DUYURULAR :
MEB YÖNETİCİ ATAMA YÖNETMELİĞİ TASLAĞINI SENDİKAMIZA GÖNDERDİ
Yorumlar yazarlarına aittir. İçeriklerinden Türk Eğitim-Sen sorumlu tutulamaz. Tehdit ve hakaret içeren yorumlar yayınlanmaz.
Yorum ekleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.
Yorum ekleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.

MESTANER
13.08.2009 - 13:49
İlk bakışta iyi bir yönetmelik gibi gözüküyor. Başarılar diliyorum. Hak eden kazansın.
İlk bakışta iyi bir yönetmelik gibi gözüküyor. Başarılar diliyorum. Hak eden kazansın.

ozeroglu35
15.06.2009 - 11:51
22. madde atama ve yer değiştirme sıralaması öncelikle yerdeğiştirmeler , yeniden atama ve ilk atama şeklinde olmalıdır.
ek2 deki ödüllerde 3 yıl ibaresi kaldırılmalıdır
uzmanlık puanı tekrar 5 yükseltilmeli
kadolu müdürlerin ve önceden yönetici olanların tekrar sınava sokulması ve atama sıralamasında ilk atamalardan sonraya bırakılması yeni oyunlar peşinde olduklarını gösteriyor
22. madde atama ve yer değiştirme sıralaması öncelikle yerdeğiştirmeler , yeniden atama ve ilk atama şeklinde olmalıdır.
ek2 deki ödüllerde 3 yıl ibaresi kaldırılmalıdır
uzmanlık puanı tekrar 5 yükseltilmeli
kadolu müdürlerin ve önceden yönetici olanların tekrar sınava sokulması ve atama sıralamasında ilk atamalardan sonraya bırakılması yeni oyunlar peşinde olduklarını gösteriyor

candemirbas
15.06.2009 - 01:37
-7. maddenin b bendinde okul öncesi, turizm meslek liseleri, rehberlik araştırma merkezlerine atanacaklara o alanın öğretmeni olma zorunluluğu getirilmiştir. Aynı şartların kız meslek, imam hatip, ticaret meslek ve endüstri meslek liseleri yöneticiliklerine atanmak isteyenlerede getirilmesi gereklidir.
-7. maddenin c bendinde öğretmenlikte en az 3 yıl hizmet şartı getirilmelidir.
-9. maddenin b bendinde atama yapılacak birimlere göre 1 A tipi kurum müdürü ve yetkili sendikadan bir üyenin bulunması gerekir. (İlköğretim e atama yapılacaksa ilköğretimden bir üye, ortaöğretime atama yapılacaksa ortaöğretimden bir üye, kız teknik öğretime atama yapılacaksa kız teknik öğretimden bir üye, endüstri meslek lisesine atama yapılacaksa endüstri meslek lisesinden bir üye gibi)
-Sınavlar belirli il merkezlerinde yapılmalı, sınav için herhangi bir ücret talep edilmemeli, ilçe veya başka il merkezlerinden sınava gelen adayların yolluk ve yevmiyeleri bakanlıkça karşılanmalıdır.
-18,19,20 maddelerde duyuru zamanına ihtiyaç duyulan zamanlarda değilde daha net bir ifade konulmalı (her yıl yada 2 yılda bir mart ayı gibi)
-24. maddenin 1. fırkasında bulunanlara sanki bir ayrıcalık verilmiş gibi ''''zamana bağlı kalmaksızın'''' ifadesiyle atanmak istediği kuruma duyuruyu beklemeden istediği gibi başvurabilir ve amcası varsa atanır gibi bir sonuç çıkıyor.
-25. maddenin 2. fırkasında idare yöneticiyi mağdur etmemeli, yöneticinin talepleri doğrultusunda atama şartlarını taşıyorsa yönetici olarak atamalı (idare yöneticiyi öğretmen olarak atamayı unutmalı).
-28. maddenin 2. ve 3. fırkalarında sicil raporları yöneticiliğin değerlendirilmesinde kıstas olmamalıdır. Şu anki ilçe müdürlerinin çoğunluğunun kimlerden oluştuğunu bilinmektedir.
-31. maddenin 2. fırkası da tehlikeli bir madde suistimale musait. o madde kaldırılmalı, uygun aday yoksa bırakın boş dursun 7,10,15 yıl boş durdu da ne oldu. liyakatlı bir aday bulnucaya kadar kadro boş dursun.
-Ek-2 formunda;
A. KARİYER KISMINDA adayın eğitim yöneticiliği alanında katıldığı ve sertifika aldığı eğitim, seminer ve kurslara da puan verilmelidir.
B. ÖDÜLLER, SİCİLER, CEZA Ödüllerdeki zaman ve sayı sınırlandırılması kaldırılmalı, zaman sınırlaması aldığı cezalara eklenmelidir (başvuru tarihi itibariyle son üç yılda aldığı cezalar gibi).
C. KARİYER Uzman ve baş öğretmenlik sınavı 1 sefer yapıldı. Ellerine yüzlerine bulaştırdılar hemen hemen giren herkese vermek zorunda kaldılar. Sınavın yapıldığı zamanda sınava girme şartları tutmayan, yada bu uygulamayı gayri ciddi bulan adaylara haksızlık olduğu kanaatindeyim. bunun yerine yönetici adayının katıldığı herhangi bir hizmet içi faaliyetlerine puan verilebilir. Zaten adayın bu tür faaliyetlere katılıyor olması kendini güncellediği anlamında değerlendirilebilir.
D. EK PUAN KISMINDA Atanmak istediği eğitim kurumuna, Alanı itibariyle öğretmen olarak atanabilecek nitelikte olanlar için ifadesi yerine Atanmak istediği eğitim kurumunda, maaş karşılığı dersinin bulunması ifadesi kullanılmalıdır. (Bu ifadeye göre örnek olarak Fizik öğretmeni bütün orta öğretim kurumlarına başvurduğunda bu puanı alır. ama Fransızca öğretmeni yada alanı daralmış olan bir branş öğretmeni bu puanı alamaz).
E. Buda benden bir fikir olsun: Müdür yardımcılığı yada baş muavinlik için kurum içerisinde şartları tutan varsa puan üstünlüğünden ziyade bu adaylara öncelik verilmesinin iyi olacağı düşüncesindeyim.
Sedikamızdan tereddütüm yok aslında ama yinede bir hatırlatayı
-7. maddenin c bendinde öğretmenlikte en az 3 yıl hizmet şartı getirilmelidir.
-9. maddenin b bendinde atama yapılacak birimlere göre 1 A tipi kurum müdürü ve yetkili sendikadan bir üyenin bulunması gerekir. (İlköğretim e atama yapılacaksa ilköğretimden bir üye, ortaöğretime atama yapılacaksa ortaöğretimden bir üye, kız teknik öğretime atama yapılacaksa kız teknik öğretimden bir üye, endüstri meslek lisesine atama yapılacaksa endüstri meslek lisesinden bir üye gibi)
-Sınavlar belirli il merkezlerinde yapılmalı, sınav için herhangi bir ücret talep edilmemeli, ilçe veya başka il merkezlerinden sınava gelen adayların yolluk ve yevmiyeleri bakanlıkça karşılanmalıdır.
-18,19,20 maddelerde duyuru zamanına ihtiyaç duyulan zamanlarda değilde daha net bir ifade konulmalı (her yıl yada 2 yılda bir mart ayı gibi)
-24. maddenin 1. fırkasında bulunanlara sanki bir ayrıcalık verilmiş gibi ''''zamana bağlı kalmaksızın'''' ifadesiyle atanmak istediği kuruma duyuruyu beklemeden istediği gibi başvurabilir ve amcası varsa atanır gibi bir sonuç çıkıyor.
-25. maddenin 2. fırkasında idare yöneticiyi mağdur etmemeli, yöneticinin talepleri doğrultusunda atama şartlarını taşıyorsa yönetici olarak atamalı (idare yöneticiyi öğretmen olarak atamayı unutmalı).
-28. maddenin 2. ve 3. fırkalarında sicil raporları yöneticiliğin değerlendirilmesinde kıstas olmamalıdır. Şu anki ilçe müdürlerinin çoğunluğunun kimlerden oluştuğunu bilinmektedir.
-31. maddenin 2. fırkası da tehlikeli bir madde suistimale musait. o madde kaldırılmalı, uygun aday yoksa bırakın boş dursun 7,10,15 yıl boş durdu da ne oldu. liyakatlı bir aday bulnucaya kadar kadro boş dursun.
-Ek-2 formunda;
A. KARİYER KISMINDA adayın eğitim yöneticiliği alanında katıldığı ve sertifika aldığı eğitim, seminer ve kurslara da puan verilmelidir.
B. ÖDÜLLER, SİCİLER, CEZA Ödüllerdeki zaman ve sayı sınırlandırılması kaldırılmalı, zaman sınırlaması aldığı cezalara eklenmelidir (başvuru tarihi itibariyle son üç yılda aldığı cezalar gibi).
C. KARİYER Uzman ve baş öğretmenlik sınavı 1 sefer yapıldı. Ellerine yüzlerine bulaştırdılar hemen hemen giren herkese vermek zorunda kaldılar. Sınavın yapıldığı zamanda sınava girme şartları tutmayan, yada bu uygulamayı gayri ciddi bulan adaylara haksızlık olduğu kanaatindeyim. bunun yerine yönetici adayının katıldığı herhangi bir hizmet içi faaliyetlerine puan verilebilir. Zaten adayın bu tür faaliyetlere katılıyor olması kendini güncellediği anlamında değerlendirilebilir.
D. EK PUAN KISMINDA Atanmak istediği eğitim kurumuna, Alanı itibariyle öğretmen olarak atanabilecek nitelikte olanlar için ifadesi yerine Atanmak istediği eğitim kurumunda, maaş karşılığı dersinin bulunması ifadesi kullanılmalıdır. (Bu ifadeye göre örnek olarak Fizik öğretmeni bütün orta öğretim kurumlarına başvurduğunda bu puanı alır. ama Fransızca öğretmeni yada alanı daralmış olan bir branş öğretmeni bu puanı alamaz).
E. Buda benden bir fikir olsun: Müdür yardımcılığı yada baş muavinlik için kurum içerisinde şartları tutan varsa puan üstünlüğünden ziyade bu adaylara öncelik verilmesinin iyi olacağı düşüncesindeyim.
Sedikamızdan tereddütüm yok aslında ama yinede bir hatırlatayı

