30 Mart 2012 CUMA

Resm� Gazete

Say� : 28249

Y�NETMEL�K

Mill� E�itim Bakanl���ndan:

M�LL� E��T�M UZMANLI�I Y�NETMEL���

B�R�NC� B�L�M

Ama�, Kapsam, Dayanak ve Tan�mlar

Ama�

MADDE 1 � (1) Bu Y�netmeli�in amac�, Mill� E�itim Uzman Yard�mc�lar�n�n mesle�e al�nmalar�, yeti�tirilmeleri, Mill� E�itim Uzmanl���na atanmalar� ile Mill� E�itim Uzman Yard�mc�lar� ve Mill� E�itim Uzmanlar�n�n g�rev ve sorumluluklar� ile �al��ma usul ve esaslar�n� d�zenlemektir.

Kapsam

MADDE 2 � (1) Bu Y�netmelik, Mill� E�itim Bakanl���nda istihdam edilecek Mill� E�itim Uzman Yard�mc�lar� ve Mill� E�itim Uzmanlar�n� kapsar.

Dayanak

MADDE 3 � (1) Bu Y�netmelik 25/8/2011 tarihli ve 652 say�l� Mill� E�itim Bakanl���n�n Te�kilat ve G�revleri Hakk�nda Kanun H�km�nde Kararnamenin 40 �nc� maddesi ile 14/7/1965 tarihli ve 657 say�l� Devlet Memurlar� Kanununun ek 41 inci maddesine dayan�larak haz�rlanm��t�r.

Tan�mlar

MADDE 4 � (1) Bu Y�netmelikte ge�en;

a) Bakan: Mill� E�itim Bakan�n�,

b) Bakanl�k: Mill� E�itim Bakanl���n�,

c) Birim: Bakanl�k hizmet birimlerini,

�) Genel M�d�r: �nsan Kaynaklar� Genel M�d�r�n�,

d) Genel M�d�rl�k: �nsan Kaynaklar� Genel M�d�rl���n�,

e) KPSS: Kamu Personel Se�me S�nav�n�,

f) M�ste�ar: Mill� E�itim Bakanl��� M�ste�ar�n�,

g) Uzman: Mill� E�itim Uzman�n�,

�) Uzman yard�mc�s�: Mill� E�itim Uzman Yard�mc�s�n�,

h) Yar��ma s�nav�: Mill� E�itim Uzman Yard�mc�s� kadrolar�na atanacaklar�n se�imi i�in yap�lacak yaz�l� ve s�zl� veya yaln�zca s�zl� s�nav�,

�) Yeterlik s�nav�: Mill� E�itim Uzman� kadrolar�na atanacaklar i�in yap�lacak s�nav�,

ifade eder.

�K�NC� B�L�M

Yar��ma S�nav� ve Uzman Yard�mc�s� Kadrolar�na Atama

Uzman yard�mc�l��� ba�vuru �artlar�

MADDE 5 � (1) Uzman yard�mc�lar� mesle�e �zel yar��ma s�nav� ile al�n�r.

(2) Yar��ma s�nav�na kat�lacaklarda a�a��daki �artlar aran�r:

a) 657 say�l� Devlet Memurlar� Kanununun 48 inci maddesinin birinci f�kras�n�n (A) bendinde yer alan genel �artlar� ta��mak.

b) Son ba�vuru tarihi itibar�yla ge�erlik s�resi dolmam�� KPSS�den, yar��ma s�nav� duyurusunda belirtilen puan t�rlerine g�re asgar� puan� alm�� olmak.

c) En az d�rt y�ll�k lisans e�itimi veren e�itim, fen-edebiyat, hukuk, siyasal bilgiler, iktisad� ve idar� bilimler, iktisat, i�letme fak�lteleri ile Bakanl���n hizmet birimlerinin g�rev alan�na giren ve yar��ma s�nav� duyurusu ile s�nav k�lavuzunda belirtilen b�l�mlerden ya da bunlara denkli�i Y�ksek��retim Kurulu taraf�ndan kabul edilen yurti�indeki veya yurtd���ndaki y�ksek��retim kurumlar�ndan mezun olmak.

�) S�nav tarihi itibar�yla otuz be� ya��n� doldurmam�� olmak.

Yar��ma s�nav�

MADDE 6 � (1) Yar��ma s�nav�, yaz�l� ve s�zl� veya yaln�zca s�zl� s�navdan olu�ur.

