GENEL BAŞKAN TALİP GEYLAN: “EĞİTİM DEVAM EDİYOR, FEDAKÂR ÖĞRETMENLERİMİZ CANLA BAŞLA UZAKTAN EĞİTİMİ SÜRDÜRÜYOR”

Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı Talip Geylan, kabine toplantısının ardından kapanma kararları hakkında açıklamalarda bulundu. Alınan kararlar doğrultusunda anaokulu, kreş, 8. ve 12. sınıflar dahil tüm kurumlarda yüz yüze eğitime ara verildi. 

Bilindiği gibi COVID-19 nedeniyle birçok ülke okulları kapatmak zorunda kaldı.  Ülkemizde de eğitime 16 Mart 2020 tarihinden itibariyle ara verilmiş ve geride bıraktığımız eğitim-öğretim yılı uzaktan eğitim ile tamamlanmıştır. 2020-2021 Eğitim-Öğretim Yılında da okullar kademeli ve seyreltilmiş olarak açılmış, bir süre sonra yeniden kapanmıştı. Geldiğimiz noktada, öğretmenler uzaktan eğitim sürecini yürütürken, okulların kademeli ve seyreltilmiş olarak açık tutulduğu dönemde yüz yüze eğitim yaptılar. Ayrıca öğretmenler Vefa Destek Grupları/Filyasyon Ekiplerinde/Mahalle Denetleme Ekiplerinde gönüllü olarak görev aldı, büyük bir özveri ile çalışmalar yürüttü. Son alınan kararlar doğrultusunda eğitimde tüm kademeler itibariyle uzaktan eğitime geçildi. Öğretmenlerimiz bu süreçte de öğrencilerimizin öğrenme kayıplarını en aza indirmek için canla başla çalışmaya devam edecektir. Tam kapanma sürecinde öğretmenlerin hızla aşılamasının sağlanması da okullarımızı açık tutmak için çok önemlidir.

 

Konuya ilişkin açıklama yapan Genel Başkan Talip Geylan, salgının yayılımını kontrol altına alınabilirse okullarımızı tekrar açılabileceğini aksi halde çocuklarımızın kesintiye uğrayan eğitim sürecinin sorumluluğu hepimizin olacağına dikkat çekerek şunları söyledi:

“Bakanlar Kurulu Toplantısı’nda 29 Nisan-17 Mayıs tarihleri arasında tam kapanma kararı alındı.

Bu kapsamda tüm kademelerde yüz yüze eğitime de ara verildi.

Tabi kapanan sadece okullarımız; eğitim devam ediyor.

Bir yılı aşkın zamandır olduğu gibi önümüzdeki bu 20 günlük sürede de öğretmenlerimizin büyük gayretiyle uzaktan eğitim devam edecek. Fedakâr öğretmenlerimiz, öğrencilerimizin öğrenme kayıplarını en aza indirmek için canla başla emek vermeye devam edecekler.

Kapanma kararının alındığı bu sürede, bütün topluma düşen görev, tedbir kurallarına harfiyen uymaktır.

Şu unutulmamalı ki; tedbirlere uyar ve salgının yayılımını kontrol altına alabilirsek okullarımızı tekrar açabiliriz. Aksi halde çocuklarımızın kesintiye uğrayan eğitim sürecinin sorumluluğu hepimizin olacaktır.”

 

 

Son Haberler

HAZİRAN AYI ÜNİVERSİTE E-BÜLTENİ YAYINDA

Haziran ayı üniversite bültenimizi yayınladık! Sendikamızın güncel faaliyetlerini, eğitim dünyasındaki gelişmeleri ve üyelerimize yönelik...

HANGİ DÜZEYDE OLURSA OLSUN HER BİR KAMU YÖNETİCİSİNİN ADALETLE, LİYAKATLE VE SADECE DEVLETE SADAKATLE GÖREVLERİNİ İFA ETMELİDİR

Genel Başkanımız Talip Geylan, Ağrı’da vefat eden Irmak Ayşe Koparan öğretmene Allah’tan rahmet, ailesine,...

TÜRK EĞİTİM-SEN ÜYESİ ÖĞRETMENİN AİLE BİRLİĞİNİ KORUYAN EMSAL MAHKEME KARARI

Konya 3. İdare Mahkemesi'nin E:2026/162, K:2026/766 sayılı kararıyla, Türk Eğitim-Sen üyesi öğretmenin norm kadro...

ENFLASYON, EK ZAM VE REFAH PAYI İLE TELAFİ EDİLMELİDİR

Türkiye Kamu-Sen Genel Başkanı Önder Kahveci Mayıs Ayı Enflasyon rakamlarını değerlendirdi. Kahveci açıklamasında; “TÜİK tarafından açıklanan...