• Sık Sorulan Sorular
  • Anketler
  • Üye Olmak İstiyorum
  • Acil Kan Bilgi Sistemi
“Türkiye'nin Sendikası ”
No Result
Tüm Sonuçları Gör
Kamusen
UAESEB
  • ANA SAYFA
  • SENDİKAMIZ
    • TES Kurumsal
    • Yönetim
    • Şubelerimiz
    • Türkiye Kamu-Sen’e Üye Sendikalar
  • ARŞİV
    • Haber Arşivi
    • Duyuru Arşivi
    • Yayın Arşivi
      • Sendika Bülteni
      • Eğitimin Sesi Dergisi
      • Eğitim ve Toplum
      • Üniversite Bülteni
      • Kitap, Araştırma, Mevzuat, Resim
      • Broşür ve Afiş Arşivi
    • BASINDA TES
      • Yazılı Basın
      • Görsel Basın
    • Köşe Yazıları Arşivi
  • MEVZUAT
  • HUKUK
  • KAMPANYALAR
  • MİSAFİRHANELER
    • Misafirhanemiz
    • Öğrenci Misafirhanesi
  • İLETİŞİM
  • ANA SAYFA
  • SENDİKAMIZ
    • TES Kurumsal
    • Yönetim
    • Şubelerimiz
    • Türkiye Kamu-Sen’e Üye Sendikalar
  • ARŞİV
    • Haber Arşivi
    • Duyuru Arşivi
    • Yayın Arşivi
      • Sendika Bülteni
      • Eğitimin Sesi Dergisi
      • Eğitim ve Toplum
      • Üniversite Bülteni
      • Kitap, Araştırma, Mevzuat, Resim
      • Broşür ve Afiş Arşivi
    • BASINDA TES
      • Yazılı Basın
      • Görsel Basın
    • Köşe Yazıları Arşivi
  • MEVZUAT
  • HUKUK
  • KAMPANYALAR
  • MİSAFİRHANELER
    • Misafirhanemiz
    • Öğrenci Misafirhanesi
  • İLETİŞİM
No Result
Tüm Sonuçları Gör

MESLEKİ EĞİTİM ÜZERİNE…

  • 08/03/2017
  • M. Yaşar ŞAHİNDOĞAN
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email

Teknik eğitim meselesi her dönemde memleketimizin en önemli konularından biri olmuştur. Fakat üzülerek ifade etmek gerekir ki  bu kadar önemli bir konu hiçbir zaman öncelikli olarak ele alınmamış hatta dönem dönem siyasi ve ideolojik tartışmaların bile konusu  yapılmıştır.

Bir zamanlar teknik okullara yoğun talep varken ve zeki çocuklar sınavla bu okulları kazanırken özellikle katsayı problemi yaşandığı süreçte teknik okullar öğrenci bulmakta zorlanmış, katsayı probleminin ortadan kalkmasına rağmen hala diğer okullara kayıt yaptıramayan başarısı düşük öğrencilerin geldiği okullar hüviyetinden kurtulamamıştır.  

Türkiye’de mesleki eğitim sorunu mutlaka çözülerek cazip hale getirilmelidir.

Mesleki ve teknik eğitime ayrılan bütçe mutlaka artırılmalıdır. Birçok okulumuzda  mesleki eğitimde kullanılacak temrin malzemeleri dahi  ödenek yokluğundan alınamamaktadır. Bu kadar zor şartlarda eğitim yapan ve MEB tarafından adeta üvey evlat muamelesine tabi tutulan meslek liseleri ve mesleki eğitime bakış mutlaka değişmelidir.

Teknik eğitim doğası gereği iş güvenliği noktasında ekstra tedbirler alınmasını gerektiren bir alandır. Aynı şekilde iş güvenliği tedbirleri için bu okullara mutlaka ekstra bir kaynak sağlanmalıdır. Özellikle engelleri bulunan ve bu nedenle  BEP (Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı ) uygulanan öğrenciler kendileri için daha az tehlike arz eden bölümlere yerleştirilmelidir.

