Bilindiği üzere, mesleki ve
teknik ortaöğretim kurumlarında öğrencilerin 300 saatlik staj zorunluluğu
bulunmaktadır. Staj çalışmalarının işletmelerde
yapılması esas olmakla birlikte, işletme yetersizliği gibi hallerde ilgili alan
öğretmenlerinin gözetim ve denetiminde kurumlarda da yapılabilmektedir. Bünyesinde
hem ATL, hem de METEM öğrencisi bulunan kurumlarda zorunlu staj süresi 600 saate kadar çıkabilmektedir.
Ek Derslere İlişkin Karar uyarınca, Büyükşehir
belediyesi sınırları dışındaki küçük bir ilçede yer alan bir kurumda görev
yapan ve stajlarını kendi okullarında yapan öğrencilerin eğitiminde
görevlendirilen yönetici ve öğretmenler, yarıyıl
tatili ve yaz tatillerinde haftada en fazla 16 saat ek ders ücreti
alabilmektedirler. Öğretmen sayısının yetersiz olduğu kurumlarda, yaz
tatillerinde haftada 16 saat yapılan staj çalışması yeterli gelmediği için
öğretmenlerimiz yıl içinde hafta sonları da staj çalışmalarına katılmak zorunda
kaldıkları için dinlenememekte ve mağdur olmaktadır.
Türk Eğitim-Sen olarak Bakanlığa gönderdiğimiz yazıda, bu mağduriyetin giderilmesi için gerekli yasal değişikliklerin yapılmasını talep ettik.
İlgili yazımız için tıklayınız (word, pdf)