgilerin do�rulu�unun ara�t�r�lmas� bak�m�ndan zorunlu g�r�len hallerde, tutuklu veya h�k�ml�ler yetkili Cumhuriyet savc�s�n�n talebi ve sulh ceza h�kimli�inin karar� ile ge�ici s�relerle ceza infaz kurumundan al�nabilirler.

De�i�tirilen ve y�r�rl�kten kald�r�lan h�k�mler

MADDE 4- (1) 25/10/1963 tarihli ve 353 say�l� Askeri Mahkemeler Kurulu�u ve Yarg�lama Usul� Kanununun 1 inci maddesinin birinci f�kras� a�a��daki �ekilde de�i�tirilmi� ve ayn� maddenin ikinci f�kras� y�r�rl�kten kald�r�lm��t�r.

�T�rk Milleti ad�na yarg� yetkisini kullanacak askeri mahkemeler, askeri birliklerin te�kilat yap�lar� ve bulunduklar� yerlerin co�rafi durumu ile mahkemelerin i� yo�unlu�u g�z �n�nde tutulmak suretiyle, Kuvvet Komutanl�klar�n�n g�r��� al�narak Milli Savunma Bakanl���nca kurulur ve ayn� yolla kald�r�l�r.�

(2) 26/10/1963 tarihli ve 357 say�l� Askeri Hakimler Kanununun 40 �nc� maddesine ikinci f�kras�ndan sonra gelmek �zere a�a��daki f�kra eklenmi�tir.

�Adli m��avirlik, disiplin subayl���, hukuk m��avirli�i, hukuk i�leri �ube m�d�rl���, y�ksek yarg� organlar�ndaki raport�r ve askeri savc� kadrolar� ile askeri yarg� ile ilgili di�er kadrolarda g�revli askeri hakimlere de birinci f�kra kapsam�nda ge�ici yetki verilebilir.�

(3) 27/7/1967 tarihli ve 926 say�l� T�rk Silahl� Kuvvetleri Personel Kanununun 54 �nc� maddesinin ���nc� f�kras�na a�a��daki c�mle eklenmi�, ayn� Kanunun ge�ici 39 uncu maddesi y�r�rl�kten kald�r�lm�� ve ayn� Kanuna a�a��daki ge�ici madde eklenmi�tir.

�Ancak, Y�ksek Asker� ��ra Ba�kan� taraf�ndan bir �st r�tbede hizmetine ihtiya� duyulanlar da r�tbe bekleme s�resine bak�lmaks�z�n ve 47 nci maddenin birinci f�kras�ndaki sicil �art� aranmaks�z�n Y�ksek Asker� ��ra de�erlendirmesine al�n�rlar.�

�GE��C� MADDE 41- 2016 y�l� Temmuz ay�nda yap�lacak Y�ksek Asker� ��rada al�nacak kararlar ile bu Kanun uyar�nca yap�lacak olan terfi, atama, nas�p, kadrolar�n kullan�lmas�, emekliye sevk ve ili�ik kesme i�lemleri 29 Temmuz 2016 tarihi itibar�yla uygulan�r.�

(4) 17/7/1972 tarihli ve 1612 say�l� Y�ksek Asker� ��ran�n Kurulu� ve G�revleri Hakk�nda Kanunun 4 �nc� maddesi a�a��daki �ekilde de�i�tirilmi� ve ayn� Kanuna a�a��daki ge�ici madde eklenmi�tir.

�MADDE 4- Y�ksek Asker� ��ra, Ba�kan�n �a�r�s� ile y�lda en az bir kez toplan�r.�

�GE��C� MADDE 2- 2016 y�l� A�ustos ay�nda yap�lacak Y�ksek Asker� ��ra toplant�s�, ayn� y�l�n Temmuz ay� i�inde yap�l�r.�

(5) 12/4/1991 tarihli ve 3713 say�l� Ter�rle M�cadele Kanununun;

a) Ek 1 inci maddesinin alt�nc� f�kras� a�a��daki �ekilde de�i�tirilmi�tir.

�Hak sahiplerinden ilk��retim, ortaokul, ilkokul mezunu olanlar�n hizmetli unvanl� kadro ve pozisyonlara; orta��retim ve y�ksek��retim mezunu olanlar�n, atama teklifinin yap�ld��� tarihte ��renim durumlar� itibar�yla ihraz ettikleri unvan�n 190 say�l� Kanun H�km�nde Kararnamenin eki cetvellerde yer almas� ko�uluyla ihraz etmi� bulunduklar� unvanlara, bunlar�n d���nda kalan orta��retim ve y�ksek��retim mezunlar�n�n ise memur unvanl� kadro ve pozisyonlara atama teklifleri Devlet Personel Ba�kanl���nca yap�l�r. ���i kadrolar�na yap�lacak atama teklifleri s�rekli i��i unvanl� kadroya yap�l�r.�

b) Ek 1 inci maddesinin yedinci f�kras� y�r�rl�kten kald�r�lm��t�r.

c) Ek 1 inci maddesinin sekizinci f�kras�n�n birinci c�mlesinde yer alan �her y�l�n mart ve eyl�l aylar�n�n son g�n�ne kadar� ibaresi ve ikinci c�mlesinde yer alan �k�rk be� g�n i�inde� ibaresi y�r�rl�kten kald�r�lm��, ayn� f�kraya ikinci c�mlesinden sonra gelmek �zere a�a��daki c�mleler eklenmi�tir.

�Kamu kurum ve kurulu�lar� bu madde kapsam�ndaki taleplerini her y�l�n ocak ve temmuz aylar�n�n son g�n�ne kadar DPB e-uygulama �zerinden iletirler. Devlet Personel Ba�kanl���nca atama teklifleri, bu talepler esas al�narak ger�ekle�tirilir. S�z konusu taleplerin yeterli olmamas� halinde Ba�kanl�k�a resen atama teklifi yap�l�r.�

�) Ge�ici 14 �nc� maddesinden sonra gelmek �zere a�a��daki ge�ici madde eklenmi�tir.

