• Sık Sorulan Sorular
  • Anketler
  • Üye Olmak İstiyorum
  • Acil Kan Bilgi Sistemi
“Türkiye'nin Sendikası ”
No Result
Tüm Sonuçları Gör
Kamusen
UAESEB
  • ANA SAYFA
  • SENDİKAMIZ
    • TES Kurumsal
    • Yönetim
    • Şubelerimiz
    • Türkiye Kamu-Sen’e Üye Sendikalar
  • ARŞİV
    • Haber Arşivi
    • Duyuru Arşivi
    • Yayın Arşivi
      • Sendika Bülteni
      • Eğitimin Sesi Dergisi
      • Eğitim ve Toplum
      • Üniversite Bülteni
      • Kitap, Araştırma, Mevzuat, Resim
      • Broşür ve Afiş Arşivi
    • BASINDA TES
      • Yazılı Basın
      • Görsel Basın
    • Köşe Yazıları Arşivi
  • MEVZUAT
  • HUKUK
  • KAMPANYALAR
  • MİSAFİRHANELER
    • Misafirhanemiz
    • Öğrenci Misafirhanesi
  • İLETİŞİM
  • ANA SAYFA
  • SENDİKAMIZ
    • TES Kurumsal
    • Yönetim
    • Şubelerimiz
    • Türkiye Kamu-Sen’e Üye Sendikalar
  • ARŞİV
    • Haber Arşivi
    • Duyuru Arşivi
    • Yayın Arşivi
      • Sendika Bülteni
      • Eğitimin Sesi Dergisi
      • Eğitim ve Toplum
      • Üniversite Bülteni
      • Kitap, Araştırma, Mevzuat, Resim
      • Broşür ve Afiş Arşivi
    • BASINDA TES
      • Yazılı Basın
      • Görsel Basın
    • Köşe Yazıları Arşivi
  • MEVZUAT
  • HUKUK
  • KAMPANYALAR
  • MİSAFİRHANELER
    • Misafirhanemiz
    • Öğrenci Misafirhanesi
  • İLETİŞİM
No Result
Tüm Sonuçları Gör

ÖSS’DE BAŞARISIZLIĞIN SORUMLUSU EĞİTİM SİSTEMİDİR

  • 13/07/2009
  • Yazılı Basın Açıklaması
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email

ÖSS’DE BAŞARISIZLIĞIN SORUMLUSU ÖĞRENCİLER DEĞİL, İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM SİSTEMİNİN KENDİSİDİR

Öğrenci Seçme Sınavı sonuçları çoğu öğrenci ve velide hayal kırıklığı yarattı. Bu yıl soruların daha zor olması ve bazı üniversitelerin kontenjanlarının boş kalma ihtimali üzerine, lisans ve ön lisans programlarına girmek için gereken net cevap sayısının azaltılmasına karşın, barajı geçemeyen ve sıfır puan aday sayısı bir hayli fazla oldu. Sınavda 29 bin 927 aday sıfır puan aldı.

ÖSS’ye giren adayların kimi hayallerini gerçekleştirecek, kimi ise bir sonraki yıla erteleyecek. Ancak bilinen bir gerçek var ki o da, öğrencilerin bu yıl da sistemin kurbanı olduğudur.

Verimli ve kaliteli eğitim için alınan tedbirlerin yetersiz olduğu görülmelidir. Bu durum SBS ve ÖSS’de bir kez daha ortaya çıkmaktadır. Eğitim sisteminin sürekli değişmesi, öğrencinin okula bağlanamaması, öğretmen etkisinin yeterli düzeyde olmaması, müfredat programlarıyla ÖSS’de sorulan soruların birbiriyle tam anlamıyla örtüşmemesi ve okulda verilen eğitimin yeterli olmaması başarı yerine, başarısızlığı beraberinde getirmektedir. Ayrıca okul, öğretmen, derslik açığı hala büyük bir sorun olarak durmaktadır. Eğitimde fırsat eşitliği sağlanamamakta, bölgelerarası dengesizlikler giderilememektedir. Öğrenciler okulda aldıkları eğitimde ÖSS’yi kazanabileceğine inanmadığından dershanelere akın etmekte, özel derslerle çalışmalarını takviye etmektedir.

Bu noktada başarısızlığı sadece öğrencilere yüklemek doğru bir yaklaşım değildir. Bu noktada başarısızlık eğitim sisteminden ve bu sistemi oluşturanlardan kaynaklanmaktadır. Üstelik sınav sitemi sık sık değişmektedir. Önümüzdeki yıl ÖSS iki aşamalı olacaktır. ÖSS’nin iki aşamalı olması öğrencileri tedirgin etmektedir. Çünkü henüz yeni sınav sistemi ile ilgili öğrenci ya da veliler tam olarak bilgi sahibi değildir. Türk Eğitim-Sen olarak 1.100 lise son sınıf öğrencisine uyguladığımız ankette üniversite sınavının gelecek yıl iki aşamada yapılacak olmasını nasıl değerlendiriyorsunuz sorusuna;  ankete katılanların yüzde 42.8’i “olumsuz etkileyecektir” derken, yüzde 27.2’si olumlu etkileyecektir cevabını vermiştir. Bu soruya “fikrim yok” diyenlerin oranı ise yüzde 29.9’dur.

