Ana SayfaHABERLERBasın AçıklamasıSENDİKA NE İŞE YARIYOR?

SENDİKA NE İŞE YARIYOR?

Broşürde anlatılanlar, SENDİKA NE İŞ YAPAR? sorusuna verebileceğimiz en somut cevaplardan bir kısmıdır. Buraya yazılamayan daha yüzlerce kazanım, etkinlik, eylem ve hukuki girişim kamuoyunun ve çalışanların hafızasında yerini bulmuştur.
Bütün eğitim çalışanlarının, sendikalardan önceki ve sendika kanununu çıktıktan sonraki durumlarını bir kez olsun mukayese etmelerini ve SENDİKA NE İŞE YARIYOR? sorusunu tekrar düşünmelerini istiyoruz.
KAZANIMLARIMIZ
1. Yolluklar konusunda yürüttüğümüz hukuk mücadelemizin sonucunda, kişilerin bireysel dava açmasına gerek kalmadan, yollukların ödenmesini sağladık.
2. Zorunlu branşı değiştirilen öğretmenlerle ilgili mağduriyetleri yaptığımız girişimlerle gündeme getirerek önledik.
3. Banka promosyonlarının çalışanlara dağıtılmasını sağladık.
4. Rotasyon bahanesiyle görev yeri değiştirilen okul müdürlerinin geri dönmelerini sağladık.
5. Nema ödemeleri konusunda hukuk mücadelesini kazandık ve nemaların ödenmesini sağladık.
6- Hukuk mücadelemiz neticesinde eyleme katılan memura ceza verilemeyeceği konusunda yargı kararı çıkarttırdık.
7. İdareci atamalarında yandaş kayırma anlamına gelen mülakatı kaldırttık.
8. Müdür Başyardımcılığı atamalarında duyuru yapılmadan atama yapılamayacağı konusunda yargı kararı çıkarttık.
9. Ön lisans mezunlarının norm kadro dışına çıkarılamayacağı konusunda yargı kararı çıkarttık.
10. Norm Kadro Yönetmeliği’nin hizmet puanına göre uygulanmasını sağladık.
11. Maaş karşılığını doldurmayan öğretmenin hafta sonları ve mesai saatleri dışında maaş karşılığı görevlendirilmesini önledik.
12. Bilgisayar kampanyası düzenleyerek, MEB’in eğitimcilere fahiş fiyatla bilgisayar pazarlamasına karşı durduk.
13. Türkiye’de ilk olarak “Hizmetliler Kurultayı” düzenledik ve hizmetli arkadaşlarımızın temsilcilerini Milli Eğitim Bakanı ile yüz yüze görüştürdük.
14. Yaptığımız çalışmalarla Psikolojik Danışmanların (Rehber Öğretmenlerin) ilk ve ortaöğretim kurumlarından çekilerek RAM’larda toplanmasını engelledik.
15. İki defa “Kadın Kurultayı” düzenleyerek bayan çalışanların talep ve sorunlarını gündeme taşıdık.
16. Merkez ve İl Disiplin Kurulları’nda temsilci bulundurarak üyelerimizin haklarının korunmasını ve mağdur edilmemelerini sağladık.
17. Şube ve temsilciliklerimizin çeşitli firmalarla yaptığı indirim antlaşmaları sayesinde üyelerimize avantajlı alış veriş imkanı sağladık.
18. Sendikamız misafirhanesinde yılda ortalama 7.000 üyemizi ağırladık.
19. Asaleten atanma şartlarını taşımayanların vekaleten atanmalarını iptal ettirdik.
20. İdarecilere yaz tatilinde de ek ders ücreti ödenmesini sağladık.
21. Norm kadro fazlası öğretmenlere de ders verilmesi konusunda karar çıkarttık.
22. Yüksek Disiplin Kurulunda bir çok üyemizin meslekten atılmasını önledik. Ayrıca İl Disiplin Kurullarında da haksız yere verilen bir çok cezanın iptalini gerçekleştirdik.
