Kocakaplan: Eğitim sistemimizin içeriği ve hedefleri bakımından milli, yöntemi ve araçları bakımından çağdaş ve evrensel olması temel ilkemiz olmalıdır.
İstişare toplantısı kapsamında bir konuşma yapan Genel Başkan Yardımcımız Cengiz Kocakaplan eğitim sisteminin milli olması gerektiğine dikkat çekti. Kocakaplan, “Milli Eğitim Bakanı Sayın Yusuf Tekin’in yakın zamanda uygulanacak yeni müfredat için çalışmalar yapıldığını belirten açıklamalarını sendika olarak merakla takip ediyoruz. Türk Eğitim Sen olarak müfredat değişikliğinin bütün paydaşlarının katılımı ile yapılmasının daha faydalı olacağına inanıyoruz. Ancak böyle olursa Türk eğitim sisteminde belli bir ivme yakalanmış olacaktır. Bu süreçte, eğitim sistemimizin içeriği ve hedefleri bakımından milli, yöntemi ve araçları bakımından çağdaş ve evrensel olması temel ilkemiz olmalıdır. Bilhassa, eğitim ile ilgili karar vericilerin ya da uygulayıcıların ideolojik ya da siyasal kurgu ve hedeflerinden uzak kalması çok önemlidir.
Hatırlanacağı gibi Türk Eğitim Sen olarak 2021 yılında “100. Yılında 2. Maarif Kongresi” kapsamında, 2023’e Doğru Türkiye’de dijital eğitim, temel eğitim, özel eğitim, psikolojik danışma ve rehberlik, ölçme seçme ve yerleştirme, yükseköğretim, din eğitimi, değerler eğitimi, mesleki teknik eğitim, müfredat çalıştayları olmak üzere toplam 11 çalıştay ve bir öğretmen kurultayı düzenledik. Bu çalıştaylardan çıkan sonuçlar da eminiz ki Milli Eğitim Bakanlığı’na müfredat çalışmalarında bir yol gösterici olacaktır.” dedi.
Kocakaplan: Eğitimin her basamağını ve eğitim çalışanlarının önerilerini dikkate alıyoruz.
Cengiz Kocakaplan sözlerini şöyle sürdürdü: “Türk Eğitim-Sen olarak çalışan, üreten, yol gösteren sendikacılığı kendisine şiar edinmiş bir sendikayız. Bu kapsamda eğitimin her kademesini ve eğitim çalışanlarının önerilerini dikkate alıyoruz. Zira geçmişten günümüze düzenlediğimiz çalıştay, şura, toplantı, yarışma vb. çalışmalar eğitime verdiğimiz önemin göstergesidir. İşte bu amaçla; Ziya Gökalp’in vefatının 100. Yılı anısına “Fikrimdeki Türk Asrı ve Türk Birliği” Makale Yarışması ve Mehmet Emin Yurdakul’un vefatının 80. yılı anısına “Gönlümdeki Türk Asrı” Şiir Yarışması düzenliyoruz. Yarışmalarımızın sonuçları, değerlendirildikten sonra 2024 yılının Kasım ayı içerisinde açıklanacaktır. Yarışmada dereceye giren şiirler kitabın başında yer alacak şekilde, yayınlanması uygun görülen şiirler Türk Eğitim-Sen tarafından bir kitapta toplanacaktır.” ifadelerini kullandı.
Kocakaplan: Farklı istihdam modellerini kabul etmiyoruz. Tüm öğretmenler sadece kadrolu olarak atanmalıdır.
Öğretmenlerimizin yıllardır farklı istihdam modellerinden dolayı kendisini bölünmüş bir sistemin içinde bulduğunu söyleyen Kocakaplan, “Vekil öğretmen, ücretli öğretmen, sözleşmeli öğretmen, kadrolu öğretmen şeklindeki istihdam biçimleri ile öğretmenler arasında eşitlik sağlanamadı. Nasıl ki ücretli polis, ücretli doktor çalıştırılmıyor ise insan yetiştiren bir mesleğin saygınlığını azaltan, mesleği tahrip eden, eğitimin kalitesini düşüren bir usulle öğretmen çalıştırılmamalıdır. ‘Türkiye Yüzyılını eğitim ile inşa ederken, eğitim her şeyden önce gelmelidir. Türk Eğitim-Sen olarak talebimiz sadece kadrolu öğretmen atama yapılmasıdır.”
