Memur Sen temsilcileri, bilhassa BEM BİR SEN Genel Başkanı kesinlikle böyle bir metni imzalamayacağını söylemesine rağmen, daha sonra bu metni imzalamış ve kamuoyuna bir başarı gibi takdim etmişlerdir.
Mehmet Ali ŞAHİN’in Türkiye Kamu Sen temsilcilerine dağıttığı metinde anlaşılan konular 11, üzerinde çalışılacak konular 10 adetti ( bu metin elimizde bulunmaktadır) ancak MEMUR SEN sitesinde yayınlanan ekte bulunan metinde anlaşılan konular 11’den 21’e çıkarılmış, 10 konu ise üzerinde çalışılacak konular olarak yazılmıştır. Yani Türkiye Kamu Sen dağıtılan metni imzalamayacağını belirtip, salondan çıktıktan sonra üzerinde anlaşılan konuların sayısı birdenbire 10 artarak 21’e çıkmıştır. Burada ya bir aldatmaca söz konusudur, ya da hükümetle danışıklı dövüş söz konusudur. MEMUR-SEN’’in yetkili konfederasyon olmadığı halde imza attığı (her neyse) metinin bir karalama kâğıdından daha ileri bir değeri de yoktur zaten. Fakat hükümetin emir ve direktifiyle nasıl hareket edildiğinin, kamu çalışanlarının nasıl pazarlandığının bir belgesi olması açısından önemlidir.
MEMUR SEN sitesinde yayınlanan aşağıdaki metin incelendiğinde anlaşılan konuların 11. maddesiyle, üzerinde çalışılacak konular başlığı altındaki 5. maddesinin aynı olduğu görülecektir. Bu madde banka promosyonlarıyla ilgilidir ve teklif Türkiye Kamu-Sen’e aittir. Bu durum hükümet ve Memur-Sen tarafından hazırlanan metnin ne kadar ciddiyetle(!) kaleme alındığının açık bir göstergesidir. Aynı maddenin hem anlaşılan konular hem de üzerinde çalışılıp karar verilecek konular içinde yazılması tarafların ciddiyetsizliğini net olarak göstermektedir. Bilindiği üzere memurlara % 25 oranında zam yapılacağı açıklaması da MEMUR SEN’e aittir. Ama zam oranı % 25 değil 3+3 olmuştur. Toplu görüşmenin böylesine anlamlı sonuçlanması SARI SENDİKACILIĞIN, YARDAKÇILIĞIN, MEMURU HÜKÜMETE PAZARLAMANIN en güzel ve ibretlik örneklerini tüm kamu çalışanlarına göstermiştir.
Dolayısıyla böylesine ciddi(!) bir metnin imzalanması ve bunun şerefi(!) MEMUR SEN’e aittir!!!
11 hizmet kolundan sadece 2 tanesinde yetkili olan bir sendikanın bütün yetkili sendikaları bilhassa 8 hizmet kolunda yetkili Türkiye Kamu Sen’in masayı terk etmesinden sonra büyük bir başarıya imza atması ve 3+3 lük bir zammı elde etmesi ayakta alkışlanmalıdır!!!(?) Ayrıca Devlet Bakanı Mehmet Ali ŞAHİN’i de MEMUR SEN ile imzaladığı bu metinden dolayı kutlamayı(!) ihmal etmemeliyiz!!!
M.Ali ŞAHİN ile MEMUR-SEN’in büyük bir BAŞARI(!) göstererek imzaladığı anlaşma aşağıdadır. (Bu maddeler (esası 33 maddedir ve diğerleri M.A.Şahin tarafından çıkartılmıştır) zaten Türkiye Kamu-Sen tarafından masada hükümete kabul ettirilmişti, ancak Türkiye Kamu-Sen ücret artışındaki aldatmacadan dolayı bu maddeleri yetersiz bulmuş ve görüşmeden çekilmişti.)Kaynak: www.memursen.org.trEklenme Tarihi : 23.09.2006
(MEMUR SEN’İN İMZALADIĞINI AÇIKLADIĞI VE SİTELERİNDE YAYINLANAN METİNDİR.)
