Türkiye Kamu-Sen’in yıllardır üzerinde ısrarla durduğu, farklı kurumlarda görev yapan aynı ünvanlı kamu görevlilerinin arasındaki ücret adaletsizliğinde son noktaya gelindi.
Kamu görevlilerinin eşit işe eşit ücrete kavuşturulması için verdiğimiz mücadelenin başlangıcı 2005 yılı toplu görüşmelerinde kabul ettirip, 2006 yılında yayımlanan 10344 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla memurlarımızın kazanımlarına eklediğimiz 40 + 40 TL’lik denge tazminatları olmuştu.
Ardından, 2008 yılında yayımlanan 14012 sayılı Bakanlar Kurulu kararıyla, denge tazminatı, ek ödeme adını almıştı. Aynı yıl, imzaladığımız mutabakat metninde, Türkiye Kamu-Sen’in iradesi ortaya konulmuş ve kurumlar arasındaki ücret adaletinin en geç 2012 yılının ikinci yarısına kadar sağlanması hükme bağlanmıştı.
Bu düzenlemeler ve mutabakattan sonra, hükümetin bizlere sormadan gerçekleştirdiği tek taraflı ek ödeme düzenlemelerinin yarattığı sorunların çözülmesi için mücadele ettik. Mücadelemiz sonunda 2008 yılında 14473 sayılı ve 2010 yılında 7 sayılı Bakanlar Kurulu kararları gibi pek çok karar çıkarıldı.
Hükümetin tek taraflı olarak yaptığı her düzenleme yeni aksaklıklar doğururken, Türkiye Kamu-Sen ve bağlı sendikalarımızın girişimi ile Maliye Bakanlığı’nda gerçekleştirdiğimiz ziyaret ve teknik toplantılar sonucunda bu aksaklıkların giderilmesi için yeni kararlar alındı ve uygulamaya konuldu.
Şimdi ise 2008 yılında varılan mutabakat gereğince yapılan bir düzenleme ile karşı karşıyayız.
2 Kasım 2011 tarihli Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren 666 sayılı Kanun Hükmünde Kararname de önceki örneklerinde olduğu gibi tek taraflı olarak, kapalı kapılar ardında, Türkiye Kamu-Sen’den kaçırılarak hazırlanmıştır.
Oysa bu düzenlemenin fikir sahibi, talep sahibi ve takipçisi Türkiye Kamu-Sen’dir ve yapılacak her türlü düzenlemede sosyal tarafların görüşleri alınmalıdır.
•Bu noktada gerek anayasa gerekse kanunlarla belirtilmiş olmasına rağmen, kamu görevlilerinin en temel mali ve sosyal haklarından biri olan ek ödeme ve eşit işe eşit ücret konusunun, toplu sözleşme sürecinden kaçırılarak, tek taraflı bir düzenleme ile hatta TBMM’den, yasama denetiminden dahi kaçırılarak Kanun Hükmünde Kararname ile düzenlenmesinin yanlış olduğunu vurgulamakta fayda vardır. Toplu sözleşme masasının konusunu teşkil etmesi gereken ek ödemenin KHK ile düzenlenmesi doğru bir yaklaşım olmamıştır.
•2006 yılında başlayan ve 2008 Yılı mutabakatında yer alan ek ödemeye ilişkin taleplerimizin tamamı karşılanmamıştır.
•Türkiye Kamu-Sen Konfederasyonunun ısrarla üzerinde durduğu, kamu görevlilerine yapılan tüm ödemelerin emekliliğe sayılması ve bu şekilde, emekli olacak kamu görevlilerinin emekli maaşlarının son derece düşük kalmasının önüne geçilmesi konusunda bir çalışma yapılmamıştır. Bu noktada ek ödemelerden damga vergisi hariç hiçbir kesinti yapılmayacak olması, bu ödemelerin hiçbir şekilde emekliliğe yansımayacağını ve kamu görevlilerimizin emekliliklerinde mağduriyet yaşayacağı anlamı taşımaktadır.