23. Girişimlerimiz neticesinde, idarecilik sınavlarına görev mahalli dışında giren eğitim çalışanlarının yolluk ve yevmiyelerini alabilecekleri konusunda karar çıkartılmasını sağladık.
24. Kariyer Basamakları Yönetmeliği’ne açtığımız dava sonucunda 150.000 civarındaki 2 ve 3 yıllık okul mezunu öğretmenin de sınava girmelerini ve uzman olmalarını sağladık.
25. Öğretmen eşlerin nakil başvurularının birbirinden bağımsız olarak değerlendirilmesini sağladık.
26. Valilerin, istedikleri okul müdürlüğünü boş olarak duyurup duyurmama yetkisi ile ilgili MEB yazısını iptal ettirdik.
27. Sendika işyeri temsilcileri, ilçe temsilcileri ve yönetim kurulu üyelerinin tayin edilemeyeceğini, basın toplantısı yaptığında soruşturma açılamayacağını ispat ettik.
28. Dün hayal bile edilemeyen bir uygulama olan, herkesin istediğinde sicil notlarını idareden almasını sağlayarak, bir çok mağduriyetin giderilmesini sağladık.
29. Öğretmen atamalarında ve idareci atamalarında puan üstünlüğü esasını sağladık.
30. Atamalarda vali yardımcısının imzasının kabul edilemeyeceğini; valilerin, “il özel idaresi yasasının 8-c maddesine göre keyfi atama yapamayacağı” kararını aldırdık.
31. Görevde yükselme sınavlarına il dışında gireceklere yolluk ve yevmiye ödenmesini sağladık.
32. Sekiz saat çalışanların da yemek yardımından yararlanmaları için yazdığımız yazıya MEB uygundur cevabı verdi.
33. TBMM’nde gerek bütçe görüşmelerinde, gerekse MEB’le ilgili birleşimlerde anket ve yazılarımız sendikamızın ismi verilerek milletvekilleri aracılığıyla defalarca gündeme getirildi.
34. Branş değişikliği yapmayan idarecilerin idareciliklerinin devamını sağladık.
35. Toplu görüşmeler neticesinde kamu çalışanları arasındaki ücret farkının giderilmesi amacıyla denge tazminatı alınarak; çalışanlara ek ödeme verilmesini sağladık.
36. KİK Toplantılarında Yurt-Kur çalışanlarının problemleri gündeme getirerek birçok hakkı elde ettik.
37. 2006 yılında doktora ve yüksek lisans yapanların öğrenimleri bitinceye kadar zorunlu hizmetten muaf olmalarını sağladık.
38. Bilgi Edinme Yasasına göre bilgi vermeyen idarecilerin mahkemede yargılanmasını sağladık.
39. Yardımcı hizmetler sınıfında çalışan personelle ilgili yaptığımız anket basında geniş bir şekilde yer aldı, bu anketin sonuçlarını meclis gündemine taşıdık.
40. İdareci atamalarında torpile sebep olan takdir puanını iptal ettirdik.
41. İlk defa öğretmen olarak atanacaklarda 3 saatlik bilgisayar kredisi alma mecburiyetini iptal ettirdik.
42. Kurum İdari Kurulu Toplantısı’nda alınan karar sonrasında memurun bakmakla yükümlü olduğu yakınlarının SEVKSİZ olarak doğrudan sağlık kuruluşlarına gidebilmelerini sağladık.
43. AVEA’nın süresiz konuşma süresini iptal girişimine iptal davası açarak AVEA’nın geri adım atmasını sağladık.
44. Yardımcı Doçentlere doçentliğe geçiş için verilen 12 yıllık süre kısıtlamasını kaldırttık.
45. Milli Eğitim Şurası’nda katsayı adaletsizliğinin kaldırılması, mesleki ve teknik eğitimin önünün açılması için karar çıkarttık.
46. Şeflik sınavının yapılmasını sağladık.
