Sayın Başkan bizler Bilişim Öğretmenleri olarak, 5 ay oldu raporunuz ne zaman hayata geçecek merak ediyoruz?Meclis Başkanımız Sayın Cemil Çiçek "Kim ki bilişim çağına sırtını döner, uluslararası rekabette geri kalır." demişti. Bilişim ve İnternet komisyonunun raporunun raflarda kalmayacağını sözlerine eklemişti.Yolumuz uzun, vaktimiz kısıtlı…
Bilişim çağında teknolojiyi üreten bir Türkiye mi olacağız yoksa sürekli dışarıdan satın alan mı? Sanayi devrimini kaçıran ülkemiz bilişim çağını da mı kaçıracak?19 Aralık 2012 Tarihinde TBMM Bilişim ve İnternet Araştırma Komisyonu Başkanı, Adana Milletvekili Sayın Necdet Ünüvar, Meclis Başkanına 1140 sayfalık raporu sunmuştu.
Cemil Çiçek, 4 ay gibi kısa bir sürede kapsamlı bir raporun hazırlanması nedeniyle raporda emeği geçen herkese teşekkür ederken, "Kim ki bilişim çağına sırtını döner, uluslararası rekabette geri kalır" demişti. Çiçek: "Teknolojinin sadece kullanıcısı değil, aynı zamanda üreticisi de olmalıyız. Zararından dolayı karşı çıkmak yerine, güvenli kullanmak mümkündür" demişti.
Bilişim ve İnternet Araştırma Komisyonunun raporu raflarda kalmayacak demişti Sayın Çiçek ama 5 ay geçti kimseden ses yok, başkan bile açıklama yapmıyor! Acaba bilişim çağına sırtımızı mı dönüyoruz? Muhalefetin raporu çok önemsediği sessiz kalmadığı görülüyor fakat iktidar partisi milletvekilleri bu konuda hiç konuşmuyorlar.
Çalışmaları 4 ay boyunca bizzat takip eden Sayın Necdet Ünüvar suskun, bu rapor hani raflarda kalmayacaktı Sayın Başkanım? Peki komisyonun raporunda Türkiye’nin Bilişimde ilerlemesini sağlayacak kararlar var;Ülkemizde ilköğretim ve ortaöğretim okullarında 2011-2012 eğitim öğretim yılına kadar var olanbilgisayar dersleri özellikle program kullanmatemelli işlenmiş olup bilinçli bilgisayar ve internet kullanımıyla ilgili yeterli olmamıştır. 2006 yılında müfredatımıza giren medya okur-yazarlığı dersi de bu konuda yeterli olmamaktadır.
Avrupa’da ilköğretim düzeyinde internetin bilinçli kullanımıylailgili müfredatı olmayan tek Avrupa ülkesiTürkiye’dir. Ülkemizde de bilinçli internetkullanımıyla ilgili ders programları oluşturulup ortaokul düzeyinde mutlaka zorunlu olarak verilmelidir.(sf 536)Günümüzde; bilişim teknolojileri ve internetin kullanım alanı düşünüldüğünde, bu teknolojileri kullanmakonusunda kendi kendine yeterli, asgari yeterlilik düzeyini yakalamış insanlar yetiştirmek, eğitim sisteminin temel görevlerinden birisi olmalıdır.
Bu yüzden okullarda mutlaka bilişim okur-yazarlığı dersiilkokuldan itibaren zorunlu olarak verilmeli ve bu dersin içeriği aşağıdaki kriterlere göre hazırlanmalıdır.(sf 538)Kalkınma planları ve millî eğitim şûralarında sıklıkla öğretim programlarının Bilgi teknolojileri laboratuvarı kurulması için Milli Eğitim Bakanlığı tarafından okulun en az 8 dersliğe ve 150 öğrenciye sahip olması şartı aranmaktadır. Bu nedenle, illerin okul veya öğrenci sayısı ile bilgi teknolojileri laboratuvarı sayısı arasında anlamlı bir ilişki bulunmamaktadır.(sf 515)
Kullanıcıların bilişim teknolojileri becerileri ve sayısal okuryazarlık düzeylerine ilişkin eksiklik ve yetersizlikler, çoğu vatandaşın sayısal toplumun ve ekonominin dışında kalmasına ve bilişim teknolojilerinin verimlilik artışında sağladığı bütünsel etkiden yeterince yararlanamamasına neden olmaktadır. Bu amaçla, Avrupa ülkelerinde bilişim ve internet teknolojileri becerilerini geliştirmek ve bilinçli internet kullanıcısı bireyler yetiştirmek için ders müfredatları yeniden düzenlenmiştir.(sf 536)İnternette bulunan zararlı içeriğe çok kolay bir şekilde erişilebilmekte, başta çocuklar olmak üzere toplum olumsuz şekilde etkilenmektedir. Başta pornografi olmak üzere çocuk pornografisi ve video oyunları cazip gelir kapısı olması nedeniyle internette hızlı bir şekilde yayılmakta ve toplumu olumsuz etkilemektedir.(sf 1077)
Günümüzde; bilişim teknolojileri ve internetin kullanım alanı düşünüldüğünde, bu teknolojileri kullanma konusunda kendi kendine yeterli, asgari yeterlilik düzeyini yakalamış insanlar yetiştirmek, eğitim sisteminin temel görevlerinden birisi olmalıdır. Bu yüzden okullarda mutlaka bilişim okur-yazarlığı dersi ilkokuldan itibaren zorunlu olarak verilmeli ve bu dersin içeriği aşağıdaki kriterlere göre hazırlanmalıdır.