Mesleki ve Teknik öğretimde görev yapan öğretmenlerin de yaşadığı sorunlar çözülmelidir. Biz Türk Eğitim-Sen olarak tüm öğretmenlere ve bilhassa meslek dersleri öğretmenlerine yıpranma payı verilmesini istiyoruz.

Açık mesleki liselerin yüz yüze eğitim kapsamındaki dersleri hafta içi akşam ya da hafta sonu olmaktadır.  Bu derslerin ücreti de tıpkı yetiştirme ve destekleme kurslarında olduğu  gibi %100 artırımlı olarak ödenmelidir.

Bilindiği gibi ülkemizde yaklaşık 400 bin atanamayan öğretmen bulunmaktadır. Bu atanamayan öğretmenlerin 1/4 ‘ü teknik öğretmenlerden oluşmaktadır. Bu nedenle atanamayan yaklaşık 100,000 Teknik öğretmeninde ataması yapılmalıdır. Böylece mesleki eğitimdeki öğretmen sorunu da çözülmelidir.

Milli Eğitim Bakanlığınca zaman zaman mevzuat güncellemesi yapılmaktadır. Bu kapsamada mesleki eğitimle ilgili mevzuatta uygulamada karşılaşılan sorunlar ve eğitimcilerden alınan görüşler istikametinde güncellenmelidir.

9. Sınıfların ortak olması ile ilgili uygulama mesleki eğitim açısından çeşitli sıkıntıları da beraberinde getirmiştir. 9. Sınıfta okuyan öğrencilerin özellikle meslek liseleri bünyesindeki 9. Sınıflarda okula ve mesleğe mensubiyet oluşmasına engel olduğu ve mesleki eğitim sürecinin sonraki sınıflara bırakılması nedeniyle verimliliği de düşürdüğü gözlenmektedir. Bu nedenle ortak 9. Sınıf uygulaması tekrar gözden geçirilmelidir.

Mesleki Eğitim için daha alt eğitim kurumlarında yapılan yönlendirme ve meslek tanıtımları daha sistematik hale getirilmeli ve mesleki eğitime yönelimin ve ilginin artırılması için ciddi eğitim politikaları ortaya konulmalıdır.

Yine bir çoğu meslek lisesi mezunu olan teknik öğretmenlerin öğrencilik döneminde yaptıkları staj sırasındaki sigortalılıkları emekliliğe sayılmalıdır.

Türk Eğitim Sen  mesleki eğitime çok büyük önem veren, ülke kalkınması için mesleki eğitimin olmazsa olmaz olduğu noktasında farkındalık yaratmaya gayret eden bir sendikadır. Hem meslek liselerinin ve mesleki eğitimin hem de meslek liselerinde görev yapan başta öğretmenlerimizin sorunlarına dikkat çekmek amacıyla1-3 Mart 2013 tarihlerinde, Ankara’ da “Türkiye’de Teknik Eğitimin Problemleri, Yapısal ve İşlevsel Değişim İhtiyaçları Çalıştayı düzenlemiştir. Bu çalıştay hem sorunların tespiti hem de çözüm yollarının ortaya konulması açısından son derece faydalı olmuş. Sonuçları bir kitap haline getirilerek hem kamuoyu hem de ilgili kuruluşlarla paylaşılmıştır.

Türk Eğitim Sen olarak, MEB  Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen Türkiye Mesleki ve Teknik Eğitim Strateji Belgesi Ve Eylem Planı 2014-2018 (TÜRKMETES) çalışmalarına ve izleme komitesi toplantılarına aktif olarak katılım sağlanmakta ve görüşlerimiz burada da dile getirilmektedir.