Kocakaplan: Üye sayımız 250 binleri aştı. Bu hızla artan ivme katlanarak devam edecektir.
Türk Eğitim-Sen’in üye sayısının 250 bini aştığını söyleyen Kocakaplan, “15 Mayıs 2024 tarihine kadar üye sayımızın katlanarak artacağına inanıyoruz. Bu ivmeyi kesintiye uğratmadan devam ettirirsek, teşkilatımız gelecek dönem toplu sözleşme sürecinde yetkili sendika olarak masaya oturacaktır.” dedi.
Kütük: Artık kamu çalışanlarının umutsuzluğu son bulmalıdır!
Ardından kürsüye gelen Genel Başkan Yardımcımız Orhan Kütük, “Türk Eğitim-Sen olarak, kurulduğu günden bugüne, kamu hayatında her türlü ayrımcılığı yok etme, adil bir yapının kurulması için gerek alanlarda gerek masada mücadele eden tek sivil toplum kuruluşuyuz. Dolayısıyla Türkiye Kamu-Sen yetkiyi alarak önümüzdeki toplu sözleşmelere yetkili konfederasyon olarak katılmalı ve artık kamu çalışanlarının umutsuzluğu son bulmalıdır” dedi.
Kütük: Birinci dereceye gelen kamu çalışanlarının ek göstergelerinin 3600’e yükseltilmesi için gerekli yasal çalışmanın yerel seçimler öncesinde TBMM gündemine getirilmesini istiyoruz
Memur ve memur emeklilerinin gözü kulağının ek gösterge düzenlemesinin bir an önce hayata geçirilmesinde olduğunu bildiren Kütük, “Türk Eğitim-Sen olarak verilen sözlerin tutulması ve 1. dereceye gelen tüm memurların ek göstergelerinin 3600’e yükseltilmesi için gerekli yasal çalışmanın yerel seçimler öncesinde TBMM gündemine getirilmesini istiyoruz” diye konuştu.
Kütük: “emaneti ehline veriniz”
Liyakat ve ehliyet yerine mülakat uygulamasının esas alınmasının sakıncalarına değinen Kütük, “Bakınız; Kur’an’da “emaneti ehline veriniz” buyruğu ile sorumluluğun ve yetkinin söz konusu olduğu durumlarda liyakat ve ehliyet sahiplerine emanetin teslim edilmesi gerektiği açıkça belirtilmiştir. Dolayısıyla ilk atamalarda, görevde yükselmelerde ve yönetici atamalarında mülakat tamamen kaldırılmalı, sadece sınav başarısının esas alındığı bir sistem ihdas edilmelidir” dedi.
Kütük: İlle de liyakat
Kütük sözlerine şöyle devam etti: “En başarılı, sınavla öğrenci alan ve üst düzey öğrencilerimizin okuduğu proje okullarına yönetici ve öğretmen atama sürecine bir çeki düzen verilmelidir. Sınav başarısı ve liyakati önceleyen bir sistem inşa edilmelidir. Proje okullarının yönetici atamalarının MEB Yönetici Atama Yönetmeliği, öğretmen atamalarının da MEB Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği kapsamına alınmasını talep ediyoruz.”
Kütük: Giyecek Yardımı Genelgesinde belirlenen ücretler güncellenmelidir
Memurlara Yapılacak Giyecek Yardımı Genelgesinde belirlenen fiyatların günümüzün koşullarına uygun olarak revize edilmesini isteyen Kütük, “Rayiç bedelin altında kalmayacak ve kamu personelinin bu konudaki mağduriyetini giderecek şekilde yükseltilmesi, ayrıca fiyatların Memurlara Yapılacak Giyecek Memurlara Yapılacak Giyecek Yardımı Yönetmeliğinin 5. Maddesinde belirlenen tarih aralıklarında güncellenmesine dikkat edilmesi hususunda talepte bulunduk.” dedi.
Son olarak Öğretmen Meslek Kanunundaki eksikleri de sıralayan Kütük; tüm öğretmenlerin maaş karşılığı ders saatlerinin 15 saate eşitlenmesi, ek ders ücretleri, nöbet görevleri ve atama süreçleri konularında da düzenleme yapılması gerektiğini söyledi.