MEB, SÖZLEŞMELİ ÖĞRETMENLERE ÜVEY EVLAT MUAMELESİ YAPMIŞTIR

Bilindiği gibi özür grubu atamalarında en çok rahatsızlık duyulan ve insanları boşanmanın eşiğine getiren eş durumu atamalarıdır. Milli Eğitim Bakanlığı’nın yanlış politikası sonucunda yüzlerce öğretmen mağdur olmuştur. Hatta içlerinde 3 yıldır eşiyle kavuşmayı bekleyen öğretmenler bulunmaktadır.

Bu noktada Milli Eğitim Bakanı Nimet ÇUBUKÇU, aile bütünlüğünün korunmasını gözeterek, il emri hakkını geri getirmiş ve kadrolu öğretmenlerin eş durumuna bağlı tayin ve atamalardaki mağduriyetlerini gidermiştir. Ancak aynı durum sözleşmeli öğretmenler için geçerli olmamıştır. Sözleşmeli öğretmenlerin yer değiştirmelerinde boş pozisyonlara başvuru almak suretiyle puan üstünlüğüne göre yerleştirmeleri yapılacaktır.

Kadrolu öğretmenle sözleşmeli öğretmen arasındaki ayrım bir kez daha ortaya çıkmıştır.  İş güvencesinden yoksun çalışan, özlük hakları açısından kadrolularla aynı haklara sahip olmayan sözleşmeli öğretmenlere, Milli Eğitim Bakanlığı yine üvey evlat muamelesi yapmıştır. Bakanlık aldığı bu kararla adeta “sözleşmeli öğretmen evlenmesin, yuva kurmasın, evlenen de boşansın” demektedir.

Milli Eğitim Bakanlığı’nın il emri hakkını sadece kadrolu öğretmenler için geri getirmesi büyük bir eksikliktir. Sözleşmeli öğretmenler de kadrolu öğretmenlerle aynı koşullarda çalışmaktadır. Aynı fakültelerden mezun olan, aynı derslere giren, aynı öğrencileri yetiştiren sözleşmeli öğretmenlerin ikinci sınıf öğretmen muamelesi görerek, il emri uygulaması konusunda ayrı tutulması manidardır.

İL EMRİ UYGULAMASI KADROLU-SÖZLEŞMELİ AYRIMI YAPILMADAN, TÜM ÖĞRETMENLERE GETİRİLMELİDİR

Bakanlığın bu ayrımcı uygulaması, sözleşmeli öğretmenlerde büyük hayal kırıklığı yaratmıştır. Sendikamıza konuyla ilgili onlarca telefon gelmiştir. Ailesinden ayrı olan, ailesi parçalanan, depresyona giren, boşanmanın eşiğine gelen sözleşmeli öğretmenler, Bakanlığın il emri uygulamasını kendileri için de getirmesini talep etmektedir. Çünkü ailelerin parçalanmasından dolayı yaşanan mağduriyet sadece kadrolu öğretmenlere özgü değildir. Sözleşmeli öğretmenler de eş durumu atamalarında ailesine kavuşmayı beklemektedir.

Milli Eğitim Bakanı Nimet ÇUBUKÇU, aile bütünlüğünün korunmasını gerçekten önemsiyorsa, il emri uygulamasını sözleşmeli öğretmenler için de getirmelidir. Aksi takdirde Bakanlığın yaptığı bu uygulama hem tüm öğretmenleri kucaklamış olmayacak, hem de sözleşmeli öğretmenlerin zaten var olan sorunlarına yenisini ekleyecektir. Milli Eğitim Bakanı Nimet ÇUBUKÇU’nun sözleşmeli öğretmenlere de il emri atama hakkı vermesi hakkaniyet gereği olacaktır. Unutulmamalıdır ki; aklı eşinde, çocuğunda olan, ailesi parçalanan bir öğretmenden verim bekleyemezsiniz.
 
Ayrıca il içi yer değiştirmelerde de birtakım sıkıntılar yaşanmaktadır. Sabahları işe kilometrelerce uzakta olan bir okula iki, üç vasıta değiştirerek giden öğretmenler ciddi zorluk içerisindedir. Bu noktada öğretmenlerin il içi tayin hakkında da en kısa sürede düzenleme yapılmalıdır. Zorunlu hizmet kapsamında olan öğretmenler için de il emri uygulaması getirilmelidir.

Kamuoyuna saygıyla duyurulur.

Son Haberler

TARLADA İZİ OLMAYANIN HASATTA YÜZÜ OLMAZ!

Genel Başkanımız Talip Geylan, Genel Başkan Yardımcımız Selahattin Dolgun ile birlikte  13-14 Aralık 2024 tarihlerinde Ordu ve Trabzon’da ziyarette bulundu.

ARALIK AYI ÜNİVERSİTE E-BÜLTENİ YAYINDA

Aralık ayı üniversite bültenimizi yayımladık! Sendikamızın güncel faaliyetlerini, eğitim dünyasındaki gelişmeleri ve üyelerimize yönelik...

ÖMK KILAVUZU YAYINLANSIN, ÖĞRETMENLERİMİZ DAHA FAZLA MAĞDUR EDİLMESİN!

Türk Eğitim Sen Genel Başkanı Talip Geylan, Bengü Türk Tv’de “Söz Hakkı” programına katılarak, eğitim gündemine dair önemli açıklamalar yaptı.

5. ULUSLARARASI TÜRK DÜNYASI EĞİTİM BİLİMLERİ VE SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ SONUÇ BİLDİRGESİ

Türk Eğitim-Sen ve Uluslararası Avrasya Eğitim Sendikaları Birliği işbirliğinde “Ziya Gökalp’in Vefatının 100. Yılı Anısına” 21-24 Kasım 2024 tarihinde Antalya/Türkiye’de düzenlenen 5. Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, yüz yüze çevrimiçi oturumlar şeklinde başarı ile gerçekleştirilmiştir.