�GE��C� MADDE 15- Bu maddenin y�r�rl�k tarihinden �nce, ek 1 inci madde kapsam�nda g�reve ba�layan personelden, Devlet Personel Ba�kanl��� taraf�ndan atama teklifinin yap�ld��� tarihte ��renim durumlar� itibar�yla ihraz ettikleri unvanlar� 190 say�l� Kanun H�km�nde Kararnamenin eki cetvellerde yer alanlar, bu unvanlara ili�kin kadro veya pozisyonlara kamu kurum ve kurulu�lar�nca s�nava tabi olmaks�z�n atan�rlar. �hraz etmi� bulunduklar� kadrolar�n atand�klar� kamu kurumlar�nda olmamas� halinde ilgililer asli memurlu�a atand�ktan sonra bir defaya mahsus olmak �zere di�er kanunlarda yer alan herhangi bir kontenjan s�n�rlamas�na tabi olmaks�z�n kamu kurum ve kurulu�lar�na naklen atanabilir.�

(6) 25/8/2011 tarihli ve 652 say�l� Mill� E�itim Bakanl���n�n Te�kilat ve G�revleri Hakk�nda Kanun H�km�nde Kararnameye a�a��daki ek madde eklenmi�tir.

�EK MADDE 4- (1) �ncelikle kalk�nmada birinci derecede �ncelikli y�relerde olmak �zere Bakanl���n bo� ��retmen norm kadrosu bulunan �rg�n ve yayg�n e�itim kurumlar�nda 657 say�l� Devlet Memurlar� Kanununun 4 �nc� maddesinin (B) f�kras� kapsam�nda s�zle�meli ��retmen istihdam edilebilir.

(2) S�zle�meli ��retmenler, 657 say�l� Devlet Memurlar� Kanununun 48 inci maddesinde �ng�r�len genel �artlar ile ��retmen kadrosuna atanabilmek i�in aranan �zel �artlar� ta��yanlardan Kamu Personel Se�me S�nav� puan s�ras�na konulmak kayd�yla al�m yap�lacak her bir pozisyonun �� kat�na kadar aday aras�ndan Bakanl�k taraf�ndan yap�lacak s�zl� s�nav ba�ar� s�ras�na g�re atan�r. S�zle�meli ��retmenli�e yap�lan atama, s�zle�menin imzalanmas�yla ge�erlilik kazan�r. S�zle�me, imzalanmadan herhangi bir hak do�urmaz.

(3) Bu madde uyar�nca atanan s�zle�meli ��retmenler d�rt y�l s�reyle ba�ka bir yere atanamaz. Aile birli�i mazeretine ba�l� yer de�i�tirmelerde bu madde uyar�nca istihdam edilen ��retmenin e�i bu ��retmene tabidir. S�zle�meli ��retmenler, aday ��retmenler i�in �ng�r�len adayl�k s�recine tabi tutulur. S�zle�meli ��retmenlerden s�zle�me gere�i d�rt y�ll�k �al��ma s�resini tamamlayanlar talepleri halinde bulunduklar� yerde ��retmen kadrolar�na atan�r. ��retmen kadrolar�na atananlar, ayn� yerde en az iki y�l daha g�rev yapar, bunlar hakk�nda adayl�k h�k�mleri uygulanmaz.

(4) Bu madde h�k�mlerine g�re ��retmen kadrolar�na atananlar�n, 657 say�l� Devlet Memurlar� Kanununun 4 �nc� maddesinin (B) f�kras� uyar�nca s�zle�meli ��retmen pozisyonlar�nda ge�irdikleri hizmet s�releri, ��renim durumlar�na g�re y�kselebilecekleri dereceleri a�mamak kayd�yla kazan�lm�� hak ayl�k derece ve kademelerinin tespitinde de�erlendirilir. Bunlar, atand�klar� kadronun mali ve sosyal haklar�na g�reve ba�lad��� tarihi takip eden ayba��ndan itibaren hak kazan�r ve �nceki pozisyonlar�nda ald�klar� mali ve sosyal haklar hakk�nda herhangi bir mahsupla�ma yap�lmaz.

(5) Bu madde kapsam�nda ��retmen kadrolar�na atananlara i� sonu tazminat� �denmez. Bu personelin �nceden i� sonu tazminat� �denmi� s�releri hari�, i� sonu tazminat�na esas olan toplam hizmet s�releri, 8/6/1949 tarihli ve 5434 say�l� T�rkiye Cumhuriyeti Emekli Sand��� Kanunu uyar�nca �denecek emekli ikramiyesine esas toplam hizmet s�resinin hesab�nda dikkate al�n�r.

(6) Bu madde kapsam�nda s�zle�meli ��retmenlerin atanaca�� ��retmen kadrolar�, 190 say�l� Kanun H�km�nde Kararnameye ekli cetvellerde yer alan s�n�f, unvan ve derecelerine uygun olmak �art�yla, ba�ka bir i�leme gerek kalmaks�z�n atama i�leminin yap�ld��� tarih itibar�yla ihdas edilerek Mill� E�itim Bakanl���n�n 190 say�l� Kanun H�km�nde Kararnameye ekli cetvellerinin ilgili b�l�mlerine eklenmi� ve ��retmen kadrolar�na atananlar�n pozisyonlar� ba�ka bir i�leme gerek kalmaks�z�n iptal edilmi� say�l�r. �hdas edilen kadrolar ile iptal edilen pozisyonlar; unvan�, s�n�f�, adedi, derecesi, te�kilat� ve birimi belirtilmek suretiyle atama tarihinden itibaren iki ay i�inde Maliye Bakanl��� ve Devlet Personel Ba�kanl���na bildirilir.

(7) S�zle�meli ��retmenli�e atanacaklar�n ba�vurular�, s�zl� s�nava al�nacaklar�n belirlenmesi, s�zl� s�nav konular�, s�zl� s�nav�n usul ve esaslar�, atanmalar� ve bu maddenin uygulanmas�na ili�kin di�er hususlar Mill� E�itim Bakanl���nca y�r�rl��e konulan y�netmelikle d�zenlenir.�

(7) 31/1/2013 tarihli ve 6413 say�l� T�rk Silahl� Kuvvetleri Disiplin Kanununun 29 uncu maddesinin ikinci f�kras�n�n son c�mlesi a�a��daki �ekilde de�i�tirilmi�tir.