47. Bütün üyelerimizi “Ferdi Kaza Sigortası” ile sigortaladık ve kaza sonucu vefat eden onlarca üyemizin yakınlarına tazminat (10.000 TL) ödedik.
48. KKTC’ye ve Türk Cumhuriyetlerine gidecek öğretmenlerin kazanılmış haklarının iptal edilmesini önledik.
49. MEB ile yaptığımız Kurum İdari Kurulu Toplantısı’nda; memur, hizmetli ve diğer çalışanların sorunlarının çözümü noktasında birçok kararı imza altına aldırdık.
50. Yurt genelinde üyelerimizin binlerce davası için hukuk desteği sağlayarak ücretsiz avukatlar tahsis ettik.
51. Kurumların çıkarttığı mevzuat yakından takip edilerek, çalışanların aleyhine olanları yargıya götürdük ve yüzlerce dava kazandık.
52. Yetkili olduğumuz bir çok üniversitede yaptığımız Kurum İdari Kurulu toplantılarında ciddi kazanımlar elde ettik.
53. Süreli ve süresiz olarak; bülten, dergi, afiş ve kitaplar bastırılarak eğitimcilerin ve eğitimimizin meselelerini Türkiye gündemine ve basına taşıdık.
54. İl ve ilçelerimizde yüzlerce konferans, seminer, panel ve çeşitli sosyal faaliyetler yaptık.
55. Eğitim çalışanlarını ilgilendiren birçok konuda genel ve yerel düzeyde eylemler gerçekleştirdik, böylece yöneticiler üzerinde kamuoyu baskısı oluşturduk.
56. Sendika üyelerine baskı yapan veya taraf tutan yüzlerce yönetici hakkında Türk Ceza Kanunu’nun 118/1. ve 2. maddeleri gereğince bir yılla üç yıl arasında hapisle cezalandırılması istemiyle suç duyurularında bulunduk.
57. Sözleşmeli öğretmenlerle ilgili tüm kazanımlar sendikamızın 2005 yılından beri ortaya koyduğu etkin ve sürekli, girişimlerin neticesinde elde edilmiştir.
58. 4-b kapsamındaki sözleşmeli öğretmenlerin sendika üyesi olmalarını sağladık.
59. Sözleşmeli öğretmenlerin, 4-C’den 4/B’ye geçirilmelerini sağlayarak yılda 2 ay daha fazla maaş almalarını ve idareye tek taraflı sözleşme feshi hakkı tanıyan 13-C maddesini iptal ettirilerek iş güvencelerini sağladık.
60. Sözleşmeli öğretmenlerin ve diğer eğitim çalışanlarının sorunlarını milletvekilleri aracılığıyla TBMM gündemine taşıdık.
61. Sözleşmeli öğretmenlerin yaz ve yarı yıl tatili sonunda eş durumu tayini yapabilmelerini sağladık.
62. Sözleşmeli personelin de denge tazminatından faydalanmasını sağladık.
63. Sözleşmeli öğretmenlerin askerlik dönüşü göreve başlayabilmelerini sağladık.
63. Sosyal etkinlik faaliyetlerinde danışman öğretmen olarak görevlendirilenlere de ek ders ücreti ödenmesini sağladık.
64. Kurul ve komisyonlarda görevli öğretmenlere ücret ödenmesini sağladık.
65. Müdür yetkili öğretmenlere yarı yıl ve yaz tatillerinde haftada 3 saat olarak ödenen ek ders ücretinin artırılmasını sağladık.
66. Ayırtmanlık görevini yapmak üzere sınava gelen öğretmenlere öğrenci gelmese de ücret ödenmesini sağladık.
67. Motor ve tesviye öğretmenlerinden isteyenlerin teknoloji tasarım dersine atanabilmelerini sağladık.
68. Norm kadro fazlası atölye ve meslek dersi öğretmenlerinin de işletmelerde koordinatörlük görevi almalarını sağladık.
69. Rehberlik öğretmenlerinin sorumluluk sınav dönemlerinde ücret alabilmelerini sağladık.
70. Eşit işe eşit ücret Kanununun çıkarılmasını sağladık. Bu kanun hükümlerinin gelecek yıllarda da uygulanması için Hükümetle mutabakat sağladık.
