Arama Yapın

MÜLAKAT MAĞDURİYETİNE ESASTAN İPTAL KARARLARI

Türk Eğitim-Sen olarak mülakat mağduru adaylara sağlanan hukuki destek sonucu sendikamız avukatlarınca açılan davalarda esastan dava konusu işlemin iptaline ilişkin  kararlar verilmiştir.

Ankara 25. İdare Mahkemesi’nin 2024/1981 E., 2025/581 K. sayılı 17.04.2025 tarihli kararının gerekçesinde; “…Davacıya tüm sınav komisyonu üyeleri tarafından “eğitim bilimleri” kriteri yönünden “0” puan verildiği gibi, “bir konuyu kavrayıp özetleme, ifade yeteneği ve muhakeme gücü” kriteri alt başlıkları altında yapılan öğretim sürecine ilişkin değerlendirmelerde davacıya sırasıyla “15,18,19” puan verildiği buna göre davacıya eğitim bilimleri kriteri yönünden neden “0” verildiğine yönelik değerlendirme formunda bir açıklamada bulunulmadığı gibi, benzer kriterler yönünden komisyon üyelerince yüksek puan verilmesinin de somut bir gerekçe ile ortaya konulamadığı görülmektedir.

Bu durumda, “eğitim bilimleri” kriteri yönünden “0” puan verilmesine ilişkin somut bir gerekçe ortaya konulmadan bu nedenle takdir yetkisinin objektif kullanılmadığı sonucuna varıldığından, davacının yapılan sözlü sınav neticesinde başarısız sayılması işlemine yaptığı itirazın reddine yönelik işlemde hukuka uygunluk bulunmadığı sonucuna varılmaktadır.”  denilmiştir.

Ankara 25. İdare Mahkemesi’nin 2024/2094 E., 2025/576 K. sayılı 17.04.2025 tarihli kararının gerekçesinde; “…Davacıya tüm sınav komisyonu üyeleri tarafından “eğitim bilimleri” kriteri yönünden “0” puan verildiği  gibi, “bir konuyu kavrayıp özetleme, ifade yeteneği ve muhakeme gücü” kriteri alt baslıkları altında yapılan öğretim sürecine ilişkin değerlendirmelerde davacıya sırasıyla “19,19,19” puan verildiği, buna göre davacıya eğitim bilimleri kriteri yönünden neden “0” verildiğine yönelik değerlendirme formunda bir açıklamada bulunulmadığı gibi, benzer kriterler yönünden komisyon üyelerince yüksek

puan verilmesinin de somut bir gerekçe ile ortaya konulamadığı görülmektedir.

Bu durumda, “eğitim bilimleri” kriteri yönünden “0” puan verilmesine ilişkin somut bir gerekçe ortaya konulmadan bu nedenle takdir yetkisinin objektif kullanılmadığı sonucuna varıldığından, davacının yapılan sözlü sınav neticesinde başarısız sayılması işlemine yaptığı itirazın reddine yönelik işlemde hukuka uygunluk bulunmadığı sonucuna varılmaktadır.” denilmiştir.

İlgili Karar İçin Tıklayınız

İlgili Karar İçin Tıklayınız

Son Haberler

GENEL BAŞKAN GEYLAN,  “TÜRK DÜNYASI EĞİTİM KURULTAYI”NA DAVET ZİYARETLERİNE DEVAM EDİYOR

Genel Başkanımız Talip Geylan, Türk Eğitim Sen ve Uluslararası Avrasya Eğitim Sendikaları Birliği’nin 1-5...

“YETERSİZ TEKLİFİ KABUL ETMİYORUZ” DİYEREK TÜM TÜRKİYE’DE ALANLARI DOLDURDUK

“Yetersiz teklifi kabul etmiyoruz” diyerek başlattığımız eylemlerimizin birincisini Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı önünde gerçekleştirdik.

KAMU İŞVEREN HEYETİ İLK TEKLİFİNİ AÇIKLADI

Sekizinci dönem toplu sözleşme görüşmeleri kapsamında kamu işveren heyeti 2026-2027 yılları için ilk teklifini...

GENEL BAŞKANIMIZDAN “TÜRK DÜNYASI EĞİTİM KURULTAYI”NA DAVET ZİYARETLERİ

Genel Başkanımız Talip Geylan, 12.08.2025 tarihinde Türk Dil Kurumu Başkan Yardımcısı Doç. Dr. Harun...