zihni
14.06.2009 - 23:50
MÜDÜR YARDIMCILIĞI İÇİN SINAV+EK2 OLMAYACAK MI? YANİ SON ATANAN MÜDÜR YARDIMCILIĞINDA OLDUĞU GİBİ HİÇ BİR VASFI OLMAYAN BİRİ SINAVDAN BİR PUAN FAZLA ALDI DİYE YÜKSEK LİSANSLI,SİCİL NOTU, KARİYER VE LİYAKATİ,KIDEMİ DAHA İYİ BİRİNDEN ÖNCELİKLİ OLARAK ATANDI.LÜTFEN BUNLARA DİKKAT EDİN.BİZLERİ EBS VE MEB İN ORTAKLAŞA EZME POLİTİKASINA KURBAN ETMEYİN
MÜDÜR YARDIMCILIĞI İÇİN SINAV+EK2 OLMAYACAK MI? YANİ SON ATANAN MÜDÜR YARDIMCILIĞINDA OLDUĞU GİBİ HİÇ BİR VASFI OLMAYAN BİRİ SINAVDAN BİR PUAN FAZLA ALDI DİYE YÜKSEK LİSANSLI,SİCİL NOTU, KARİYER VE LİYAKATİ,KIDEMİ DAHA İYİ BİRİNDEN ÖNCELİKLİ OLARAK ATANDI.LÜTFEN BUNLARA DİKKAT EDİN.BİZLERİ EBS VE MEB İN ORTAKLAŞA EZME POLİTİKASINA KURBAN ETMEYİN

zihni
14.06.2009 - 23:35
CAN06 ARKADAŞIMIN DAHA ÖNCEKİ YÖNETMELİKTE EĞİTİM YÖNETİMİ ALANINDA YÜKSEK LİSANS YAPMIŞ ARKADAŞLARIN SINAVA GİRME ŞARTININ OLMAMASI GÖRÜŞÜNE KATILIYORUM.HER KURUMDA EĞİTİMİN ÖNEMLİ BİR YERİ VARKEN MİLLİ EĞİTİMDE BU ÖNEMSİZDİR.EĞİTİM YÖNETİMİ MEZUNLARININ ÖNCELİKLİ OLARAK ATAMASI YAPILMASI GEREKİR.MÜDÜR YETKİLİLİĞİN YÖNETİMDEN SAYILMASINI DA DOĞRU BULMUYORUM.LÜTFEN GÜCÜNÜZÜ GÖSTERİN.BİLİMSEL ESER VE MAKALELER PUANLANMALIDIR.

seyit
14.06.2009 - 23:23
Müdür yetkili öğretmenlik yönetim kademesşnden sayılmamalıdır. Bu vekaleten müdür yardımcılığı ve müdürlük yapanlar için büyük bir haksızlıktır. Saygılar
Müdür yetkili öğretmenlik yönetim kademesşnden sayılmamalıdır. Bu vekaleten müdür yardımcılığı ve müdürlük yapanlar için büyük bir haksızlıktır. Saygılar

zeliha44
14.06.2009 - 22:54
SON YAPILAN VE BEŞ YILLIK SÜREYİ TAMAMLANARAK GEÇERSİZ KALAN
EĞİTİM KURUMLARI YÖNETİCİLİĞİ Nİ KAZANARAK ATANAMAYANLARA HAKLARI VERİLMELİ BEŞ YILLIK SÜRE BU SINAV İÇİN UZATILMALI VE KURSUNU DA TAMAMLAMIŞ OLAN BU KİŞİLERİN HAKKI VERİLMELİDİR. TASALKTA GEÇİCİ MADDE OLARAK KONULMALIDIR.
DARENDE MALATYA
SON YAPILAN VE BEŞ YILLIK SÜREYİ TAMAMLANARAK GEÇERSİZ KALAN
EĞİTİM KURUMLARI YÖNETİCİLİĞİ Nİ KAZANARAK ATANAMAYANLARA HAKLARI VERİLMELİ BEŞ YILLIK SÜRE BU SINAV İÇİN UZATILMALI VE KURSUNU DA TAMAMLAMIŞ OLAN BU KİŞİLERİN HAKKI VERİLMELİDİR. TASALKTA GEÇİCİ MADDE OLARAK KONULMALIDIR.
DARENDE MALATYA

iyildiz
14.06.2009 - 22:01
Öncelikle teşekkürler...
1. Bu taslakta Müdür Yardımcılığı ataması % 100 sınav, % 0 ek 2 puanına;
Müdür Başyardımcılığı ataması % 0 sınav, % 100 ek 2 puanına;
Müdür ataması ise % 50 sınav, % 50 ek 2 puanına göre yapılacak şekilde düzenlenmiş. Bence her üç kadro içinde ortak bir atama tipi belirlenmelidir.
2. Yönetici olarak il dışı yer değiştirme hakkı verilmelidir.
3. Mesleki ve Teknik Eğitim Kurumlarına yapılacak olan Müdür, Müdür Başyardımcısı ve Müdür Yardımcısı atamalarında, ek 2 puanlandırma çizelgelerinde atölye ve bölüm şefliğinde geçen süreler mutlaka değerlendirilmelidir.
4. 7. maddede hemen hemen her okul için başvuru şartları belirtilmiş olmasına rağmen, Mesleki ve Teknik eğitim kurumları için belirtilmemiştir. Mesleki ve Teknik Eğitim kurumlarına yönetici olarak atanacakların da yine Turizm eğitim merkezlerinde olduğu gibi atölye ve lab. öğretmeni olma şartı getitilmeli.
5. Yöneticilik görevinden alınma maddeleri suistimale açık şekilde düzenlenmiştir. Değiştirilmelidir.
6. Yöneticilik görevinden ayrıılma maddelerinden, yurtdışında görevlendirme ve sendikalar kanununa göre aylıksız izne ayrılanlar ile ile ilgili bentler çıkarılmalıdır.
7.
1. Bu taslakta Müdür Yardımcılığı ataması % 100 sınav, % 0 ek 2 puanına;
Müdür Başyardımcılığı ataması % 0 sınav, % 100 ek 2 puanına;
Müdür ataması ise % 50 sınav, % 50 ek 2 puanına göre yapılacak şekilde düzenlenmiş. Bence her üç kadro içinde ortak bir atama tipi belirlenmelidir.
2. Yönetici olarak il dışı yer değiştirme hakkı verilmelidir.
3. Mesleki ve Teknik Eğitim Kurumlarına yapılacak olan Müdür, Müdür Başyardımcısı ve Müdür Yardımcısı atamalarında, ek 2 puanlandırma çizelgelerinde atölye ve bölüm şefliğinde geçen süreler mutlaka değerlendirilmelidir.
4. 7. maddede hemen hemen her okul için başvuru şartları belirtilmiş olmasına rağmen, Mesleki ve Teknik eğitim kurumları için belirtilmemiştir. Mesleki ve Teknik Eğitim kurumlarına yönetici olarak atanacakların da yine Turizm eğitim merkezlerinde olduğu gibi atölye ve lab. öğretmeni olma şartı getitilmeli.
5. Yöneticilik görevinden alınma maddeleri suistimale açık şekilde düzenlenmiştir. Değiştirilmelidir.
6. Yöneticilik görevinden ayrıılma maddelerinden, yurtdışında görevlendirme ve sendikalar kanununa göre aylıksız izne ayrılanlar ile ile ilgili bentler çıkarılmalıdır.
7.