71. 2002 Yılında Hükümetle yapılan ilk Toplu Görüşme Toplantısı’nda brüt 100 TL net 75 TL almayı başardık. O dönemde en düşük devlet memuru maaşı 300 TL idi. Bu da şu anlama gelmektedir ki; alınan 100 TL taban aylığa yansıtıldığı için emekli ikramiyelerine de 2.500 TL olarak yansıtılmasını sağlamış olduk.
72. 1991 Yılından sonra göreve başlayanlara bir derece verilmesi talebimizi hükümete kabul ettirerek bu hakkı elde ettik.
73. 2005 Yılında yapılan Toplu Görüşmelerde sendikamız üyelerinin öteden beri dile getirdikleri “Biz sendika üyesiyiz. Aidat ödüyoruz. Fakat sendikal kazanımlardan herkes yararlanıyor. Bu adaletsizlik ortadan kaldırılmalı, üye olanlarla olmayanlar arasında bir fark oluşturulmalıdır…” talepleri dikkate alarak; bu farkın ortaya çıkarılması amacıyla aylık 5 TL den yıllık 60 TL’nin yalnızca sendika üyelerine verilmesini sağladık. 2008 Yılındaki görüşmelerde de bu rakam TOPLU GÖRÜŞME PRİMİ adıyla yıllık 120 TL’ye yükseltilmiş bulunmaktadır. Ayrıca sendika üyelik aidatlarının işçi sendikalarında olduğu gibi vergi matrahından düşürülmesini sağladık.
74. Yüz kızartıcı suçlar nedeniyle verilen disiplin cezaları haricindeki cezaların, bütün sonuçları itibariyle affedilmesi hususunu hükümete kabul ettirerek gerçekleştirdik.
75. Kadro ve görev dışında bir işte çalıştırılma konusunda karşılaşılan sıkıntıların giderilmesi için genelge yayınlanmasını sağladık.
76. Görevden uzaklaştırma uygulamasındaki aksaklıkların Başbakanlık Genelgesi ile giderilmesini sağladık.
77. Sendikalar tarafından düzenlenen eğitim çalışmalarında, kurumların eğitim tesislerinden kamu kurumları için öngörülen tarife karşılığı yararlanılmasını sağladık.,
78. Hizmet içi eğitim programlarında, sendikal haklar ve insan hakları konusuna yer verilmesini sağladık.
79.  Basına bilgi ve demeç verme yasağına ilişkin, 657 sayılı Kanun’unun 15 inci maddesinin uygulanmasında karşılaşılan sorunların giderilmesini sağladık.
80. 2911 Sayılı Kanun çerçevesinde kamu görevlilerinin toplantı ve gösteri yürüyüşleri yapma haklarının kullanılmasındaki engellerin kaldırılmasını sağladık.
81. Sendikaların genel kurul, denetim ve disiplin kurulu toplantılarına delege ve üye olarak katılanların idari izinli sayılmasını sağladık.
82. Kadın memurlara doğumdan önce 3 ay, doğumdan sonra 1 yıl içinde gece nöbeti ve gece vardiyası verilmemesini sağladık. Ayrıca doğum öncesi ve sonrası izin süresinin 8’er hafta olarak artırılmasını sağladık.
83. Çalışma hayatıyla ilgili mevzuat çalışmalarında konfederasyonların önerilerinin de alınmasını sağladık.
84. SGK Yönetim Kuruluna Kamu Görevlileri Sendikaları Konfederasyonu’nu temsilen bir üyenin katılımını sağladık.
85. Memurların 0-6 yaş çocuklarına “çocuk yardımının” bir kat fazlasıyla verilmesini sağladık.
86. 66 Üniversiteden akademik ve idari personel temsilcisinin katılımıyla ÜNİVERSİTE KURULTAYI düzenledik. Kurultayın sonuçlarını eğitim çalışanları ve ilgili taraflarla paylaştık.
