• Sık Sorulan Sorular
  • Anketler
  • Üye Olmak İstiyorum
  • Acil Kan Bilgi Sistemi
“Türkiye'nin Sendikası ”
No Result
Tüm Sonuçları Gör
Kamusen
UAESEB
  • ANA SAYFA
  • SENDİKAMIZ
    • TES Kurumsal
    • Kalite Politikamız
    • Yönetim
    • Şubelerimiz
    • Türkiye Kamu-Sen’e Üye Sendikalar
  • ARŞİV
    • Haber Arşivi
    • Duyuru Arşivi
    • Yayın Arşivi
      • Sendika Bülteni
      • Eğitimin Sesi Dergisi
      • Eğitim ve Toplum
      • Üniversite Bülteni
      • Kitap, Araştırma, Mevzuat, Resim
      • Broşür ve Afiş Arşivi
    • BASINDA TES
      • Yazılı Basın
      • Görsel Basın
    • Köşe Yazıları Arşivi
  • MEVZUAT
  • HUKUK
  • KAMPANYALAR
  • MİSAFİRHANELER
    • Misafirhanemiz
    • Öğrenci Misafirhanesi
  • İLETİŞİM
  • ANA SAYFA
  • SENDİKAMIZ
    • TES Kurumsal
    • Kalite Politikamız
    • Yönetim
    • Şubelerimiz
    • Türkiye Kamu-Sen’e Üye Sendikalar
  • ARŞİV
    • Haber Arşivi
    • Duyuru Arşivi
    • Yayın Arşivi
      • Sendika Bülteni
      • Eğitimin Sesi Dergisi
      • Eğitim ve Toplum
      • Üniversite Bülteni
      • Kitap, Araştırma, Mevzuat, Resim
      • Broşür ve Afiş Arşivi
    • BASINDA TES
      • Yazılı Basın
      • Görsel Basın
    • Köşe Yazıları Arşivi
  • MEVZUAT
  • HUKUK
  • KAMPANYALAR
  • MİSAFİRHANELER
    • Misafirhanemiz
    • Öğrenci Misafirhanesi
  • İLETİŞİM
No Result
Tüm Sonuçları Gör

Doğru Soru Hangisi? Milli Eğitim Bakanı Kim Olmalı? Milli Eğitim Bakanı Nasıl Birisi Olmalı?

Türkiye Kamu-Sen Genel Başkan Vekili ve Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı Talip Geylan, son zamanlarda sıklıkla gündemde yer alan ‘Yeni Milli Eğitim Bakanı kim olacak?’ sorularının yersiz olduğunu kaydederek, “Milli Eğitim Bakanı’nın nasıl birisi olması gerektiği sorulması gereken asıl sorudur.” dedi.
  • 01/06/2023
  • Güncel, HABER
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email
Doğru Soru Hangisi? Milli Eğitim Bakanı Kim Olmalı? Milli Eğitim Bakanı Nasıl Birisi Olmalı?

Türkiye Yüzyılı’nın eğitimle inşa edileceğine dikkat çeken Genel Başkan, yeni Milli Eğitim Bakanı’nın içeriği ve hedefleri bakımından milli, yöntemi ve araçları bakımından çağdaş ve evrensel bir eğitim sistemi için çaba göstermesi gerektiğini bildirdi.

Genel Başkan açıklamasında şu satırlara yer verdi:

“Bugünlerde medyada Kabine Toto aldı başını gidiyor. Her kesim, belki gündem oluşturma gayesiyle belki de arzu ettiklerini işaret etmek amacıyla Kabine listesi yayınlıyor. Hal böyleyken, eğitim çalışanları da Milli Eğitim Bakanı’nın kim olacağı hususunda gündemlerini dolduruyor. Fakat aslında Milli Eğitim Bakanı’nın kim olacağından ziyade, Milli Eğitim Bakanı’nın nasıl birisi olması gerektiği sorulması gereken asıl sorudur diye düşünüyorum. Bize göre Milli Eğitim Bakanı; -Öncelikle eğitimi “Yöneten” olmalıdır.

Çok uzun yıllardır, özellikle MEB taşra teşkilatını “Dışarıdan yapıların” tahakkümü altında bırakan yönetim zaafiyetini sona erdirmelidir.

-Eğitimle ilgili planlamaların, projelerin ve politikaların, egemenlik arzusundaki STK görünümlü oluşumların mutfağında değil, Milli Eğitim Bakanlığı teşkilatının çok zengin birikime sahip olan köklü kuruluşlarında hazırlanmasından taviz vermemelidir.