asder1453
14.06.2009 - 20:39
1. ödüllerdeki son üç yıl ibaresi kesinlikle kaldırılmalı
2. atama sırasında ilkdefa atanacakların ataması en son yapılmalı, en önce yapılması durumunda yerdeğiştirme yoluyla atanacak olanlara ve yeniden atanacaklara haksızlıktır bu kişiler yönetiçilik vasfını taşırken taşımayana öncelik vermek haksızlıktır.
3.2005 yılında müdür yardmcılığı sınavına giren herkesin sınav geçerliliği devam ediyor ama sınava girip atanamayan demişler ya atanıpta madde27 de yöneticilikten ayrılma sebeblerinden geçerli sebeblerden( eş, sağlıkl ,il içi, il dşı ) biri nedeniyle yöetiçilikten ayrılan vatandaş benim sınavımın geçerliliği devam ediyor sen bana müracaat hakkı vermiyorsun diye mahkemeye müracaat ederse yönetmelik kesin iptal olur çünkü sen 27 maddede belirttiğin durumda olanları mecburiyetten olan durumlar kapsamında değerelendiriyorsun ve 1 yıl beklemeden müracaat hakkı veriyorsun.
4.sınav ve müracaat her yıl olmalı müracaatlar ilsis üzerinden yapılmalı yani mümkün olduğunca insan eli değmeden yapılmalı torpil faktörüne karşı
5. müdür yardımcılığı ve müdürlük sınvının yüzde 60 müdür yardımcılığındaı 657 ve görevin gerektirdiği diğer mevzuat, müdürlük sınavındada 5442 il idare kanunu ve görevin gerektirdiği diğer mevzuat
denmiş 2005 yılında yapılan müdür yardımcılı sınavını hatırlarsanız gün görmemiş akla hayale gelmeyen yerlerden sorular sordular o yüzde 60 lık kısmında net olarak belirtilmesi yuvarlak sözlerle geçiştirlmemesi gerekir
6. müdür yetkili olarakta geçici görevle atipi okulda müdür olarakta çalışmış biri olmama rağmen müdür yetkililiğin ve geçici görevlendirmelerin tamamının yönetmelikten çıkarılması gerek çünkü objektif hiçbir yanı yok kurucu müdürlükte aynı. (ben köyde diğer arkadaştan 1 gün önce göreve başladım diye ilçe milli eğitim müdürü müdür yetkili olarak sen çalışacaksın demişti diğer arkadaş yandı şimdi 1 günün acısı fena çıkacak:)))))) )
1. ödüllerdeki son üç yıl ibaresi kesinlikle kaldırılmalı
2. atama sırasında ilkdefa atanacakların ataması en son yapılmalı, en önce yapılması durumunda yerdeğiştirme yoluyla atanacak olanlara ve yeniden atanacaklara haksızlıktır bu kişiler yönetiçilik vasfını taşırken taşımayana öncelik vermek haksızlıktır.
3.2005 yılında müdür yardmcılığı sınavına giren herkesin sınav geçerliliği devam ediyor ama sınava girip atanamayan demişler ya atanıpta madde27 de yöneticilikten ayrılma sebeblerinden geçerli sebeblerden( eş, sağlıkl ,il içi, il dşı ) biri nedeniyle yöetiçilikten ayrılan vatandaş benim sınavımın geçerliliği devam ediyor sen bana müracaat hakkı vermiyorsun diye mahkemeye müracaat ederse yönetmelik kesin iptal olur çünkü sen 27 maddede belirttiğin durumda olanları mecburiyetten olan durumlar kapsamında değerelendiriyorsun ve 1 yıl beklemeden müracaat hakkı veriyorsun.
4.sınav ve müracaat her yıl olmalı müracaatlar ilsis üzerinden yapılmalı yani mümkün olduğunca insan eli değmeden yapılmalı torpil faktörüne karşı
5. müdür yardımcılığı ve müdürlük sınvının yüzde 60 müdür yardımcılığındaı 657 ve görevin gerektirdiği diğer mevzuat, müdürlük sınavındada 5442 il idare kanunu ve görevin gerektirdiği diğer mevzuat
denmiş 2005 yılında yapılan müdür yardımcılı sınavını hatırlarsanız gün görmemiş akla hayale gelmeyen yerlerden sorular sordular o yüzde 60 lık kısmında net olarak belirtilmesi yuvarlak sözlerle geçiştirlmemesi gerekir
6. müdür yetkili olarakta geçici görevle atipi okulda müdür olarakta çalışmış biri olmama rağmen müdür yetkililiğin ve geçici görevlendirmelerin tamamının yönetmelikten çıkarılması gerek çünkü objektif hiçbir yanı yok kurucu müdürlükte aynı. (ben köyde diğer arkadaştan 1 gün önce göreve başladım diye ilçe milli eğitim müdürü müdür yetkili olarak sen çalışacaksın demişti diğer arkadaş yandı şimdi 1 günün acısı fena çıkacak:)))))) )

MUSTAFAULKEM
14.06.2009 - 20:17
Sıkıntılı konulardan biri de Uzman ve başöğretmenlikdir..
Uzman ve Başöğretmenlik sınavı bir defa yapıldı.Aradan 3 yıl geçti hala yapılmadı..3 yıl önce sınavı kazananlar her zaman avantajlıdır..Oysa aradan geçen 3 yıl içinde girme hakkı kazandığı halde sınav yapılmadığı için bir çok öğretmen hak kaybına ve eşit şartlarda değerlendirilmemiş olur..Eğer bir öğretmen mahkemeye başvursa kazanır..
Uzman ve başöğretmenliğin her türlü değerlendirmeden çıkarılmalıdır..
Sıkıntılı konulardan biri de Uzman ve başöğretmenlikdir..
Uzman ve Başöğretmenlik sınavı bir defa yapıldı.Aradan 3 yıl geçti hala yapılmadı..3 yıl önce sınavı kazananlar her zaman avantajlıdır..Oysa aradan geçen 3 yıl içinde girme hakkı kazandığı halde sınav yapılmadığı için bir çok öğretmen hak kaybına ve eşit şartlarda değerlendirilmemiş olur..Eğer bir öğretmen mahkemeye başvursa kazanır..
Uzman ve başöğretmenliğin her türlü değerlendirmeden çıkarılmalıdır..

8650ant
14.06.2009 - 20:10
Daha önce yöneticilik yapmış olanların hakları resmen gasp ediliyor. Daha önce yöneticilik yapmış olup il dışı atama nedeniyle görevlerinden ayrılanlar maalesef bir daha atama şansını bulamadı.Adaletsizliğin giderilmesi için aşağıdaki maddelere yer verilmelidir.
1) 22.madde deki sıralama türü yeniden atama,yer değiştirme ve ilk atama şeklinde olmalıdır.
2)19.madde 2.fıkradaki o ilde görev yapan idareciler ibaresi kaldırılmalı ya da daha önce görev yapanlar ibaresi eklenmelidir.
3)18.madde 3.fıkra atamaların sınav puan üstünlüğüne göre ibaresine daha önce yöneticilik yapmış olanların durumu eklenmelidir.
4)1999 yılında sınava girerek müdürlük hakkını elde etmiş ve yöneticilik yapmış birisi olarak il dışı atama nedeniyle ayrıldığım kazanılmış hakkımı tekrar elde edemiyorum.Sendikaların bu konuda duyarlı olmasını bekliyoruz.
EN KISA SÜREDE YER DEĞİŞTİRME VE YENİDEN ATAMALAR YAPILMALI BU DURUMDA OLANLARA 5 YILDIR YAPILAN HAKSIZLIK GİDERİLMELİDİR.