(2) Yaz�l� s�nav Yenilik ve E�itim Teknolojileri Genel M�d�rl���nce; s�zl� s�nav Yar��ma S�nav� Komisyonunca yap�l�r.

(3) Yaz�l� s�nava, atama yap�lacak kadro say�s�n�n en �ok yirmi kat� kadar aday�n ba�vurusu kabul edilir.

(4) S�zl� s�nava, yetmi� puandan az olmamak kayd�yla en y�ksek puandan ba�lanarak il�n edilen her KPSS puan t�r�nde ba�vuran adaylardan veya yaz�l� s�navda ba�ar�l� olanlardan, atama yap�lacak kadro say�s�n�n en fazla d�rt kat� kadar aday �a�r�l�r. S�navlarda son s�radaki aday ile e�it puan alan di�er adaylar�n da ba�vurular� kabul edilir.

Yar��ma s�nav� duyurusu

MADDE 7 � (1) Yar��ma s�nav�na kat�lma �artlar�, atama yap�lacak kadro say�s�, KPSS puan t�r� ya da t�rleri, puan s�ralamas�na g�re �a�r�lacak aday say�s�, ��renim alanlar�, s�nav �ekli, ba�vuru tarihleri ve yeri, s�nav tarihi ve yeri ile di�er hususlar ilk ba�vuru tarihinden en az otuz g�n �nce Resm� Gazete�de ve Bakanl���n kurumsal internet sitesi ile T�rkiye genelinde yay�nlanan tiraj� en y�ksek ilk be� gazetenin en az birinde ilan edilir.

Ba�vuruda istenecek belgeler ve ba�vuru �ekli

MADDE 8 � (1) Yar��ma s�nav�na kat�labilmek i�in, il�nda belirtilen s�re i�inde elektronik ortamda doldurulacak EK-1 Mill� E�itim Uzman Yard�mc�l��� Yar��ma S�nav� Ba�vuru Formu ile birlikte a�a��da yer alan belgelerin s�nav ilan�nda belirtilen tarihe kadar Bakanl��a �ahsen veya posta yoluyla teslim edilmesi gerekir.

a) KPSS sonu� belgesinin asl� veya fotokopisi ya da bilgisayar ��kt�s�.

b) Y�ksek��renim diplomas�n�n veya ge�ici mezuniyet belgesinin asl� veya Bakanl�k�a onaylanm�� �rne�i.

c) �ki adet vesikal�k foto�raf.

�) Aday�n �zge�mi�i.

(2) Ba�vuruya ili�kin i� ve i�lemler Bakanl�k�a yay�nlanacak s�nav k�lavuzuyla duyurulur. S�nav k�lavuzu, yar��ma s�nav� duyurusu ile ayn� tarihte yay�mlan�r.

Yar��ma S�nav� Komisyonu

MADDE 9 � (1) Yar��ma S�nav� Komisyonu, M�ste�ar veya g�revlendirece�i m�ste�ar yard�mc�s�n�n ba�kanl���nda, Genel M�d�r ile M�ste�ar taraf�ndan di�er birim amirleri ve grup ba�kanlar� aras�ndan belirlenecek ba�kan d�hil be� as�l ve �� yedek �yeden olu�turulur. Gerek g�r�ld���nde y�ksek��retim kurumlar� ��retim �yeleri aras�ndan en �ok iki �ye se�ilebilir.

(2) Komisyon �ye tam say�s� ile toplan�r ve oy �oklu�u ile karar al�r.

(3) Komisyonun sekretarya hizmetleri Genel M�d�rl�k�e y�r�t�l�r.

(4) Yar��ma s�nav komisyonu �yeleri kendilerinin, bo�anm�� olsalar dahi e�lerinin, ikinci dereceye kadar (bu derece d�hil) kan ve kay�n h�s�mlar�n�n veya evlatl�klar�n�n kat�ld��� s�navda g�rev alamazlar.

Yaz�l� s�nav

MADDE 10 � (1) Yaz�l� s�nav, genel k�lt�r ve genel yetenek ile ihtiya� duyulan uzmanl�k alanlar� aras�ndan Yar��ma S�nav� Komisyonunca belirlenecek alan bilgisi konular�ndan olu�ur. Yaz�l� s�nav, test ve/veya klasik usulde d�zenlenebilir.

(2) S�nav sorular�n�n y�zde 30�unu genel k�lt�r ve genel yetenek, y�zde 70�ini alan bilgisi olu�turur.