��htiya� duyulmas� halinde bu s�re, bu f�krada yaz�l� makamlarca bir kat�na; ilgili bakan�n onay� ile de bir y�la kadar art�r�labilir.�

���NC� B�L�M

Jandarma Te�kilat, G�rev ve Yetkileri Kanununda Yap�lan De�i�iklikler

MADDE 5- 10/3/1983 tarihli ve 2803 say�l� Jandarma Te�kilat, G�rev ve Yetkileri Kanununun 3 �nc� maddesi a�a��daki �ekilde de�i�tirilmi�tir.

�MADDE 3- T�rkiye Cumhuriyeti Jandarmas�, emniyet ve asayi� ile kamu d�zeninin korunmas�n� sa�layan ve di�er kanunlar�n verdi�i g�revleri yerine getiren silahl� genel kolluk kuvvetidir.�

MADDE 6- 2803 say�l� Kanunun 4 �nc� maddesi a�a��daki �ekilde de�i�tirilmi�tir.

�MADDE 4- Jandarma Genel Komutanl��� ��i�leri Bakanl���na ba�l�d�r.�

MADDE 7- 2803 say�l� Kanunun 5 inci maddesi ba�l���yla birlikte a�a��daki �ekilde de�i�tirilmi�tir.

�Kurulu� ve Te�kilat:

MADDE 5- Jandarma Genel Komutanl���n�n kurulu� ve kadrolar�yla konu� yerleri, ��i�leri Bakanl���nca d�zenlenir. Ancak seferberlik ve sava�ta Kuvvet Komutanl�klar� emrine girecek birliklerin kurulu� ve kadrolar�yla konu� yerlerinin d�zenlenmesinde Genelkurmay Ba�kanl���n�n g�r��� al�n�r.

Jandarma birliklerinin kurulu� ve konu�lar�n�n d�zenlenmesinde m�lki taksimat esas al�n�r. Ancak ge�ici olarak birden �ok ili i�ine alan b�lge te�kilat� da kurulabilir. B�lge komutan�, b�lge te�kilat�n�n konu�lu bulundu�u ilin valisine kar�� sorumlu olarak g�rev yapar.�

MADDE 8- 2803 say�l� Kanunun 6 nc� maddesi ba�l���yla birlikte a�a��daki �ekilde de�i�tirilmi�tir.

Jandarma Genel Komutan�:

MADDE 6- Jandarma Genel Komutan� t�m Jandarma Te�kilat�n�n komutan�d�r. Jandarma Genel Komutan� general r�tbesini haiz olanlar aras�ndan atan�r.

Jandarma Genel Komutan�, Te�kilat�n sevk ve idaresinden, kanun ve nizam h�k�mlerinin icras�n� sa�lamaktan, bunlara dayal� olarak verilen emir ve kararlar�n uygulanmas�ndan sorumludur.�

MADDE 9- 2803 say�l� Kanunun 7 nci maddesi a�a��daki �ekilde de�i�tirilmi�tir.

�MADDE 7- Jandarman�n, sorumluluk alanlar�nda genel olarak g�revleri �unlard�r.

a) M�lki g�revleri;

Emniyet ve asayi� ile kamu d�zenini sa�lamak, korumak ve kollamak, ka�ak��l��� men, takip ve tahkik etmek, su� i�lenmesini �nlemek i�in gerekli tedbirleri almak ve uygulamak, ceza infaz kurumlar� ve tutukevlerinin d�� korunmalar�n� yapmak, (b) ve (c) bentlerinde belirtilen g�revler d���nda kalan ve di�er kanun ve nizam h�k�mlerinin icras� ile bunlara dayal� emir ve kararlarla Jandarmaya verilen g�revleri yapmak.

b) Adli g�revleri;

��lenmi� su�larla ilgili olarak kanunlarda belirtilen i�lemleri yapmak ve bunlara ili�kin adli hizmetleri yerine getirmek.

c) Askeri g�revleri;

Kanunlarla verilen askeri hizmetleri yerine getirmek.�

MADDE 10- 2803 say�l� Kanunun 8 inci maddesi a�a��daki �ekilde de�i�tirilmi�tir.

�MADDE 8- Jandarma birlikleri; seferberlik ve sava� hallerinde, Bakanlar Kurulu karar�yla belirlenecek b�l�mleriyle Kuvvet Komutanl�klar� emrine girer, kalan b�l�m�yle normal g�revlerine devam eder.

 Ayr�ca, Jandarma birlikleri; Genelkurmay Ba�kanl���n�n talebi �zerine ��i�leri Bakan�n�n, illerde ise garnizon komutan�n�n talep etmesi halinde valinin onay�yla kendilerine verilen askeri g�revleri de yaparlar.�

MADDE 11- 2803 say�l� Kanunun 10 uncu maddesinin birinci f�kras�na a�a��daki c�mle eklenmi�tir.

���i�leri Bakan�n�n karar�yla bir il veya il�enin tamam� polis ya da jandarma g�rev ve sorumluluk alan� olarak belirlenebilir.�

MADDE 12- 2803 say�l� Kanunun 12 nci maddesi a�a��daki �ekilde de�i�tirilmi�tir.

MADDE 12- L�zum g�r�ld��� hallerde ��i�leri Bakan� taraf�ndan, Emniyet Genel M�d�rl���, Sahil G�venlik Komutanl��� ve Jandarma Genel Komutanl��� aras�nda her kademedeki personel, ge�ici olarak g�revlendirilebilir. ��i�leri Bakan� bu yetkisini il valilerine devredebilir.

Ayr�ca, ��i�leri Bakan�n�n onay�yla; Emniyet Genel M�d�rl���, Sahil G�venlik Komutanl��� ve Jandarma Genel Komutanl��� silah, m�himmat, te�hizat, ta��t ve di�er ta��n�rlar� ile ta��nmazlar�n� birbirlerine ge�ici olarak tahsis edebilirler veya bedelsiz olarak devredebilirler.

