Milli Eğitim Bakanlığı Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliğinin 06.01.2012 tarih ve 2012/02 sayılı Genelgesinde, Bakanlığınıza gelecek her türlü talep, şikâyet, görüş, öneri, ihbar ve soruların etkin, hızlı bir çözüme kavuşturulması ve süratle cevaplanması için; yapılacak başvuruların ülke genelinde kabulünü, müracaatların Bakanlıktan izlenebilmesini, bürokrasi ve kırtasiyeciliğin azaltılmasını sağlamak amacıyla Türkiye genelinde tek bir telefon numarası ile ulaşılabilen Millî Eğilim Bakanlığı İletişim Merkezi (MEBİM) "Alo 147" hattının 01 Mart 2012 tarihinden itibaren hizmete gireceği, İletişim Merkezi’ne ihbar ve şikayette bulunanların isimlerinin gizli kalmasını istemeleri halinde, ihbar ve şikayetlerin soyut ve genel nitelikte olmaması, kişi ve/veya olay belirtilmesinin zorunlu olmasının gerektiği, İletişim Merkezi’ne yapılan başvurulardan gerekli görülenlerin ilgisine göre Rehberlik ve Denetim Başkanlığına ya da il iletişim merkezi destek bürolarına gönderileceği belirtilmiştir.
Türk Eğitim-Sen olarak daha önce defalarca Bakanlığa, bu uygulamanın suistimale açık olduğunu, soyut ve asılsız şikayetler sebebiyle öğretmenlerimizin mağduriyetine yol açabileceğini belirten başvurularda bulunmuştuk.
Son olarak 16.11.2012 tarih ve 1926 sayılı yazı ile ALO 147 İletim Merkezine bugüne kadar gelen ihbar sayısı ve ihbar ve şikayetlerle ilgili bilgilere dayalı olarak açılan soruşturma sayısının sendikamıza bildirilmesini istemiştik.
Bakanlığın bilgi edinme talebimize verdiği 07.12.2012 tarih ve 209261 sayılı yazıyı yorumsuz olarak yayınlıyoruz.
İlgili cevabi yazı için