8650ant
14.06.2009 - 20:02
MEB yine bir oyun içerisinde.
1999 yılında ilk kez yapılan müdürlük sınavını kazananlar hakkında yönetmelikte herhangi bir ibare yok. Daha önce yöneticilik yapmış olanların hakları resmen gasp ediliyor.2005 yılından beri sürekli sınav kazananlara atamalar açılıyor.Daha önce yöneticilik yapmış olup il dışı atama nedeniyle görevlerinden ayrılanlar maalesef bir daha atama şansını bulamadık.Özellikle 22.madde deki sıralama türü yeniden atama,yer değiştirme ve ilk atama şeklinde olmalıdır.
19.madde 2.fıkradaki o ilde görev yapan idareciler ibaresi kaldırılmalı ya da daha önce görev yapanlar ibaresi eklenmelidir.18.madde 3.fıkra atamaların sınav puan üstünlüğüne göre ibaresine daha önce yöneticilik yapmış olanların durumu eklenmelidir.

demir23
14.06.2009 - 16:21
Yönetmelik taslağını incelemeden evvel Müdür Yetkili Öğretmenlerin gasp edilmiş hakları ne olacak?Bunu tartışsak nasıl olur?Bu ülkede ne kadar Birleştirilmiş Sınıflı okul var ise bir o kadar da Müdür Yetkili Öğretmenlik yapmış arkadaşımız var.Kaldı ki bu arkadaşlarımız çok daha zor şartlarda A tipi okul müdüründen farklı olarak sadece sınıf teftiş yetkisi dışında tüm yetkileri kullanabilmektedir.Bu arkadaşlarımızı hem sınava almadınız hem de şimdi yöneticilik için bekle diyorsunuz.O dönemde sınava girerek baraj üstü puan alanları ise atadınız.Buyrun vicdanınıza sorun.
Allah''a emanet olun.
Yönetmelik taslağını incelemeden evvel Müdür Yetkili Öğretmenlerin gasp edilmiş hakları ne olacak?Bunu tartışsak nasıl olur?Bu ülkede ne kadar Birleştirilmiş Sınıflı okul var ise bir o kadar da Müdür Yetkili Öğretmenlik yapmış arkadaşımız var.Kaldı ki bu arkadaşlarımız çok daha zor şartlarda A tipi okul müdüründen farklı olarak sadece sınıf teftiş yetkisi dışında tüm yetkileri kullanabilmektedir.Bu arkadaşlarımızı hem sınava almadınız hem de şimdi yöneticilik için bekle diyorsunuz.O dönemde sınava girerek baraj üstü puan alanları ise atadınız.Buyrun vicdanınıza sorun.
Allah''a emanet olun.

istanbul34
14.06.2009 - 09:15
1. En kısa zamanda yönetmeliğin çıkarılması ve atamaların gerçekleştirilmesi konusunda gayret gösterilmelidir. Okulların vekaletle yönetilmesi bir çok sorun oluşturmuştur.
2. 2005 - 2006 yıllarında yapılan Müdür Yrd sınavlarına daha önce yöneticilik yapmış olanların (müdür yrd gibi. ve müdür yetkili öğretmenler) alınmamasından dolayı hak kaybına uğramışlardır; bunların hakları gözetilmelidir.
3. 2005 - 2006 Müdür Yrd. sınavları dikkate alındı. Fakat 2006 Müdürlük Düzey Belirleme Sınavı dikkate alınmadı.
4. Ödüllerde son üç yılın kabul edilmesi hak kaybına neden olmaktadır. (Özellikle son yıllarda yapılan ödüllendirmeler tartışılır hale gelmiştir.)
5. Bazı adayların 2005 yılındaki uzman öğretmenlik sınavına alınmamış olmamaları ve 2005 yılından sonra yapılamayan Uzman Öğretmenlik Sınavı eşitsizliğe yol açmaktadır. İkinci bir sınav yapılıp sonucunun değerlendirilmesine kadar Ek-2''de uzman öğretmenliğe puan verilmemelidir.
6. Eğitim kurumları yöneticiliği için bir yıllık öğretmenlik tecrübesi yeterli değildir. 3 veya 5 yıllık süreler dikkate alınmalıdır.
7. Müdür Başyrd için de bir yıllık müdür yrd süresi yeterli değildir. En az 3 yıl olmalıdır.
8. Kurucu müdürlük görevlendirmeleri de belirli şartlara bağlanmalıdır.
2. 2005 - 2006 yıllarında yapılan Müdür Yrd sınavlarına daha önce yöneticilik yapmış olanların (müdür yrd gibi. ve müdür yetkili öğretmenler) alınmamasından dolayı hak kaybına uğramışlardır; bunların hakları gözetilmelidir.
3. 2005 - 2006 Müdür Yrd. sınavları dikkate alındı. Fakat 2006 Müdürlük Düzey Belirleme Sınavı dikkate alınmadı.
4. Ödüllerde son üç yılın kabul edilmesi hak kaybına neden olmaktadır. (Özellikle son yıllarda yapılan ödüllendirmeler tartışılır hale gelmiştir.)
5. Bazı adayların 2005 yılındaki uzman öğretmenlik sınavına alınmamış olmamaları ve 2005 yılından sonra yapılamayan Uzman Öğretmenlik Sınavı eşitsizliğe yol açmaktadır. İkinci bir sınav yapılıp sonucunun değerlendirilmesine kadar Ek-2''de uzman öğretmenliğe puan verilmemelidir.
6. Eğitim kurumları yöneticiliği için bir yıllık öğretmenlik tecrübesi yeterli değildir. 3 veya 5 yıllık süreler dikkate alınmalıdır.
7. Müdür Başyrd için de bir yıllık müdür yrd süresi yeterli değildir. En az 3 yıl olmalıdır.
8. Kurucu müdürlük görevlendirmeleri de belirli şartlara bağlanmalıdır.

metodoloji
14.06.2009 - 00:11
Sayın Türk Eğitim Sen Yetkilileri,
Yönetici Atama sürecinde duyarlılık gösterdiğiniz için sizleri kutlamak isterim.
Yönetmelik taslağına şöyle bir baktığımızda yargıdan dönecek bir taslaktır.
1-Ödülerin son 3 yıl olması. Son 3 yılda kimlerin ödüllendirildiği malumunuzdur.
2-Atama da öncelik sırası şu şekilde olmalıdır.
a-Mevcut idarecilerin yer değişikliği
b-Yeniden atama (Daha önce idarecilik yapmış ve çeşitli nedenlerle idarecilikten ayrılmış olanlar)
c-İlk atama
3-Sınavı OSYM nin yapması istenmelidir. Eğitek sınıfta kalmıştır. Ayrıca sınav sorularının, kurslar adı altında sızdırılması endişesi vardır.
Düşüncelerinizi belirtirken bu konulara da değinmenizi rica ediyoruz.
Sayın Türk Eğitim Sen Yetkilileri,
Yönetici Atama sürecinde duyarlılık gösterdiğiniz için sizleri kutlamak isterim.
Yönetmelik taslağına şöyle bir baktığımızda yargıdan dönecek bir taslaktır.
1-Ödülerin son 3 yıl olması. Son 3 yılda kimlerin ödüllendirildiği malumunuzdur.
2-Atama da öncelik sırası şu şekilde olmalıdır.
a-Mevcut idarecilerin yer değişikliği
b-Yeniden atama (Daha önce idarecilik yapmış ve çeşitli nedenlerle idarecilikten ayrılmış olanlar)
c-İlk atama
3-Sınavı OSYM nin yapması istenmelidir. Eğitek sınıfta kalmıştır. Ayrıca sınav sorularının, kurslar adı altında sızdırılması endişesi vardır.
Düşüncelerinizi belirtirken bu konulara da değinmenizi rica ediyoruz.

yamtar06
13.06.2009 - 21:01
Bakanlık hala torpilli malum sendika üyelerini atamaya çalışıyor.Vekaletlere ısrarla puan vermeye çalışıyor.Sınavla kazanılmış olan uzman öğretmenlik ile nasıl verildiği malum olan takdir belgelerini aynı puan''a getirmişler.Olmadı atamaları malum sendika yapsın bu işi böyle çözsünler.
Bakanlık hala torpilli malum sendika üyelerini atamaya çalışıyor.Vekaletlere ısrarla puan vermeye çalışıyor.Sınavla kazanılmış olan uzman öğretmenlik ile nasıl verildiği malum olan takdir belgelerini aynı puan''a getirmişler.Olmadı atamaları malum sendika yapsın bu işi böyle çözsünler.