•Ücret adaleti, çok yönlü sağlanması gereken bir unsurdur ancak KHK ile farklı kurumlarda aynı ünvana sahip kamu görevlilerinin ücretleri eşitlenmiş, kamu görevlilerinin bütününü kapsayan ücret dengesi göz ardı edilmiştir.
•En yüksek artışlar, daire başkanı ve üstü ünvanlarda olmuş; düşük maaş alan memurlarla yüksek maaş alanlar arasındaki makas açılarak yeni bir adaletsizlik ortaya çıkmıştır. Toplu görüşmelerin başladığı 2002 yılında en yüksek maaşla en düşük maaş arasındaki fark (ek ödemeler hariç) 8,5 kat iken; girişimlerimiz sonucunda 2011 yılına gelindiğinde bu makas 4,5 kata kadar düşürülmüştü. Avrupa’da ortalama 2 ile 4 kat arasında değişen bu makasın ısrarla açılmak istenmesindeki niyetin halisane olmadığı inancını taşımaktayız. Oysa ücret adaletinin temel özelliklerinden bir tanesi de sistemin kendi içerisinde dengeli olmasıdır.
•KİT’lerde I Sayılı Cetvele tabi olarak açalışan personelden bölge müdürü, başmüdür, fabrika müdürü, müessese müdürü, işletme müdür, diğer müdürler ve yardımcıları ile savunma uzmanları ve sivil savunma uzmanlarının ek tazminat oranlarında azalma olmaktadır. Bu durum, büyük bir adaletsizlik doğurmakta ve kazanılmış haklardan geriye gidiş anlamı taşımaktadır.
•Farklı kurumlarda emsali bulunan ünvanların ücretleri eşitlenmeye çalışılırken, kamu görevlilerinin büyük çoğunluğunu oluşturan öğretmen, din görevlisi, hekim dışı sağlık personeli, polis, subay, ast subay, profesör, doçent, yardımcı doçent, araştırma görevlisi gibi birçok kamu görevlisi görmezden gelinmiş ve bu personele herhangi bir artış yapılmamıştır.
•Bir tarafta ücretlerinde hiç artış yapılmayan hatta tazminatları azaltılan kamu görevlileri bulunurken, diğer tarafta ücretleri yüksek oranlarda artacak kamu görevlilerinin varlığı çalışma barışının bozulmasına yol açabilecek bir olumsuzluk oluşturmuştur.
•Bu KHK ile 15.01.2012 itibarıyla daire başkanı ve üstü ünvanlardaki personelin ücret hesaplaması bütünüyle farklı bir sisteme dönüştürülmektedir. Bu yolla kamuda farklı maaş hesaplama sistemleri ile çok daha karmaşık bir yapı getirilmektedir.
•Kadro karşılığı sözleşmeli personel uygulaması daraltılmaktadır.
•Cumhurbaşkanlığı, TBMM Başkanlığı ve Başbakanlık personeline son derece yüksek ek mali haklar getirilerek, bir taraftan kurumlar arası fark kapatılmaya çalışılırken, diğer taraftan yeni ödemeler yaratılmaktadır.
•Kurumların teşkilat kanunlarında ve diğer farklı mevzuatlarda öngörülen ikramiye, makdu fazla çalışma ücreti gibi ödemeler, 15.01.2012 tarihi itibarıyla sona erdirilmektedir. Bu açıdan bakıldığında bazı ünvanların ek ödeme oranlarında çok yüksek artışlar yapılmış gibi görülürken, aslında kesilen fazla mesai, ikramiye gibi ödemeler nedeniyle hak kaybı yaşanacak, ücret artışı ya hiç olmayacak ya da sınırlı kalacaktır.
