İdari Personel, Teknik Hizmetler ve Yardımcı Hizmetler Sınıfı Personeli ile İlgili Taleplerimiz

Türk Eğitim-Sen her şart ve zeminde tüm eğitim çalışanlarının yanında olmayı kendine şiar edinmiş bir sendika ve sivil toplum kuruluşudur.

Geçmişten günümüze üniversite idari personelinin, teknik hizmetler ve yardımcı hizmetler sınıfında çalışanların kanayan yarası haline gelmiş olan problemlere yoğunlaşarak bu konuda çözüm üretmeye devam ediyoruz. Bu amaçla eğitim çalışanlarının sorunlarını belirli başlıklarda toplayarak toplu sözleşme masasında dile getirmeye devam edeceğiz.

c)  İDARİ PERSONEL, TEKNİK HİZMETLER  VE YARDIMCI HİZMETLERSINIFI PERSONELİ İLE İLGİLİ TALEPLERİMİZ

1– Ön lisans eğitimini almış personele bölümleriyle ilgili lisans tamamlama hakkı sağlanmalı, ayrıca ön lisans mezunu öğretmenlerin de lisans tamamlamaları sağlanmalıdır.

2- Memurun bir yüksek öğretim kurumunda örgün lisans eğitimi yapmak üzere merkezi sınavı kazanması halinde eğitim göreceği ilde, çalıştığı kuruma ait boş kadrolara öncelikle atanması sağlanmalıdır.

3- 657 sayılı Devlet Memurları Yasası’nın 36. maddesinin ortak hükümler bölümünde personelin öğrenim durumu itibariyle yükselebileceği derece ve kademe belirlenmiştir. Tüm çalışanların öğrenim durumu itibariyle yükselebilecekleri dereceye kadar yükselmeleri sağlanmalıdır. Bu konuda yaşanan kadro tıkanıklıkları giderilmelidir.

4- 01.03.1982 tarihinden sonra memuriyete başlayanların kamuda ve özel sektörde geçen sözleşmelilik, işçilik sürelerinin ve açıktan vekil olarak görev yapılan sürelerin kazanılmış hak aylıklarına sayılması sağlanmalıdır.

5- Kadro ihtiyacı duyulan okul ve kurumlara yeteri kadar kadro verilmeli ve personel ihtiyacı giderilmelidir. Dışarıdan hizmet satın alma yoluyla oluşturulan taşeronlaşmanın önüne geçilmelidir.

6- MEB personeli görevde yükselme ve atama ve yer değiştirme yönetmeliği çerçevesinde yapılan il içi ve iller arası yer değiştirmelerde 31 Aralık tarihi baz alınmalıdır. Tüm boş kadrolar yer değiştirmeye açılmalıdır. Yapılacak atamalarda derece sınırlaması kaldırılmalıdır.

7- Genel İdare Hizmetleri Sınıfında olup şef kadrosunda görev yapan personelin kadro derecelerinin 1 ve 2.derece olarak yeniden düzenlenmesi sağlanmalıdır.

8- Yardımcı Hizmetler  Sınıfında çalışan personel bir defaya mahsus olmak üzere sınavsız GİH Sınıfına geçirilmelidir.

9- Kamu görevlilerinin, isteği yoksa kadroları dışında çalıştırılmasının önüne geçilmeli; memurların yapmakla yükümlü oldukları işler yalnızca memurlar tarafından yürütülmelidir.

10- Pansiyonlu okullarda ayniyat saymanlığı kadrosu olmadığı için, ayniyat saymanı mutemetliği yapan memurlara ya kadro verilmeli ya da özlük hakları yaptıkları göreve paralel olarak düzenlenmelidir.

11- Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinde çalışan atölye teknisyenlerine yardımcı öğretim görevlisi olarak ödenen ek ders ücretinden yararlanmaları konusunda kriter olmadığı için keyfilikler yaşanmaktadır. Bu nedenle teknisyenlerin yardımcı öğretim görevlisi olarak görevlendirilmelerinde kriter getirilmelidir. 

12- Mesleki ve teknik eğitim kurumlarında görevli teknisyenlerin maaşlarındaki yetersizlik giderilmeli ve özel hizmet tazminatı oranları yükseltilmelidir.

13- Mesleki ve teknik eğitimde atölyelerde mutlaka teknisyen görevlendirilmeli ve yeni teknisyen kadroları açılmalıdır.