(3) Yaz�l� s�nav 100 tam puan �zerinden de�erlendirilir. Yaz�l� s�navda ba�ar�l� say�lmak i�in en az 70 puan almak gerekir. Yaz�l� s�nav sonu�lar� Bakanl���n kurumsal internet sitesinde s�nav�n yap�ld��� tarihten itibaren en ge� otuz g�n i�erisinde il�n edilir.

S�zl� s�nav

MADDE 11 � (1) S�zl� s�navda adaylar, EK-2 Mill� E�itim Uzman Yard�mc�l��� Yar��ma S�nav� De�erlendirme Formu �zerinden;

a) Alan bilgisi konular�na ili�kin bilgi d�zeyi,

b) Bir konuyu kavray�p �zetleme, ifade yetene�i ve muhakeme g�c�,

c) Liyakati, temsil kabiliyeti, davran�� ve tepkilerinin mesle�e uygunlu�u,

�) �zg�veni, ikna kabiliyeti ve inand�r�c�l���,

d) Genel yetenek ve genel k�lt�r�,

e) Bilimsel ve teknolojik geli�melere a��kl���,

y�nlerinden de�erlendirilir.

(2) Adaylar, Yar��ma S�nav� Komisyonu taraf�ndan birinci f�kran�n (a) bendi i�in 50, di�er bentlerinde yaz�l� �zelliklerin her biri i�in 10 puan �zerinden de�erlendirilir. S�zl� s�navda ba�ar�l� say�lmak i�in al�nan puanlar�n aritmetik ortalamas�n�n en az 70 olmas� �artt�r.

(3) S�zl� s�nav ile ilgili herhangi bir kay�t sistemi kullan�lmaz.

Yar��ma s�nav�n�n de�erlendirilmesi ve il�n�

MADDE 12 � (1) Yar��ma s�nav� sonucu; yaz�l� ve s�zl� s�nav puanlar�n�n, yaln�zca s�zl� s�nav yap�lmas� durumunda ise aday�n KPSS puan� ile s�zl� s�nav�n�n aritmetik ortalamas� al�narak puan� en y�ksek adaydan ba�lanarak atama yap�lacak kadro say�s� kadar as�l, as�l aday say�s�n�n yar�s� kadar da yedek aday belirlenir. Yedek listede yer alan adaylar�n haklar�, il�n tarihini takip eden �� ay i�in ge�erlidir ve daha sonraki s�navlar i�in m�ktesep hak veya herhangi bir �ncelik te�kil etmez.

(2) S�nav puanlar�n�n e�itli�i halinde s�ras�yla yaz�l� s�nav yap�lm��sa yaz�l� s�nav puan�, yap�lmam��sa s�zl� s�nav puan�, KPSS puan�, diploma notu y�ksek olan aday s�ralamada �stte yer al�r.

Yar��ma s�nav� sonu�lar�na itiraz

MADDE 13 � (1) S�nav sonu�lar�n�n il�n�n� takip eden be� i� g�n� i�inde Komisyona itiraz edilebilir. �tirazlar Komisyonca en ge� on i� g�n� i�inde karara ba�lan�r.

Atamas� yap�lacaklardan istenilecek belgeler

MADDE 14 � (1) S�navda ba�ar�l� olan adaylar;

a) G�revini devaml� yapmaya engel olabilecek ak�l hastal��� olmad���na dair yaz�l� beyan�n�,

b) Adli sicil kayd� yaz�l� beyan�n�,

c) Erkek adaylar i�in askerlikle ili�i�i olmad���na dair yaz�l� beyan�n�,

�) 4 adet vesikal�k foto�raf�n�,

s�nav sonucunun yaz�l� olarak bildirildi�i tarihi takip eden onbe� g�n i�erisinde �nsan Kaynaklar� Genel M�d�rl���ne teslim ederler.

(2) Ger�e�e ayk�r� beyanda bulundu�u tespit edilenlerin s�navlar� ge�ersiz say�larak atamalar� yap�lmaz. Atamalar� yap�lm�� olsa dahi iptal edilir. Bunlar hi�bir hak talep edemezler ve haklar�nda T�rk Ceza Kanununun ilgili h�k�mleri uygulanmak �zere Cumhuriyet Ba�savc�l���na su� duyurusunda bulunulur.

Uzman yard�mc�s� kadrolar�na atama

MADDE 15 � (1) Yar��ma s�nav�n� kazananlar�n atama i�lemleri 652 say�l� Kanun H�km�nde Kararname ile 657 say�l� Kanun h�k�mlerine g�re yap�l�r. S�resi i�inde belgelerini teslim etmeyenlerin atamalar� yap�lmaz.

