• Sık Sorulan Sorular
  • Anketler
  • Üye Olmak İstiyorum
  • Acil Kan Bilgi Sistemi
“Türkiye'nin Sendikası ”
No Result
Tüm Sonuçları Gör
Kamusen
UAESEB
  • ANA SAYFA
  • SENDİKAMIZ
    • TES Kurumsal
    • Yönetim
    • Şubelerimiz
    • Türkiye Kamu-Sen’e Üye Sendikalar
  • ARŞİV
    • Haber Arşivi
    • Duyuru Arşivi
    • Yayın Arşivi
      • Sendika Bülteni
      • Eğitimin Sesi Dergisi
      • Eğitim ve Toplum
      • Üniversite Bülteni
      • Kitap, Araştırma, Mevzuat, Resim
      • Broşür ve Afiş Arşivi
    • BASINDA TES
      • Yazılı Basın
      • Görsel Basın
    • Köşe Yazıları Arşivi
  • MEVZUAT
  • HUKUK
  • KAMPANYALAR
  • MİSAFİRHANELER
    • Misafirhanemiz
    • Öğrenci Misafirhanesi
  • İLETİŞİM
  • ANA SAYFA
  • SENDİKAMIZ
    • TES Kurumsal
    • Yönetim
    • Şubelerimiz
    • Türkiye Kamu-Sen’e Üye Sendikalar
  • ARŞİV
    • Haber Arşivi
    • Duyuru Arşivi
    • Yayın Arşivi
      • Sendika Bülteni
      • Eğitimin Sesi Dergisi
      • Eğitim ve Toplum
      • Üniversite Bülteni
      • Kitap, Araştırma, Mevzuat, Resim
      • Broşür ve Afiş Arşivi
    • BASINDA TES
      • Yazılı Basın
      • Görsel Basın
    • Köşe Yazıları Arşivi
  • MEVZUAT
  • HUKUK
  • KAMPANYALAR
  • MİSAFİRHANELER
    • Misafirhanemiz
    • Öğrenci Misafirhanesi
  • İLETİŞİM
No Result
Tüm Sonuçları Gör

EĞİTİM SİSTEMİNDE REFORM NİTELİĞİNDE KÖKLÜ DEĞİŞİKLİKLER YAPILMALI

  • 30/04/2010
  • Yazılı Basın Açıklaması
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email

 Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı İsmail KONCUK’un, YGS sonuçlarına ilişkin yaptığı basın açıklamasıdır.

 

ÜNİVERSİTE SINAVINDA BAŞARI İÇİN EĞİTİM SİSTEMİNDE REFORM NİTELİĞİNDE KÖKLÜ DEĞİŞİKLİKLER YAPILMALI

Yükseköğretime Geçiş Sınavı sonuçları açıklandı. Ancak YGS sonuçları eğitimciler olarak bizleri mutlu etmemiştir. YGS’ye giren adayların 14 bin 156’sının sınavı hesaplanamamış, 70 bin aday ise tercih hakkını kazanamamıştır. Öte yandan Fen bilimleri testi, adayların yarıdan fazlası tarafından boş bırakılmıştır.

 

Bu sonuçlar eğitim sistemi açısından geldiğimiz noktayı gözler önüne sermektedir. Ezberci, sınava endeksli, analitik düşünmeye yönlendirmeyen, yenilikçi olmayan bir eğitim sistemine sahip olan ülkemizde, öğrencilerin üniversite yarışında başarılı olmasını beklemek mümkün değildir.

 

ÖĞRENCİLER DEĞİL, SİSTEM SORGULANMALI

Bu noktada üniversite sınavında yaşanan başarısızlıkta öğrencilerin değil, sistemin sorgulanması gerekmektedir. Öğrencilerimiz yanlışlıklarla dolu eğitim sistemi nedeniyle, başarısız bir eğitim-öğretim hayatı yaşamaktadır. Bu nedenle eğitim sisteminde reform niteliğinde köklü değişikler yapmak gerekmektedir. Bu konuda ne yazık ki Milli Eğitim Bakanlığı hiçbir adım atmamıştır. Sorunlar yıllar geçtikçe daha da kronikleşmekte ve içinden çıkılmaz hale gelmektedir.

 

Ülkemizde neredeyse dershaneler okullara alternatif hale getirilmiştir. Öğrenci dershanede aldığı eğitimle sınava hazırlanmaktadır. Maddi imkânsızlıklar nedeniyle dershaneye gidemeyenler ise, sadece okulda aldığı eğitimle sınava hazırlanmaktadır. Türkiye’de eğitimde fırsat eşitliği yoktur. Bu da bölgeler arasında, iller arasında ciddi farklılıklar oluşmasına yol açmaktadır.

 

SINAVA ENDEKSLİ EĞİTİM, YÖNLENDİRME ÇALIŞMASI YAPILMAMASI, DOĞRU PLANLANMIŞ BİR YÜKSEKÖĞRETİM STRATEJİSİNİN OLMAMASI, ÖĞRETMEN AÇIĞI BÜYÜK HANDİKAP

Sınava endeksli eğitim sonucunda ne yazık ki, araştırmayan, sorgulamayan, üretemeyen bir nesil yetişmektedir. Öğrencilere üniversite hayatı için bir yönlendirme çalışması yapılmamaktadır. Türkiye’de doğru programlanmış bir yükseköğretim stratejisi yoktur. Öğretmen ve derslik açığı eğitim-öğretimi olumsuz etkilemektedir. Öğrencileri okula bağlayan bir yapı oluşturulamamıştır.