Bu maddenin uygulanmas�na ili�kin usul ve esaslar ��i�leri Bakanl���nca y�r�rl��e konulan y�netmelikle belirlenir.�

MADDE 13- 2803 say�l� Kanunun 13 �nc� maddesi a�a��daki �ekilde de�i�tirilmi�tir.

�MADDE 13- Jandarma Hizmetleri S�n�f� personelinin her t�rl� �zl�k i�lerinde, bu Kanunda h�k�m bulunmayan hallerde, 14/7/1965 tarihli ve 657 say�l� Devlet Memurlar� Kanunu uygulan�r. Ancak, nas�p ve terfi, ayl�k ve di�er mali ve sosyal haklar bak�m�ndan stat� ve r�tbelerine g�re 27/7/1967 tarihli ve 926 say�l� T�rk Silahl� Kuvvetleri Personel Kanunu, 28/5/1988 tarihli ve 3466 say�l� Uzman Jandarma Kanunu ile 18/3/1986 tarihli ve 3269 say�l� Uzman Erba� Kanununa tabi personel hakk�ndaki h�k�mler uygulan�r. Jandarma Hizmetleri S�n�f� hari� olmak �zere Jandarma Genel Komutanl���n�n di�er hizmet s�n�flar�ndaki kadrolar�nda bulunan Devlet memurlar�, T�rk Silahl� Kuvvetleri kadrolar�ndaki emsallerinin yararland��� mali ve sosyal haklardan ayn� �ekilde yararlan�rlar.

Subayl��a ve astsubayl��a nas�p ve terfi i�lemleri, ��i�leri Bakanl���n�n onay�yla yap�l�r. Ancak, albayl�ktan tu�general r�tbelerine terfiler ile generallikte bir �st r�tbeye terfiler m��terek kararname ile yap�l�r. R�tbelerindeki bekleme s�resinin dolmas� ya da kadrosuzluk nedenleri ile emeklili�e sevk edilme durumunda olan, ancak hizmetlerine ihtiya� duyulan albaylar 60 ya��na, generaller ise 65 ya��na kadar ��i�leri Bakan�n�n onay�yla g�revde b�rak�labilirler. Nas�p ve terfi yetkilerinin kullan�lmas�yla ilgili olan; 926 say�l� Kanun ve di�er kanunlarla, ��i�leri Bakanl��� d���nda, ba�ka mercilere verilmi� inha, se�im, g�r�� alma ve benzeri yetkilere dair h�k�mler Jandarma Genel Komutanl��� personeli bak�m�ndan uygulanmaz. Uzman jandarma ve uzman erba�lar�n nas�p ve terfileri Jandarma Genel Komutanl���nca �zel kanunlar�na g�re yap�l�r.

Jandarma Genel Komutanl��� personeli hakk�nda, T�rk Silahl� Kuvvetlerinde kar��l��� olan r�tbe ve k�dem �zerinden ayn� �artlarla, 3/1/1961 tarihli ve 205 say�l� Ordu Yard�mla�ma Kurumu Kanunu uygulan�r.

���ilerin i�e al�nma, i�yeri de�i�ikli�i, y�kselme, izin, sicil, �d�l ve hizmet akdinin feshi i�lemleri 22/5/2003 tarihli ve 4857 say�l� �� Kanunu ile varsa ge�erli bulunan toplu i� s�zle�mesi h�k�mlerine g�re yap�l�r.

MADDE 14- 2803 say�l� Kanunun 14 �nc� maddesi a�a��daki �ekilde de�i�tirilmi�tir.

�MADDE 14- General, subay, astsubay ve uzman jandarman�n atanmalar�;

a) Jandarma Genel Komutan�n�n, Jandarma Genel Komutan� Yard�mc�lar�n�n, generallerin ve il jandarma komutanlar�n�n atanmalar� m��terek kararnameyle,

b) Di�er subaylar,  astsubaylar ve uzman jandarmalar�n atanmalar� ��i�leri Bakanl���nca,

yap�l�r.

�htisasla�ma gere�i olarak �zel e�itim g�rm�� personel nokta atamas�na tabi tutulabilir. Nokta  atamas�  yap�lmayan subay, astsubay ve uzman jandarmalar valilik emrine atan�r ve bunlar�n istihdam yerleri, il i�i yer de�i�tirmeleri vali taraf�ndan yap�l�r.

Hizmet gerekleri bak�m�ndan uygun g�r�lmesi halinde il jandarma komutanl�klar�na general r�tbesindeki subaylar da atanabilir.�

MADDE 15- 2803 say�l� Kanunun 15 inci maddesi a�a��daki �ekilde de�i�tirilmi�tir.

�MADDE 15- Jandarma personeli hakk�nda disiplin ve soru�turma i�lemleri a�a��daki usullere g�re yap�l�r.

a) Disiplin i�leri �zel kanun h�k�mlerine g�re y�r�t�l�r.

b) Jandarma personelinin m�lki g�revlerinden do�an su�lar�nda; �zel kanunlar�n h�k�mleri sakl� kalmak �art�yla 2/12/1999 tarihli ve 4483 say�l� Memurlar ve Di�er Kamu G�revlilerinin Yarg�lanmas� Hakk�nda Kanun h�k�mlerine g�re i�lem yap�l�r.

c) Adli g�revlerinden do�an su�larda; 4/12/2004 tarihli ve 5271 say�l� Ceza Muhakemesi Kanununun 161 inci maddesinin be�inci f�kras� h�km� uygulan�r.

d) Jandarma personeline askeri g�rev verildi�i takdirde bu g�revlerden do�an su�larda 25/10/1963 tarihli ve 353 say�l� Askeri Mahkemeler Kurulu�u ve Yarg�lama Usul� Kanunu h�k�mleri uygulan�r. Bu su�lar�n muhakemesi, Jandarma personelinin emrine verildi�i askeri birlik personelini muhakeme etmekle g�revli ve yetkili olan askeri mahkemede g�r�l�r.

e) Jandarma personelinin ki�isel su�lar�nda genel h�k�mlere g�re i�lem yap�l�r.�

MADDE 16- 2803 say�l� Kanunun 19 uncu maddesi a�a��daki �ekilde de�i�tirilmi�tir.

