HÜKÜMET ZAM TEKLİFİNİ AÇIKLADI

6. Dönem toplu sözleşme görüşmelerinin bugünkü oturumunda hükümet tarafı kamu çalışanlarına yönelik ilk zam teklifini açıkladı. Buna göre, 2022 yılı için yüzde 5+6 2023 yılı için ise 6+6 teklif sunuldu.

Türkiye Kamu-Sen Genel Başkanı Önder Kahveci, toplu sözleşmeden sorumlu Genel Başkan Yardımcımız Türk Enerji-Sen Genel Başkanı Mustafa Tümer ve teknik heyetimizin hazır bulunduğu Toplu sözleşme görüşmelerinin bugün yapılan oturumunda Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Prof. Dr. Vedat Bilgin 2022-2023 yılına ilişkin hükümetin zam teklifini konfederasyonlar ve kamuoyu ile paylaştı.

Buna göre hükümet kanadı, 2022 yılı için yüzde 5+6 , 2023 yılı için ise 6+6 teklifi konfederasyonlara iletti. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Prof. Dr. Vedat Bilgin, refah payı uygulamasının da bu toplu sözleşme sürecinde gündeme geleceğini ifade etti. 

KAHVECİ:  BU TEKLİF YETERLİ DEĞİLDİR

Teklifin ardından basın toplantısında değerlendirmelerde bulunan Türkiye Kamu-Sen Genel Başkanı Önder Kahveci, “Hükümet bugün ilk teklifini masaya getirdi. Uzun yıllardır beklediğimiz 3600 ek göstergenin bir takvime bağlanması noktasındaki ifadelerini önemsiyoruz.

Sözleşmeli arkadaşlarımızın kadroya geçirilmesi noktasındaki talebimizin olumlu karşılanmasını ve bu masada çözülmesi yolunda yapılan açıklamaları kıymetli buluyoruz. 

Yardımcı hizmetli arkadaşlarımızın kadroya alınması, bayram ikramiyesi, vergi dilimleri gibi 51 maddeden oluşan tekliflerimizle ilgili müzakereler ise devam ediyor.

YAKIN ZAMANDA REVİZE EDİLMİŞ YENİ BİR TEKLİF BEKLİYORUZ

Hükümetin verdiği teklifi Türkiye Kamu-Sen olarak yeterli bulmuyoruz. Şu an itibariyle gerçekleşen enflasyon %19 iken bir sonraki yıl için %11’lik bir ücret artışı teklif etmek hakkaniyetli değil. Bu tekliflerin üst düzeyde yeniden revize edilmesi, bizim beklentilerimizi karşılayacak, memurun emeklinin yaşamış olduğu ekonomik sıkıntılara çare olacak bir ücret artışı bekliyoruz. Teklif edilen rakamın bizim tarafımızdan kabul görmesi mümkün değil.   Yakın zamanda yeni bir teklif bekliyoruz.  

20 MİLYON İNSANI İLGİLENDİREN BU SÜRECİN UZLAŞMAYLA SONUÇLANMASINI TEMENNİ EDERİZ

Önümüzdeki yıl hedeflenen enflasyonun hiçbir zaman bu ülkede tutmadığını hepimiz biliyoruz. Ekonomik sıkıntılarımızı giderecek 2. Teklifi bekliyoruz. Mali konular dışındaki taleplerimizle ilgili de mutlaka mesafe alacağımızı düşünüyoruz. O müzakereler de devam ediyor. İnşallah 6 milyon memur ve emekliyi, 20 milyon nüfusumuzu ilgilendiren toplu sözleşmenin uzlaşmayla sonuçlanmasını temenni ederiz. Bu durum kamu işveren tarafının elinde olan bir şey.  Refah payı uygulamasını da bu sene uygulamaya geçirmemiz lazım.  Dün yapılan toplu sözleşmede hizmet zammı diye refah payı uygulaması getirildi. Geçmiş yılların telafisinin karşılanması noktasında istediğimiz 600 lira seyyanen zammın da hayata geçirilmesini istiyoruz.  Bu sürece kadar yaşananları Konfederasyon olarak Başkanlar Kurulu toplantımızda değerlendireceğiz. Hükümetin mevcut teklifi revize etmesi noktasında da çağrılarımızı hem sosyal medya aracılığıyla hem de alanlarda tüm illerimizde bir kez daha sürdüreceğiz” dedi.

Son Haberler

HAZİRAN AYI ÜNİVERSİTE E-BÜLTENİ YAYINDA

Haziran ayı üniversite bültenimizi yayınladık! Sendikamızın güncel faaliyetlerini, eğitim dünyasındaki gelişmeleri ve üyelerimize yönelik...

HANGİ DÜZEYDE OLURSA OLSUN HER BİR KAMU YÖNETİCİSİNİN ADALETLE, LİYAKATLE VE SADECE DEVLETE SADAKATLE GÖREVLERİNİ İFA ETMELİDİR

Genel Başkanımız Talip Geylan, Ağrı’da vefat eden Irmak Ayşe Koparan öğretmene Allah’tan rahmet, ailesine,...

TÜRK EĞİTİM-SEN ÜYESİ ÖĞRETMENİN AİLE BİRLİĞİNİ KORUYAN EMSAL MAHKEME KARARI

Konya 3. İdare Mahkemesi'nin E:2026/162, K:2026/766 sayılı kararıyla, Türk Eğitim-Sen üyesi öğretmenin norm kadro...

ENFLASYON, EK ZAM VE REFAH PAYI İLE TELAFİ EDİLMELİDİR

Türkiye Kamu-Sen Genel Başkanı Önder Kahveci Mayıs Ayı Enflasyon rakamlarını değerlendirdi. Kahveci açıklamasında; “TÜİK tarafından açıklanan...