 

Öte yandan YGS sonuçlarının en dikkat çekici noktalardan biri de öğrencilerin fen bilimleri alanında yaşadığı başarısızlıktır. Ülkemizde öğrencilerin fen bilimlerine yeterli ilgiyi göstermesi bir türlü sağlanamamaktadır Oysa fen ve matematik vazgeçilmez temel bilimlerdir. Bu alanlarda sağlanan başarı, son derece önemlidir. Fen bilimleri alanında başarısızlığın kaynağında da eğitim sistemindeki yanlış uygulamalar, ezberci ve sınav merkezli eğitim yatmaktadır.

 

Başarıyı sadece üniversiteyi kazanan öğrenci sayısıyla ilişkilendirmemek gerekir. İlköğretimde, ortaöğretimde iyi yetişmeyen gençler, üniversitede de zorluk yaşamaktadır. Akademisyenlerin en çok şikâyet ettiği konuların başında öğrencilerin ortaöğretimde iyi yetişmemesi gelmektedir.

 

Bu noktada üniversite sınavında ve üniversite hayatında başarı amaçlanıyorsa; öncelikle eğitim sisteminde reform yapılması zorunludur.

 

Eğitim sistemi baştan aşağı yenilenmeli, öğrencilere yönlendirme çalışması yapılmalı, müfredat programları gözden geçirilmeli, ezbercilikten uzak, başarı merkezli bir sistem oluşturulmalı, ortaöğretimin etkisi artırılmalı, eğitime yatırım yapılmalı, öğretmen ve derslik açığı sorunu mutlaka çözülmeli,  öğrencinin okula ilgisi sağlanmalı, eğitimde fırsat eşitsizliğinin önüne geçilmelidir.

 

Yükseköğretim Kurulu da, üzerine düşen sorumlulukları yerine getirmeli; sayısal bazda değil, kalite bazında üniversiteleriyle adından söz ettirmelidir. Türkiye’de ilköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretimde verim, kalite ve başarı ancak, ilgili tüm kurumların, yetkili makamların elini taşın altına koymasıyla gerçekleştirilebilir.

 

Saygılarımızla.

 

Son Haberler

Kamuoyuna Duyuru
Güncel

Kamuoyuna Duyuru

7 Şubat 2023
Milletimizin Başı Sağ Olsun
Güncel

Milletimizin Başı Sağ Olsun

7 Şubat 2023
Yarıyıl Tatili 13 Şubat’a Kadar Uzatılsın
Güncel

Yarıyıl Tatili 13 Şubat’a Kadar Uzatılsın

6 Şubat 2023
Geçmiş Olsun Türkiyem!
ARŞİV

Geçmiş Olsun Türkiyem!

6 Şubat 2023
Keyfiyete Dayalı Düzenlemeler İle Proje Okulları Ziyan Edilmemelidir.
Güncel

Keyfiyete Dayalı Düzenlemeler İle Proje Okulları Ziyan Edilmemelidir.

3 Şubat 2023
Bizi Takip Edin!
Instagram
Facebook
Twitter
Youtube
Kurumsal
  • Yönetim
  • TES Kurumsal
  • Şubelerimiz
  • Türkiye Kamu-Sen’e Üye Sendikalar
Hızlı Erişim
  • Misafirhane
  • Öğrenci Misafirhanesi
  • Anketler
  • İletişim Formu
Bize Ulaşın

Adres: / Erzurum Mahallesi Talatpaşa Bulvarı No:160 Kat:6 Cebeci/ANKARA

Telefon: 0 312 4240960 (8 Hat)

Belgegeçer:  0 312 4240968

E-Mail: iletisim@turkegitimsen.org.tr

Türk Eğitim-Sen Genel Merkez © 2023

Tasarım ve Uygulama | Web Çözüm Yazılım Çözümleri
  • K.V.K.K
  • Gizlilik İlkeleri
  • Bilgi Edinme
  • Kullanım Koşulları
Menu
  • K.V.K.K
  • Gizlilik İlkeleri
  • Bilgi Edinme
  • Kullanım Koşulları
No Result
Tüm Sonuçları Gör
  • ANA SAYFA
  • SENDİKAMIZ
    • TES Kurumsal
    • Yönetim
    • Şubelerimiz
    • Türkiye Kamu-Sen’e Üye Sendikalar
  • ARŞİV
    • Haber Arşivi
    • Duyuru Arşivi
    • Yayın Arşivi
      • Sendika Bülteni
      • Eğitimin Sesi Dergisi
      • Eğitim ve Toplum
      • Üniversite Bülteni
      • Kitap, Araştırma, Mevzuat, Resim
      • Broşür ve Afiş Arşivi
    • BASINDA TES
      • Yazılı Basın
      • Görsel Basın
    • Köşe Yazıları Arşivi
  • MEVZUAT
  • HUKUK
  • KAMPANYALAR
  • MİSAFİRHANELER
    • Misafirhanemiz
    • Öğrenci Misafirhanesi
  • İLETİŞİM

©  Türk Eğitim-Sen  – Tüm Hakları Saklıdır.  Tasarım ve Uygulama.