•Maaş ve özlük hakları ile hizmet sınıfları aynı olacak şekilde görev yapacak kariyer uzman istihdamını esas alan kariyer uzmanlık sistemi getirilmektedir.
•Yapılan düzenlemenin eşit işe eşit ücret getirmesi, en düşük ortak paydada değil; ancak kimseyi hak kaybına uğratmadan gerçekleşmesi ile mümkün olacaktır. Bunun sağlanması için de yapılacak düzenlemelerin muhataplarından kaçırılarak değil; ortak çalışma yaparak hayata geçirilmesi gerekmektedir.
Türkiye Kamu-Sen olarak ek ödeme artışının, faydalanacak kamu görevlilerine hayırlı olmasını diler; saydığımız bu aksaklıkların giderilerek, kamuda gerçek anlamda adaletin sağlanması için her türlü girişimde bulunacağımızı bildiririz.
KİM NE KADAR ALACAK
Kadro ve Görev Ünvanı
Mevcut Ek Ödeme Oranı (%)
Aldığı Ek Ödeme Miktarı (TL)
Yeni Ek Ödeme Oranı (%)
Alacağı Ek Ödeme Miktarı (TL)
Fark
(TL)
A- Aylıklarını 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa Göre Alanlar:
1- Kadroları Genel İdare Hizmetleri Sınıfında yer alan personel ile Teknik Hizmetler, Sağlık ve Yardımcı Sağlık Hizmetleri ile Avukatlık Hizmetleri sınıflarında bulunan personelden ek ödeme oranları ilgili gruplarında düzenlenmeyen ve kadro unvanları bu bölümde yer alan personel;
a) Ek göstergeleri 7.600 veya daha yüksek tespit edilen kadrolarda bulunanlar
76
465,4
200
1224,7
759,3
b) Ek göstergeleri 7.000 olarak tespit edilen kadrolarda bulunanlar
74
453,2
198
1212,5
759,3
c) Genel Müdür ile ek göstergeleri genel müdür düzeyinde veya daha yüksek tespit edilen kadrolarda bulunanlar
72
440,9
195
1194,1
753,2
ç) Ek göstergeleri 4.800 veya daha yüksek tespit edilen kadrolarda bulunanlar ile (b) sırasında sayılanların yardımcılarından (c) sırasında yer almayanlar
67
410,3
193
1181,9
771,6
d) Genel müdür yardımcısı, büyükşehir belediyesi bulunan illerin il özel idaresi genel sekreter yardımcısı, diğer illerin il özel idaresi genel sekreteri, büyükşehir belediyesi genel sekreter yardımcısı, ek göstergeleri genel müdür yardımcısı düzeyinde veya daha yüksek tespit edilen I. hukuk müşaviri, başkan yardımcısı ve kurum ve kurul başkanı unvanlı kadrolarda bulunanlar
72
440,9
190
1163,5
722,6
e) Daire Başkanı, kadrolu yönetim kurulu üyesi, genel sekreter, büyükşehir belediyesi bulunan illerin il özel idaresi I. hukuk müşaviri, büyükşehir belediyesi bulunmayan illerin il özel idaresi genel sekreter yardımcısı, diğer I. hukuk müşaviri, il belediye başkan yardımcısı
114’den başlayarak farklı oranlarda
698,1
185
1132,9
434,8