14- Daktilograf veya memur iken şef olanlarla, VHKİ iken şef olanlar arasındaki yan ödeme farkı kaldırılmalıdır.

15- Fiilen bilgisayar kullanan personelin tamamına, talep etmeleri halinde VHKİ kadrosu  verilmelidir.

16- Eğitim-Öğretim Kurumlarında çalışan sağlık personelinin mali durumları iyileştirilmelidir.

17- Tüm okullara, devlet tarafından güvenlik görevlisi verilmelidir.

18- İlgili mevzuatlarına göre görev tanımları yapılmamış olan kamu görevlilerinin GÖREV TANIMLARI YAPILMALI, memur ve hizmetlilerle ilgili öznel değerlendirmelere yol açan “İDARENİN vereceği diğer görevleri de yapar.” ibaresi ile diğer mevzuatlardaki benzer ifadeler kaldırılmalıdır.

19- Norm kadro uygulaması memur ve hizmetli için de olmalı, norm kadro ihtiyacı kadar personel görevlendirilmelidir.

20- Eğitim kurumlarında gece bekçisi bulunmadığından, yaşanan hırsızlık olaylarında idarecilerin ve çalışanlarınsuçlanmasını önlemek için eğitim kurumları deprem, yangın, hırsızlık ve benzeri olaylara karşı sigorta yaptırılmalıdır.

21- Hizmetli ve memurların öğrenime devam etmek istemeleri durumunda gerekli kolaylıklar sağlanmalıdır.

22- Yatılı ve pansiyonlu okullar, özel eğitim okulları ve ikili öğretim yapan okullarda görev yapan hizmetlilere fazladan çalışılan süreler için  ek ücret ödenmelidir.

23- Hizmet içi eğitim seminerlerine teknik personel ve şoför kadrolarının da çağrılması sağlanmalı, böylece hizmet kalitesi ve bilgi düzeyi yükseltilmelidir.

24- Hizmetlilere gece nöbeti tutturulmamalı, gece bekçiliği kadroya tabi olmalı ve gece bekçilerinin güvenliğinin sağlanması için gerekli donanım sağlanmalıdır.

25- Hizmetlilere oda tahsisi yapılmalıdır.

26- Nöbet tuttuğu halde ücret alamayan personele de nöbet ücreti verilmelidir. Türk Eğitim-Sen, nöbet tuttuğu halde ücret alamayan personele nöbet ücreti verilmesi için Başbakanlık, Hazine ve Maliye Bakanlığı ve Milli Eğitim Bakanlığına yazı göndererek bu talebi iletmiştir. Talebimiz doğrultusunda gece nöbeti tuttuğu halde nöbet ücreti alamayan personele izin verme yerine diğer kurumlarda olduğu gibi mesai ücreti ödenmelidir.

27- Döner sermayeli kurumlarda çalışan hizmetli ve memurların da döner sermayeden adil biçimde pay almaları sağlanmalıdır.                                             

28- İnsan sağlığını tehdit eden atölye, kalorifer daireleri gibi bölümlerde çalışan personele zehirlenmelere karşı ayran, yoğurt vb. gıda yardımı yapılmalıdır.       

29- Şoförlere risk tazminatı ödenmeli ve ferdi kaza sigortası yaptırılmalıdır.

30- Mühendis ve Teknik personele ödenen arazi tazminatı, şoför kadrosundaki personele de ödenmelidir. 

31- Okullarda TYP kapsamında İş-Kur tarafından çalıştırılan personelin soba yakma ve temizlik dışında da ( Kalorifer yakma, baca temizleme vb.) çalıştırılması için Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ile yapılan protokole gerekli maddelerin konulması gerekmektedir.

32- Milli Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Haftalık Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Kararda, pansiyon bulunan okullarda pansiyonun okul idare kadrosuna getirdiği sorumluluk ve ek iş yükü idari kadronun ek ders ücretlerine yansıtılmıştır. Bu doğrultuda pansiyonlu okullarda çalışan V.H.K.İ ve diğer memurlara da ek ücret verilmesi hususunda bir düzenleme getirilmelidir.

33- Öğretmen dışındaki personellere ödenen fazla çalışma ücretleri %50 oranında artırılmalıdır.