Görüldüğü üzere ÖSS üzerinde yapılan değişiklikler, her geçen yıl bir önceki yıla göre öğrenciler için dezavantaj haline gelmektedir. Sistemle bu kadar sık oynanması, öğrenciler üzerinde deneme-yanılma yöntemi uygulanması, sorunun temeline inmeden sadece şekil üzerinde değişiklikler yapılması başarı değil, başarısızlık getirmektedir.

Bu noktada sınav sistemi ile ilgili sık sık değişiklik yapmak yerine, başarının hâkim kılındığı, müfredat programlarıyla uyumlu, elemenin doğru yapıldığı bir sınav sistemi temel hedef olmalıdır. Önümüzdeki yıl değişecek ÖSS sisteminin nasıl bir başarı getireceğini hep birlikte göreceğiz. Ancak sınavın şimdiden öğrenciler üzerinde kaygı oluşturduğu bir gerçektir.

Tüm bu gerçekler göz önüne alındığında ÖSS’de başarı sağlanabilmesi için şunlar yapılmalıdır:

• Okullarda fiziki mekân yetersizliği ve öğretmen açığı büyük bir sorundur. Bu nedenle ortaöğretimde derslik ve öğretmen açığı ivedilikle giderilmelidir.

• Ortaöğretim başarı puanının etkisi artırılmalı, öğrencinin okula bağlanması sağlanmalıdır.

• ÖSS’de sorulan soruların ağırlığı,  müfredat programları ile uyumlu hale getirilmelidir.

• Eğitimde fırsat eşitsizliği vardır. Bu eşitsizlik bölgelerarası olduğu gibi, aynı ilin farklı semtlerinde, hatta aynı semtin farklı mahallelerinde bile görülmektedir. Maddi durumu iyi olan ailelerin çocukları daha iyi bir eğitim alabilirken, dershaneye giderken, özel ders alırken; yoksul ailelerin çocukları sadece okulda aldığı eğitimle sınava hazırlanmaktadır.
Bu noktada eğitimde fırsat eşitliği mutlaka sağlanmalıdır.

• Üniversite kontenjanları önümüzdeki yıllarda periyodik olarak artırılmalıdır. Ayrıca yeni açılan üniversitelerin öncelikle verimine ve kalitesine önem verilmeli, bu üniversiteler tabela üniversitesi olarak kalmamalı, fiziki mekân ve akademik kadro ihtiyacı hızla karşılanmalıdır.

Kamuoyuna saygıyla duyurulur.

Son Haberler

Yarıyıl Tatili 13 Şubat’a Kadar Uzatılsın
Güncel

Yarıyıl Tatili 13 Şubat’a Kadar Uzatılsın

6 Şubat 2023
Geçmiş Olsun Türkiyem!
ARŞİV

Geçmiş Olsun Türkiyem!

6 Şubat 2023
Keyfiyete Dayalı Düzenlemeler İle Proje Okulları Ziyan Edilmemelidir.
Güncel

Keyfiyete Dayalı Düzenlemeler İle Proje Okulları Ziyan Edilmemelidir.

3 Şubat 2023
Şubat Ayı Bülteni Yayında
Güncel

Şubat Ayı Bülteni Yayında

2 Şubat 2023
Özel Okul Öğretmenlerinin Özlük ve Mali Hakları İyileştirilmelidir
Güncel

Özel Okul Öğretmenlerinin Özlük ve Mali Hakları İyileştirilmelidir

1 Şubat 2023
Bizi Takip Edin!
Instagram
Facebook
Twitter
Youtube
Kurumsal
  • Yönetim
  • TES Kurumsal
  • Şubelerimiz
  • Türkiye Kamu-Sen’e Üye Sendikalar
Hızlı Erişim
  • Misafirhane
  • Öğrenci Misafirhanesi
  • Anketler
  • İletişim Formu
Bize Ulaşın

Adres: / Erzurum Mahallesi Talatpaşa Bulvarı No:160 Kat:6 Cebeci/ANKARA

Telefon: 0 312 4240960 (8 Hat)

Belgegeçer:  0 312 4240968

E-Mail: iletisim@turkegitimsen.org.tr

Türk Eğitim-Sen Genel Merkez © 2023

Tasarım ve Uygulama | Web Çözüm Yazılım Çözümleri
  • K.V.K.K
  • Gizlilik İlkeleri
  • Bilgi Edinme
  • Kullanım Koşulları
Menu
  • K.V.K.K
  • Gizlilik İlkeleri
  • Bilgi Edinme
  • Kullanım Koşulları
No Result
Tüm Sonuçları Gör
  • ANA SAYFA
  • SENDİKAMIZ
    • TES Kurumsal
    • Yönetim
    • Şubelerimiz
    • Türkiye Kamu-Sen’e Üye Sendikalar
  • ARŞİV
    • Haber Arşivi
    • Duyuru Arşivi
    • Yayın Arşivi
      • Sendika Bülteni
      • Eğitimin Sesi Dergisi
      • Eğitim ve Toplum
      • Üniversite Bülteni
      • Kitap, Araştırma, Mevzuat, Resim
      • Broşür ve Afiş Arşivi
    • BASINDA TES
      • Yazılı Basın
      • Görsel Basın
    • Köşe Yazıları Arşivi
  • MEVZUAT
  • HUKUK
  • KAMPANYALAR
  • MİSAFİRHANELER
    • Misafirhanemiz
    • Öğrenci Misafirhanesi
  • İLETİŞİM

©  Türk Eğitim-Sen  – Tüm Hakları Saklıdır.  Tasarım ve Uygulama.