Ulaş, KEY ile ilgili il müdürlükleri bünyesinde birimler oluşturduklarını, bu birimlerin yapılan itirazları değerlendireceğini belirtti. Ulaş, “1987-1995 arasında SSK’da çalışmış olanların KEY ile ilgili bir itirazları olduğu takdirde, il müdürlüklerimize itiraz edebilirler. Bu üç aylık bir süreyi kapsıyor. İtirazlar il müdürlüklerindeki kurulan birimlerce değerlendirilip sonuçlandırılıyor” dedi.
‘İtiraz hakkınız var’
“Hazırlanan listelerde ilçe bazlı hataların meydana geldiği” iddialarının anımsatılması üzerine Ulaş, kayıtların il bazlı tutulduğunu, ilçe bazlı tutulmadığını bildirdi. Ulaş, memurlar bazında bir yanlışlık varsa ilgili kurumun bunu düzeltebileceğini ifade ederek, yeni bir liste yapılması ile ilgili düzenlemeyi ise emlak gayrimenkul birimlerinin yapabileceğini belirtti.
Ulaş, “Biz SSK’lı çalışmış olanlarla ilgili itirazları sonuçlandırırız. Farklı itirazları da ilgili birimlere intikal ettirebiliriz” dedi.
Hukukçular, ödemelere ilişkin vatandaşlara dekont verildiğini, bu dekontun bir “ibraname” olmadığını belirtirken, “adına tahakkuk ettirilen parayı almak, hiç bir şekilde itiraza engel değil” dediler. Hukukçular, yine de bu konuda tereddüt yaşayan vatandaşların, dekontu imzalarken, “Haklarım saklı kalmak şartıyla” ibaresini koyabileceğini söylediler.
‘Muhatap biz değiliz’
Tasfiye Halindeki Emlak Bankası Yönetim Kurulu Başkanı Zeki Sayın, KEY ödemeleri kapsamında aldıkları parayı eksik bulan veya listelerde adını bulamayanların, öncelikle 3 ay içinde çalıştıkları kuruma gidip, çalıştıkları süreleri ve ödemeleri ispat etmeleri gerektiğini söyledi. Sayın, bu konudaki ilk muhatabın, kesinlikle Tasfiye Halindeki Emlak Bankası, Emlak Konut GYO veya ödemeyi yapan banka şubelerinin olmadığını belirtti.
Vatandaşların, itirazları varsa, listelerin ilan edilmesinden sonra üç ay içinde öncelikle çalıştığı kuruma, ardından sosyal güvenlik kuruluşuna başvurması gerekiyor