Diğer yandan ortaya çıkan tablo; eğitimin sisteminin içindeki açmazı gözer önüne seriyor, eğitimin temel sorunlarına acil tedavi yapılması gerektiğini haber veriyor ve eğitim aktörlerinin özeleştiri yapmasına neden oluyor.
Ancak hiç şüphesiz yapılan hatalardan ders almıyor ve öğrencilerin çeşitli sınavlarda sıfır almasının önüne geçemiyoruz. Bu da Türk milli eğitim sisteminde birtakım aksaklıklar olduğunu ve çocuklarımıza doğru bir eğitim veremediğimizi ortaya koyuyor.
Eğitim sistemimiz, her geçen yıl biraz daha iflasın eşiğine sürükleniyor. Temeli sağlam atılmamış bina, nasıl çöküyorsa, Türk milli eğitimi de aynen öyle çöküyor. Yanlışlık üstüne yanlışlık yapılıyor, nedenler doğru tahil edilmeden, sonuçlar iyi irdelenmeden, sayısız uygulamalar getiriliyor. Sonuçta eğitim sistemi S.O.S veriyor.
Milli Eğitim Bakanlığı’nın yaptığı icraatlar, sorunu ortadan kaldırmak yerine, eğitimin yeni sorunlarla karşı karşıya kalmasına neden oluyor. Sivil toplum kuruluşlarını göz ardı eden Bakanlık, bildiğini okuyarak, uzun vadeli, köklü çözüm sağlayacak uygulamalara önderlik etmiyor.
OKS KALDIRILIYOR ANCAK BAŞARI VE PERFORMANSA YÖNELİK ELEME SİSTEMİ GETİRİLECEK Mİ?
Bakanlık OKS’yi 2009 yılında kaldırılacak. Ancak OKS’nin kaldırılması tüm sorunları çözecek mi? Elbette hayır. Bu noktada yapılması gereken, öğrencileri yarış atı gibi gören zihniyete darbe vurulmasıdır.
Öğrenciler bir sınavdan diğerine hazırlanacaksa, oyun çağındaki çocuklarımız kendilerini cenderede hissedecekse, performans ve başarıya yönelik eleme sistemi getirilmeyecekse OKS’nin kaldırılmasının bir anlamı kalmayacaktır.
Bu nedenle ilköğretimde çocuklar doğru bir yöntemle değerlendirilmelidir. Öğrencilerin performansları dikkate alınmalı, başarıları ödüllendirilmelidir. Bu da ancak kaliteli bir eğitim sistemi ile mümkündür.
Türkiye’deki sınav sistemi ne yazık ki dershane sistemini de beraberinde getirmiştir. Umudunu dershanede arayan öğrenciler, okul derslerini arka plana atarak, hayatının odak noktasına dershaneleri yerleştirmiştir. Dolayısıyla öğrencilerin dershanelerden okullara akışını sağlayacak bir sistem kurumlar üzerinde etkili olmalıdır.
Eğitimimizi çağdaş ülkeler düzeyine çıkarabilecek, uluslararası arenada rekabet edebilir seviyeye ulaştırabilecek radikal değişimlere gereksinim vardır. Aksi taktirde OKS’nin kaldırılması tek başına bir anlam ifade etmez.