Türk
Eğitim-Sen olarak; 17/04/2015 tarih ve 29329 sayılı Resmî Gazetede yayımlanarak
yürürlüğe giren Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme
Yönetmeliğinin; 6. Maddesinde açıktan
ilk atama, kurumlar arası ilk atama ve kurum içi ilk atama yoluyla öğretmenliğe
atamaya yer verilmemesine ilişkin eksik düzenlemenin; 10. maddesinin 3.
Fıkrasında engellilerin atamasına ilişkin somut kriterlere yer verilmemesine
dair eksik düzenlemenin; 11. maddesinin 1. Fıkrasında yer alan “..en fazla”
ibaresinin; ve 2. Fıkrasında yer alan “..en fazla” ibaresinin; 15. Maddesinin;
16. maddesinin 1. Fıkrasının, 2. Fıkrasında birinci ve ikinci performans
değerlendirmesini yapan değerlendiriciler arasında maarif müfettişine yer
verilmemesine ilişkin eksik düzenlemenin; 5. Fıkrasında değerlendiricilerden
biri ya da birden fazlasının bulunmadığı hallerde re’sen görevlendirilecek
değerlendiricilerden; (a) bendinde, ilçede görevli maarif müfettişine yer verilmemesine
ilişkin eksik düzenlemenin; (c) bendinde, en kıdemli öğretmen ibaresine yer
verilmemesine ilişkin eksik düzenlemenin; 10. Fıkrasında “Performans
değerlendirmesinde başarılı olamayan aday öğretmenler, aday öğretmen unvanını
kaybeder ve memuriyetle ilişikleri kesilir.” İbaresinin; 17. maddesinin; 18.
maddesinin (a) fıkrasının ilk cümlesinde danışman öğretmen ibaresinden önce
“..en kıdemli” ibaresine yer verilmemesine ilişkin eksik düzenlemenin; 19.
maddesinin; 20. maddesinin 2. Fıkrasının (b) bendinde yer alan “4-Görevin
gerektirdiği diğer mevzuat” ibaresinin; 21. maddesinin; 22. maddesinin 1. ve 2.
Fıkrasında geçen “..altmış ve üzerinde..” ibaresinin; 23. maddesinin 1.
Fıkrasında sınav koordinasyon komisyonunun oluşumunda sendika temsilcisine yer
verilmemesine ilişkin eksik düzenlemenin; 3. Fıkrasının (b) bendinde şube
müdürü ibaresinden önce somut kriterlerin belirlenmemesine ilişkin eksik
düzenlemenin; 24. maddesinin 2. Fıkrasında yer alan “..ilgili sınav
komisyonu..” ibaresinin;25. maddesinin 2. Fıkrasında yer alan “..yeniden
performans değerlendirmesi” ibaresi ile “Bu kapsamdaki aday öğretmenlerden
performans değerlendirmesinde veya sınavda başarısız olanlar öğretmenlik
unvanını kaybeder ve memuriyetle ilişikleri kesilir.” İbarelerinin; 30. maddesinin
2. fıkrasında sendika temsilcisine yer verilmemesine ilişkin eksik
düzenlemenin;46. maddesinin 1. Fıkrasının (b) bendinde geçen “..eğitim
kurumlarının zorunlu çalışma yükümlülüğü kapsamına alındığı tarihten sonra..”
ibaresinin; 47. maddesinin 1. Fıkrasının (c) bendinin; 48. maddesinin 1. ve 2.
Fıkrasının; 11. Fıkrasında mazerete bağlı yer değişikliği yapan öğretmenlere ve
örgün eğitimde özel eğitim sınıflarında görev yapan öğretmenlere yer
verilmemesine ilişkin eksik düzenlemenin; 49. maddesinin 1. Fıkrasında öğrenim
özrüne yer verilmemesine ilişkin eksik düzenlemenin; il/ilçe emrine atanma
hakkına yer verilmemesine ilişkin eksik düzenlemenin, öğretmenlerin aile
birliği, sağlık, can güvenliği mazeretlerine veya engellilik durumuna bağlı yer
değiştirmelerine ilişkin somut kriterlere yer verilmemesine dair eksik
düzenlemenin; 4688 sayılı Kanun gereği aylıksız izne ayrılarak sendika genel
merkezinde görevlendirilen öğretmenlerin durumunun her iki eş yönünden mazeret
olarak kabul edilmemesine ilişkin eksik düzenlemenin; 54. maddesinin; 60. maddesinin 3. Fıkrasında
her yıl ibaresinin yer almamasına ilişkin eksik düzenlemenin; 61. Maddesinin; Geçici 6. Maddesinin 1.
Fıkrasının ve 2. Fıkrasında geçen “..14/3/2014 tarihinden sonra ilk defa atanan
ve bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren geriye doğru toplam iki
aylık fiilen öğretmenlik görevi yapan..” ibaresinin; Geçici 7. Maddesinin;
Yönetmelikte atama takvimine yer verilmemesine ilişkin eksik düzenlemenin;
Becayiş hakkına yer verilmemesine ilişkin eksik düzenlemenin; Eğitim Personeli
Planlama ve Değerlendirme Kurulu ile İl Eğitim Personeli Planlama Kuruluna yer
verilmemesine ilişkin eksik düzenlemenin; Yönetmelik ekinde yer alan EK-3
PERFORMANS DEĞERLENDİRME FORMUNUN ve “EK-4 ADAY ÖĞRETMEN SÖZLÜ DEĞERLENDİRME
FORMUNUN öncelikle yürütmesinin durdurulması ve devamında iptali talebiyle
Danıştay nezdinde dava açtık.
Ayrıca açtığımız davada 14/6/1973 tarihli ve 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanununun 43 üncü maddesinin altıncı fıkrasına 6569 sayılı Kanun'un 24. Maddesi ile eklenen "yazılı veya yazılı ve sözlü sınava” ibaresinin; 14 Mart 2014 tarih ve 28941 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Millî Eğitim Temel Kanunu İle Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanunun 5. Maddesinde yer alan “Aday öğretmenlik süresi sonunda sınava girmeye hak kazanamayanlar ile üst üste iki defa sınavda başarılı olamayanlar aday öğretmen unvanını kaybeder ve memuriyetle ilişiği kesilir.” İbaresinin; 14 Mart 2014 tarih ve 28941 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Millî Eğitim Temel Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanunun 22. Maddesi ile 652 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 37 nci maddesine eklenen (9). fıkranın ANAYASAYA AYKIRI olması nedeniyle somut norm denetimi yapılmak üzere dosyanın Anayasa Mahkemesine gönderilmesini talep etmiş bulunmaktayız.
İlgili Dava Dilekçesi İçin Tıklayınız