MADDE 19- Jandarma Genel Komutanl��� ikmal hizmetleriyle faaliyetlerine ait her t�rl� ihtiyac�n� ve silah ve m�himmat�n� ��i�leri Bakanl���nca belirlenecek standartlara uygun olarak kendi b�t�esinden kar��lar. Ancak Jandarma Genel Komutanl���, Savunma Sanayi Destekleme Fonundan T�rk Silahl� Kuvvetlerinin tabi oldu�u usul ve esaslar dahilinde yararlan�r. Jandarma Genel Komutanl���n�n ihtiya�lar�, ��i�leri Bakanl��� taraf�ndan Milli Savunma Bakanl���na do�rudan teklif edilir. Bu ihtiya�lar ��i�leri Bakanl���n�n g�venlik �nceliklerine g�re de�erlendirilir.

Seferberlik ve sava� hallerinde Kuvvet Komutanl�klar� emrine girecek veya ��i�leri Bakan� ya da valilerce askeri g�rev verilen jandarma birliklerinin her t�rl� ihtiyac� (sefer stoklar� dahil) emrine girece�i Kuvvet Komutanl�klar�n�n standartlar�na uygun olarak Milli Savunma Bakanl���nca sa�lan�r.�

MADDE 17- 2803 say�l� Kanunun 24 �nc� maddesi a�a��daki �ekilde de�i�tirilmi�tir.

�MADDE 24- Bu Kanunla m�nhas�ran y�netmelik ��kar�lmas� �ng�r�len hususlar�n yan�s�ra jandarman�n te�kilat, g�rev, yetki ve sorumluluklar�, di�er makamlarla ili�kileri, birlikte �al��ma ve i�birli�i esaslar� dahil komuta ve kontrol ili�kileri ile Jandarma Hizmetleri S�n�f� personelinin terfi i�leri, de�erlendirme, �d�llendirme, k�l�k ve k�yafet ve Kanunun uygulanmas�na ili�kin di�er hususlar; ��i�leri Bakanl��� taraf�ndan haz�rlanarak Bakanlar Kurulu karar�yla y�r�rl��e konulan y�netmelikle d�zenlenir.�

MADDE 18- 2803 say�l� Kanunun ek 1 inci maddesinin birinci f�kras�nda yer alan �askeri g�revleri haricindeki di�er g�revleriyle ilgili� ibaresi y�r�rl�kten kald�r�lm�� ve ayn� f�kradaki �valiler� ibaresi �m�lki idare amirleri� �eklinde de�i�tirilmi�tir.

MADDE 19- 2803 say�l� Kanunun ek 2 nci maddesinin birinci f�kras�nda yer alan �asker� g�revleri haricindeki di�er� ibaresi ile ayn� maddenin ���nc� f�kras�nda yer alan �Genelkurmay Ba�kanl���n�n g�r��� al�narak� ibaresi y�r�rl�kten kald�r�lm�� ve ayn� Kanuna a�a��daki ek madde eklenmi�tir.

�Uygulanacak h�k�mler:

EK MADDE 7- Di�er kanunlarda bu Kanuna ayk�r� h�k�mler bulunmas� halinde bu Kanun h�k�mleri uygulan�r.

Bu Kanunun uygulanmas�yla ilgili teredd�tleri gidermeye ve bu y�nde d�zenleyici ve y�nlendirici i�lemler yapmaya ��i�leri Bakanl��� yetkilidir.

Bu Kanunda bu maddeyi ihdas eden Kanun ile yap�lan d�zenlemeler sebebiyle te�kilat, personel, e�itim ve di�er hususlarla ilgili olarak yeni ihtiya�lar�n ortaya ��kmas� halinde, buna ili�kin d�zenleme yapmaya ��i�leri Bakanl���n�n teklifi �zerine Bakanlar Kurulu yetkilidir.�

MADDE 20- 2803 say�l� Kanunun 16 nc�, 17 nci ve 25 inci maddeleri y�r�rl�kten kald�r�lm��t�r.

MADDE 21- 2803 say�l� Kanuna a�a��daki ge�ici madde eklenmi�tir.

�GE��C� MADDE 4- a) Disiplin i�lerine ili�kin �zel kanun ��kar�lana kadar jandarma personelinin disiplin su� ve cezalar� Emniyet Te�kilat� disiplin mevzuat�na g�re belirlenir. Di�er hususlarda 657 say�l� Devlet Memurlar� Kanunu h�k�mleri uygulan�r.

b) Jandarma Hizmetleri S�n�f�ndan bir adet Orgeneral kadrosu ile d�rt adet Jandarma Genel Komutan Yard�mc�s� kadrosu ihdas edilmi�tir.�

 MADDE 22- 14/7/1965 tarihli ve 657 say�l� Devlet Memurlar� Kanununun 36 nc� maddesine �VII- EMN�YET H�ZMETLER� SINIFI� ba�l�kl� bendinden sonra gelmek �zere a�a��daki bent eklenmi� ve sonraki bentler buna g�re tesels�l ettirilmi�tir.

�VIII- JANDARMA H�ZMETLER� SINIFI

Bu s�n�f Jandarma Genel Komutanl��� kadrolar�nda bulunan subay, astsubay ve uzman jandarmalar� kapsar.�

D�RD�NC� B�L�M

Sahil G�venlik Komutanl��� Kanununda Yap�lan De�i�iklikler

MADDE 23- 9/7/1982 tarihli ve 2692 say�l� Sahil G�venlik Komutanl��� Kanununun 2 nci maddesi a�a��daki �ekilde de�i�tirilmi�tir.

�MADDE 2- Bu Kanunda belirtilen g�rev ve hizmetleri yapmak �zere silahl� bir genel kolluk kuvveti olan Sahil G�venlik Komutanl��� kurulmu�tur.

Bu Komutanl�k ��i�leri Bakanl���na ba�l�d�r.