TARAFLARCA GERÇEKLEŞTİRİLMESİ BENİMSENEN HUSUSLAR
1- 4688 Sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları Kanununun toplu görüşmelerde dile getirilen aşağıdaki hususlar çerçevesinde ilgili maddelerinin değiştirilmesi ve buna ilişkin taslağın hazırlanması;
a) Kurum İdari Kurulu toplantılarına işlerlik kazandırılması,
b) 657 Sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin B bendine tabi olarak istihdam edilen sözleşmeli personelin kamu görevlileri sendikalarına üye olabilmelerine imkan sağlanması,
c) Şube başkanlığı kurulamayan illerde en çok üyeye sahip üç konfederasyona bağlı sendika il temsilcilerine haftada bir gün izin verilmesi hususunun değerlendirilmesi,
2- 657 Sayılı Kanunun 126. ve 135. maddelerinin değiştirilerek itirazların disiplin kuruluna yapılması,
3- Resmi tatillerde il dışına çıkışta izin alınması uygulamasına son verilmesi,
4- Devlet Personel Başkanlığında "Kamu Görevlileri Sendikaları Dairesi Başkanlığı" nın kurulması,
5- Kurumlarca hizmetin yürütülmesinde verimliliği artırma amacına dönük olarak hizmet içi eğitimler düzenlenmesi ve bu konuda kurumun bulunduğu hizmet kolunda faaliyette bulunan sendikalarla işbirliği içinde çalışmalarda bulunulması amacıyla bir genelge yayımlanması,
6- Milli Savunma Bakanlığı ile askeri kurumlarda çalışmakta olan sivil memurların kapsama alınmasıyla ilgili olarak, kurumlardan alınacak görüş doğrultusunda bu personelin sendika üyeliğine ilişkin yasağın değerlendirilmesi,
7- Kendi isteği ile Tasarrufu Teşvik Fonundan ayrılanların durumunun netleştirilmesi amacıyla Hazine Müsteşarlığınca çalışma yapılması,
8- Kurum içi yer değişikliklerinde şehit eşlerinin özür grubu kapsamına alınması,
9- KEY Hesaplarının tasfiyesine ilişkin kanun tasarısı ile ilgili olarak konfederasyonların görüşlerinin alınması,
10- Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliğinin uygulanmasına ilişkin olarak bir genelgenin yayımlanması,
11- Memur maaşlarının nakden ödendiği bankalarca verilen promosyonların değerlendirilmesi, (Bu madde aşağıda açıklanan 2. bölümün 5. maddesiyle aynıdır, bu metnin nekadar ciddi hazırlandığını çok net göstermektedir.)
12- 2006 yılında % 2.32 lik enflasyon farkının ödenmesi,
13-Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu’nun 40. maddesinde tarif edilen fiili hizmet süresi zammı (yıpranma payı) kapsamına belediyelerde çalışan itfaiye ve zabıta personelinin dahil edilmesi için gerekli çalışmanın yapılması,
14- Uyarma ve kınama cezalarına da yargı yolunun açılması,
15- Büyükşehir kapsamında olan belediye zabıtalarının ücretlerinin Büyükşehir Belediye Zabıtaları ile aynı düzeyde ücret ödenmesi için gerekli düzenlemenin yapılması,
16- Belediyelerden diğer Kurumlara naklen geçişlerde haksız şekilde uygulanan "açıktan atanma" prosedürü "normal nakil" olarak değiştirilmesi için gerekli düzenlemenin yapılması,
17- 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 49 maddesi, 5216 Sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanununun 22. Maddesi ve 5302 Sayılı İl Özel İdaresi Kanununun 36. Maddesinde yer alan "Yıl içinde ceza almamış personelin tamamına yılda dört defa ikramiye ödenir" şeklinde ikramiyelerin ödenmesinde Encümen kararı ve Yönetim Kurulu Kararı’ndan önce Kurum İdari Kurulu görüşünün alınması şeklinde düzenlemenin yapılması,
18- Kamu Görevlilerinin görevleri gereği hafta tatillerinde ve bayram tatillerinde çalıştığı günlere ait mesai ücretlerinin ödenmesi,
19- Belediyelerden diğer kurumlara naklen geçişlerde haksız şekilde uygulanan "açıktan atanma" prosedürü "normal nakil" olarak değiştirilmesinin düzenlenmesi,
20- Belediye çalışanlarının aylıklarını zamanında alabilmeleri için gerekli bağlayıcı tedbirlerin alınması için bir genelgenin yayınlanması,
21- itfaiye araçlarının ve ambülanslarının kaskolarının yaptırılarak trafiğe çıkarılması.
TARAFLARCA ÜZERİNDE ÇALIŞILARAK SONUCUNA GÖRE HAREKET EDİLMESİ ÖNGÖRÜLEN HUSUSLAR
1- Özelleştirilen kuruluşlardan diğer kamu idarelerine nakledilen personelin mali haklar kapsamı dışındaki durumlarının gözden geçirilmesi,
2- Kamu görevlilerinin görev yeri dışında almak durumunda oldukları ilaçların bedellerinin mahallinde ödenmesi,
3- Denge tazminatındaki aksaklıklar ve sözleşmeli personelin sorunlarının ele alınması,
4- 2489 Sayılı Kefalet Kanununa göre yapılan kesintilerin durdurulması ve yapılan kesintilerin günün şartlarına göre nemalandırılarak hak sahiplerine ödenmesi,
5- Memur maaşlarının nakden ödendiği bankalarca verilen promosyonların değerlendirilmesi,
6- Sağlık çalışanlarının askerlik görevlerini eleman temininde güçlük çekilen yerlerde yapabilmelerinin sağlanması,
7- Fazla mesai uygulamaları ile fazla mesai ücretlerinin gözden geçirilmesi,
8- Döner sermayelerin yeniden yapılandırılması ile ilgili çalışmalarda konfederasyonların da görüşlerinin alınması,
9- Kamu Etik Yönetmeliğinin 7, 20 ve 21 inci maddeleri ile ilgili olarak Başbakanlıkça gerekli çalışmaların yapılması,
10- Hizmet kollarının sorunları ile ilgili sendikalarca sunulan dosyaların gözden geçirilerek değerlendirilmesi.