HAMİLİ KART YAKINIMDIR.KURUMLAR ARASI YİNE USULSÜZ ATAMA.YİNE VAN

Atamalarda geçerli olan ölçü, sadece “kendileri gibi düşünmek ya da kendilerinden olmak” tır. Bakanlığın yaptığı bu usulsüz atamalarla insanlar ayrıştırılıyor, kamplara bölünüyor. Bu şekilde, usule uygun olmayan atamalarının önü açılmış, kurumlardaki yozlaşma hızlandırılmıştır. İş başına gelenlerde devletin sosyal bir hukuk devleti anlayışından uzak bir davranış sergilenerek, resmen hukuk çiğnenmektedir.

Hukuk zulmün, haksızlığın ortadan kaldırılması için canlı-cansız herkese gereklidir, lazımdır. “Fırat kenarındaki koyunun hesabı” adaletle davranması gerekenlerden beklenir.
Ülkenin birlik ve bütünlüğü için hukuk, hukukun üstünlüğüne, doğru yönetime ihtiyacımız vardır.

Devlet adamları, siyasi iktidar adalet istiyorsa, gerçekten birlik isteniyorsa, gerçekten huzur ve barış isteniyorsa, gerçekten birilerinin korunması değil, tüm insanlara eşit davranılması isteniyorsa adil olsunlar, herkese eşit mesafede davransınlar velhasıl bu ülkeyi adam gibi yönetsinler. Birilerinin öne çıkarılması ile yapılan usulsüz atamalar sosyal-hukuk devleti anlayışı ile bağdaşmamaktadır. Bu bir ülkenin geleceği için oldukça vahim bir durumdur.

İşte kurumlar arası bir usulsüz atama daha

Van Yüzüncü Yıl Rektörlüğü bünyesinde Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı Veznedarı olarak görev yapan Resul ADANAŞ Van İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne atama dönemi dışında, duyuru olmaksızın “Hamili kart yakınımdır” uygulaması ile ataması yapılmıştır. Kamu kuruluşlarında memur olarak görev yapıp Eğitim Fakültesi mezunu binlerce genç atama beklerken bazı kişilerin atamalarının yapılması, atama bekleyen binlerce çalışana saygısızlıktır ve bu davranış hukuk tanınamazlıktır. Yapılan bu atama ahlaki değildir.

Bir ülkenin en önemli bakanlığı olan Milli Eğitim Bakanlığının böylesi usulsüz atamaları yapması devlet yönetimine ve geleceğine verilen önemin yanı sıra, her defasında dürüstlük, ahlak, erdem, hak, hukuktan bahseden Sayın Bakanın yaptığı atamalarla söylediklerinde ne kadar samimi olduğunu eğitim çalışanlarının takdirine bırakıyoruz.

Türk Eğitim Sen olarak, Hakkın ve haklının yanında, kararlı, ilkeli sendikacılık yapacağız demiştik. Bugün Türk Eğitim Sen olarak eğitim çalışanlarının bizden beklentilerini yerine getiriyoruz, bize yakışanı yapıyoruz. Usulsüz atamaların peşini bırakmayacağız. Meşru zeminler içerisinde kalarak bunun hesabını soracağız. Dileriz Milli Eğitim Bakanlığı usulsüz atamalardan vazgeçerek, yaptıklarından dolayı Türk Milletinden özür diler. Milli Eğitim Bakanlığından, kurumlar arası yapılan bu atamanın iptali istedik. Ayrıca konuyu yargıya taşıyarak atamanın iptalini isteyeceğiz.

Son Haberler

HAZİRAN AYI ÜNİVERSİTE E-BÜLTENİ YAYINDA

Haziran ayı üniversite bültenimizi yayınladık! Sendikamızın güncel faaliyetlerini, eğitim dünyasındaki gelişmeleri ve üyelerimize yönelik...

HANGİ DÜZEYDE OLURSA OLSUN HER BİR KAMU YÖNETİCİSİNİN ADALETLE, LİYAKATLE VE SADECE DEVLETE SADAKATLE GÖREVLERİNİ İFA ETMELİDİR

Genel Başkanımız Talip Geylan, Ağrı’da vefat eden Irmak Ayşe Koparan öğretmene Allah’tan rahmet, ailesine,...

TÜRK EĞİTİM-SEN ÜYESİ ÖĞRETMENİN AİLE BİRLİĞİNİ KORUYAN EMSAL MAHKEME KARARI

Konya 3. İdare Mahkemesi'nin E:2026/162, K:2026/766 sayılı kararıyla, Türk Eğitim-Sen üyesi öğretmenin norm kadro...

ENFLASYON, EK ZAM VE REFAH PAYI İLE TELAFİ EDİLMELİDİR

Türkiye Kamu-Sen Genel Başkanı Önder Kahveci Mayıs Ayı Enflasyon rakamlarını değerlendirdi. Kahveci açıklamasında; “TÜİK tarafından açıklanan...