Seferberlik ve sava� hallerinde, Sahil G�venlik Komutanl���n�n Bakanlar Kurulu karar�yla belirlenecek b�l�mleri Deniz Kuvvetleri Komutanl��� emrine girer, kalan b�l�m� normal g�revlerine devam eder.�

MADDE 24- 2692 say�l� Kanunun 3 �nc� maddesinin birinci f�kras� a�a��daki �ekilde de�i�tirilmi�tir.       

�Sahil G�venlik Komutanl���n�n g�rev alanlar�, �sleri, kadrolar�yla yerle�me yerleri, ��i�leri Bakanl���nca d�zenlenir. Ancak seferberlik ve sava� hallerinde Deniz Kuvvetleri Komutanl��� emrine girecek birliklerin kurulu� ve kadrolar�yla konu� yerlerinin d�zenlenmesinde Genelkurmay Ba�kanl���n�n g�r��� al�n�r.�   

MADDE 25- 657 say�l� Kanunun 36 nc� maddesine �VIII- JANDARMA H�ZMETLER� SINIFI� ba�l�kl� bendinden sonra gelmek �zere a�a��daki bent eklenmi� ve sonraki bentler buna g�re tesels�l ettirilmi�tir.

�IX- SAH�L G�VENL�K H�ZMETLER� SINIFI

Bu s�n�f Sahil G�venlik Komutanl��� kadrolar�nda bulunan subay ve astsubaylar� kapsar.�

MADDE 26- 2692 say�l� Kanunun 7 nci maddesi a�a��daki �ekilde de�i�tirilmi�tir.

�MADDE 7- Sahil G�venlik Komutanl��� personeli; subay, astsubay, uzman erba�, s�zle�meli erba� ve er, ��renci, erba� ve erler ile Devlet memuru ve i��ileri kapsar. Sahil G�venlik Hizmetleri S�n�f� personelinin her t�rl� �zl�k i�lerinde, bu Kanunda h�k�m bulunmayan hallerde, 14/7/1965 tarihli ve 657 say�l� Devlet Memurlar� Kanunu uygulan�r. Ancak, nas�p ve terfi, ayl�k ve di�er mali ve sosyal haklar bak�m�ndan stat� ve r�tbelerine g�re 27/7/1967 tarihli ve 926 say�l� T�rk Silahl� Kuvvetleri Personel Kanununa tabi personel hakk�ndaki h�k�mler uygulan�r. Uzman erba�lar 18/3/1986 tarihli ve 3269 say�l� Uzman Erba� Kanununa, s�zle�meli erba� ve erler 10/3/2011 tarihli ve 6191 say�l� S�zle�meli Erba� ve Er Kanununa tabidir.

 Subayl��a ve astsubayl��a nas�p ve terfi i�lemleri, ��i�leri Bakanl���n�n onay�yla yap�l�r. Ancak, albayl�ktan tu�amiral r�tbelerine terfiler ile amirallikte bir �st r�tbeye terfiler m��terek kararname ile yap�l�r. Sahil G�venlik Komutan� amiraller aras�ndan atan�r. R�tbelerindeki bekleme s�resi dolmas� ya da kadrosuzluk nedenleri ile emeklili�e sevk edilme durumunda olan, ancak hizmetlerine ihtiya� duyulan albaylar 60 ya��na, amiraller ise 65 ya��na kadar ��i�leri Bakan�n�n onay�yla g�revde b�rak�labilirler. Nas�p ve terfi yetkilerinin kullan�lmas�yla ilgili olan; 926 say�l� Kanun ve di�er kanunlarla, ��i�leri Bakanl��� d���nda, ba�ka mercilere verilmi� inha, se�im, g�r�� alma ve benzeri yetkilere dair h�k�mler Sahil G�venlik Komutanl��� personeli bak�m�ndan uygulanmaz. Uzman erba�lar�n nas�p ve terfileri Sahil G�venlik Komutanl���nca �zel kanunlar�na g�re yap�l�r.

Sahil G�venlik Komutanl��� personeli hakk�nda, T�rk Silahl� Kuvvetlerinde kar��l��� olan r�tbe ve k�dem �zerinden ayn� �artlarla, 3/1/1961 tarihli ve 205 say�l� Ordu Yard�mla�ma Kurumu Kanunu uygulan�r.

���ilerin i�e al�nma, i�yeri de�i�ikli�i, y�kselme, izin, sicil, �d�l ve hizmet akdinin feshi i�lemleri 22/5/2003 tarihli ve 4857 say�l� �� Kanunu ile varsa ge�erli bulunan toplu i� s�zle�mesi h�k�mlerine g�re yap�l�r.

Sahil G�venlik Komutanl���nda g�revli sivil memurlar 22/6/1978 tarih ve 2155 say�l� Baz� Kamu Personeline Tay�n Bedeli Verilmesi Hakk�nda Kanun h�k�mlerinden yararlan�rlar.

657 say�l� Devlet Memurlar� Kanununda belirtilen en y�ksek Devlet memuru ayl���n�n (ek g�sterge dahil);

a)  Botlarda g�revli subay, astsubay ve uzman erba�lara %52,

b) Di�er kararg�h, birlik ve kurumlarda g�revli subay, astsubay ve uzman erba�lara %40,

tutar�n� ge�memek �zere ��i�leri Bakanl���nca belirlenecek usul ve esaslara g�re fazla �al��ma kar��l��� asayi� tazminat� �denir. Bu tazminattan damga vergisi hari� herhangi bir vergi ve kesinti yap�lmaz.

Jandarma Genel Komutanl��� ve di�er kurulu�lardaki emsaline yap�lan nakdi ve ayni �demeler ayn� �artlar alt�nda ve ayn� h�k�mlere tabi olarak, Sahil G�venlik Komutanl��� personeline de verilir.

L�zum g�r�ld��� hallerde ��i�leri Bakan� taraf�ndan, Emniyet Genel M�d�rl���, Sahil G�venlik Komutanl��� ve Jandarma Genel Komutanl��� aras�nda her kademedeki personel, ge�ici olarak g�revlendirilebilir. ��i�leri Bakan� bu yetkisini il valilerine devredebilir. Bu �ekilde ge�ici g�revlendirilen personel g�revlendirildi�i te�kilattaki personele sa�lanan ilave mali haklardan g�revlendirme s�resince yararland�r�l�r.