Yine bu kapsamda 24-25 Ekim 2016 tarihlerinde MEB  Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü’nce mesleki eğitim temalı olarak düzenlenen II.Eğitim Kongresine iştirak edilmiş ve Türk Eğitim Delegasyonu ile şura takip edilerek, Mesleki Ve Teknik Eğitime Sendikal Bakış Paneline katılım sağlanmıştır.

Türk Eğitim Sen’in mesleki ve teknik eğitime olan duyarlılığı bundan sonra da devam edecektir.

 

 

 

 

Son Haberler

Özel Okul Öğretmenlerinin Özlük ve Mali Hakları İyileştirilmelidir
Güncel

Özel Okul Öğretmenlerinin Özlük ve Mali Hakları İyileştirilmelidir

1 Şubat 2023
MEB’e Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Sınavı ile Şube Müdürlüğü Sınavı Talebimizi ilettik
HABER

MEB’e Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Sınavı ile Şube Müdürlüğü Sınavı Talebimizi ilettik

1 Şubat 2023
Yardımcı Hizmetliler Genel İdare Hizmetleri Sınıfına Geçirilmelidir
Tüm Haberler

Yardımcı Hizmetliler Genel İdare Hizmetleri Sınıfına Geçirilmelidir

25 Ocak 2023
Şubatta En Az Ücretli Öğretmen Sayısı Kadar, Yani En Az 80.000 Atama Yapılacağı Duyurulmalıdır.
Güncel

Şubatta En Az Ücretli Öğretmen Sayısı Kadar, Yani En Az 80.000 Atama Yapılacağı Duyurulmalıdır.

1 Şubat 2023
TÜRK EĞİTİM-SEN’DE DEMOKRASİ ŞÖLENİ BAŞLIYOR
Kampanyalar

Gazi Üniversitesi ile Türk Eğitim-Sen Arasında İş Birliği Protokolü İmzalandı.

29 Ocak 2023
Bizi Takip Edin!
Instagram
Facebook
Twitter
Youtube
Kurumsal
  • Yönetim
  • TES Kurumsal
  • Şubelerimiz
  • Türkiye Kamu-Sen’e Üye Sendikalar
Hızlı Erişim
  • Misafirhane
  • Öğrenci Misafirhanesi
  • Anketler
  • İletişim Formu
Bize Ulaşın

Adres: / Erzurum Mahallesi Talatpaşa Bulvarı No:160 Kat:6 Cebeci/ANKARA

Telefon: 0 312 4240960 (8 Hat)

Belgegeçer:  0 312 4240968

E-Mail: iletisim@turkegitimsen.org.tr

Türk Eğitim-Sen Genel Merkez © 2023

Tasarım ve Uygulama | Web Çözüm Yazılım Çözümleri
  • K.V.K.K
  • Gizlilik İlkeleri
  • Bilgi Edinme
  • Kullanım Koşulları
Menu
  • K.V.K.K
  • Gizlilik İlkeleri
  • Bilgi Edinme
  • Kullanım Koşulları
No Result
Tüm Sonuçları Gör
  • ANA SAYFA
  • SENDİKAMIZ
    • TES Kurumsal
    • Yönetim
    • Şubelerimiz
    • Türkiye Kamu-Sen’e Üye Sendikalar
  • ARŞİV
    • Haber Arşivi
    • Duyuru Arşivi
    • Yayın Arşivi
      • Sendika Bülteni
      • Eğitimin Sesi Dergisi
      • Eğitim ve Toplum
      • Üniversite Bülteni
      • Kitap, Araştırma, Mevzuat, Resim
      • Broşür ve Afiş Arşivi
    • BASINDA TES
      • Yazılı Basın
      • Görsel Basın
    • Köşe Yazıları Arşivi
  • MEVZUAT
  • HUKUK
  • KAMPANYALAR
  • MİSAFİRHANELER
    • Misafirhanemiz
    • Öğrenci Misafirhanesi
  • İLETİŞİM

©  Türk Eğitim-Sen  – Tüm Hakları Saklıdır.  Tasarım ve Uygulama.