-Yönetici atama ve görevde yükselmelerde liyakat ve ehliyeti esas alan bir yönetim anlayışını hakim kılmalıdır. Örneğin akademik başarısı en yüksek öğrencilerimizin okuduğu proje okullarını “yandaş atama projesi” olmaktan kurtarmalıdır.

-Eğitim çalışanlarının beklentilerini samimiyetle “Gören” olmalı, Öğretmenlik Meslek Kanunu gibi, çalışanları ilgilendiren her düzenlemede sahanın sesine kulak vermelidir.

-Personelini gerçek anlamda sahiplenmeli, eğitim çalışanlarını insanca yaşayabilecekleri ekonomik koşullara kavuşturmak için tüm imkanları ve sınırları zorlayabilmelidir.

-Türkiye Yüzyılı’nın eğitimle inşa edileceği şuuruyla; içeriği ve hedefleri bakımından milli, yöntemi ve araçları bakımından çağdaş ve evrensel bir eğitim sistemi için çaba göstermelidir. Bu ilkeler üzerinde ittifak edildiği sürece, kimin Milli Eğitim Bakanı olduğunun ne önemi var ki?”

Son Haberler

ALES ile Kariyer Basamakları Sınavı Aynı Tarihte. Bu Duruma Tedbir Geliştirilmeli.
Güncel

ALES ile Kariyer Basamakları Sınavı Aynı Tarihte. Bu Duruma Tedbir Geliştirilmeli.

22 Eylül 2023
Atatürk, Türkiye’dir. Atatürk, Türk Milletidir.
Güncel

Atatürk, Türkiye’dir. Atatürk, Türk Milletidir.

22 Eylül 2023
Geçen Yıl Alınmayan Kariyer Sınavı Ücreti  Bu Sene Hangi Gerekçeyle Alınacak?
Güncel

Geçen Yıl Alınmayan Kariyer Sınavı Ücreti  Bu Sene Hangi Gerekçeyle Alınacak?

21 Eylül 2023
DUYURU

Öğretmenlik Kariyer Basamakları Yazılı Sınavı (ÖKBYS) Uygulama Kılavuzu Yayımlandı

21 Eylül 2023
Türk Eğitim-Sen Genel Merkezi’nden İLKSAN’a Hayırlı Olsun Ziyareti.
Güncel

Türk Eğitim-Sen Genel Merkezi’nden İLKSAN’a Hayırlı Olsun Ziyareti.

20 Eylül 2023
Bizi Takip Edin!
Instagram
Facebook
Twitter
Youtube
Kurumsal
  • Yönetim
  • TES Kurumsal
  • Şubelerimiz
  • Türkiye Kamu-Sen’e Üye Sendikalar
Hızlı Erişim
  • Misafirhane
  • Öğrenci Misafirhanesi
  • Anketler
  • İletişim Formu
Bize Ulaşın

Adres: / Erzurum Mahallesi Talatpaşa Bulvarı No:160 Kat:6 Cebeci/ANKARA

Telefon: 0 312 4240960 (8 Hat)

Belgegeçer:  0 312 4240968

E-Mail: iletisim@turkegitimsen.org.tr

Türk Eğitim-Sen Genel Merkez © 2023

Tasarım ve Uygulama | Web Çözüm Yazılım Çözümleri
  • K.V.K.K
  • Gizlilik İlkeleri
  • Bilgi Edinme
  • Kullanım Koşulları
Menu
  • K.V.K.K
  • Gizlilik İlkeleri
  • Bilgi Edinme
  • Kullanım Koşulları
No Result
Tüm Sonuçları Gör
  • ANA SAYFA
  • SENDİKAMIZ
    • TES Kurumsal
    • Kalite Politikamız
    • Yönetim
    • Şubelerimiz
    • Türkiye Kamu-Sen’e Üye Sendikalar
  • ARŞİV
    • Haber Arşivi
    • Duyuru Arşivi
    • Yayın Arşivi
      • Sendika Bülteni
      • Eğitimin Sesi Dergisi
      • Eğitim ve Toplum
      • Üniversite Bülteni
      • Kitap, Araştırma, Mevzuat, Resim
      • Broşür ve Afiş Arşivi
    • BASINDA TES
      • Yazılı Basın
      • Görsel Basın
    • Köşe Yazıları Arşivi
  • MEVZUAT
  • HUKUK
  • KAMPANYALAR
  • MİSAFİRHANELER
    • Misafirhanemiz
    • Öğrenci Misafirhanesi
  • İLETİŞİM

©  Türk Eğitim-Sen  – Tüm Hakları Saklıdır.  Tasarım ve Uygulama.