87. Üniversite çalışanlarının sorun ve beklentilerinin tespiti için kapsamlı ve bilimsel bir saha çalışması gerçekleştirdik. Elde edilen sonuçları kamuoyu ve idare ile paylaşarak çalışanların ve üniversitelerimizin meselelerine dikkat çektik.
88. Üniversite Disiplin Kurullarında da sendika temsilcisi bulundurulmasını sağladık.
89. Kendi isteğiyle Tasarrufu Teşvik Fonu’ndan ayrılanlara da nemalarının ödenmesini sağladık.
90. KEY hesaplarındaki birikimlerin ödenmesi için yürütülen etkili girişim ve çalışmalar neticesinde ödemelerin yapılmasını sağladık.
91. Kurum içerisinde aynı koşulları ve aynı nitelikleri taşıyan aynı unvandaki kamu görevlilerinin karşılıklı olarak yer değiştirme (Becayiş)  taleplerinin yerine getirilmesi konusunda kurumlara tanınan takdir yetkisinin düzenleme yapılarak kaldırılmasını sağladık.
92.Fazla çalışma karşılığı izin hakkından yararlandırılmamak şeklindeki keyfi uygulamalara son verilmesini sağladık.
93. İş sağlığı ve iş güvenliği ile ilgili kanun tasarısının sendikalara sunularak görüşlerinin alınmasını sağladık.
94. Devlet Personel Başkanlığında Kamu Görevlileri Sendikaları Daire Başkanlığı’nın kurulmasını sağladık. (taslak hazırlandı)
95. Anayasa ve ilgili kanunlara göre memurlar tarafından yürütülmesi gereken hizmetler gözönünde bulundurularak, kamu kurum ve kuruluşlarında ortaya çıkan uygulama sorunlarının takip edilmesini sağladık.
96. 657 sayılı Kanun’un 4/B maddesi ile 4924 sayılı kanun kapsamında çalışan personele;
– Kurumun hizmet gerekleri, aynı unvanlı pozisyon durumu ve ilgi personelin nitelikleri dikkate alınarak eş durumu nedeniyle yer değiştirme hakkı verilmesini sağladık.
– Askerlik dönüşü göreve başlayabilme ve en az 1 yıl çalışmış olmaları kaydıyla karşılıklı yer değiştirme hakkının verilmesi, hususunda düzenleme yapılmasını sağladık.
97. Teftiş ve denetim uygulamalarında ortaya çıkan aksaklıkların Başbakanlık Teftiş Kurulu Başkanlığına iletilmesini sağladık.
98. Kamu görevlilerinin 2003 yılı kayıplarına istinaden kamu görevlilerine bir defaya mahsus olarak 160 TL ile birlikte enflasyon + iki puan refah payı aldık
99. Aile yardımı gösterge rakamının kanun değişikliği ile 1.500’e çıkarılarak 2008 Aralık itibarı ile 77,2 TL olarak belirlenmesini sağladık.
100. Toplu görüşmelerin başladığı 2002 yılı sonunda 241 TL olan en düşük dereceli memur maaşının %310 oranında artırılarak 2008 yılı sonu itibarı ile 987 TL’ye çıkarılmasını sağladık.
101. Ortalama memur maaşının, 2002 yılındaki toplu görüşmelerin başlangıcında 457 TL iken, 2008 yılı Aralık ayına kadar %163 oranında artırılarak 1204 TL’ye çıkarılmasını sağladık.
2008 Yılı Ağustos döneminde yapılan son Toplu Görüşme Toplantısı’nda;
102. Olumsuz sicile yapılacak itirazları değerlendirecek bir komisyon kurulabilmesi için gerekli düzenlemelerin yapılması konusunda mutabakat sağladık.
103. Resmi tatil ve bayramlarda hizmetine gerek duyulanlar hariç, il dışına çıkışta izin alınması uygulamasının kaldırılması konusunda anlaşarak gerekli düzenlemelerin yapılması kararını sağladık.
