Bengütürk televizyonuna katılan Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı Talip Geylan, öğretmen atama sayısının yetersizliğine vurgu yaptı. Ülkemizin en önemli sorunlarından birinin öğretmen atama konusu olduğunu söyleyen Geylan, “Çünkü öğretmen eğitimin taşıyıcı kolonudur. Milli Eğitim Bakanlığı’na milyarlarca TL ayırabilirsiniz ya da on binlerce derslik yapabilirsiniz, okullarımızı en son teknoloji ile donatabilir, materyaller sağlayabilirsiniz. Ama sınıfta öğretmeniniz yok ise, yapılan yatırımların hepsi heba olur” dedi.
Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk’un bir soru önergesine vermiş olduğu cevapta; 98 bine yakın öğretmen açığı olduğuna vurgu yaptığını hatırlatan Geylan, emekli olanlar da hesaba katılırsa, ülkemizde ciddi sayıda öğretmen açığı bulunduğunu bildirdi.
Türk Eğitim-Sen’in ücretli öğretmen araştırmasına göre ülkemizde öğretmen açığının giderilmesi için 74 ilde 83 bin 783 ücretli öğretmen çalıştırıldığını belirten Geylan, Bakan Ziya Selçuk’un ‘Şu anda ücretli öğretmenlik kalksın diye çaba gösteriyoruz. Bu, kadrolu öğretmen sayısı artarak olabilir. Bu, ekonomik imkanlara bağlı. Dolayısıyla benden ‘Şu tarihte şu rakam’ diye atama sayısı beklemesinler. Biz 'ne yapabiliriz' diye bakıyoruz. Şubat ataması için de böyle bir çalışma devam ediyor’ şeklindeki sözlerini değerlendirdi.
Geylan, “Sayın Ziya Selçuk Ekonomi Bakanı değil, Milli Eğitim Bakanı’dır. Dolayısıyla kabinede öğretmenler adına biraz daha talepkâr olması gerekir. Türk Eğitim-Sen olarak 60 bin ilave öğretmen ataması talebimiz var. 2020 yılında sadece 20 bin sembolik atama yapılmamalıdır. Hükümetten, Şubat ayında 60 bin atamanın gerçekleştirilmesini, Sayın Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk’tan da bir öğretmen olarak hükümetten daha talepkâr olmasını bekliyoruz” dedi.
Geylan sözlerini şöyle sürdürdü: “Sayın Bakan’ın geçtiğimiz ay yaptığı bir açıklamasına göre 700 bine yakın atama bekleyen öğretmen var. Bakan Selçuk bu sayının 3-5 yıl sonra bir milyona dayanacağını ifade etti. Dolayısıyla 10 bin, 20 bin atama ile sadece emeklilerin yerini doldurabilirsiniz, öğretmen açığını gideremezsiniz. Bu noktada atama bekleyen öğretmenlerimiz de her fırsatta, her ortamda atama taleplerini dile getirmelidir.”
Öğretmen atamalarının sadece öğretmenlerin öğrencilerine kavuşması olmadığını, sosyolojik boyutunun da bulunduğunu söyledi. Geylan, “Gençlerimiz yıllarca eğitim fakültelerinde dirsek çürütüyor, KPSS’ye hazırlanıyor, başarılı oluyor ama atanamıyor. Mevzu bahis sadece iş sahibi olamamaları da değil, ne yazık ki aile de kuramıyorlar. Dolayısıyla atama sayısının artırılması, hem öğretmen açığının giderilmesi hem de öğretmenlerin iş sahibi olup, aile kurmaları açısından çok önemlidir” diye konuştu.
…:: GENEL BAŞKANIN AÇIKLAMALARI İÇİN TIKLAYINIZ ::…