Kararların gerekçesinde; “7438 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu ile 375 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun’un 1. maddesi ile 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu’na eklenen Geçici 95. madde ile tanınan erken emeklilik hakkının tercihe bağlı istisnai bir hak olarak sonradan yapılan söz konusu düzenleme ile getirildiği, bu emeklilik hakkından yaş koşulu dışındaki diğer koşulların sağlanması halinde ancak talep edilmesi üzerine faydalanılabileceği, bu yönde bir talepte bulunmayanların ise yaşlılık veya malullük aylığı almaya hak kazandıklarından söz edilemeyeceği, dolayısıyla da re’sen emekli edilmelerinin mümkün olmadığı, 2018 yılında sözleşmeli personel pozisyonuna atananların o anki koşullara göre emekliliğe hak kazanacakları tarihi esas almak suretiyle çalışma sürelerini planladıkları, bu itibarla erken emeklilik talebi/isteği olmayan sözleşmeli personelin aleyhe olacak şekilde sonradan yapılan düzenlemeye tabi tutulmasının hukuki belirlilik ve öngörülebilirlik ilkesine aykırı olduğu, aynı zamanda anayasal bir hak olan çalışma hakkının önüne geçilerek bu yönde bir kısıtlama getirilemeyeceği; bununla birlikte, dava konusu işlemin, 26.01.2023 tarihli değişiklikle 657 sayılı Kanuna eklenen Geçici 48. maddeye istinaden sözleşmeli personele tanınan memur kadrosuna geçiş hakkından yararlanmayan personelin EYT yasası kapsamında re’sen emekliye sevk edilmesi sonucunu doğurduğu görülmekle, memur kadrosuna geçmeyen personeller resen emekli edileceklerini biliyor olsalar idi re’sen emekliye sevk edilmemek adına tercihlerini memur kadrosuna geçirilme yönünde kullanabilecekken, söz konusu EYT düzenlemesinin sonradan yürürlüğe girmesi nedeniyle memur kadrosuna geçme hakkını da kullanamayacakları, bu durumun sözleşmeli personel iken memur kadrosuna geçenler ile memur kadrosuna geçmeyenler arasında da adaletsizlik oluşturduğu; dolayısıyla davacının da dahil olduğu üzere, 657 sayılı Kanun’un mülga 4/C maddesinin ikinci paragrafı kapsamında yer alırken sözleşmeli personel statüsüne geçen kişiler yönünden, EYT yasası kapsamında erken emeklilik talebinde bulunanların istihdamlarına son verilebileceği, erken emeklilik talebi olmayan sözleşmeli personel yönünden ise sözleşmeli personel pozisyonuna geçirildikleri tarihte tabi oldukları emeklilik şartlarının sağlandığı anda istihdamlarına son verilebileceği sonucuna varıldığından, davacının 7438 sayılı Kanun uyarınca sosyal güvenlik kurumlarından yaşlılık veya malullük aylığı almaya hak kazandığından bahisle sözleşmesi feshedilerek emekliye sevk edilmesine ilişkin dava konusu işlemde hukuka uyarlık görülmemiştir.” denilmiştir.
4/C’den 4/B’ye geçen üyelerimizin EYT yasası ile re’sen emekli edilmesi üzerine sendikamız avukatlarınca açılan davalarda, Konya 2. İdare Mahkemesinin 2023/1395 E., 2024/761 K. Sayılı kararı ve Konya 2. İdare Mahkemesinin 2023/1396 E., 2024/762 K. Sayılı kararı ile işlemlerin iptaline hükmedilmiştir