104. Disiplin cezalarında tanınan savunma süresinin ilgilinin isteği üzerine 7 gün uzatılabilmesi için gerekli düzenlemelerin yapılması konusunda mutabakat sağladık.
105. Uyarma ve kınama cezalarına itirazların disiplin kuruluna yapılması için gerekli düzenlemelerin yapılması konusunda mutabakat sağladık.
106. Memura eşinin doğum yapması durumunda verilen izin süresinin 5 güne çıkarılması, birinci derecedeki kayın hısımlarının (Kayınvalide, kayın birader vs.) ölümü halinde de 3 gün izin verilmesi için gerekli düzenlemelerin yapılması konusunda mutabakat sağladık.
107. Memura, bakmakla yükümlü olduğu hastasına kendisinden başka bakacak kimsenin bulunmaması ve sağlık kurulu raporuyla refakatçi tahsisinin belgelendirilmesi ve raporda öngörülen süreyi aşmaması kaydıyla yılda 1 aya kadar aylıklı refakatçi izni verilmesi için gerekli düzenlemelerin yapılması konusunda mutabakat sağladık.
108. 657 Sayılı Kanunun Ek 31 inci maddesinde öngörülen –kamu görevlilerinin görevleri nedeniyle açılan davalar sonunda haklı bulunması durumunda yaptığı mahkeme ve avukatlık masraflarının ödenmesi- ödemenin müracaat tarihinden itibaren bir ay içerisinde yapılmasının sağlanması için gerekli düzenlemelerin yapılması konusunda mutabakat sağladık.
109. Görev mahalli dışındaki bir ortaöğretim kurumunu merkezi sınavla kazanan çocuğu bulunan memurun, sözkonusu yerde çocuğunun yatılı öğrenim görme imkanı yoksa bu yerde memurun çalıştığı kuruma ait boş bulunan kadroya öncelikle atanması için gerekli düzenlemelerin yapılması konusunda mutabakat sağladık.
110. Görevde yükselme yönetmeliği kapsamındaki kadrolara atama yapılması konusunda ihtiyaç ortaya çıkması durumunda, görevde yükselme yönetmeliklerinin öngördüğü prosedürün uygulanmasının sağlanması için gerekli düzenlemelerin yapılması konusunda mutabakat sağladık.
111. Kurumlarca, hizmetin yürütülmesinde verimliliği artırma amacına dönük olarak hizmet içi eğitimler düzenlenmesi ve bu konuda kurumun bulunduğu hizmet kolunda faaliyette bulunan sendikalarla işbirliği içinde çalışmalarda bulunulması için gerekli düzenlemelerin yapılması konusunda mutabakat sağladık.
112. Engelli kamu çalışanlarına yönelik olarak;
– Kamu kurum ve kuruluşu yönüyle ayırım yapılmaksızın kamuya ait servis araçlarından yararlanmalarının sağlanması bunun mümkün olmadığı durumlarda toplu taşıma hizmetlerinden ücretsiz yararlanmaları yönünde düzenleme yapılmasını sağladık.
– Engelli kamu çalışanlarının atama ve yer değiştirmelerinde engelleri açısından sıkıntı oluşturmayacak hizmet alanlarında ve birimlerinde görev yapmalarını sağlayacak tedbirlerin alınmasını sağladık.
– Kamu hizmet binalarının engelli kamu çalışanlarının çalışma şartlarını kolaylaştıracak şekilde düzenlenmesini sağladık.
113. Kamu görevlisinin isnat ve iftiralara karşı korunması konusunda 657 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde yer verilen yükümlülüğün yerine getirilmesi ve imzasız ihbar dilekçelerinin dikkate alınmaması konusunda mutabakat sağladık.