vurat33
13.06.2009 - 19:14
Lütfen İllerarası yönetici ataması maddesinin olması için direnin.
yoksa kadrolar zamanla tekrar boşalır ve eski haline döner.Kadro devamlı omayacaksa bunun ne anlamı var.her gittiğimiz ilde tekrar sınavamı gireceğizzzz.
yoksa kadrolar zamanla tekrar boşalır ve eski haline döner.Kadro devamlı omayacaksa bunun ne anlamı var.her gittiğimiz ilde tekrar sınavamı gireceğizzzz.

murathan76
13.06.2009 - 14:36
2006 MÜDÜRLÜK SINAVI NE OLACAK? 2005 YIILI MÜDÜR YARDIMCILIĞI SINAVI HALA GEÇERLİ KILINIRKEN NEDEN 2006 YILINDA YAPILAN MÜDÜRLÜK DÜZEY BELİRLEME SINAVI GEÇERLİ SAYILMIYOR.BU SINAVA GİREN VE 70 ÜZERİ PUAN ALAN MÜDÜR ADAYLARININ HAKKINI SAVUNAN YOK.NEDEN? ÇÜNKÜ ONLARIN SAYISI AZ. SENDİKALAR BUNU GÖRMÜYORMU? YA DA GÖRMEZLİKTEN Mİ GELİYORLAR?BU KİŞİLERİN HAKKINI SAVUNMUYORLAR.SENDİKA DEDİĞİN HERKESİN (HER ÖĞRETMENİN) HAKKINI SAVUNUR.SİZİ ADALETE, HAKKANİYETE DOLAYISI İLE GÖREVE ÇAĞIRIYORUM. 2006 MÜDÜRLÜK DÜZEY BELİRLEME SINAVI SONUÇLARI BİR KEREYE MAHSUS İLK ATAMA İÇİN GEÇERLİ SAYILMALIDIR. SAYGILAR.
2006 MÜDÜRLÜK SINAVI NE OLACAK? 2005 YIILI MÜDÜR YARDIMCILIĞI SINAVI HALA GEÇERLİ KILINIRKEN NEDEN 2006 YILINDA YAPILAN MÜDÜRLÜK DÜZEY BELİRLEME SINAVI GEÇERLİ SAYILMIYOR.BU SINAVA GİREN VE 70 ÜZERİ PUAN ALAN MÜDÜR ADAYLARININ HAKKINI SAVUNAN YOK.NEDEN? ÇÜNKÜ ONLARIN SAYISI AZ. SENDİKALAR BUNU GÖRMÜYORMU? YA DA GÖRMEZLİKTEN Mİ GELİYORLAR?BU KİŞİLERİN HAKKINI SAVUNMUYORLAR.SENDİKA DEDİĞİN HERKESİN (HER ÖĞRETMENİN) HAKKINI SAVUNUR.SİZİ ADALETE, HAKKANİYETE DOLAYISI İLE GÖREVE ÇAĞIRIYORUM. 2006 MÜDÜRLÜK DÜZEY BELİRLEME SINAVI SONUÇLARI BİR KEREYE MAHSUS İLK ATAMA İÇİN GEÇERLİ SAYILMALIDIR. SAYGILAR.

alizkan
13.06.2009 - 11:37
1-Ek-2 ye göre üniversitede okunan her yıl için 1 puan veriliyor.Bir öğretmen 4 yıllık iki üniversite bitirdiyse 8 puan alıyor veya 2 yıllık mezun biri 4 yıllık açıköğretimi bitirdiyse 6 puan alıyor.(Başvuru yapıldığında sistem bunu otomatik veriyor geçen başvurularda gördük)bu yanlışlıklara sebep oluyor BUNUN SON BİTİRİLEN EN UZUN SÜRELİ OKUL olarak değiştirilmesi gerekir.
2-İki yıllık ön lisans eğitimi ayrı ayrı puanlandırılırken bir üst eğitim olan yüksek lisansın ve doktoranın Ek-2 de okunan üniversite yıllarından sayılmaması hatalıdır.
3-Bir yıllık sicil notu düşüklüğüne göre alt göreve VERİLEBİLİR tamamen yanlış ve mahkemelerin derhal bozacagı bir hükümdür.
-
1-Ek-2 ye göre üniversitede okunan her yıl için 1 puan veriliyor.Bir öğretmen 4 yıllık iki üniversite bitirdiyse 8 puan alıyor veya 2 yıllık mezun biri 4 yıllık açıköğretimi bitirdiyse 6 puan alıyor.(Başvuru yapıldığında sistem bunu otomatik veriyor geçen başvurularda gördük)bu yanlışlıklara sebep oluyor BUNUN SON BİTİRİLEN EN UZUN SÜRELİ OKUL olarak değiştirilmesi gerekir.
2-İki yıllık ön lisans eğitimi ayrı ayrı puanlandırılırken bir üst eğitim olan yüksek lisansın ve doktoranın Ek-2 de okunan üniversite yıllarından sayılmaması hatalıdır.
3-Bir yıllık sicil notu düşüklüğüne göre alt göreve VERİLEBİLİR tamamen yanlış ve mahkemelerin derhal bozacagı bir hükümdür.
-

Kotan
13.06.2009 - 08:33
Geçici 2. madde ile 2005 sınavı kazananlara yeniden hak verilmiş. 2006 yılında sınavı kazanıpta bu hakkı hiç kullanamayanlar için her hangi bir madde yoktur. Bu 2006 sınav mağdurları için bir haksızlıktır. Bence 2006 yılında sınav kazananlara en azından bir hak verilmeli.
Ek 2 de ödüller bölümünde son üç yıl baz alınması anayasanın eşitlik ilkesine aykırıdır. bu bölüm mahkemelik olur.
Daha önce Müdür veya Md Yardımcılığı yapanların yeniden sınava alınması kadar saçma bir şey olamaz. Bu konu ile ilgili net ifadeler yoktur.
Geçici 2. madde ile 2005 sınavı kazananlara yeniden hak verilmiş. 2006 yılında sınavı kazanıpta bu hakkı hiç kullanamayanlar için her hangi bir madde yoktur. Bu 2006 sınav mağdurları için bir haksızlıktır. Bence 2006 yılında sınav kazananlara en azından bir hak verilmeli.
Ek 2 de ödüller bölümünde son üç yıl baz alınması anayasanın eşitlik ilkesine aykırıdır. bu bölüm mahkemelik olur.
Daha önce Müdür veya Md Yardımcılığı yapanların yeniden sınava alınması kadar saçma bir şey olamaz. Bu konu ile ilgili net ifadeler yoktur.

aydun635
13.06.2009 - 00:47
22. madde atama ve yer değiştirme sıralaması öncelikle yerdeğiştirmeler , yeniden atama ve ilk atama şeklinde olmalıdır.YANILMIYORSAM ESKİDEN İDARECİLİK YAPMIŞ OLANLARA VE YENİDEN ATANACAKLARA SENDİKALARINI DEĞİŞTİRTEMEDİLER
22. madde atama ve yer değiştirme sıralaması öncelikle yerdeğiştirmeler , yeniden atama ve ilk atama şeklinde olmalıdır.YANILMIYORSAM ESKİDEN İDARECİLİK YAPMIŞ OLANLARA VE YENİDEN ATANACAKLARA SENDİKALARINI DEĞİŞTİRTEMEDİLER

aslanzade
12.06.2009 - 22:40
Sayın TES yetkilileri,yönetmelikte yer alan,müktesep yöneticilerle ilgili bölümün düzenlenmesinde deniliyorki müktesep olmak için,2 yıl idarecilik şartı konulmuş,daha önce kadrolu olarak 3 ay çalışması yetiyordu sanırım,yada bir dönem üç ay vekalet yapanları kadrolu yaptıar,bizim beklentimiz bir yıl kadrolu çalışanlara müktesep hakkı tanınmalı,24. madde böyle düzenlenmelidir,buradaki çıkış noktamızda şudur,1 yıl ve üzeri olan müdür yetkililik süreleri olanlar, yönetici atamada değerlendirilir denilmektedir yönetmelikte,aynı mantık ve aynı süre müktesep yönetici tanımlanırkende kullanılırsa daha objektif olur,aksi bir uygulama hem daha önceki yönetmelikle verilen bir hakkın,gaspı olurki bu hukukun özünede aykırıdır esasen,hemde yakasına akasya ağacı yaprağı takanlar yönetici olarak atansın der gibi çok kişiye özel ve yeni bir uygulama olur,çalışmalarınızda başarılar,dualarımız sizinle,iyiki varsınız...
Sayın TES yetkilileri,yönetmelikte yer alan,müktesep yöneticilerle ilgili bölümün düzenlenmesinde deniliyorki müktesep olmak için,2 yıl idarecilik şartı konulmuş,daha önce kadrolu olarak 3 ay çalışması yetiyordu sanırım,yada bir dönem üç ay vekalet yapanları kadrolu yaptıar,bizim beklentimiz bir yıl kadrolu çalışanlara müktesep hakkı tanınmalı,24. madde böyle düzenlenmelidir,buradaki çıkış noktamızda şudur,1 yıl ve üzeri olan müdür yetkililik süreleri olanlar, yönetici atamada değerlendirilir denilmektedir yönetmelikte,aynı mantık ve aynı süre müktesep yönetici tanımlanırkende kullanılırsa daha objektif olur,aksi bir uygulama hem daha önceki yönetmelikle verilen bir hakkın,gaspı olurki bu hukukun özünede aykırıdır esasen,hemde yakasına akasya ağacı yaprağı takanlar yönetici olarak atansın der gibi çok kişiye özel ve yeni bir uygulama olur,çalışmalarınızda başarılar,dualarımız sizinle,iyiki varsınız...