f) Bağlı ve ilgili kuruluş il müdürleri, milli emlak dairesi başkanı, yükseköğretim kurumları daire başkanları, bölge müdürü, Atatürk Orman Çiftliği müdürü, büyükşehirlerin merkez ilçelerinin belediye başkan yardımcıları, KİT’lerde başmüdür, kombina, fabrika, müessese ve işletme müdürleri, defterdar yardımcısı, gelir idaresi grup müdürü, il müftü yardımcısı, bakanlık, müsteşarlık, başkanlık ve bağımsız genel müdürlüklerin bölge müdür yardımcısı ve il müdür yardımcısı, (ç), (d) ve (e) sıralarında sayılanların yardımcıları
114’den başlayarak farklı oranlarda
698,1
180
1102,3
404,2
g) İl nüfus ve vatandaşlık müdürü, il yazı işleri müdürü, il idare kurulu müdürü, il mahalli idare müdürü, il planlama ve koordinasyon müdürü, dernekler il müdürü, il afet ve acil durum müdürü, hukuk müşaviri, fakülte ve yüksekokul sekreteri, basın ve halkla ilişkiler müşaviri, basın müşaviri, müşavir, müdür, şube müdürü, ilçe müftüsü, başkan, daire başkan yardımcısı, kurum sekreteri, merkez sekreteri, enstitü sekreteri, genel sekreter yardımcısı, birlik sekreteri, müze başkanı, KİT’lerde başuzman, diğer belediye başkan yardımcıları ve (f) sırasında sayılanların yardımcıları
114’den başlayarak farklı oranlarda
698,1
170
1041,0
342,9
ğ) Savunma sekreteri, sayman, müdür yardımcısı ile başkan yardımcısı unvanlı kadrolarda bulunanlar
114’den başlayarak farklı oranlarda
698,1
165
1010,4
312,3
h) Milli Savunma Bakanlığı ile Türk Silahlı Kuvvetlerinde istisnai memur kadrolarında bulunanlardan ek ödemeleri kadro unvanları itibarıyla bu Cetvelin diğer gruplarında veya bu grubun diğer sıralarında daha yüksek belirlenmemiş olanlar, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünde ilgili mevzuat hükümleri uyarınca teknik denetçi olarak görevlendirilenlerden ek ödemeleri kadro unvanları itibarıyla bu Cetvelin diğer gruplarında veya bu grubun diğer sıralarında daha yüksek belirlenmemiş olanlar
67
410,3
145
887,9
477,6
ı) Büyükşehir belediyeleri ile bunlara bağlı genel müdürlüklerin başmüfettiş ve müfettiş kadrolarında bulunanlar, yükseköğretim kurumları ile mahalli idareler ve bu idarelere bağlı genel müdürlüklerde 5018 sayılı Kanun hükümlerine göre iç denetçi kadrolarına atananlardan;
1) 1-2 dereceden aylık alanlar
55-67
336,8
410,3
165
1010,4
673,6
600,1
2) 3-4 dereceden aylık alanlar
55-67
336,8
410,3
163
998,2
661,4
587,9
3) Diğer derecelerden aylık alanlar
55-67
336,8
410,3
160
979,8
643,0
569,5
4) Bunların yardımcıları
55-67
336,8
410,3
155
949,2
612,4
538,9
i) Diğer belediyeler ve bunlara bağlı genel müdürlüklerin başmüfettiş ve müfettişlerinden;
1) 1-2 dereceden aylık alanlar
55-67
336,8
410,3
155
949,2
612,4
538,9
2) 3-4 dereceden aylık alanlar
55-67
336,8
410,3
150
918,6
581,8
508,3
3) Diğer derecelerden aylık alanlar
55-67
336,8
410,3
145
887,9
551,1
477,6
4) Bunların yardımcıları
67
410,3