114. 2008 Nisan Dönemi Kurum İdari Kurulu toplantı kararlarına göre;
a) “Milli Eğitim Bakanlığı ile Yök arasında bir protokol imzalanarak, öğretmenlerin mesleki gelişmelerine katkıda bulunmak amacıyla yüksek lisans ve doktora yapma imkanı sağlanmalıdır.” Önerisi ile ilgili olarak Hizmetiçi Eğitim Dairesi Başkanlığının 07/05/2008 tarih ve 2071 sayılı yazısında özetle; Bakanlığımızda görevli yönetici, öğretmen ve müfettişlere yönelik eğitim bilimleri alanında yüksek lisans programlarının düzenlenmesi için Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığı nezdinde girişimde bulunduğunu ve bu konudaki çalışmaların devam ettiği belirtildiğinden, bu konudaki çalışmaların bir an önce olumlu yönde olumlu yönde sonuçlandırılmasının sağlanması,
b) Liseler ve ortaokullar Yönetmeliği’nin 61’inci maddesinde “hamile öğretmenlere doğumuna 3 ay kala ve doğumundan sonra 6 ay nöbet görevi verilmez.” İle Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları Yönetmeliği’nin
71’inci maddesinde “hamile öğretmenlere ise doğuma 3 ay kala ve doğumdan sonra bir yıl nöbet görevi verilmez.”
Hükümleri yer alması nedeniyle bu eğitim kurumları arasındaki farklı uygulamalar kaldırılmalıdır.” önerisi ile ilgili olarak; farklı eğitim kurumlarında görevli öğretmenlere aynı konuda farklı uygulamalar yapılmaması bakımından, Orta Öğretim Genel Müdürlüğünün koordinesinde ilgili birimlerce bu konuda mevzuatlarında aynı paralelde düzenleme yapılmasının sağlanması,
c) “YİBO”larda saat 18.00’den sonra belleticilik görevini yapan öğretmenlerin                    ücretleri, gündüz ücreti üzerinden değil gece ücreti üzerinden düzenlenmelidir.” önerisi ile ilgili olarak “Milli Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine ilişkin Karar” da bu yönde bir değişiklik yapılması çalışmalarının başlatılması,
d) “Yardımcı Hizmetler ve Genel İdari Hizmetleri Sınıfında görev yapan personelin iş tanımları açık ve net bir şekilde belirlenmelidir.” Önerisi ile ilgili olarak çalışma başlatılması,
      Önerileri üzerinde görüş birliğine varılmıştır.

 

Son Haberler

TÜRK’ÜN MEVCUDİYETİ 30 AĞUSTOS’LA TARİHE MÜHÜRLENDİ

Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı Talip Geylan’ın, 30 Ağustos Zafer Bayramı ile ilgili yaptığı basın...

GENEL BAŞKANIMIZDAN MHP GENEL BAŞKANI SAYIN DEVLET BAHÇELİ’YE ZİYARET

Genel Başkanımız Talip Geylan, 28.08.2024 tarihinde MHP Genel Başkanı Sayın Devlet Bahçeli’yi ziyaret ederek, eğitimin ve eğitim çalışanlarının gündemine dair bilgilendirmelerde bulundu.

ÜCRETLİ KÖLELİK UYGULAMASINA SON VERİLMELİ!

Genel Başkanımız Talip Geylan, eğitim sisteminin en büyük sorunlarından birisinin ücretli öğretmenlik uygulaması olduğunu söyleyerek, "Korkarım ki, geçen yıl 80 bine ulaşmış olan ücretli öğretmen sayısı, bu öğretim yılında 100 binlere dayanacaktır."dedi.

ÖĞRETMENLERİMİZ NEDEN HALA GÖREVE BAŞLATILMADI?

Genel Başkanımız Talip Geylan, öğretmen atamalarının gecikmiş olmasını açılan davalara bağlamanın haksızlık olduğunu belirterek, “Danıştay’ın kararından hiçbir şekilde etkilenmeyecek şekilde 20 bin öğretmenimizi daha fazla bekletmeden öğrencileriyle buluşturmanın en makul yolu, mülakata giren tüm adaylara KPSS puanı ölçüsünde sözlü puanı vermektir.” dedi