(2) Yar��ma s�nav�nda ba�ar�l� olanlardan yasal s�resi i�inde g�reve ba�lamayanlar, atamas� yap�l�p da herhangi bir sebeple g�revden ayr�lanlar ile atama �artlar�n� ta��mad��� anla��lanlar�n yerlerine yedek adaylar�n atamas� puan �st�nl���ne g�re yap�l�r.

Uzman yard�mc�lar�n�n e�itimi ve yeti�tirilmeleri

MADDE 16 � (1) Uzman yard�mc�l��� s�resi en az �� y�ld�r.

(2) Uzman yard�mc�s� olarak atananlar, bu kadroda bulunduklar� s�rece, uzmanl���n gerektirdi�i bilgi, beceri ve etik de�erleri kazanmalar� maksad�yla verilecek g�revlerin yan� s�ra;

a) Bakanl���n te�kil�t yap�s�, g�revleri ve �al��ma us�l ve esaslar� hakk�nda bilgi ve tecr�be kazanmaya,

b) Bakanl���n hizmet sahas�na giren konulara ili�kin mevzuata ve bu mevzuat�n uygulanmas�na ili�kin bilgi ve becerileri kazanmaya,

c) Yaz��ma, rapor yazma, inceleme ve ara�t�rma teknikleri konular�nda gerekli bilgi ve yetene�i kazanmaya,

�) Meslek� konularda ilm� ve teknik �al��ma ve ara�t�rma al��kanl���n� kazanmaya,

d) Yabanc� dil bilgisini geli�tirmeye,

e) Bakanl���n hizmet sahas� ile ilgili olarak, mill� ve milletleraras� konferans, seminer ve e�itim programlar�na i�tirake ve temsil kabiliyetini geli�tirmeye,

y�nelik �al��malarda bulunurlar.

���NC� B�L�M

Uzman Kadrolar�na Atama

Tez j�risi ve g�revleri

MADDE 17 � (1) Uzman yard�mc�lar�n�n uzmanl�k tezini de�erlendirmek �zere, M�ste�ar ya da g�revlendirece�i bir m�ste�ar yard�mc�s�n�n ba�kanl���nda, ilgili birim amirleri ve grup ba�kanlar� aras�ndan belirlenecek ba�kan d�hil be� as�l ve �� yedek �yeden tez j�risi olu�turulur. Gerek g�r�ld���nde y�ksek��retim kurumlar� ��retim �yeleri aras�ndan da �ye se�ilebilir. Tez j�risinin sekreterya hizmetleri Genel M�d�rl�k�e y�r�t�l�r.

(2) Tez j�risi, tezi de�erlendirmek �zere �ye tam say�s� ile toplan�r ve oy �oklu�u ile karar al�r.

Tez konusunun belirlenmesi ve tez haz�rlama

MADDE 18 � (1) Strateji Geli�tirme Ba�kanl��� taraf�ndan di�er birimlerin g�r��leri de al�nmak kayd�yla Bakanl���n ihtiya�lar�na g�re tez konular� listesi olu�turulur ve Bakanl���n internet sayfas�nda yay�mlan�r. Liste, Strateji Geli�tirme Ba�kanl��� taraf�ndan g�ncellenir.

(2) Birim amiri, tez konular� listesinden uzman yard�mc�s�n�n tercih etti�i �� konudan birini en ge� ikinci y�l�n sonunda belirler. Tez; ��retim �yesi, grup ba�kan� veya uzmanlar aras�ndan ilgili birim amirince se�ilecek tez dan��man�n�n g�zetiminde bilimsel esaslara uygun olarak haz�rlan�r.

(3) Belirlenen tez konusu ilk bir ay i�inde, uzman yard�mc�s�n�n talebi ve birim amirinin uygun g�rmesi h�linde bir defaya mahsus olmak �zere de�i�tirilebilir. Tez konusunun de�i�tirilmesi tezin teslim s�resini uzatmaz.

(4) Haz�rlanacak tezin uzman yard�mc�s�n�n g�r��, de�erlendirme ve �nerilerini i�eren bilimsel �al��ma eti�ine uygun �zg�n bir eser olmas� gerekir. Tezin daha �nce y�ksek lisans, doktora tezi veya ba�ka bir ama�la benzer tarzda haz�rlanmam�� ve kullan�lmam�� olmas� esast�r. Aksi durumun tespiti halinde tez ge�ersiz say�l�r ve ilgililer hakk�nda disiplin h�k�mleri ve ceza� i�lemler uygulan�r.