isezer
12.06.2009 - 20:50
1-Sınav yapılmadan önce Uzman Öğretmenlik ve Baş Öğretmenlik problemi çözülmeli.
2-Son üç yılda verilen ödüller ifadesi; alınan ödüllerden şeklinde değiştirilmeli
3-Atamalarda önce müdürlük,sonra müdür baş yardımcılığı ve nihayetinde müdür yardımcılığı sırası takip edilmeli.
4-Kurucu müdürlere verilen puan 3 e düşürülmeli
5-Profesyonel sendikacılardan yönetici olanların hakları saklı kalmalı
Saygı ve selamlar.
1-Sınav yapılmadan önce Uzman Öğretmenlik ve Baş Öğretmenlik problemi çözülmeli.
2-Son üç yılda verilen ödüller ifadesi; alınan ödüllerden şeklinde değiştirilmeli
3-Atamalarda önce müdürlük,sonra müdür baş yardımcılığı ve nihayetinde müdür yardımcılığı sırası takip edilmeli.
4-Kurucu müdürlere verilen puan 3 e düşürülmeli
5-Profesyonel sendikacılardan yönetici olanların hakları saklı kalmalı
Saygı ve selamlar.

MESTANER
12.06.2009 - 20:41
Bu yönetmelik haksızlıklarla dolu.Sendika yetkilileri, lütfen görevinizi yaparak, adaletli bir yönetmelik çıkmasını sağlayınız. Neymiş efendim? Sınav kazanan önce atanacak. Ben de sınavla atandım. Yıllardır yer değiştirme bekliyorum. Müdürlük için sadece ek 2 olmalı. Yüksek lisans, doktora puanları yetersiz. Ödüllerde son üç yıl şartı aranırken, cezalarda son üç yıl şartı yok. Bir bakanlık, bu kadar mı saçma bir yönetmelik hazırlar? Yarım saatte bundan iyisini yapabilirim. İnsan hayatında 1 kez aylıkla ödül alabiliyor. Bu da son üç yıla denk gelmemişse boş. Bu yönetmelik mevzuat ezberleyen, klasik (çağdışı) yöneticiler arıyor. Bu şekilde çıkarsa ben mahkemeye vereceğim.
Bu yönetmelik haksızlıklarla dolu.Sendika yetkilileri, lütfen görevinizi yaparak, adaletli bir yönetmelik çıkmasını sağlayınız. Neymiş efendim? Sınav kazanan önce atanacak. Ben de sınavla atandım. Yıllardır yer değiştirme bekliyorum. Müdürlük için sadece ek 2 olmalı. Yüksek lisans, doktora puanları yetersiz. Ödüllerde son üç yıl şartı aranırken, cezalarda son üç yıl şartı yok. Bir bakanlık, bu kadar mı saçma bir yönetmelik hazırlar? Yarım saatte bundan iyisini yapabilirim. İnsan hayatında 1 kez aylıkla ödül alabiliyor. Bu da son üç yıla denk gelmemişse boş. Bu yönetmelik mevzuat ezberleyen, klasik (çağdışı) yöneticiler arıyor. Bu şekilde çıkarsa ben mahkemeye vereceğim.

sc66
12.06.2009 - 19:19
Sayın TÜRK-EĞİTİM-SEN Yetkilileri,
Yeniden yayınlanması düşünülen Yönetici Atama Yönetmeliği taslağında, aşağıda belirtilen olumsuzlukların düzeltilmesi hususunda çaba ve gayretlerinizi bekliyor, çalışmalarınızda başarılar diliyorum.
1-Eğitim Kurumu müdürlüğü için yapılacak seçme sınavında baraj kaldırılmalı ya da 70 olan başarı puanı aşağıya çekilmelidir.
2-Müdür başyardımcılığına “o ilde fiilen görev yapan yöneticiler” arasından yapılacak atamalar, önceden yöneticilik yapıp çeşitli sebeplerle yöneticilik görevlerinden ayrılan öğretmenlerin tekrar başvuru yapmasını önlemektedir. En az bir yıl süreyle yöneticilik yapmış olmak kaydıyla, çeşitli sebeplerle yöneticilik görevlerinden ayrılan ve o ilde fiilen görev yapan öğretmenlerin de yapılacak atamalara başvurmaları sağlanmalıdır.
Sayın TÜRK-EĞİTİM-SEN Yetkilileri,
Yeniden yayınlanması düşünülen Yönetici Atama Yönetmeliği taslağında, aşağıda belirtilen olumsuzlukların düzeltilmesi hususunda çaba ve gayretlerinizi bekliyor, çalışmalarınızda başarılar diliyorum.
1-Eğitim Kurumu müdürlüğü için yapılacak seçme sınavında baraj kaldırılmalı ya da 70 olan başarı puanı aşağıya çekilmelidir.
2-Müdür başyardımcılığına “o ilde fiilen görev yapan yöneticiler” arasından yapılacak atamalar, önceden yöneticilik yapıp çeşitli sebeplerle yöneticilik görevlerinden ayrılan öğretmenlerin tekrar başvuru yapmasını önlemektedir. En az bir yıl süreyle yöneticilik yapmış olmak kaydıyla, çeşitli sebeplerle yöneticilik görevlerinden ayrılan ve o ilde fiilen görev yapan öğretmenlerin de yapılacak atamalara başvurmaları sağlanmalıdır.
3-Yönetmeliğin yayınlanması, sınavların yapılması, başvuruların alınması ve atamaların gerçekleştirilmesi uzunca bir süre alacağından; öncelikle münhal bulunan ya da vekil yöneticilerle idare edilen eğitim kurumu yöneticiliklerine Ek–2 ile atamaların bir an önce yapılması sağlanmalıdır.

sahinberkay
12.06.2009 - 19:03
Müdür Yetkililiğin bir görevlendirme olduğu, dolayısıyla C tipi müdürlüğe eş değer sayılamayacağını tüm eğitimciler tarafından bilinirken, atanmış müdür yardımcısının hatta müdür baş yardımcısının üzerinde değerlendirilmesine neden ses çıkarılmıyor. Ek2 de görevlendirme müdürlüğe verilen kadar bir puan ile değerlendirilmeli ve başlangıç olarak sadece müdür yardımcılığı sınavına girebilmelidirler.
Müdür Yetkililiğin bir görevlendirme olduğu, dolayısıyla C tipi müdürlüğe eş değer sayılamayacağını tüm eğitimciler tarafından bilinirken, atanmış müdür yardımcısının hatta müdür baş yardımcısının üzerinde değerlendirilmesine neden ses çıkarılmıyor. Ek2 de görevlendirme müdürlüğe verilen kadar bir puan ile değerlendirilmeli ve başlangıç olarak sadece müdür yardımcılığı sınavına girebilmelidirler.