34- İlkokullarda Yetiştirme Programı (İYEP) kapsamında görev verilen yardımcı hizmetlilere fazla mesai ücretinin ödenmesi gerekmektedir.

35- Giyim ve yemek yardımının tüm çalışanlara yapılması ve vergi kesintisinin yapılmaması gerekmektedir.

36- Milli Eğitim Bakanlığı merkez teşkilatında yıllardan beri Eğitim Uzmanı olarak görev yapanlar, son yıllarda KHK’lar ile yapılan düzenlemelerden sonra özlük ve mali yönlerden mağdur edilmişlerdir. Bakanlıkta önemli görevlerde yıllardır görev yapan Eğitim Uzmanlarının öğrenim, atama ve diğer bütün yönlerden emsali durumda olan Şube Müdürleri ve Milli Eğitim Uzmanları ile aynı düzeyde ekonomik ve mali haklara sahip olmaları için;

1- Ek ödemelerine esas olan gösterge rakamının %115’den %170’e çıkarılması,

2- Halen %100 olan özel hizmet tazminatının %135’e yükseltilmesi,

3- İsteyenlerin akademik kariyerleri, Bakanlık alan deneyimleri dikkate alınarak Milli Eğitim Uzmanlığı kadrolarına atanmaları sağlanmalıdır.

37- İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri muhasebe bürolarında görev yapan personellere, iş yükleri ve görevleri gereği üstlendikleri mali sorumlulukları dikkate alınarak aylık 1500 TL ek tazminat ödenmelidir.

38- Şef kadrosunda görev yapanlara ödenen özel hizmet tazminatı  2000 TL artırılmalıdır.   

39- MEB kadrolarında görev yapan ve yıllık izin hakkı bulunan tüm devlet memurlarının yıllık izin kullanımında hafta sonları yıllık izinden düşürülmemelidir.

40- Dini bayramlarda devlet memurlarının idari izinli sayılması durumunda idari izinli sayıldığı halde görev yapan memurlara fazla mesai ücreti ödenmelidir.

41-MEB bünyesinde Aşçı kadrosunda görev yapan personelin görev  tanımları yapılmalı, idareciler tarafından görev tanımları harici uygulamalara tabi tutulmamaları sağlanmalıdır.

42-Milli Eğitim Müdürlüklerinde ve okullarda çalışan memur ve hizmetlilere haftalık 40 saati aşan çalışmaları karşılığında fazla çalışma ücreti ödenmelidir.

43-Teknik hizmetler sınıfı personellerine hizmetin gereği olarak görev esnasında giyilmesi gereken koruyucu giyim malzemesi ayni olarak verilmelidir.

44- Teknik hizmetler sınıfı personellerinin büyük proje ve arazi tazminatları artırılmalıdır.

45-İhale alım, geçici kabul, kesin kabul, muayene ve teslim alma komisyonlarında görev alan personellere tazminat ödemesi yapılmalıdır.

46- Teknik hizmetler personellerine “Teknik Sorumluluk Tazminatı” ödenmesi sağlanmalıdır.

47- Mühendislik ve mimarlık meslek kanunu çıkarılmalıdır.

48-Teknik hizmetler sınıfı  özel hizmet tazminatları %160’dan %200’ye yükseltilmelidir.

Son Haberler

ÖMK YÖNETMELİĞİ HAKKINDA DEĞERLENDİRME

21 Aralık 2024 tarihli 32759 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan ADAY ÖĞRETMENLİK VE ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ...

UZMAN VE BAŞÖĞRETMEN TAZMİNATLARI OCAK AYINDA YATIRILSIN!

Genel Başkan Yardımcımız Orhan Kütük, 17-18.12.2024 tarihleri arasında Bilecik ve Eskişehir’de temaslarda bulundu.

KAMU ÇALIŞANLARI EKONOMİK AÇMAZA SÜRÜKLENMESİN!

Genel Başkan Yardımcımız Selahattin Dolgun, 18-19 Aralık 2024 tarihinde Afyonkarahisar ve Kütahya’da bir dizi temaslarda bulundu.

TARLADA İZİ OLMAYANIN HASATTA YÜZÜ OLMAZ!

Genel Başkanımız Talip Geylan, Genel Başkan Yardımcımız Selahattin Dolgun ile birlikte  13-14 Aralık 2024 tarihlerinde Ordu ve Trabzon’da ziyarette bulundu.