140
857,3
447,0
j) Bakanlık, müsteşarlık, başkanlık, bağımsız genel müdürlük taşra teşkilatları ile yükseköğretim kurumlarında ve mahalli idarelerde özel yarışma sınavı sonucunda mesleğe uzman ve denetmen yardımcısı olarak alınıp belirli süreli meslek içi eğitimden sonra özel bir yeterlik sınavı sonunda uzman ve denetmen unvanlı kadrolara (mevzuatı uyarınca sözkonusu kadrolara atananlar dahil) atananlar ile belediye iktisat müfettişlerinden;
1) 1-2 dereceden aylık alanlar
66
404,2
140
857,3
453,1
2) 3-4 dereceden aylık alanlar
67
410,3
135
826,7
416,4
3) Diğer derecelerden aylık alanlar
66
404,2
130
796,1
391,9
4) Bunların yardımcıları
67
410,3
125
765,5
355,2
k) Raportör, mütercim, tercüman, çözümleyici, programcı, araştırmacı, muhasebeci, muhasip, kontrolör, antrenör, ayniyat saymanı, uzman, danışman, aktüer, araştırmacı, APK uzmanı, talim ve terbiye kurulu uzmanı, eğitim uzmanı, savunma uzmanı, sivil savunma uzmanı ve diğer uzman unvanlı kadrolarda bulunanlar
1) 1-2 dereceden aylık alanlar
67
410,3
115
704,2
293,9
2) 3-4 dereceden aylık alanlar
67
410,3
110
673,6
263,3
3) Diğer derecelerden aylık alanlar
67
410,3
100
612,4
202,1
l) Şef, amir ve yardımcıları, zabıta başkomiseri ve komiseri, itfaiye başçavuşu, itfaiye çavuşu ve onbaşısı kadrolarında bulunanlardan;
1) 1-2 dereceden aylık alanlar
66
404,2
115
704,2
300,0
2) 3-4 dereceden aylık alanlar
66
404,2
105
643,0
238,8
3) Diğer derecelerden aylık alanlar
66
404,2
95
581,8
177,6
m) Genel idare hizmetleri sınıfındaki diğer kadrolarda bulunanlardan;
1) 1-2 dereceden aylık alanlar
65
398,0
110
673,6
275,6
2) 3-4 dereceden aylık alanlar
65
398,0
100
612,4
214,4
3) 5-7 dereceden aylık alanlar
65
398,0
90
551,1
153,1
4) Diğer derecelerden aylık alanlar
65
398,0
85
520,5
122,5
2- Kadroları Teknik Hizmetler Sınıfında yer alan personel;
a) Başmühendis, başmimar, mühendis, mimar, bölge plancısı ve şehir plancısı kadrolarında bulunanlardan;
1) 1-2 dereceden aylık alanlar
96
587,9
150
918,6
330,7
2) 3-4 dereceden aylık alanlar
96
587,9
140
857,3
269,4
3) Diğer derecelerden aylık alanlar
91
557,3
130
796,1
238,8
b) Jeolog, hidrolog, hidrojeolog, jeofizikçi, kimyager, fizikçi, jeomorfolog, arkeolog, matematikçi, istatistikçi ve astronom kadrolarında bulunanlardan;
1) 1-2 dereceden aylık alanlar
82
502,1
120
734,8
232,7
2) 3-4 dereceden aylık alanlar
82
502,1
110
673,6
171,5
3) Diğer derecelerden aylık alanlar
82
502,1
100
612,4
110,3
c) Ek ödeme oranları 1 nolu grupta düzenlenenler hariç, bu sınıfta yer alan diğer kadrolarda bulunanlardan;
1) 1-2 dereceden aylık alanlar
82
502,1
110
673,6
171,5
2) 3-4 dereceden aylık alanlar
82
502,1
100
612,4
110,3