AliHocam
12.06.2009 - 16:02
Sanıyorum sendikalar bu yönetmelik ve ek 2 üzerinde uzlaştı ama gerçekten özellikle ek-2 uygulandığı zaman haksızlığa yol açabilecek hususlar içermekte bunlar şöyle sıralanabilir
1- Vekalet ve geçici görevlere verilen puanlar haksız çünkü bu şekilde atama yapılırken objektif kriterlere göre atama yapılmıyor. Yani belirli kesimler kendisine yakın olanları atamak süreti ile ona daha sonra yapılacak atamalarda puan kazandırabilir.
2- Ödüllerin değerlendirilmesinde objektif davranılmamış sayı olarak sınırlama anlaşılabilir ama son üç yıl ifadesi haksızlıktır. Çünkü: özellikle maaşla ödüllendirmelerde bir kişinin ikinci kez teklif edilmesi ilke olarak mümkün değil hatta bu konu ile ilgili olarak personel genel müdürlüğünün maaşla ödüllendirme ile ilgili taşraya gönderdiği yazıda bu durum açıkça ifade edilmektedir. Yani 2004 yada 2005’de hasbelkader alınan bir maaşla ödüllendirme geçersiz olacak zaten o kişinin bir daha teklifi mümkün olmuyorki.
1- Vekalet ve geçici görevlere verilen puanlar haksız çünkü bu şekilde atama yapılırken objektif kriterlere göre atama yapılmıyor. Yani belirli kesimler kendisine yakın olanları atamak süreti ile ona daha sonra yapılacak atamalarda puan kazandırabilir.
2- Ödüllerin değerlendirilmesinde objektif davranılmamış sayı olarak sınırlama anlaşılabilir ama son üç yıl ifadesi haksızlıktır. Çünkü: özellikle maaşla ödüllendirmelerde bir kişinin ikinci kez teklif edilmesi ilke olarak mümkün değil hatta bu konu ile ilgili olarak personel genel müdürlüğünün maaşla ödüllendirme ile ilgili taşraya gönderdiği yazıda bu durum açıkça ifade edilmektedir. Yani 2004 yada 2005’de hasbelkader alınan bir maaşla ödüllendirme geçersiz olacak zaten o kişinin bir daha teklifi mümkün olmuyorki.
Sanıyorum idari yargıya gidildiği zaman ek 2 yine iptal olur tabi sendikalar bakanlığa mahkemeye gitmeyeceğine ilişkin söz vermediyse.

berra52
12.06.2009 - 15:32
Taslağın 13.maddesinin 3.fıkrasında sınava kimlerin girebileceği yazılmış,8.maddedeki şartları taşıyanlar denmiş ama asaleten vekaleten ayrımı yapılmamış.Vekaleten yöneticilik yapan biri müdürlük sınavına girebilir mi belli değil:::

BSI
12.06.2009 - 15:21
MÜDÜRLÜK DÜZEY BELİRLEME SINAVINDAN 70 ALDIM.BİZİM DURUMUMUZ NE OLACAK?O SINAV HAVAYA MI GİTTİ?

alperen11
12.06.2009 - 14:36
24.maddenin 2. bendinde yer alan KURUCU MÜDÜRLÜK 3. kademe yöneticiliğnden sayılır ifadeside değiştirilmeli çünkü hiç idarecilik yapmamış birini sınavsız bir şekilde kurucu müdür yapıp asil olmasının önünü açabilmektedirler. SENDİKAMIZIN 76. MADDE OLDUĞU GİBİ KENDİ YANDAŞLARI İÇİN HAKSIZ BİR ŞEKİLDE AÇILAN BU KAPIYIDA KAPATMASINI İSTİYORUZ.
24.maddenin 2. bendinde yer alan KURUCU MÜDÜRLÜK 3. kademe yöneticiliğnden sayılır ifadeside değiştirilmeli çünkü hiç idarecilik yapmamış birini sınavsız bir şekilde kurucu müdür yapıp asil olmasının önünü açabilmektedirler. SENDİKAMIZIN 76. MADDE OLDUĞU GİBİ KENDİ YANDAŞLARI İÇİN HAKSIZ BİR ŞEKİLDE AÇILAN BU KAPIYIDA KAPATMASINI İSTİYORUZ.

alperen11
12.06.2009 - 14:31
SENDİKAMIZIN DİKKATİNE 7. maddedenin 2. bendi anadolu ve fenlisesi gibi okullarda atanmak için okurumların öğretmeni olmak veya daha önce çalışmış olmak ibaresine DAHA ÖNCE BU KURUMLARIN SINAVLARINI KAZANMIŞ OLMAK İBARESİDE EKLENMELİDİR yoksa düz lisede idarecilik yapanlar bu okulların sınavlarını kazansalar dahi kadroları düşeceğinden bu okullara başvuramamaktadır.
SENDİKAMIZIN DİKKATİNE 7. maddedenin 2. bendi anadolu ve fenlisesi gibi okullarda atanmak için okurumların öğretmeni olmak veya daha önce çalışmış olmak ibaresine DAHA ÖNCE BU KURUMLARIN SINAVLARINI KAZANMIŞ OLMAK İBARESİDE EKLENMELİDİR yoksa düz lisede idarecilik yapanlar bu okulların sınavlarını kazansalar dahi kadroları düşeceğinden bu okullara başvuramamaktadır.

CAN06
12.06.2009 - 10:52
Öncelikle 76. madde atamaları halen yürürlükte iken tabiri caizse dört dörtlük bir yönetmelik dahi olsa atamaların yapılması mevcut haksızlığı ortadan kaldırmayacaktır. bu nedenle öncelikle yapılması gereken 76. maddeye bağlı olarak yapılan bütün atamaların bir an önce iptal edilmesi gerektiğidir. ek 2 ye gelince. danıştay tarafından iptal edilen vekalete puan verme huyu ısrarla devam etmektedir. bu haliyle çıkacak olan ek 2 yine yargıdan dönecektir. bir diğer konu. uzmanlık meselesidir. yıllardır sınav yapılmadığı halde uzmanlığa puan verilmesi sınava katılabilecek yeterlikte olanlarla uzman olanlar arasında eşitsizlik yaratmaktadır. bir diğer konu eğer müdür ve müdür yardımcılığı sınavı yapılacaksa 1999 tarihindeki yönetmelikte belirtilen eğitim yönetimi alanında yüksek lisans ve doktora yapanların sınavdan muaf tutularak değerlendirmeye tabi tutulmaları hem liyakat hem kariyer hem de eğitimin önemini ve değerini göstermek açısından önemli ve güdüleyici bir yaklaşım olacaktır. değerli sendika yöneticilerinin yukarıda belirttiğim noktaları dikkate alacaklarını umut eder saygılar sunarım.
Öncelikle 76. madde atamaları halen yürürlükte iken tabiri caizse dört dörtlük bir yönetmelik dahi olsa atamaların yapılması mevcut haksızlığı ortadan kaldırmayacaktır. bu nedenle öncelikle yapılması gereken 76. maddeye bağlı olarak yapılan bütün atamaların bir an önce iptal edilmesi gerektiğidir. ek 2 ye gelince. danıştay tarafından iptal edilen vekalete puan verme huyu ısrarla devam etmektedir. bu haliyle çıkacak olan ek 2 yine yargıdan dönecektir. bir diğer konu. uzmanlık meselesidir. yıllardır sınav yapılmadığı halde uzmanlığa puan verilmesi sınava katılabilecek yeterlikte olanlarla uzman olanlar arasında eşitsizlik yaratmaktadır. bir diğer konu eğer müdür ve müdür yardımcılığı sınavı yapılacaksa 1999 tarihindeki yönetmelikte belirtilen eğitim yönetimi alanında yüksek lisans ve doktora yapanların sınavdan muaf tutularak değerlendirmeye tabi tutulmaları hem liyakat hem kariyer hem de eğitimin önemini ve değerini göstermek açısından önemli ve güdüleyici bir yaklaşım olacaktır. değerli sendika yöneticilerinin yukarıda belirttiğim noktaları dikkate alacaklarını umut eder saygılar sunarım.

hasretmelike
12.06.2009 - 10:15
madde 22:Atama ve Yer değiştirme Dönemleri
sıralama :önce yer değiştirme olmalıdır.daha sonra yeniden atama yapılmalıdır.bu maddeye özellikle itiraz etmenizi istiyoruz.
madde 22:Atama ve Yer değiştirme Dönemleri
sıralama :önce yer değiştirme olmalıdır.daha sonra yeniden atama yapılmalıdır.bu maddeye özellikle itiraz etmenizi istiyoruz.

Enes67
12.06.2009 - 09:29
KURUM TİPİ BELİRLEMEDE LİSELERDE A TİPİ OKUL PUANI 60 LARDAN 50 LERE ÇEKİLMELİDİR. NORMAL BİR İLKÖĞRETİM OKULU A TİPİ OLABİLİRKEN, HERŞEYE SAHİP BİR LİSE 60 PUANI BULAMADIĞI İÇİN A TİPİ OLAMIYOR, BU DA LİSE YÖNETİCİLERİNİN HAK KAYBINA NEDEN OLUYOR.
KURUM TİPİ BELİRLEMEDE LİSELERDE A TİPİ OKUL PUANI 60 LARDAN 50 LERE ÇEKİLMELİDİR. NORMAL BİR İLKÖĞRETİM OKULU A TİPİ OLABİLİRKEN, HERŞEYE SAHİP BİR LİSE 60 PUANI BULAMADIĞI İÇİN A TİPİ OLAMIYOR, BU DA LİSE YÖNETİCİLERİNİN HAK KAYBINA NEDEN OLUYOR.

