• Sık Sorulan Sorular
  • Anketler
  • Üye Olmak İstiyorum
  • Acil Kan Bilgi Sistemi
“Türkiye'nin Sendikası ”
No Result
Tüm Sonuçları Gör
Kamusen
UAESEB
  • ANA SAYFA
  • SENDİKAMIZ
    • TES Kurumsal
    • Kalite Politikamız
    • Yönetim
    • Şubelerimiz
    • Türkiye Kamu-Sen’e Üye Sendikalar
  • ARŞİV
    • Haber Arşivi
    • Duyuru Arşivi
    • Yayın Arşivi
      • Sendika Bülteni
      • Eğitimin Sesi Dergisi
      • Eğitim ve Toplum
      • Üniversite Bülteni
      • Kitap, Araştırma, Mevzuat, Resim
      • Broşür ve Afiş Arşivi
    • BASINDA TES
      • Yazılı Basın
      • Görsel Basın
    • Köşe Yazıları Arşivi
  • MEVZUAT
  • HUKUK
  • KAMPANYALAR
  • MİSAFİRHANELER
    • Misafirhanemiz
    • Öğrenci Misafirhanesi
  • İLETİŞİM
  • ANA SAYFA
  • SENDİKAMIZ
    • TES Kurumsal
    • Kalite Politikamız
    • Yönetim
    • Şubelerimiz
    • Türkiye Kamu-Sen’e Üye Sendikalar
  • ARŞİV
    • Haber Arşivi
    • Duyuru Arşivi
    • Yayın Arşivi
      • Sendika Bülteni
      • Eğitimin Sesi Dergisi
      • Eğitim ve Toplum
      • Üniversite Bülteni
      • Kitap, Araştırma, Mevzuat, Resim
      • Broşür ve Afiş Arşivi
    • BASINDA TES
      • Yazılı Basın
      • Görsel Basın
    • Köşe Yazıları Arşivi
  • MEVZUAT
  • HUKUK
  • KAMPANYALAR
  • MİSAFİRHANELER
    • Misafirhanemiz
    • Öğrenci Misafirhanesi
  • İLETİŞİM
No Result
Tüm Sonuçları Gör

REHBER ÖĞRETMENLERİN PROBLEMLERİNİ MEB’E TAŞIDIK

  • 21/01/2015
  • Milli Eğitim
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email

Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumları Yönetici Ve Öğretmenlerinin Norm Kadrolarına İlişkin Yönetmelik kapsamında Rehberlik alan öğretmeni norm kadrosu ile ilgili olarak Özel eğitim kurumlarında 25 ve üzeri öğrenci için 1 rehberlik alan öğretmeni norm kadrosu verileceği düzenlenmiş, yine aynı maddenin başka fıkrasında 500 ve 500’ün katlarına ulaşması halinde her defasında ilave olarak 1 rehberlik alan öğretmen norm kadrosu daha verileceği belirtilmiştir.25 öğrenci içinde 499 öğrenci içinde 1 rehber alan öğretmeni normu verilmesi durumunda; öğrenci sayısı arasındaki uçurum değerlendirildiğinde düzenlemenin makul olmadığı ortadadır. Bununla birlikte aynı binada 3 kademesi olan okullardaki rehberlik normu belirlerken öğrenci sayısı fazla olan kademeye 1 rehberlik normu verilmiş, hizmet puanı daha yüksek olan öğretmenler mağdur durumda bırakılmıştır. Bu aşamada Bakanlığa norm kadro yönetmeliğinde özel eğitim okullarında rehberlik alan normu belirlenirken, toplam öğrenci sayısının dikkate alınması ve norm ihdasında üç kademenin birleştirerek tek norm verilmesi ve norm fazlası konumdaki öğretmenin hizmet puanı en düşük öğretmen olarak açıkça ifade edilerek bu durumun netleşmesi gerektiği belirtilmiştir.

Kamu Görevlileri Hakem Kurulu kararında Milli Eğitim Bakanlığına bağlı örgün ve yaygın eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerden yüksek lisans ve doktora yapmış olanlara, fiilen girdikleri dersler için ödenecek ek ders ücretleri sırasıyla %5 ve %15 artırımlı ödeneceği hükümleri bulunmaktadır. Bu hüküm çerçevesinde Rehberlik Alan Öğretmenleri Doktora dahi yapsa herhangi bir şekilde bu maddede yer alan "fiilen girdikleri dersler için" ibaresine dayanarak ek derslerinde herhangi bir artırım elde edememektedir. “ Herkes kanun önünde eşittir" ilkesi gereği iki yıldır bunedenle mağdur olan rehberlik öğretmenlerinin mağduriyetinin giderilmesi gerekmektedir.