Ayr�ca, ��i�leri Bakan�n�n onay�yla; Emniyet Genel M�d�rl���, Sahil G�venlik Komutanl��� ve Jandarma Genel Komutanl��� silah, m�himmat, te�hizat, ta��t ve di�er ta��n�rlar� ile ta��nmazlar�n� birbirlerine ge�ici olarak tahsis edebilirler veya bedelsiz olarak devredebilirler.

Bu maddenin uygulanmas�na ili�kin usul ve esaslar ��i�leri Bakanl���nca y�r�rl��e konulan y�netmelikle belirlenir.�      

MADDE 27- 2692 say�l� Kanunun 8 inci maddesi a�a��daki �ekilde de�i�tirilmi�tir.

�MADDE 8- Sahil G�venlik personelinin atanmalar�;

a) Sahil G�venlik Komutan�, Sahil G�venlik komutan yard�mc�lar�, Sahil G�venlik b�lge komutanlar� ve amirallerin atanmalar� m��terek kararname ile,

b) Amiraller haricinde, Sahil G�venlik Komutanl��� kararg�h�nda g�revli ba�kanlar�n atanmalar� ��i�leri Bakan�nca,

c) Di�er subaylar�n ve astsubaylar�n, Devlet memurlar�n�n, uzman erba�lar�n ve s�zle�meli erba� ve erlerin atanmalar� ile da��t�mlar�, ��i�leri Bakanl���nca,

yap�l�r.

Sahil G�venlik Komutanl���nda g�revli Sahil G�venlik mensubu subay, astsubay, sivil personel, uzman erba�, s�zle�meli erba� ve erlerin hizmet gerekleri veya sa�l�k yahut di�er nedenlerle g�rev ve hizmet yerlerinin de�i�tirilmesi, bu maddedeki usul ve esaslara g�re yap�l�r.�

 MADDE 28- 2692 say�l� Kanunun 13 �nc� maddesine �tatbikatlara� ibaresinden sonra gelmek �zere ���i�leri Bakan�n�n izni ile� ibaresi eklenmi�tir.

MADDE 29- 2692 say�l� Kanunun 15 inci maddesi a�a��daki �ekilde de�i�tirilmi�tir.

MADDE 15- Sahil G�venlik Komutanl��� ikmal hizmetleriyle faaliyetlerine ait her t�rl� ihtiyac�n� ve silah ve m�himmat�n� ��i�leri Bakanl���nca belirlenecek standartlara uygun olarak kendi b�t�esinden kar��lar. Ancak Sahil G�venlik Te�kilat�, Savunma Sanayi Destekleme Fonundan T�rk Silahl� Kuvvetlerinin tabi oldu�u usul ve esaslar dahilinde yararlan�r. Sahil G�venlik Komutanl���n�n ihtiya�lar�, ��i�leri Bakanl��� taraf�ndan Milli Savunma Bakanl���na do�rudan teklif edilir. Bu ihtiya�lar ��i�leri Bakanl���n�n g�venlik �nceliklerine g�re de�erlendirilir.

Sahil G�venlik Komutanl���n�n silah ara� ve gere�lerinin kendi imkanlar� d���nda kalan bak�m, onar�m ve tadilat hizmetleri �ncelikle Milli Savunma Bakanl���n�n bak�m ve onar�m tesisleriyle yap�l�r. Bu hizmet bedelleri Komutanl�k b�t�esinden kar��lan�r.

B�t�e kanunlar� ve di�er kanunlarla Milli Savunma Bakanl��� ile Jandarma Genel Komutanl���na tan�nan g�mr�k, her t�rl� vergi, resim, har� ve ardiye �cretlerine ili�kin muafiyet ve istisna h�k�mleri Sahil G�venlik Komutanl��� hakk�nda da uygulan�r.

Seferberlik ve sava� hallerinde Kuvvet Komutanl�klar� emrine girecek sahil g�venlik birliklerinin her t�rl� ihtiyac� (sefer stoklar� dahil) emrine girece�i Kuvvet Komutanl�klar�n�n standartlar�na uygun olarak Milli Savunma Bakanl���nca sa�lan�r.�

MADDE 30- 2692 say�l� Kanunun 18 inci maddesi ba�l���yla birlikte a�a��daki �ekilde de�i�tirilmi�tir.

�De�erlendirme raporu

MADDE 18- Sahil g�venlik b�lge komutanlar� hakk�nda m�lki g�revleri a��s�ndan konu�lu bulunduklar� yerin valisi taraf�ndan her y�l sonunda, g�revleri ile ilgili olarak de�erlendirme raporu d�zenlenir. De�erlendirme raporlar� personelin terfi, �d�llendirme, atama ve yer de�i�tirmesinde dikkate al�n�r. De�erlendirme raporlar�n�n i�eri�i ve d�zenlenme esaslar�, ��i�leri Bakanl��� taraf�ndan ��kar�lan y�netmelikle d�zenlenir.�

MADDE 31- 2692 say�l� Kanunun 21 inci maddesi ba�l���yla birlikte a�a��daki �ekilde de�i�tirilmi�tir.

�Disiplin ve soru�turma usulleri

MADDE 21- Sahil G�venlik personeli hakk�nda disiplin ve soru�turma i�lemleri a�a��daki usullere g�re yap�l�r.

a) Disiplin i�leri �zel kanun h�k�mlerine g�re y�r�t�l�r.

b) Sahil G�venlik personelinin idari g�revlerinden do�an su�lar�nda; �zel kanunlar�n h�k�mleri sakl� kalmak �art�yla 2/12/1999 tarihli ve 4483 say�l� Memurlar ve Di�er Kamu G�revlilerinin Yarg�lanmas� Hakk�nda Kanun h�k�mlerine g�re i�lem yap�l�r.

c) Sahil G�venlik personelinin adli g�revlerinden do�an su�larda; 4/12/2004 tarihli ve 5271 say�l� Ceza Muhakemesi Kanununun 161 inci maddesinin be�inci f�kras� h�km� uygulan�r.

d) Sahil G�venlik personelinin ki�isel su�lar�nda genel h�k�mlere g�re i�lem yap�l�r.

e) Sahil G�venlik personeline askeri g�rev verildi�i takdirde bu g�revlerden do�an su�larda 25/10/1963 tarihli ve 353 say�l� Askeri Mahkemeler Kurulu�u ve Yarg�lama Usul� Kanunu h�k�mleri uygulan�r. Bu su�lar�n muhakemesi, Sahil G�venlik personelinin emrine verildi�i askeri birlik personelini muhakeme etmekle g�revli ve yetkili olan askeri mahkemede g�r�l�r.�

MADDE 32- 2692 say�l� Kanunun 23 �nc� maddesi a�a��daki �ekilde de�i�tirilmi�tir.