(5) Tez haz�rlama s�resinin son iki ay�nda uzman yard�mc�s�na gerekli kolayl�k sa�lan�r.

(6) Tez; ayl�ks�z izin, toplamda �� ay� a�an hastal�k ve refakat izni hari� olmak �zere, adayl�kta ge�en s�re d�hil �� y�l i�erisinde haz�rlan�r.

Tezin teslimi

MADDE 19 � (1) Uzman yard�mc�s� tez konusunun kesinle�mesini takip eden en ge� bir y�l�n sonunda haz�rlad��� tez ve tez dan��man�n�n de�erlendirme raporunu, on g�n i�inde tez j�risindeki �ye say�s� kadar �o�altarak ba�l� oldu�u birim amirine teslim eder. Birim amirleri tezleri be� g�n i�inde Genel M�d�rl��e g�nderir ve Genel M�d�rl�k en k�sa s�rede j�ri �yelerine teslim eder.

(2) S�resi i�inde tezlerini sunamayan uzman yard�mc�lar�na alt� ay� a�mamak �zere ilave s�re verilir.

Tezin de�erlendirilmesi ve kabul�

MADDE 20 � (1) Tez j�risi, teslim ald��� tezleri en ge� iki ay i�inde inceler. Tezi uygun g�r�len uzman yard�mc�s� tezini savunmak �zere bir ay i�erisinde �a�r�l�r. Tez j�risi, gerek g�rmesi halinde tez dan��man�n� dinlemek �zere davet edebilir.

(2) Uzman yard�mc�s� tez j�risi �n�nde tezini s�zl� olarak savunur ve tez konusu ile ilgili sorular� cevapland�r�r.

(3) Uzman yard�mc�s�n�n s�zl� savunmas�ndan sonra tez j�risi �yeleri oylar�n� ba�ar�l� veya ba�ar�s�z �eklinde kullan�r ve karar oy �oklu�u ile al�n�r.

(4) Tezini teslim etti�i halde, ge�erli bir mazereti nedeniyle tez savunmas�na girememi� olan uzman yard�mc�s� i�in ayr� bir savunma tarihi belirlenir. Ge�erli bir mazereti olmaks�z�n savunma toplant�s�na girmeyen uzman yard�mc�s� ba�ar�s�z tez vermi� say�l�r.

Tezin kabul edilmemesi

MADDE 21 � (1) Tez j�risi taraf�ndan tezi ba�ar�s�z kabul edilen uzman yard�mc�lar�na yeni bir tez haz�rlamalar� i�in alt� ay� a�mamak �zere ilave s�re verilir. Bu s�re sonunda tezini teslim etmeyen, savunmayan veya ikinci defa tezi ba�ar�s�z kabul edilenler hakk�nda 25 inci madde h�km� uygulan�r.

Yeterlik S�nav� Kurulu

MADDE 22 � (1) Yeterlik S�nav� Kurulu M�ste�ar veya m�ste�ar yard�mc�s�n�n ba�kanl���nda, M�ste�ar taraf�ndan belirlenecek birim amirleri, grup ba�kanlar� ile gerekli g�r�lmesi halinde y�ksek��retim kurumlar� ��retim �yeleri aras�ndan se�ilen ba�kan d�hil be� �yeden olu�ur. Ayn� us�lle ba�kan ve �yelerin yedekleri de se�ilir.

(2) Yeterlik S�nav� Kurulu �ye tam say�s� ile toplan�r. Kurulun sekreterya hizmetleri Genel M�d�rl�k�e y�r�t�l�r.

Yeterlik s�nav�na giri� �art� ve yeterlik s�nav�

MADDE 23 � (1) Ayl�ks�z izin ile toplamda �� ay� a�an hastal�k ve refakat izni hari� olmak �zere, uzman yard�mc�l���nda fiilen en az �� y�l g�rev yapan ve uzmanl�k tezi ba�ar�l� kabul edilenler yeterlik s�nav�na girmeye hak kazan�r.

(2) Yeterlik s�nav�, Bakanl�k taraf�ndan uygun g�r�len yer ve tarihte yaz�l� olarak yap�l�r.

(3) Yeterlik s�nav�, Bakanl���n g�rev alan�na giren ve s�navdan en az iki ay �nce ilan edilen konulardan yap�l�r. S�navda 100 tam puan �zerinden en az 70 puan alanlar ba�ar�l� say�l�r.