3) 5-7 dereceden aylık alanlar
82
502,1
90
551,1
49,0
4) Diğer derecelerden aylık alanlar
82
502,1
85
520,5
18,4
3- Kadroları Sağlık Hizmetleri ve Yardımcı Sağlık Hizmetleri Sınıfında yer alan personel;
a) Uzman tabiplerden;
1) 1-2 dereceden aylık alanlar
83
508,3
200
1224,7
716,4
2) 3-4 dereceden aylık alanlar
82
502,1
190
1163,5
600,2
3) Diğer derecelerden aylık alanlar
82
502,1
180
1102,3
600,2
b) Tabipler ve tıpta uzmanlık mevzuatında belirtilen dallarda bu mevzuat hükümlerine göre uzmanlık belgesi alanlardan;
1) 1-2 dereceden aylık alanlar
83
508,3
190
1163,5
655,2
2) 3-4 dereceden aylık alanlar
82
502,1
180
1102,3
600,2
3) Diğer derecelerden aylık alanlar
82
502,1
170
1041,0
538,9
c) Diş tabiplerinden;
1) 1-2 dereceden aylık alanlar
76
465,4
185
1132,9
667,5
2) 3-4 dereceden aylık alanlar
76
465,4
175
1071,6
606,2
3) Diğer derecelerden aylık alanlar
76
465,4
165
1010,4
545,0
ç) Veteriner hekim kadrolarında bulunanlardan;
1) 1-2 dereceden aylık alanlar
112
685,9
165
1010,4
324,5
2) 3-4 dereceden aylık alanlar
112
685,9
155
949,2
263,3
3) Diğer derecelerden aylık alanlar
112
685,9
145
887,9
202,0
d) Eczacı kadrolarında bulunanlardan;
1) 1-2 dereceden aylık alanlar
74
453,2
140
857,3
404,1
2) 3-4 dereceden aylık alanlar
74
453,2
130
796,1
342,9
3) Diğer derecelerden aylık alanlar
72
440,9
120
734,8
293,9
e) Ek ödeme oranları 1 nolu grupta düzenlenenler hariç, bu sınıfta yer alan diğer personelden;
1) 1-2 dereceden aylık alanlar
72
440,9
115
704,2
263,3
2) 3-4 dereceden aylık alanlar
72
440,9
105
643,0
202,1
3) 5-7 dereceden aylık alanlar
72
440,9
95
581,8
140,9
4) Diğer derecelerden aylık alanlar
72
440,9
90
551,1
110,2
4- Kadroları Eğitim ve Öğretim Hizmetleri Sınıfında yer alan personel;
a) Öğretmen kadrosunda (örgün ve yaygın eğitim kurumlarındaki öğretmen unvanlı kadrolardaki yöneticiler dâhil) bulunanlardan;
1) 1-2 dereceden aylık alanlar
65
398,0
65
398,0
0
2) 3-4 dereceden aylık alanlar
65
398,0
65
398,0
0
3) Diğer derecelerden aylık alanlar
65
398,0
65
398,0
0
5- Kadroları Avukatlık Hizmetleri Sınıfında yer alan personel;
a) Ek ödeme oranları 1 nolu grupta düzenlenenler hariç, bu sınıfta yer alan kadrolarda bulunanlardan;
1) 1-2 dereceden aylık alanlar
67
410,3
150
918,6
508,3
2) 3-4 dereceden aylık alanlar
67
410,3
140
857,3
447,0
3) Diğer derecelerden aylık alanlar
67
410,3
130
796,1
385,8
6- Kadroları Din Hizmetleri Sınıfında yer alan personel;
a) Vaiz ve eğitim görevlisi kadrolarında bulunanlardan;
1) 1-2 dereceden aylık alanlar
66
404,2
66
404,2
0
2) 3-4 dereceden aylık alanlar
66
404,2
66
404,2
0
3) Diğer derecelerden aylık alanlar
66
404,2
66
404,2
0
b) Diğer kadrolarda bulunanlardan;