İlgili yönetmelikte; “ bir yerleşim merkezindeki her eğitim kurumunda en az 1 rehber öğretmen norm kadrosu doldurulmadan 2. ve müteakip norm kadrolara öğretmen atanamaz” denilmektedir. Bu bağlamda bir atama döneminde öncelikle açık olan normların doldurulması gerekirken mevzuata aykırı bir şekilde birçok okula 2, 3. ve 4. Rehber öğretmen ataması yapılmaktadır. “Süreklilik” gerektiren “Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetlerinin” geçici görevlendirme yoluyla sunulmasının verimsiz ve etkisiz olduğu gerek Bakanlığın eski yazıları ve gerekse bilimsel çalışmalarla ortaya konulmuş bir gerçektir. Tüm bu nedenlerle psikolojik danışmanların geçici görevlendirilmesine yönelik uygulamaların sonlandırılması için Bakanlığın ivedilikle hareket etmesi kamu yararına bir uygulama olacaktır.

Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Rehberlik Alan Öğretmenlerinin okulun dinamik yapısının içinde önemli bir görevi yerine getirdiği düşünüldüğünde, “verimli ve etkili”  çalışabilmeleri adına  Türk Eğitim-Sen olarak Milli Eğitim Bakanlığı İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü veÖzel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü’ne konuyla ilgili aksaklıkları ve problemleri bildirdik.

 

           

 

           

 

Son Haberler

11. Uluslararası Balkan Kadınları Sempozyumu Romanya’da Yapıldı.
Güncel

11. Uluslararası Balkan Kadınları Sempozyumu Romanya’da Yapıldı.

29 Eylül 2023
Eğitimde tasarruf olmaz! Bütçeyi Anlamlı Kılalım
Güncel

Sen Kim Misin?

28 Eylül 2023
Ek Ders Ücretlerinin %100 Artırılması İçin Düzenlediğimiz İmza Kampanyamız Devam Ediyor.
Güncel

Ek Ders Ücretlerinin %100 Artırılması İçin Düzenlediğimiz İmza Kampanyamız Devam Ediyor.

28 Eylül 2023
Hacı Bayram Veli Üniversitesi Rektörü Sayın Prof. Dr. Mehmet Naci Bostancı’ya Hayırlı Olsun Ziyareti
Eylem Etkinlik

Hacı Bayram Veli Üniversitesi Rektörü Sayın Prof. Dr. Mehmet Naci Bostancı’ya Hayırlı Olsun Ziyareti

26 Eylül 2023
Van Bölge Toplantısı Yapıldı
Eylem Etkinlik

Van Bölge Toplantısı Yapıldı

25 Eylül 2023
Bizi Takip Edin!
Instagram
Facebook
Twitter
Youtube
Kurumsal
  • Yönetim
  • TES Kurumsal
  • Şubelerimiz
  • Türkiye Kamu-Sen’e Üye Sendikalar
Hızlı Erişim
  • Misafirhane
  • Öğrenci Misafirhanesi
  • Anketler
  • İletişim Formu
Bize Ulaşın

Adres: / Erzurum Mahallesi Talatpaşa Bulvarı No:160 Kat:6 Cebeci/ANKARA

Telefon: 0 312 4240960 (8 Hat)

Belgegeçer:  0 312 4240968

E-Mail: iletisim@turkegitimsen.org.tr

Türk Eğitim-Sen Genel Merkez © 2023

Tasarım ve Uygulama | Web Çözüm Yazılım Çözümleri
  • K.V.K.K
  • Gizlilik İlkeleri
  • Bilgi Edinme
  • Kullanım Koşulları
Menu
  • K.V.K.K
  • Gizlilik İlkeleri
  • Bilgi Edinme
  • Kullanım Koşulları
No Result
Tüm Sonuçları Gör
  • ANA SAYFA
  • SENDİKAMIZ
    • TES Kurumsal
    • Kalite Politikamız
    • Yönetim
    • Şubelerimiz
    • Türkiye Kamu-Sen’e Üye Sendikalar
  • ARŞİV
    • Haber Arşivi
    • Duyuru Arşivi
    • Yayın Arşivi
      • Sendika Bülteni
      • Eğitimin Sesi Dergisi
      • Eğitim ve Toplum
      • Üniversite Bülteni
      • Kitap, Araştırma, Mevzuat, Resim
      • Broşür ve Afiş Arşivi
    • BASINDA TES
      • Yazılı Basın
      • Görsel Basın
    • Köşe Yazıları Arşivi
  • MEVZUAT
  • HUKUK
  • KAMPANYALAR
  • MİSAFİRHANELER
    • Misafirhanemiz
    • Öğrenci Misafirhanesi
  • İLETİŞİM

©  Türk Eğitim-Sen  – Tüm Hakları Saklıdır.  Tasarım ve Uygulama.