(4) Yeterlik s�nav�nda ba�ar�l� olamayanlar veya s�nava girmeye hak kazand��� h�lde ge�erli mazereti olmaks�z�n s�nav hakk�n� kullanmayanlara, bir y�l i�inde ikinci kez s�nav hakk� verilir. �kinci s�navda da ba�ar� g�steremeyen veya s�nav hakk�n� kullanmayanlar hakk�nda 25 inci madde h�km� uygulan�r.

Uzmanl��a atama

MADDE 24 � (1) Uzman yard�mc�lar�ndan yeterlik s�nav�nda ba�ar�l� olan ve Kamu Personeli Yabanc� Dil Bilgisi Seviye Tespit S�nav�ndan asgar� (C) d�zeyinde veya dil yeterli�i bak�m�ndan buna denkli�i kabul edilen ve uluslararas� ge�erlili�i bulunan ba�ka bir belgeye uzman yard�mc�l��� s�resi i�erisinde veya yeterlik s�nav�ndan itibaren en ge� iki y�l i�inde sahip olanlar uzmanl��a atan�r.

Uzman yard�mc�s� unvan�n�n sona ermesi

MADDE 25 � (1) Uzman yard�mc�lar�ndan;

a) Verilen ilave s�re i�inde tezlerini sunmayan veya ikinci defa haz�rlad�klar� tezleri de kabul edilmeyenler,

b) �kinci yeterlik s�nav�nda da ba�ar� g�steremeyen veya s�nav hakk�n� kullanmayanlar,

c) S�resi i�inde yabanc� dil yeterli�i �art�n� yerine getirmeyenler,

Bakanl�kta durumlar�na uygun memur unvanl� kadrolara atan�rlar.

D�RD�NC� B�L�M

�e�itli ve Son H�k�mler

G�rev ve sorumluluk

MADDE 26 � (1) Uzman ve uzman yard�mc�lar�n�n g�rev ve sorumluluklar� �unlard�r:

a) Bakanl���n g�rev alan�na ili�kin olarak politika, strateji ve hedeflerin tespiti maksad�yla ara�t�rma ve incelemeler yapmak.

b) Uluslararas� kurum ve kurulu�lar nezdinde yap�lacak ve Bakanl�k�a uygun g�r�lecek toplant� ve �al��malara kat�lmak.

c) E�itim sistemleri ve uygulamalar� konusunda �al��malarda bulunmak, yeni stratejiler geli�tirmek, Bakanl���n hizmet kapasite ve kalitelerinin art�r�lmas�na y�nelik �al��malar yapmak, haz�rlanmakta olan �al��malara kat�lmak, e�itim sistemleri ve uygulamalar� konusunda ulusal ve uluslararas� �al��malar� takip etmek ve T�rkiye�de uygulanabilir metotlar �zerinde �al��malarda bulunmak.

�) Verilen g�revleri mevzuat h�k�mleri �er�evesinde yerine getirmek.

Yurt d���nda e�itim

MADDE 27 � (1) Uzmanlar, 21/1/1974 tarihli ve 7/7756 say�l� Bakanlar Kurulu Karar�yla y�r�rl��e konulan Yeti�tirilmek Amac�yla Yurt D���na G�nderilecek Devlet Memurlar� Hakk�nda Y�netmelik h�k�mleri �er�evesinde, staj veya ara�t�rma yapmak, meslek� bilgi ve g�rg�lerini art�rmak veya yurt d���ndaki �niversitelerden kabul belgesi almalar� �art�yla akademik �al��ma yapmak �zere yurt d���na g�nderilebilir.

Yeniden atanma

MADDE 28 � (1) Bu Y�netmelik h�k�mlerine g�re uzman unvan�n� kazand�ktan sonra Bakanl�ktaki g�revlerinden �e�itli sebeplerle ayr�lanlardan yeniden atanmak isteyenler, bo� kadro bulunmak ve mevzuat�nda �ng�r�len �artlar� ta��mak kayd�yla uzmanl��a yeniden atanabilirler.

H�k�m bulunmayan haller

MADDE 29 � (1) Bu Y�netmelikte h�k�m bulunmayan hallerde 652 say�l� Kanun H�km�nde Kararname ile 657 say�l� Devlet Memurlar� Kanunu h�k�mleri uygulan�r.

Y�r�rl�k

MADDE 30 � (1) Bu Y�netmelik yay�m� tarihinde y�r�rl��e girer.

Y�r�tme

MADDE 31� (1) Bu Y�netmelik h�k�mlerini Bakan y�r�t�r.

 

 

Ekleri i�in t�klay�n�z.