1) 1-2 dereceden aylık alanlar
65
398,0
65
398,0
0
2) 3-4 dereceden aylık alanlar
65
398,0
65
398,0
0
3) 5-7 dereceden aylık alanlar
65
398,0
65
398,0
0
4) Diğer derecelerden aylık alanlar
65
398,0
65
398,0
0
7- Mülki İdare Amirliği Hizmetleri Sınıfında yer alan personel;
a) Müsteşar
195
1194,1
195
1194,1
0
b) Kurul Başkanı, Müsteşar Yardımcısı, I.Hukuk Müşaviri, Genel Müdür, Strateji Geliştirme Başkanı ile bu görevleri yürüten merkezde görevli Valiler
180
1102,3
180
1102,3
0
c) Merkezde görevli diğer Valiler
155
949,2
178
1090,0
140,8
ç) (a), (b) ve (c) sıralarında sayılanlar dışında kadroları merkez teşkilatında bulunanlardan (Mülkiye Müfettişleri Dahil);
1) Birinci sınıf olup 1 inci derecenin dördüncü kademesinden aylık alanlar
195
1194,1
195
1194,1
0
2) Birinci sınıf olup 1 inci derecenin diğer kademelerinden aylık alanlar
115
704,2
190
1163,5
459,3
3) 1 inci derecenin dördüncü kademesinden aylık alanlar
195
1194,1
195
1194,1
0
4) 1 inci derecenin diğer kademelerinden aylık alanlar
115
704,2
115
704,2
0
5) 2 nci dereceden aylık alanlar
155
949,2
155
949,2
0
6) 3 üncü dereceden aylık alanlar
130
796,1
130
796,1
0
7) 4 üncü dereceden aylık alanlar
130
796,1
130
796,1
0
8) 5 inci dereceden aylık alanlar
105
643,0
105
643,0
0
d) Vali Yardımcısı ve Kaymakamlardan;
1) Birinci sınıf olup 1 inci derecenin dördüncü kademesinden aylık alanlar
105
643,0
200
1224,7
581,7
2) Birinci sınıf olup 1 inci derecenin diğer kademelerinden aylık alanlar
100
612,4
200
1224,7
612,3
3) 1 inci derecenin dördüncü kademesinden aylık alanlar
105
643,0
200
1224,7
581,7
4) 1 inci derecenin diğer kademelerinden aylık alanlar
25
153,1
132
808,3
655,2
5) 2 nci dereceden aylık alanlar
65
398,0
172
1053,3
655,3
6) 3 üncü dereceden aylık alanlar
40
245,0
147
900,2
655,2
7) 4 üncü dereceden aylık alanlar
40
245,0
147
900,2
655,2
8) 5 inci dereceden aylık alanlar
15
91,9
122
747,1
655,2
9) 6 ncı dereceden aylık alanlar
30
183,7
137
838,9
655,2
10) 7 nci dereceden aylık alanlar
10
61,2
117
716,5
655,3
e) Hukuk işleri müdürlerinden;
1) Birinci sınıf olup 1 inci derecenin dördüncü kademesinden aylık alanlar
195
1194,1
195
1194,1
0
2) Birinci sınıf olup 1 inci derecenin diğer kademelerinden aylık alanlar
190
1163,5
190
1163,5
0
3) 1 inci derecenin dördüncü kademesinden aylık alanlar
195
1194,1
195
1194,1
0
4) 1 inci derecenin diğer kademelerinden aylık alanlar
160
979,8
160
979,8
0
5) 2 nci dereceden aylık alanlar
195
1194,1
195
1194,1
0
6) 3 üncü dereceden aylık alanlar
175
1071,6
175
1071,6
0
7) 4 üncü dereceden aylık alanlar
175
1071,6
175
1071,6
0
8) 5 inci dereceden aylık alanlar
150
918,6
150
918,6
0
9) 6 ncı dereceden aylık alanlar