Enes67
12.06.2009 - 09:26
1-MÜDÜRLÜK DÜZEY BELİRLEME SINAVINA GİREN TÜM MÜDÜR ADAYLARINA BİR DEFAYA MAHSUS BAŞVURU HAKKI VERİLMELİ,
2-ÖDÜLLERDE SON ÜÇ YIL İBARESİ KALDIRILMALI
1-MÜDÜRLÜK DÜZEY BELİRLEME SINAVINA GİREN TÜM MÜDÜR ADAYLARINA BİR DEFAYA MAHSUS BAŞVURU HAKKI VERİLMELİ,
2-ÖDÜLLERDE SON ÜÇ YIL İBARESİ KALDIRILMALI

zihni
12.06.2009 - 01:37
DEĞERLİ YÖNETİCİLER.BU TASLAK AYNEN KABUL EDİLİRSE YİNE MAHKEMEDEN DÖNER.ÇÜNKÜ MADDE7(2) DE BİLSEMLERİ ALMAMIŞ.SENDİKANIN DAHA ÖNCE BELİRTTİĞİ BİLİMSEL ESER VE MAKALELERE PUAN VERİLMEMİŞ.ÖDÜLLER SON ÜÇ YILA GÖRE DEĞERLENDİRİLMİŞ.SON ÜÇ YILDA KİMLERİN ÖDÜL ALDIĞI MALUMDUR.MÜDÜR YETKİLİKTE SINIF ÖĞRETMENLERİ BRANŞLARA GÖRE HAKSIZLIK BULUNMAKTADIR.DİKKATE ALIRSANIZ SEVİNİRİZ.VEKALETEN YÖNETİCİKLERE PUANLAR ÇOK FAZLA.YÜKSEK LİSANSA 3 PUAN VERİLMİŞ.ÜÇ YIL MD YETKİLİ OLAN BİRİ BUNU GEÇMEKTEDİR.
DEĞERLİ YÖNETİCİLER.BU TASLAK AYNEN KABUL EDİLİRSE YİNE MAHKEMEDEN DÖNER.ÇÜNKÜ MADDE7(2) DE BİLSEMLERİ ALMAMIŞ.SENDİKANIN DAHA ÖNCE BELİRTTİĞİ BİLİMSEL ESER VE MAKALELERE PUAN VERİLMEMİŞ.ÖDÜLLER SON ÜÇ YILA GÖRE DEĞERLENDİRİLMİŞ.SON ÜÇ YILDA KİMLERİN ÖDÜL ALDIĞI MALUMDUR.MÜDÜR YETKİLİKTE SINIF ÖĞRETMENLERİ BRANŞLARA GÖRE HAKSIZLIK BULUNMAKTADIR.DİKKATE ALIRSANIZ SEVİNİRİZ.VEKALETEN YÖNETİCİKLERE PUANLAR ÇOK FAZLA.YÜKSEK LİSANSA 3 PUAN VERİLMİŞ.ÜÇ YIL MD YETKİLİ OLAN BİRİ BUNU GEÇMEKTEDİR.

bozkır58
12.06.2009 - 01:05
sadece bir göz attım taslağa;
Tuzak-1: 28.maddenin 2. ve 3. fıkrası tam bir oyun!!!
bu yıl Sivas''ta okul müdürlerinin hemen hepsine düşük sicil verildi. demekki bu adamların bu taslaktan haberi vardı. hoşuna gitmeyen adamın sicilini boz birinci yıl müdürse müd.yrd. olsun ertesi yıl boz öğretmen olsun... çok saçma
Maalesef idareci sendika yöneticilerinin profesyonel olmalarının önü yine kesiliyor çünkü idarecilikleri düşüyor! bu da büyük bir engel bence.
şimdilik bunlar...
sadece bir göz attım taslağa;
Tuzak-1: 28.maddenin 2. ve 3. fıkrası tam bir oyun!!!
bu yıl Sivas''ta okul müdürlerinin hemen hepsine düşük sicil verildi. demekki bu adamların bu taslaktan haberi vardı. hoşuna gitmeyen adamın sicilini boz birinci yıl müdürse müd.yrd. olsun ertesi yıl boz öğretmen olsun... çok saçma
Maalesef idareci sendika yöneticilerinin profesyonel olmalarının önü yine kesiliyor çünkü idarecilikleri düşüyor! bu da büyük bir engel bence.
şimdilik bunlar...

takipci4
12.06.2009 - 00:15
Bize fırsat verdiğiniz için teşekkür ediyorum.
Gördüğüm belli başlı düzeltilmesi gereken hususlar;
1. Sınavlar, duyurular ve atamalarda takvim net belirlenmeli. Her yıl aynı şekilde tekrarlanmalı.(İnisiyatiflere bırakıldığında neler olduğunu gördük.)
2. 24.maddenin 1 bendinde bahsedilen durumda olanlar zamana bağlı olmaksızın başvuruda bulunur. deniyor. (Olmamalı.) O durumda olanlarda başvuru döneminde diğerleri gibi başvuruda bulunmalı.
3. EK 2. de ödüllerde "son 3 yıl içinde alınmış en fazla 1 adet" ifadesinden sadece son 3 yıla ait olanlar geçerli anlaşılıyorsa çok yanlış. Son 3 yılda alamamışsam diğer ödüller geçersiz mi olacak? Son 3 yılda ödüllerin kime verildiği belli.
Her şeye rağmen baya düzeltilmiş. En azından hiç yoktan iyidir. Gerçi 76.madde varken buna da gerek yoktu ama ::))
Bize fırsat verdiğiniz için teşekkür ediyorum.
Gördüğüm belli başlı düzeltilmesi gereken hususlar;
1. Sınavlar, duyurular ve atamalarda takvim net belirlenmeli. Her yıl aynı şekilde tekrarlanmalı.(İnisiyatiflere bırakıldığında neler olduğunu gördük.)
2. 24.maddenin 1 bendinde bahsedilen durumda olanlar zamana bağlı olmaksızın başvuruda bulunur. deniyor. (Olmamalı.) O durumda olanlarda başvuru döneminde diğerleri gibi başvuruda bulunmalı.
3. EK 2. de ödüllerde "son 3 yıl içinde alınmış en fazla 1 adet" ifadesinden sadece son 3 yıla ait olanlar geçerli anlaşılıyorsa çok yanlış. Son 3 yılda alamamışsam diğer ödüller geçersiz mi olacak? Son 3 yılda ödüllerin kime verildiği belli.
Her şeye rağmen baya düzeltilmiş. En azından hiç yoktan iyidir. Gerçi 76.madde varken buna da gerek yoktu ama ::))

Tuner
11.06.2009 - 18:51
Sayın Yöneticiler;
1-Ek-2 deki ödüller bölümünde son üç yıl içinde verilen ödüller ibaresinin değişmesi lazımdır. Kimlere ödül verildiği ortadadır. Ayrıca Aylıkla Ödül teamül gereği 1 defa verildiği için son üç yıldan öncekiler de geçerli olmalıdır.
2- Sınav ve ek-2 nin %50''si uygulaması da yanlıştır.Ek-2 taslağına göre maksimum alınabilecek puan 65-70 civarında oysa sınav 100 üzerinden değerlendirilmektedir. Bu da eşit değil ve liyakat ilkelerine uymamaktadır. Yıllarını idarecilikle geçirmiş bir yönetici sınavdan 70 alacak olursa sınavdan 90 alan bir idareci liyakatı olmamasına rağmen belki de onu geçebilecektir. İdarecilikteki kariyer,liyakat sınavla mı ölçülecektir.
Sayın Yöneticiler;
1-Ek-2 deki ödüller bölümünde son üç yıl içinde verilen ödüller ibaresinin değişmesi lazımdır. Kimlere ödül verildiği ortadadır. Ayrıca Aylıkla Ödül teamül gereği 1 defa verildiği için son üç yıldan öncekiler de geçerli olmalıdır.
2- Sınav ve ek-2 nin %50''si uygulaması da yanlıştır.Ek-2 taslağına göre maksimum alınabilecek puan 65-70 civarında oysa sınav 100 üzerinden değerlendirilmektedir. Bu da eşit değil ve liyakat ilkelerine uymamaktadır. Yıllarını idarecilikle geçirmiş bir yönetici sınavdan 70 alacak olursa sınavdan 90 alan bir idareci liyakatı olmamasına rağmen belki de onu geçebilecektir. İdarecilikteki kariyer,liyakat sınavla mı ölçülecektir.