�MADDE 23- Bu Kanunla m�nhas�ran y�netmelik ��kar�lmas� �ng�r�len hususlar�n yan�s�ra Sahil G�venlik Komutanl���n�n g�rev, yetki ve sorumluluklar�, di�er makamlarla ili�kileri, birlikte �al��ma ve i�birli�i esaslar� dahil komuta ve kontrol ili�kileri ile Sahil G�venlik Hizmetleri S�n�f� personelinin terfi i�leri, disiplin amirleri ve kurullar�, �d�l, de�erlendirme, k�l�k ve k�yafet ve bu Kanunun uygulanmas�na ili�kin di�er hususlar, ��i�leri Bakanl��� taraf�ndan haz�rlanarak Bakanlar Kurulu karar�yla y�r�rl��e konulan y�netmelikle d�zenlenir.�

MADDE 33- 2692 say�l� Kanunun ek 1 inci maddesinin birinci f�kras�nda yer alan �asker� g�revleri haricindeki di�er g�revleriyle ilgili� ibaresi y�r�rl�kten kald�r�lm�� ve ayn� f�krada yer alan �valiler� ibaresi �m�lki idare amirleri� �eklinde de�i�tirilmi�tir.

MADDE 34- 2692 say�l� Kanuna a�a��daki ek madde eklenmi�tir.

�D�zenleme yetkisi

EK MADDE 3- Bu Kanunun uygulanmas�yla ilgili teredd�tleri gidermeye ve bu y�nde d�zenleyici ve y�nlendirici i�lemler yapmaya ��i�leri Bakanl��� yetkilidir.

Bu Kanunda bu maddeyi ihdas eden Kanun ile yap�lan d�zenlemeler sebebiyle te�kilat, personel, e�itim ve di�er hususlarla ilgili olarak yeni ihtiya�lar�n ortaya ��kmas� halinde, buna ili�kin d�zenleme yapmaya ��i�leri Bakanl���n�n teklifi �zerine Bakanlar Kurulu yetkilidir.�

MADDE 35- 2692 say�l� Kanunun 6 nc�, 9 uncu, 10 uncu, 11 inci, 16 nc�, 20 nci, 21/A, 21/B ve 22 nci maddeleri y�r�rl�kten kald�r�lm��t�r.

MADDE 36- 2692 say�l� Kanuna a�a��daki ge�ici maddeler eklenmi�tir.

�Ge�i� h�k�mleri

GE��C� MADDE 7- a) Disiplin i�lerine ili�kin �zel kanun ��kar�lana kadar Sahil G�venlik personelinin disiplin su� ve cezalar� Emniyet Te�kilat� disiplin mevzuat�na g�re belirlenir. Di�er hususlarda 657 say�l� Devlet Memurlar� Kanunu h�k�mleri uygulan�r.

 M�lki idare amirleri ile s�ral� amirler Sahil G�venlik personelinin disiplin amiridir. ��i�leri Bakan�, Sahil G�venlik Komutanl���n�n her kademesindeki personeline resen disiplin cezas� verebilir.

���ilerle s�zle�meli ve ge�ici personelin cezaland�r�lmalar� ise y�r�rl�kte olan s�zle�me h�k�mlerine g�re yap�l�r.

b) Sahil G�venlik Hizmetleri S�n�f�ndan iki adet tu�amiral/Sahil G�venlik Komutan Yard�mc�s� kadrosu ihdas edilmi�tir.

GE��C� MADDE 8- Sahil G�venlik Komutanl���, personel temini ve yeti�tirilmesi konular�nda yeterli oluncaya kadar, komutanl�k kadrolar�nda g�rev yapacak olan amiral, subay, astsubay ihtiyac� ��i�leri Bakanl���nca Milli Savunma Bakanl���ndan talep edilebilir.�

BE��NC� B�L�M

�e�itli ve Son H�k�mler

Sorumluluk

MADDE 37- (1) 15/7/2016 tarihinde ger�ekle�tirilen darbe te�ebb�s� ve ter�r eylemleri ile bunlar�n devam� niteli�indeki eylemlerin bast�r�lmas� kapsam�nda karar alan, karar veya tedbirleri icra eden, her t�rl� adli ve idari �nlemler kapsam�nda g�rev alan ki�iler ile ola�an�st� hal s�resince yay�mlanan kanun h�km�nde kararnameler kapsam�nda karar alan ve g�revleri yerine getiren ki�ilerin bu karar, g�rev ve fiilleri nedeniyle hukuki, idari, mali ve cezai sorumlulu�u do�maz.

Y�r�tmenin durdurulmas�

MADDE 38- (1) Ola�an�st� hal s�resince yay�mlanan kanun h�km�nde kararnameler kapsam�nda al�nan kararlar ve yap�lan i�lemler nedeniyle a��lan davalarda y�r�tmenin durdurulmas�na karar verilemez.

Y�r�rl�k

MADDE 39- (1) Bu Kanunun 37 nci maddesi 15/7/2016 tarihinden ge�erli olmak �zere yay�m� tarihinde, di�er maddeleri yay�m� tarihinde y�r�rl��e girer.

Y�r�tme

MADDE 40- (1) Bu Kanun h�k�mlerini Bakanlar Kurulu y�r�t�r.

23/11/2016

 

 

Listeler i�in t�klay�n�z.