165
1010,4
165
1010,4
0
10) 7 nci dereceden aylık alanlar
145
887,9
145
887,9
0
f) Kaymakam adayı
145
887,9
145
887,9
0
8- Kadroları Emniyet Hizmetleri Sınıfında yer alan personel;
a) Birinci Sınıf Emniyet Müdürleri
55
336,8
74
453,2
116,4
b) İkinci Sınıf Emniyet Müdürleri
74
453,2
74
453,2
0
c) Üçüncü Sınıf Emniyet Müdürleri
74
453,2
74
453,2
0
ç) Dördüncü Sınıf Emniyet Müdürleri
74
453,2
74
453,2
0
d) Emniyet Amiri kadrolarında bulunanlar
74
453,2
74
453,2
0
e) Başkomiser kadrolarında bulunanlar
74
453,2
74
453,2
0
f) Komiser kadrolarında bulunanlar
74
453,2
74
453,2
0
g) Komiser yardımcısı kadrolarında bulunanlar
74
453,2
74
453,2
0
ğ) Polis Memuru kadrolarında bulunanlardan;
1) 1-2 dereceden aylık alanlar
75
459,3
75
459,3
0
2) 3-4 dereceden aylık alanlar
75
459,3
75
459,3
0
3) Diğer derecelerden aylık alanlar
75
459,3
75
459,3
0
h) Diğer kadrolarda bulunanlardan;
66
404,2
66
404,2
0
1) 1-4 dereceden aylık alanlar
66
404,2
66
404,2
0
2) 5-7 dereceden aylık alanlar
66
404,2
66
404,2
0
3) Diğer derecelerden aylık alanlar
66
404,2
66
404,2
0
9- Kadroları Yardımcı Hizmetler Sınıfında yer alan personel;
a) Bu sınıfta yer alan kadrolarda bulunanlardan;
1) 1-4 dereceden aylık alanlar
63
385,8
90
551,1
165,3
2) 5-7 dereceden aylık alanlar
63
385,8
80
489,9
104,1
3) Diğer derecelerden aylık alanlar
63
385,8
70
428,7
42,9
B- Aylıklarını 926 sayılı Türk Silahlı Kuvvetleri Personel Kanunu, 3269 sayılı Uzman Erbaş Kanunu ve 3466 sayılı Uzman Jandarma Kanununa Göre Alanlar:
1- Subaylardan;
a) Genelkurmay Başkanı
103
630,7
103
630,7
0
b) Kuvvet Komutanları ve Jandarma Genel Komutanı
82
502,1
82
502,1
0
c) Orgeneral ve Oramiral
81
496,0
81
496,0
0
ç) Korgeneral ve Koramiral
79
483,8
79
483,8
0
d) Tümgeneral ve Tümamiral
77
471,5
77
471,5
0
e) Tuğgeneral ve Tuğamiral
75
459,3
75
459,3
0
f) Kıdemli Albay
63
385,8
63
385,8
0
g) Albay
59
361,3
59
361,3
0
ğ) Yarbay
56
342,9
56
342,9
0
h) Kıdemli Binbaşı
68
416,4
68
416,4
0
ı) Binbaşı
68
416,4
68
416,4
0
i) Kıdemli Yüzbaşı
68
416,4
68
416,4
0
j) Yüzbaşı
68
416,4
68
416,4
0
k) Kıdemli Üsteğmen
69
422,5
69
422,5
0
l) Üsteğmen
69
422,5
69
422,5
0
m) Teğmen
69
422,5
69
422,5
0
n) Asteğmen
69
422,5
69
422,5
0
2- Astsubaylardan;
a) II.Kad.Kd.Bçvş.
67
410,3
67
410,3
0
b) Kad.Kd.Bçvş.
67
410,3
67
410,3
0
c) Kd.Bçvş.
67
410,3
67
410,3
0
ç) Kad.Bçvş.
67
410,3
67
410,3
0
d) Bçvş.
67
410,3
67
410,3
0
e) Kd.Üstçvş.
68
416,4
68
416,4
0
f) Üstçvş
68
416,4
68
416,4
0
g) Kd.Çvş.
68
416,4
68
416,4
0
ğ) Çvş.
68
416,4
68
416,4
0
3- Uzman Jandarmalardan;
a) VIII.Kad.Çvş.
67
410,3
67
410,3
0
b) VII.Kad.Çvş.
67
410,3
67
410,3
0
c) VI.Kad.Çvş.
67
410,3
67
410,3
0
ç) V.Kad.Çvş.
67